Keskenmeno vai kuukautiset?

Apuatarvitaan

Moi,

Ja ensinnäkin pahoitteluni, että avaan uuden keskustelun aiheesta, josta löytyy varmasti tähän mennessä jo aika paljon keskusteluja.

En vain kestä enää tätä epätietoisuutta. Se saa minut hulluksi. Otsikosta käy siis ilmi asiani eli: en tiedä onko kyseessä todella varhainen keskenmeno vai poikkeuksellisen oudot kuukautiset.

Valitettavasti tarkkaa edellisten kuukaustisten alkamispäivämäärää minulla ei ole, kun merkintä vahingossa poistui puhelimestani, mutta sen tiedän varmaksi, että 1.4 olivat jo alkaneet ja päättyivät 5.4. Voi siis olla että, 30.3 ovat alkaneet, mutta.. olen ollut suojaamattomassa yhdynnässä 11.4. Tein myös raskaustestin nyt perjantaina eli 24.4 (tiedän kyllä, että ennen aikojaan sillä eilen tuli yhdynnästäkin vasta kaksi viikkoa). Tulos oli negatiivinen, mutta koska tein testin niin alkuvaiheessa voi se näyttää negatiivista siksi).

Nyt tällä viikolla olen huomannut poikkeuksellisia oireita eli pahanolon tunnetta, rintojen arkuutta, väsymystä. Olen myös todella laiha, mahan kohdalla on useimmiten ollut "kuoppa". Tällä viikolla ehdin kuitenkin todeta, että kuoppa oli poissa ja tilalla HIEMAN "pyöristynyt/turvonnut" maha. En todellakaan ajatellut aiemmin olevani raskaana, mutta tuo turvonnut maha sekä nuo oireet koko viikon ajan sai minut miettimään asioita.. olen kyllä lukenut ja kuullut, että joillakin voi alkaa oireet jo todella varhaisessa vaiheessa.

Jotenkin kuitenkin tuntuu ettei olisi edes mahdollista, kun on niin vähän aikaa kulunut, mutta nuo oireet.. no sitten, eilen alkoi tulla tiputtelevaa vuotoa ja alavatsakipujen kera. Mietin, että en varmastikaan ole ollut raskaana. Nyt ovat kuukautiset alkaneet, mutta tämä vuoto ei jotenkaan tuntunut kuukautisilta. Se lisääntyi jonkin verran ja eilen alkoi myöhemmin todella kivuliaat alavatsakivut. Minun oli pakko ottaa särkylääkettä. Myös pieniä hyytymiä alkoi tulla vuodon mukana ja vuoto on jatkunut tänäänkin, mutta kipuja ei niinkään. Siteeseen ei niinkään tule verta, mutta kun menen vessaan tulee vuotoa eli kuvailisin sitä tiputtelevaksi vuodoksi. Minulla ei todellakaan ole kuukautiset tälläiset eikä varsinkaan hyytymiä ole ikinä ollut.

Pitäisikö minun soittaa huomenna terveyskeskuksen päivystykseen?
Kokemuksia? Neuvoja? Toivon todella myös asiallisia vastauksia enkä mitään vittuilua! Etukäteen kaunis kiitos kaikille, jotka vaivautuvat vastaamaan tähän <3

6

149

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Annamarie2

Kyseessä voi tosiaan olla todella varhainen raskaus ja mahdollisesti kuvailemasi vuoto saattaa kertoa valitettavasti keskenmenosta. En tiedä oliko mahdollinen raskaus toivottua vai ei, mutta olen pahoillani :( tietenkään en pysty täältä sanoa varmaksi oliko keskenmeno, joten suosittelen soittoa päivystykseen heti huomenna. Tsemppiä sinulle!

• Apuatarvitaan

Vastauksia? :(

• aabuuu

Mene lääkäriin, ei täällä kukaan voi asiaa tietää.

• Apuatarvitaa

Menisin jos pääsisin :) soitin eilen päivystykseen, pyysivät soittamaan äitiysneuvolaan. Soitin sinne, ei voi kuulemma näin varhaisessa vaiheessa muuta tehdä kun itekseen seurailla ja odotella. Testin voi tehdä kun vuoto päättyy, mutta se voi näyttää plussaa myös vaikka keskenmeno olisi tapahtunut tai oikeastaan vielä pitkäänkin keskenmenon jälkeen, että näin. Pyysinkin vain samankaltaisia kokemuksia..

• eppulii

Eihän sillä oikeestaan käytännön kannalta taida olla mitään väliä kumpi on kyseessä. Oli sitten kuukautiset tai varhainen keskenmeno, niin lääkärille ei ole tarvetta. Jos olo on sairas, niin sitten tietysti lääkäriin.

Kuukautiset voi joskus poiketa aiemmasta ainakin, jos toivot raskautta. Ainakin itsellä kävi näin jo heti ensimmäisessä kierrossa, kun raskautta toivottiin. Ovulaatio tuntemukset muuttui erilaiseksi ja samoin kuukautisvuoto. Sinunkin kohdalla kyseessä saattaa olla ihan hyvin vain erillaiset kuukautiset, vaikkei keskenmenokaan tietysti ole pois suljettu vaihtoehto.

• Apuatarvitaan

Kiitos vastauksestasi.
        Kiva kun kerroit myös oman kokemuksesi. Saatat tosiaan olla oikeassa että on vain poikkeuksellisen erilaiset kuukautiset. No, pitääpä odotella että vuoto loppuu niin teen testin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      272
      2410
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      299
      1299
    3. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      108
      1201
    4. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      83
      1201
    5. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      58
      1155
    6. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      81
      1096
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      44
      962
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      897
    9. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      22
      860
    10. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      33
      767
    Aihe