Idag tänker jag köpa ett paket struvor åt mig,så får man sitta och smula ner golvet
Mjöd är också gott,hemlagat,men när man är ensam så "lönar " det inte sig.
Läste i morse på FB att många ändå själv lagar mjöd,billigt och gott.
i min barndom hade vi mjöd som sommardryck.Det var gott som litet "äldre ",men mera fjång.
Struvor och mjöd.
snartvappen
8
166
Vastaukset
- pukadjuret
Det blir nog andra drycker på Vappen.För all del ,mjöd är gott och läskande.
- namnamnami
Jag tänker laga munkar,godare än struvor.
- avskyrstädning
namnamnami kirjoitti:
Jag tänker laga munkar,godare än struvor.
Gott ,men utan socker...det bara råddar.
- Perkel
Struvor och mjöd har man ente fått sedan mummu gick bort på 70-talet :´-(
- gladavappen
Nåmen,det bara att göra själv,recept hittar du på nätet.
- Perkel
https://youtu.be/LKTXU4a19aU
Glada Vappen! En annan får jobba natt.....blir att fira i morron kväll istället :D- valborg15
Skål för våren !
- skummandedrycker
valborg15 kirjoitti:
Skål för våren !
Tack och lov att det är söndag redan.....jobbiga de här långa helgerna.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 19811773
- 585549
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html462857Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k152484- 402455
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut342023Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,471949Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131911Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s71727- 341670