RKP shokissa: Suomen- ja ruotsinkieliset samaan kouluun?
Uusi Suomi
"RKP:n kaupunginvaltuutetut ovat järkyttyneet Espoossa suunnitelmista siirtää suomen- ja ruotsinkieliset koululaiset samoihin tiloihin.
Ehdotuksen mukaan opetus luokkatiloissa järjestettäisiin omalla äidinkielellä, mutta oppilaat olisivat yhdessä lounastauoilla ja välitunneilla. Tilasiirroksella syntyisi säästöjä."
"- Ehdotus järkytti meitä, kertoo kaupunginvaltuutettu Mia Grundström (r.) Hufvudstadsbladetissa."
Olisi hirveetä jos Suomessa kasalaiset olisivat yhteensopivia ja soveltuisivat samihin tiloihin.
Ahvenanmaalla miten te tuon ymmärrätte
7
115
Vastaukset
- Rosa_Parks
Ruotsinkielinen ei voi olla samassa tilassa suomenkielisen kanssa.
- Kuplaporukkaa
Olisiko kyseessä se kuuluisa kupla mistä nykyisin on ollut puhetta?
Ruotsinkieliset ovat kuplassa jonka he ovat itse puhaltaneet ympärilleen. - ErikoisetPirunHurrit
Se on hirveä pelko jos nämä erikoiset joutuisivat tekemisiin suomenkielisen pääväestön kanssa mutta pakkoruotsitusta ollaan sitkeästi vaatimassa senkin hurripirut!
- SitäMenoaSitten
Ahvenanmaalaiset elävät eristäytyneenä kuplassaan miten jos kupla puhkeaa?
Ei Espoo kuulu Ahvenanmaahan, valiptse oikea palsta.
- KunKuplaPuhkeaa
Samoja ruotsalaisia te olette ja asutte eristäytyneinä omassa kuplassanne.
- Etteivaantartu
Vaasassa on kaupungin hommissa työntekijöillä on ollut työmailla työmaakopit erikseen suomen ja ruotsinkielisille, että sillä lailla ! ?
Eli kustannukset kaksinkertaistuu siinäkin systeemissä, samoin myös koulut suomen- ja ruotsinkielisille eri paikkaan.
Sairaaloista en ole niin varma ainakin Turkuun TYKS:iin on tuotu Vaasasta hoidettavaksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1637250Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/746142648Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk481948Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1141471Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna901365Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain
muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.271149- 711147
Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.511127Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll631123- 691027