RKP shokissa: Suomen- ja ruotsinkieliset samaan kouluun?
Uusi Suomi
"RKP:n kaupunginvaltuutetut ovat järkyttyneet Espoossa suunnitelmista siirtää suomen- ja ruotsinkieliset koululaiset samoihin tiloihin.
Ehdotuksen mukaan opetus luokkatiloissa järjestettäisiin omalla äidinkielellä, mutta oppilaat olisivat yhdessä lounastauoilla ja välitunneilla. Tilasiirroksella syntyisi säästöjä."
"- Ehdotus järkytti meitä, kertoo kaupunginvaltuutettu Mia Grundström (r.) Hufvudstadsbladetissa."
Olisi hirveetä jos Suomessa kasalaiset olisivat yhteensopivia ja soveltuisivat samihin tiloihin.
Ahvenanmaalla miten te tuon ymmärrätte
7
131
Vastaukset
- Rosa_Parks
Ruotsinkielinen ei voi olla samassa tilassa suomenkielisen kanssa.
- Kuplaporukkaa
Olisiko kyseessä se kuuluisa kupla mistä nykyisin on ollut puhetta?
Ruotsinkieliset ovat kuplassa jonka he ovat itse puhaltaneet ympärilleen. - ErikoisetPirunHurrit
Se on hirveä pelko jos nämä erikoiset joutuisivat tekemisiin suomenkielisen pääväestön kanssa mutta pakkoruotsitusta ollaan sitkeästi vaatimassa senkin hurripirut!
- SitäMenoaSitten
Ahvenanmaalaiset elävät eristäytyneenä kuplassaan miten jos kupla puhkeaa?
Ei Espoo kuulu Ahvenanmaahan, valiptse oikea palsta.
- KunKuplaPuhkeaa
Samoja ruotsalaisia te olette ja asutte eristäytyneinä omassa kuplassanne.
- Etteivaantartu
Vaasassa on kaupungin hommissa työntekijöillä on ollut työmailla työmaakopit erikseen suomen ja ruotsinkielisille, että sillä lailla ! ?
Eli kustannukset kaksinkertaistuu siinäkin systeemissä, samoin myös koulut suomen- ja ruotsinkielisille eri paikkaan.
Sairaaloista en ole niin varma ainakin Turkuun TYKS:iin on tuotu Vaasasta hoidettavaksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv252426- 1142046
- 1131667
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?421533Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.91467Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901065Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161201006Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt87965Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu15949Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno35947