Vihkisormusten hinta?

ellinelli

Hei !

Mitä olette maksaneet vihkisormuksesta? Olen katsellut yhtä Gemexin timanttisormusta, maksaa vähän päälle 1400 euroa. Kohtuuhinta?

51

20541

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tmi:Sari Näsänen

      Olen itse kultaseppä kannattaisi myös miettiä teettämistä niin saisit juuri sellaisen kuin itse haluat.Ota vaikka yhteyttä niin selviää paremmin.
      Jos asut Turun liepeillä niin voi tulla vaikka käymään,Linnankatu 59,Turku

      • ellinelli

        Kiitos vastauksesta! Olen toki miettinyt myös teettämistä, mutta olen löytänyt juuri sellaisen sormuksen mistä olen aina unelmoinut! Mietin vain, että onko hinta normaali hinta sormuksesta.... ?!?


      • morsian1975
        ellinelli kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta! Olen toki miettinyt myös teettämistä, mutta olen löytänyt juuri sellaisen sormuksen mistä olen aina unelmoinut! Mietin vain, että onko hinta normaali hinta sormuksesta.... ?!?

        No minun maksaa 329€.. että sanoisinko kalliihko. Sain vielä valita minkä haluan, en näköjään omaa kallista makua.


      • Alannahi
        morsian1975 kirjoitti:

        No minun maksaa 329€.. että sanoisinko kalliihko. Sain vielä valita minkä haluan, en näköjään omaa kallista makua.

        Vihkisormukseen ei ole yleistä ohjehintaa.

        riippunee lähinnä maksukyvystänne, onko tuo 1400€:n sormus liian kallis.

        Mä en edes tiedä tarkalleen, mitä mun sormus maksoi, mutta edullisesti se saatiin. Normaalialennus hlökunta ale.

        Mulla on sillain hassusti, että kihlasormukseni oli paljon kalliimpi, kuin vihkisormukseni.

        Eli, miten kukakin tykkää, ja millaisesta tykkää. Kihlaani parhaiten sopiva sormus on sormessa.


      • morsian'05

        Paljon maksaisi kihlasormuksen sulattaminen ja siitä uuden tekeminen. Eli kyselen tätä siksi, että kihlasormuksemme on ostettu Saksasta, ja tuolloin ei juuri valinnan varaa ollut. Sulhaseni haluaisi nyt kuitenkin paksumman sormuksen, kuin mitä kihlasormus on, mutta ajatuksena ei olisi kuitenkaan hankkia toista sormusta ja toisaalta emme haluaisi jättää "oikeaa" kihlasormusta lojumaan kaapin hyllyllekään. Ideoita, kuinka toimia?


      • pönni
        Alannahi kirjoitti:

        Vihkisormukseen ei ole yleistä ohjehintaa.

        riippunee lähinnä maksukyvystänne, onko tuo 1400€:n sormus liian kallis.

        Mä en edes tiedä tarkalleen, mitä mun sormus maksoi, mutta edullisesti se saatiin. Normaalialennus hlökunta ale.

        Mulla on sillain hassusti, että kihlasormukseni oli paljon kalliimpi, kuin vihkisormukseni.

        Eli, miten kukakin tykkää, ja millaisesta tykkää. Kihlaani parhaiten sopiva sormus on sormessa.

        hyvä valinta on myös tutustua kalevakorujen sormus valikoimaan.sieltä löytyy tosi persoonallisia ja edullisia sormuksia.


      • hahaha542335677
        pönni kirjoitti:

        hyvä valinta on myös tutustua kalevakorujen sormus valikoimaan.sieltä löytyy tosi persoonallisia ja edullisia sormuksia.

        ai edullisia? Salli nauraa. Kyllä on aika kallista verrattuna vastaaviin "ei traditionaalisiin". Merkki maksaa tyhjää.


    • saro_angel

      Mun vihkisormus maksaa n. 390 euroa, tosin saadaan siitä 40 % alennus.

    • ellinelli

      Käytiin ostamassa sormus, saatiin 30 % alennus!! Eli sormuksen hinnaksi tuli loppujen lopuksi 1020 ekeä. Olen tätä sormusta katsellut jo todella kauan, ja nyt olen sen onnellinen omistaja!!!!!!!!!!!!!!

    • Ellinoora

      Minä en noin kallista sormusta uskaltaisi käyttää ollenkaan, vaikka ihanahan semmoinen olisi olla olemassa. Omani maksoi vähän vaille 200 euroa ja ihan riittävän upea se on arkikäyttöön ja sen verran laadukas, että ei ihan heti mene pilalle.

      • Meri

        Oma vihkisormukseni maksoi 1100 euroa. Ei minusta voi sanoa tai kysyä onko joku sormus liian kallis tai liian halpa. Pääasia on, että se itseä miellyttää.


      • minä vaan
        Meri kirjoitti:

        Oma vihkisormukseni maksoi 1100 euroa. Ei minusta voi sanoa tai kysyä onko joku sormus liian kallis tai liian halpa. Pääasia on, että se itseä miellyttää.

        jokainen saa ostaa ihan niin kalliin sormuksen kun haluaa. Itse olen ajatellut hintaluokkaa 200-400€, sillä rahaa ei ole liikaa ja käyttökohteita on paljon. Itseasiassa mulla taitaa olla aikas halpa maku, sillä MINUN mielestäni kauneimmat sormukset liikkuvat juuri tuossa hintaluokassa. Jokainen siis ostakoon mieltymyksensä ja varantojensa mukaan ;o)


    • Kukkanen

      Minun sormukseni maksoi 50 euroa. Että repikää siitä. Mutta minulle riittikin halpa ja yksinkertainen ja käytännöllinen.

      • asdfawer32341s

        minun sormukseni maksaa semmoisen 15 euroa.. mutta on tasan sellainen mitä haluankin..


    • married

      365e ja sain sellaisen minkä halusin

    • Jauni

      Kihlasormus tulee/saa maksaa sulhasen yhden kuun palkan verran ja vihkisormus kolmen kuukauden palkan.
      Miten rikas ukkosi on?

      • ellinelli

        Ukko on rikas, vaikkakin taisi sormuksen hinta jäädä puoleen yhden kuun palkasta... Mutta se on ihanin sormus minkä oon nähnyt, enkä haluais mitään muuta!!!


      • mIU
        ellinelli kirjoitti:

        Ukko on rikas, vaikkakin taisi sormuksen hinta jäädä puoleen yhden kuun palkasta... Mutta se on ihanin sormus minkä oon nähnyt, enkä haluais mitään muuta!!!

        Vai että on rikas, ja ihan puolet enemmän tienaa kuin sormus maksoi.Oma ukkoni tienaa 10 000 kuussa nettona (jos sillä on merkitystä mihinkään asiaan) ja sormessani on yksinkertainen ja edullinen kotimainen sormus.En käytä muita koruja, en omista isoja timantteja, enkä tuhlaa omaisuuksia merkkivaatteisiin. Minulla on onnellinen liitto ja -perhe.

        Sormuksen hinta ei kerro varallisuudesta, rakkauden määrästä eikä myöskään kantajan tyylitajusta.


      • ellinelli
        mIU kirjoitti:

        Vai että on rikas, ja ihan puolet enemmän tienaa kuin sormus maksoi.Oma ukkoni tienaa 10 000 kuussa nettona (jos sillä on merkitystä mihinkään asiaan) ja sormessani on yksinkertainen ja edullinen kotimainen sormus.En käytä muita koruja, en omista isoja timantteja, enkä tuhlaa omaisuuksia merkkivaatteisiin. Minulla on onnellinen liitto ja -perhe.

        Sormuksen hinta ei kerro varallisuudesta, rakkauden määrästä eikä myöskään kantajan tyylitajusta.

        No ei tässä mistään tuollaisesta kyse olekkaan, vastasinpa vain edelliseen viestiin!

        Me elämme hyvin vaatimattomasti, laitamme joka kuukausi säästöön kaikki "ylimääräiset" rahat siten, että tavalliselle tilille jää ainoastaan 700 euroa käyttörahaa/kk. Vaatteita yms. emme juurikaan ostele, saati sitten koruja. Vihkisormuksen halusin sellaisen, josta pidän, hinta katsottiin vasta sen jälkeen (ja se nyt sattui olemaan mikä oli). Ei hinnalla ole väliä, kunhan vain saan itseäni miellyttävän sormuksen.

        Oletko kateellinen... (se koira kalahtaa johon kalikka kolahtaa;)


      • joo

        Ihmeellistä, että vanhoista perinteistä otetaan vain ne käyttöön, joista on hyötyä!! Tiedätkö kenties mistä moinen traditio juontui. Valitettavasti se käytäntö on vaan vanhentunut täällä meillä kotosuomessa. Aiemmin morsian sai kalliin sormuksen siitä syystä, että mies kuoli tautiin tai sodassa jne. Tästä syystä yleensä sormus oli kallis - sen avulla, kun piti järjestellä loppuelämä. Tätä taustaa vasten en voi käsittää, että vieläkin jotkut yrittävät turhamaisuuksissaan nykysuomalaisessa yhteiskunnassa ylläpitää moista sormushintakäsitettä. Sanoisin, että helkkarin typerää. Varmaan tulee sitten lapsiperheaikana mieleen, että senkin monen sadan/tai jopa tuhannen euros sormuksen rahan olisi voinut käyttää järkevämmin.


      • merkitystä
        mIU kirjoitti:

        Vai että on rikas, ja ihan puolet enemmän tienaa kuin sormus maksoi.Oma ukkoni tienaa 10 000 kuussa nettona (jos sillä on merkitystä mihinkään asiaan) ja sormessani on yksinkertainen ja edullinen kotimainen sormus.En käytä muita koruja, en omista isoja timantteja, enkä tuhlaa omaisuuksia merkkivaatteisiin. Minulla on onnellinen liitto ja -perhe.

        Sormuksen hinta ei kerro varallisuudesta, rakkauden määrästä eikä myöskään kantajan tyylitajusta.

        Itselläni sama tilanne. Siitä huolimatta en lähtisi hinkuamaan jotain tonnin sormusta.


      • kehiin
        ellinelli kirjoitti:

        No ei tässä mistään tuollaisesta kyse olekkaan, vastasinpa vain edelliseen viestiin!

        Me elämme hyvin vaatimattomasti, laitamme joka kuukausi säästöön kaikki "ylimääräiset" rahat siten, että tavalliselle tilille jää ainoastaan 700 euroa käyttörahaa/kk. Vaatteita yms. emme juurikaan ostele, saati sitten koruja. Vihkisormuksen halusin sellaisen, josta pidän, hinta katsottiin vasta sen jälkeen (ja se nyt sattui olemaan mikä oli). Ei hinnalla ole väliä, kunhan vain saan itseäni miellyttävän sormuksen.

        Oletko kateellinen... (se koira kalahtaa johon kalikka kolahtaa;)

        Ai, että sun sormuksen takia sitte ootte säästökuurilla. Voi jumankekkales sentään moista turhamaisuutta. Aiemmin mies toi naiselleen vihkisormuksen, sellaisen, jonka halusi tai varat antoivat myöden. Vai että ite haluat sormuksen... Tää on niin tätä; Mulle kaikki nyt heti, mää tahon ton... jos ei saa, niin itku tulee. Sorry, mutta mun mielestäni voisit vaikka kasvaa ensin aikuiseksi.


      • ellinelli
        kehiin kirjoitti:

        Ai, että sun sormuksen takia sitte ootte säästökuurilla. Voi jumankekkales sentään moista turhamaisuutta. Aiemmin mies toi naiselleen vihkisormuksen, sellaisen, jonka halusi tai varat antoivat myöden. Vai että ite haluat sormuksen... Tää on niin tätä; Mulle kaikki nyt heti, mää tahon ton... jos ei saa, niin itku tulee. Sorry, mutta mun mielestäni voisit vaikka kasvaa ensin aikuiseksi.

        Kyllä ihmiset on pöljiä!!! Ei kai me nyt minkään sormuksen takia "säästökuurilla" olla!!! Sehän on maksettu käteisellä ajat sitten! Emme edes koe elävämme millään säästökuurilla, olemme vain tottuneet elämään näin (toki käymme esim.usein syömässä ulkona, juomme hyviä viinejä jne. Emme vain tuhlaa mihinkään meidän mielestä "turhaan".) Olemme aina eläneet näin, ja sillä hyvä! Sitten meillä onkin mahdollisuus tehdä jotain spesiaalia koska vain, kun tilillä on aina kymmenisen tuhatta euroa säästössä! Vaikkapa lähteä mahtavalle matkalle tms.

        Sormuksen ostin siksi, että pidän siitä, EN HINNAN TAKIA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Tosikot älkää vaivautuko ;)


      • SORMUS
        ellinelli kirjoitti:

        Kyllä ihmiset on pöljiä!!! Ei kai me nyt minkään sormuksen takia "säästökuurilla" olla!!! Sehän on maksettu käteisellä ajat sitten! Emme edes koe elävämme millään säästökuurilla, olemme vain tottuneet elämään näin (toki käymme esim.usein syömässä ulkona, juomme hyviä viinejä jne. Emme vain tuhlaa mihinkään meidän mielestä "turhaan".) Olemme aina eläneet näin, ja sillä hyvä! Sitten meillä onkin mahdollisuus tehdä jotain spesiaalia koska vain, kun tilillä on aina kymmenisen tuhatta euroa säästössä! Vaikkapa lähteä mahtavalle matkalle tms.

        Sormuksen ostin siksi, että pidän siitä, EN HINNAN TAKIA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Tosikot älkää vaivautuko ;)

        Jokainen tosiaan elää kuten kynnelle kykenee. Minäkin varmasti tekisin vaikka mitä jos olisi enempi rahaan käyttää. Luulen että jokainen löytää sen oikean sormuksen oman hintaluokastaan. Olen kyllä löytänyt pari ihanaa jotka maksavat ihan "liikaa", ostaisin jos olisi ylimääräistä enempi. Olen kyllä oikeastaan jo melkein päättänyt sormuksen jonka ostan ja hinta on minulle sopiva :) Kyllä sitä kuulkaa saa elää kuten tuntuu ja niin pitääkin! Turhaan täällä kiistellään siitä maksaako joku liikaa. Jos jollain on rahaa, niin sitä käyttäköön. Mitä sitä turhaan pihistelemään jos ei ole välttämättä tarvetta. Hyvä kuitenkin olisi jos pikkasen laittaa syrjään...

        Kaikkea hyvää kaikille >>tämä toivotus on täysin ilmainen!


      • T: Koira
        ellinelli kirjoitti:

        No ei tässä mistään tuollaisesta kyse olekkaan, vastasinpa vain edelliseen viestiin!

        Me elämme hyvin vaatimattomasti, laitamme joka kuukausi säästöön kaikki "ylimääräiset" rahat siten, että tavalliselle tilille jää ainoastaan 700 euroa käyttörahaa/kk. Vaatteita yms. emme juurikaan ostele, saati sitten koruja. Vihkisormuksen halusin sellaisen, josta pidän, hinta katsottiin vasta sen jälkeen (ja se nyt sattui olemaan mikä oli). Ei hinnalla ole väliä, kunhan vain saan itseäni miellyttävän sormuksen.

        Oletko kateellinen... (se koira kalahtaa johon kalikka kolahtaa;)

        "se koira kalahtaa johon kalikka kolahtaa"

        SE KOIRA ÄLÄHTÄÄ JOHON KALIKKA KALAHTAA!!!!!!!


      • onnekas
        ellinelli kirjoitti:

        Kyllä ihmiset on pöljiä!!! Ei kai me nyt minkään sormuksen takia "säästökuurilla" olla!!! Sehän on maksettu käteisellä ajat sitten! Emme edes koe elävämme millään säästökuurilla, olemme vain tottuneet elämään näin (toki käymme esim.usein syömässä ulkona, juomme hyviä viinejä jne. Emme vain tuhlaa mihinkään meidän mielestä "turhaan".) Olemme aina eläneet näin, ja sillä hyvä! Sitten meillä onkin mahdollisuus tehdä jotain spesiaalia koska vain, kun tilillä on aina kymmenisen tuhatta euroa säästössä! Vaikkapa lähteä mahtavalle matkalle tms.

        Sormuksen ostin siksi, että pidän siitä, EN HINNAN TAKIA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Tosikot älkää vaivautuko ;)

        Ole sinä onnellinen sormuksestasi, äläkä kuuntele muita. Sais sen josta pidit, sama se mitä se makso. Kukin tavallaan. Mulle teetettiin sormus 1400 eurolla ja rakastan sitä. Varmasti tulee niin kehuja kuin haukkujakin jahka sen sormeeni saan, mutta väliäkö tuolla? Se on minun sormus ja minulle tehty ja ostettu. Se on omalta rakkaaltani jonka miehekseni saan. Meillä oli tuuria että rahaa oli siihen minkä halusin. Kullakin on oma budjettinsa. Ja väitän, että morsian pitää varmasti omastaan eniten oli se sitten 100e tai 1000e hintainen.


      • ei!

        Siis mä en tienny tota! Mä jouduin ny tyytyyn 1500e sormukseen, vaikka mun olis pitäny saada melki 15 000e sormus!! Mitäs ny tehään?


    • onjuu

      Järjettömän kallis sormus. Toivottavasti tuleva kumppanisi on järkevä, eikä suostu moiseen sormuksen hintaan. Että joku miettiikin tuollaisia sormuksia, huh! Toisaalta, jos on lottovoittaja, niin mikäs siinä.

      • kuulostaa sopivalta

        Minusta tuollainen sormuksen hinta on ihan OK, sillä saa jo hieman laatua. Muuten olen kyllä huomannut, että tässä maassa mikään ei saisi maksaa mitään, ehkä olisi paras että kihla-ja vihkisormukset maksaisivatkin hieman enemmän, niin ei tuliis niin paljon näitä pikahutaisuja.
        Omista kihlasormuksistamme emme maksaneet kuin reilut 100 €, halusimme vain ihan yksinkertaiset.
        Vihkisormus maksoi n. 800 €, oli siinä tilanteessa ainoa järjellinen malli järjelliseen hintaan. Olimme nimittäin Kanadassa ostoksilla, ja siellä maut hieman erilaiset, isommallakaan rahalla ei olisi parempaa löytynyt. Olen kyllä itse sitä mieltä, että vihkisormuksen järjellinen hintaluokka on summittaisesti 500-2500€, ei ihan halvinta alekamaa, vaan laatua oman budjetin rajoissa. Kalliimpikin saa olla, jos pussi ja rahat sietää, ei toki enää ihan meidän tavallisten tallaajien asia.


    • ja maksoin

      noin 240€
      pidin sitäkin kalliina.
      se on vain sormus, ei se ole se rakkauden osoitus.
      menethän naimisiin rakastamasi miehen kanssa.
      mitä jos se menee hukkaan tai joku varastaa sen.
      tuhlausta!!!!!!!!!!!!!!!

      • mieskin

        "Teetin ja maksoin" kirjoitti: "noin 240€, pidin sitäkin kalliina. se on vain sormus, ei se ole se rakkauden osoitus. menethän naimisiin rakastamasi miehen kanssa. mitä jos se menee hukkaan tai joku varastaa sen. tuhlausta!!!!!!!!!!!!!!!"
        Siis pitikö tästä ymmärtää, että mitä jos mies menee hukkaan tai joku varastaa sen....kyl sit on hyvä että on kunnolla rahaa sormukseen laitettu, niin voi myydä sen ja lähteä vaikka matkoille lohduttautumaan, eikös?
        Ihmiset laittavat rahaa vaatteisiin helposti tuo 240 € yhteen riepuun, ja paljon enemmänkin, miksi ei pysyvään voi laittaa enemmän. Tauluihin, yms. laitetaan myös rahaa kiinni, eihän tuokaan ole tuhlausta vaan sijoituksia.
        Sormuksen sijoitusarvoa en niinkään ajattele, vaan sitä, että miksi ei tuohon asiaan haluta yhtään panostaa, mutta laajakuvatv't ja stereot sun muut kyllä hankitaan, ja ne on kuitenkin aikanaan vaihtoon menevää kulutustavaraa.


      • tietenkin
        mieskin kirjoitti:

        "Teetin ja maksoin" kirjoitti: "noin 240€, pidin sitäkin kalliina. se on vain sormus, ei se ole se rakkauden osoitus. menethän naimisiin rakastamasi miehen kanssa. mitä jos se menee hukkaan tai joku varastaa sen. tuhlausta!!!!!!!!!!!!!!!"
        Siis pitikö tästä ymmärtää, että mitä jos mies menee hukkaan tai joku varastaa sen....kyl sit on hyvä että on kunnolla rahaa sormukseen laitettu, niin voi myydä sen ja lähteä vaikka matkoille lohduttautumaan, eikös?
        Ihmiset laittavat rahaa vaatteisiin helposti tuo 240 € yhteen riepuun, ja paljon enemmänkin, miksi ei pysyvään voi laittaa enemmän. Tauluihin, yms. laitetaan myös rahaa kiinni, eihän tuokaan ole tuhlausta vaan sijoituksia.
        Sormuksen sijoitusarvoa en niinkään ajattele, vaan sitä, että miksi ei tuohon asiaan haluta yhtään panostaa, mutta laajakuvatv't ja stereot sun muut kyllä hankitaan, ja ne on kuitenkin aikanaan vaihtoon menevää kulutustavaraa.

        iso kivinen sormus jää helposti kiinni joka paikkaan ja repii vaatteita ja ihoa.

        sinä taidat olla hieman tyhmä ja yksinkertainen


      • tarkoittaakaan
        tietenkin kirjoitti:

        iso kivinen sormus jää helposti kiinni joka paikkaan ja repii vaatteita ja ihoa.

        sinä taidat olla hieman tyhmä ja yksinkertainen

        MIksi se pitää olla "iso kivinen sormus jää helposti kiinni joka paikkaan ja repii vaatteita ja ihoa", hinta ja koko eivät käy käsikädessä.
        Hyvänlaatuinen timantti suomalaisen kädessä ei ole jenkkien pallokokoa normaalirahavaroilla.

        "sinä taidat olla hieman tyhmä ja yksinkertainen"
        Jos tarkoitit miehen katoamista, niin taidat itse olla yksinkertainen, ironian ymmärtäminen on toki vaikeaa.

        Olisi tietysti kiva tietää, kuka nimimerkeistä oli ystävällisten sanojesi kohde! Vastasin, kun oli viestini perässä.


    • vaimo jo

      Minun kihlasormukseni maksoi n. 1300 euroa ja vihkisormus n. 1500 euroa. Mieheni ne valitsi, vaikka kysyi kyllä mielipidettäni. Kauniit ovat.

      Hinta muodostuu osin materiaaleista ja timantit mieheni valitsi itse, koska halusi vain parhaita (River/Vvs). Lisäksi ne ovat käsityönä tehdyt.

    • Tiikuli

      Kun olimme mieheni kanssa valitsemassa vihkisormustani, niin teimme seuraavasti:
      Valitsimme kolme molempia miellyttävää sormusta ja lopullisen valinnan teki mieheni.
      Sormuksen näin sitten vasta alttarilla. Iloni oli suuri, mieheni oli ostanut ihanimman niistä kolmesta.
      Sormusten hinnat olivat 500eur, 1000eur ja reilu 2100eur.
      Sormukseni oli siis maksanut 2100eur tingittynä.

      • Minna

        Mun vihkisormus maksoi 270 euroa, ja sekin tuntui kalliilta, kun en muutenkaan käytä/osta koruja. Kaunis se on, jotkut kalliimmat oli rumempiakin.


    • Ellinelli

      Kylläpäs pieni kysymykseni herätti runsaasti keskustelua!! Hyvä niin :) Kiitos kaikille vastauksista!

      Yrittäkää hyvät ihmiset ottaa viestit huumorilla, älkääkä takutko joka asiasta...

      Hauskaa alkanutta vuotta!

    • oma valinta

      Jos haluaa valitsemaansa sorkukseen esim. laadukkaan timantin ja hyvällä hionnalla niin siitä on maksettava. Mielestäni on "tuhlausta" laittaa rahaa pieneen ja loistamattomaan timanttiin. Itse katsoin järkeväksi myös tarjota mahdollisuutta teettää kultasepällä halunsa mukainen sormus. Jokainen tietysti oman makunsa ja maksukykynsä mukaan. 1400 e saa jo laatua. Itse satsaan 3500 e yhteen timanttiin valkokultaisessa rungossa. Mielestäni tämäkään ei ole paljoa kun sen jakaa tuleville yhteisille vuosille. Korostan että nämä ovat makuasioita josta ei sopisi kinastella.

    • matkalainen1

      Eihän hinta lie valintaperuste? Meinaan, että eihän tämä nyt ole kysymys siitä, paljonko vihkisormuksen pitää maksaa?

      Katsokaa kaunis sormus, joka ei ole ihan ohut. Tämä siksi, että langanohut sormus lutistuu helposti kun ajat esim. polkupyörällä tai vastaavaa. paksumpi sormus pitää mallinta, kuten ne suositut perinteiset kihlasormuksetkin.

      Kivillä tai ilman, miten tykkäätte. Isot ja pienemmätkin kruunuistutukset tuppaavat tarttumaan kiinni tekstiileihin, mm. sormikkaisiin. Tynnyriupotukset eivät revi mitään..eivät käsineitä eivtkä tulevien lasten herkkää ihoa.

      Oman maun mukaan :) Mutta todellakin niin, että jos kiva löytyy niin kyllä sen voi vihkisormukseksi ostaa vaikkei maksaisikaan maltaita.

    • mikä hinta!

      Juuri tilasimme minulle ihanan sormuksen joka lähtee alle 300 €:n ja sekin on mielestäni arvokas!!!

    • morsian-05

      Omani pyyntihinta oli 275;- ja se oli mielestäni kaunein, lukuun ottamatta yhtä muut, mikä olisin maksanut jo 1000e. Tuo kalliimpi sormus olisi kyllä taas mielestäni ollut omaan käyttööni turhn pramean näköinen, joten olisin joka tapauksessa mieltynyt enemmän tähän valintaani, vaikka en olisikaan hintaeroa tiennyt. Myyjä antoi vielä pyytämättä 45e alennusta, joten olen varsin tyytyväinen ostokseemme.

      • Morsian2011

        Minun makuni lienee sitten kalliimpi. Kaikki sormukset, mitä olen pitänyt erittäin kauniina ja itselleni ja kihlasormukseeni sopivina, on olleet hintaluokassa 1700-2200e. Ja yhdessä sovittu hintakatto on 1000e. Olen käynyt jo useammassa liikkeessä. Jätän suosiolla väliin kaikkein kalleimmat "levyt", mutta jokaisesta liikkeestä on suosikiksi valikoitunut tuon hintaluokan sormus. Ja silti makuni on yksinkertainen. Sormukset ovat nähdäkseni ihan tavallisia kolmekivisiä ja kivetkin on sopivan kokoisia, eivät liian isoja.
        Sormus pitäisi tilata tänään, mitä ihmettä pitäisi tehdä? *huokaus*


    • Lilian1983

      Mulla maksoi kihlasormus 2000€.
      Vihkisormus maksoi 4500€.

    • tintti1983

      Mulla oli ilmainen. Löysin junasta korviksen (mustalais), ja mieheni isän kultakellon kuorista tuli sormus :)

    • Marja1980

      Mun vihkisormus maksoi n.5000€
      Ja kihlasormukseni n.1000€

    • NytAlessa.com
    • Nimisiin02022020

      Hakkaraiselta ostettiin kihlat. Mun oli 2800 ja kumppnin oli 1900€ . Kaunis valkokultainen sormus timantilla. Mlle sileä ja extraleveä. Vihkisormuksen haluan yllärinä. Mllä on hyvä maku. Hyvää palvelua oli!

    • RiviTimantteja

      Minun vihkisormukseni on ostettu markka-aikana ja maksoi 14000 markkaa. Olisikohan se nykypäivän rahan arvolla noin 4000-5000 euroa? Suoraan kuudella jaettuna vain 2333, mutta rahan arvohan on pirusti muuttunut.

      • nytnelikymppinen

        Minullakin markka-aikaan, kihlasormus 200 mk ja vihkisormus muistaakseni 395 mk. Hyvin ovat kestäneet käytössä ja myös rakkaus säilynyt, eli ei se hinnasta ole kiinni.


    • muutamasatanen

      Saurumin leveät perinteiset sormukset tutun kultakauppiaan kautta ei maksaneet mahdottomia. Hyvin ovat tehtävänsä hoitaneet!
      Jälkeenpäin teetettiin Intiassa tutulla kultasepällä vaimolle vielä valkokultainen sormus kivillä, että voi vaihdella sormuksia, edullinen sormus oli sekin. Ohessa kuvakin https://aijaa.com/tTFkrx

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18429
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3135
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1850
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      269
      1403
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      82
      1083
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe