RKP shokissa: Suomen- ja ruotsinkieliset samaan kouluun?
Uusi Suomi
"RKP:n kaupunginvaltuutetut ovat järkyttyneet Espoossa suunnitelmista siirtää suomen- ja ruotsinkieliset koululaiset samoihin tiloihin.
Ehdotuksen mukaan opetus luokkatiloissa järjestettäisiin omalla äidinkielellä, mutta oppilaat olisivat yhdessä lounastauoilla ja välitunneilla. Tilasiirroksella syntyisi säästöjä."
"- Ehdotus järkytti meitä, kertoo kaupunginvaltuutettu Mia Grundström (r.) Hufvudstadsbladetissa."
Olisi hirveetä jos Suomessa kasalaiset olisivat yhteensopivia ja soveltuisivat samihin tiloihin.
Ahvenanmaalla miten te tuon ymmärrätte
7
122
Vastaukset
- Rosa_Parks
Ruotsinkielinen ei voi olla samassa tilassa suomenkielisen kanssa.
- Kuplaporukkaa
Olisiko kyseessä se kuuluisa kupla mistä nykyisin on ollut puhetta?
Ruotsinkieliset ovat kuplassa jonka he ovat itse puhaltaneet ympärilleen. - ErikoisetPirunHurrit
Se on hirveä pelko jos nämä erikoiset joutuisivat tekemisiin suomenkielisen pääväestön kanssa mutta pakkoruotsitusta ollaan sitkeästi vaatimassa senkin hurripirut!
- SitäMenoaSitten
Ahvenanmaalaiset elävät eristäytyneenä kuplassaan miten jos kupla puhkeaa?
Ei Espoo kuulu Ahvenanmaahan, valiptse oikea palsta.
- KunKuplaPuhkeaa
Samoja ruotsalaisia te olette ja asutte eristäytyneinä omassa kuplassanne.
- Etteivaantartu
Vaasassa on kaupungin hommissa työntekijöillä on ollut työmailla työmaakopit erikseen suomen ja ruotsinkielisille, että sillä lailla ! ?
Eli kustannukset kaksinkertaistuu siinäkin systeemissä, samoin myös koulut suomen- ja ruotsinkielisille eri paikkaan.
Sairaaloista en ole niin varma ainakin Turkuun TYKS:iin on tuotu Vaasasta hoidettavaksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.854990- 983158
- 473052
- 1992433
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj302190- 1331989
- 1781580
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161521Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51489- 171385