Sädehoidon jälkeen (eturauhassyöpä)

luuseripelle

Nyt ovat hoidot siis ohi, sädehoitojen osalta.

Jäljellä on kahden vuoden kidutus bikalutamidilla, joka siis tarkoittaa elämänlaadun asettumista nollatasolle.
Edelliseen huomautuksena totean, että en ole yli 7-kymppinen elämänsä elänyt vanhus. Olen hiukan yli 5-kymppinen, jolla oli kelpo elämä vielä 9 kk sitten, jolloin syöpä todettiin.

Nyt siis odotettavissa pelkkää painajaista ja ehkäpä syövän aiheuttama kuolema hyvinkin pian.

Itsemurha voisi sittenkin olla hyvä vaihtoehto.

16

2401

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luuseripelle

No nyt on ensimmäinen bikalutamidi- tabletti nautittu. Tämä siis eilen ja tänään toinen...jäljellä tuollaiset 728 tablettia.

En tiedä, tuleeko tuota annosta nautittua, jos poistuu täältä ennen kahden vuoden koeaikaa, tai onko annos rutkasti suurempi, jos tänne jääkin vielä koeajan jälkeenkin sinnittelemään.

Tabletin vaikutus oli kyllä olemukseen järisyttävä. Kuumia aaltoja aivan jatkuvasti ja todella kuumia...paita märkänä sai olla.

Olin aiemmin saanut kaksi pistosta Enanton - hormonia ja sen vaikutus, vaikka paha olikin, oli lastenleikkiä verrattuna tabletteihin. Tämä siis koskee tuntemuksia.

Raskaalta tuntuu tällä hetkellä ja aina tuo oma ratkaisu välähtelee mielessä.

Aika helvettiä elämä on tällä hetkellä....katse tulevaisuuteen...pohdintaa....ratkaisuja.

• luuseripelle

No niin,kuukausi takana bikalutamidin kanssa.
        Hormonipiikin ja bikalutamidin yhdistelmä ollut tyrmäävä. Väsyttää, ei kiinnosta mikään.
        PSA-arvo alle yhden, hyvä arvo sinänsä, mutta ei riittävä.
        Jos ei mene alle 0,5:n, noutaja tulee. Mutta siihen menee aikaa...

Kiteytettynä: ahdistaa, masentaa ja elämä painajaista.

• syöpis
        luuseripelle kirjoitti:

No niin,kuukausi takana bikalutamidin kanssa.
        Hormonipiikin ja bikalutamidin yhdistelmä ollut tyrmäävä. Väsyttää, ei kiinnosta mikään.
        PSA-arvo alle yhden, hyvä arvo sinänsä, mutta ei riittävä.
        Jos ei mene alle 0,5:n, noutaja tulee. Mutta siihen menee aikaa...

Kiteytettynä: ahdistaa, masentaa ja elämä painajaista.

Tiukat PSA-rajat sinulla. Minun tulosteessani onPSA:n viitearvon alue 0 - 6,7 mutta se koskee yli 69 vuotiaita.
        Vuosi sitten olin 70v ja olen lukemaani, 1,8 varsin tyytyväinen.
        Tosin ei minulla eturauhassyöpää ole todettu mutta peräsuolisyövän seurannan vuoksi määritetään myös PSA S-CEA:n lisäksi.

• deds

Mä haen pimeää asetta.Tämä ns. hoito on yhtä helvettiä.Väsymystä,muttei saa nukuttua.Älytöntä hikoilua ja masennusta.Hirtto liian julmaa.Mutta ,kun saan aseen,niin sitten PUM.

• oiva

Minäkin ajattelin itsemurhaa.Mutta olut pelasti.Odotan viikon,ja otan kunnon kännit viikonloppuna.Se on enää ainoa syy olla elossa.

• olutfani

Minä sinuna joisin joka päivä.Maksakirroosia on turha pelätä.

• luuseripelle

Sädehoitojen jälkeen vaivaa ripuli.Jokaisen virtsaamiskerran aikana tulee ulostepapana housuihin.Vaippoja tarvitaan.Ei hauskaa,vituttaa.

• UllriikkaMaria

Siitä on jo aikaa kun kerroit sairastuneesi. Jouduit syömään jotain hurjia lääkkeitä jotka teki pahan olon. Nyt on vissiin se ohi, mutta mikä on vointisi nyt? Onko parempi? Oletko työelämässä vai sairaseläkkeellä? Toivottavasti elämäsi on edes vähän parempaa kuin noissa parin vuoden takaisissa kommenteissa.

• Anonyymi

Mulla on 2 katetriletkua munuaisista ja 1 virtsarakosta.Niitä tyhjentelen.Nukkumisasento selällään.VITUTTAA.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mulla on 2 katetriletkua munuaisista ja 1 virtsarakosta.Niitä tyhjentelen.Nukkumisasento selällään.VITUTTAA.

Voi hitto, kuulostaa tosi vittumaiselle. Itsellekin karseita operaatioita tehty muutama vuosi sitten muun kuin syövän merkeissä ja ne vuodet oli kidutusta mutta ne liittyi peräsuolen puolelle. Nyt on vain rintasyöpä eli luultavasti toisentyyppistä kiusaa tiedossa. Mulle on noista operaatioista jäänyt jonkin tyyppinen trauma liittyen erityselimiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itsemurha paras vaihtoehto.Loppuu heti ne kusipussien tyhjennykset.Ja yölliset selällään uneen pääsyn yritykset.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mullakin oli 3 katetripussia.Yksi ei erittänyt,joten poistettiin.Pelottaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi,miksi meitä kidutetaan.Miksei omasta tahdosta pyydetty eutanasia ole laillista.Loppuaika on kuitenkin yhtä tuskaa.

• Anonyymi

Millasestahan sädehoidosta noita kauhukuvia ja -kokemuksia esitätte? Tod.näköisesti kyseessä ei ole Isotooppihoidot...

Oliko syöpänne levinnyt jonnekin vai pysyikö eturauhasessa?

• Anonyymi

Minulla syöpä kapselin sisällä elikkä ei levinnyt. Sädehoito ei tuntunut pahalta lenkkeilin jatkuvasti. Nyt hiidän 8km joka päivä ja kunto loistava.Elkää aika miehet valitelko tääällä koko aika,kuuntelette itseänne koko ajan että mistä nyt ottaa hermotautia menkää lenkille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla syöpä kapselin sisällä elikkä ei levinnyt. Sädehoito ei tuntunut pahalta lenkkeilin jatkuvasti. Nyt hiidän 8km joka päivä ja kunto loistava.Elkää aika miehet valitelko tääällä koko aika,kuuntelette itseänne koko ajan että mistä nyt ottaa hermotautia menkää lenkille.

Minulla syöpä kapselin sisällä, joka leikattiin 55v ikäinen. Psa seurannassa edelleen mahdollista nousua peläten. Miehisyys katosi ei haluta, ei pysty , kun ei erektiota. Erektiolääkkeet ei auta, eikä muutkaan, koska tunto poissa, saas nähdä millon vaimo jättää? Eturauhasen poisto vaikuttaa enemmän kuin kerrotaan. Arvatkaa vitutt__aako?

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      11
      3585
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      69
      1896
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      542
      1578
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      81
      1204
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      62
      1014
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      968
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      214
      888
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      843
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      834
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      768
    Aihe