Mistä outo raivo?

tää_voiko_olla_totta

En löytänyt sopivampaa aihealuetta mun tyhmältä kuulostavalle ongelmalle. Tää on sellainen juttu, josta en ikinä ole kuullut mitään keskustelua:

Ilmenee aina kun pelaan netissä esim. Mahjongia, täytän sanaristikkoa tai sudokua tai muuten keskityn johonkin, vaikka kirjaan, tai askartelen jotain pientä. Mieleeni nousee menneisyydestä kaikkea hävettävää tai raivostuttavaa tai minua loukanneita ihmisiä, ja rupean kiroilemaan. Verenpaine nousee, ja negatiiviset tunnekuohut valtaavat ajatusmaailmani. Kun lopetan ko toiminnan, tuntemukset ovat ohi.

Mistä ihmeestä tuollainen voi johtua? Onko täällä vertaistukea tai muuta tietoa? Olenko ainoa puolipöhkö? Muuta mielenterveyden ongelmaa ei ole enkä käytä lääkitystä.

No, kuten sanottu, kreisi on kysymys itsenikin mielestä.

9

70

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mahdolista

      Tulee mieleen teoria, että jätät psyyken kontrollin ja suuntaat ajatuksen muualle, niin alitajuntaan kätketyt käsittelemättömät negatiiviset tunteet, muistot ja padottu viha pääsee pintaan. Voi olla hyväkin, että saat ikävät asiat esille, mutta ne pitäisi käsitellä, järkeillä, ja saada sovintoon.

    • aloittaja2

      Erittäin hyvä teoria. Tavallisessa arjessa tosiaan defenssit toimivat, ja kun keskittyy johonkin pisteenomaiseen, unohtamismekanismi pettää.
      En ollut ajatellut noin, mutta toimiva oletus kyllä, kiitos.

    • aloittaja2

      Valaisisitko vielä jonkin tavan, jolla saa menneisyyden asiat sovintoon itsen kanssa?

    • minnesodat

      Minulla oli ennen tuollaisia raivopuuskia. Mutta ovat kadonneet lääketyksen myötä. Olen kärsinyt mielenterveyden häiriöstä ja minulla on tarkkaavaisuus- ja keskittymishäiriö. Nykyään en oikein enää saa noita raivokohtauksia. Kai aikuistuminenkin vaikuttaa siihen.

    • Älä_pelkää

      Suosittelen itse mieluummin raivon kohtaamista ilman lääkkeitä, niin asian saa käsiteltyä. Lääkkeet lakaisaa ongelmaa vaan maton alle, kun oireet vähenee.

      Mut kuulostaa hyvältä, et tuollaista nousee, asian saa sit työn alle. Vaikka se toki raskasta voikin olla. :(

    • tuttujajuttujaonjuu

      tuttu juttu. En suosittele lääkkeitä minäkään. Itse olen kokeillut sellaista, että jos tai kun ajatukset on suurin piirtein samoja, niin koitan ajatuksissa "todeta heti itse itselleni" että negatiivisia ihmisiä on maailmassa, sitä ei voi muuttaa, mutta että tapahtuma on jo menneisyydessä, en ole tekemisissä hänen tai hänen kaltaisten kanssa nyt tai jatkossakaan, ja eikä saman lauseen tai tuntemuken x ajattelu tänäänkään muuta suuttumusta joka tuli esim. tunti sitten tai eilen. yhtä usein kun pakkotoisto toistaa, pyrin toistamaan järkevän toteaumuksen heti alkuunsa kun se tulee mieleen. eräässä pakkoneuroosia vähentävässä ns. "terapia-ohjevideossa" youtubessa liitettiin tähän vielä kuminauhalla itseään näpsäyttäminen ranteessa että jotkut neurosensorit yhdistäisi epäsopivan ajatuksen epätoivottuun fyysiseen tuntemukseen.

    • Tää_voiko_olla_totta

      Voisit linkata tänne sen juutuubin, kiitos jos viitsit.

      • 45hj543kklh46kjjh3

    • Hahehehehe

      "Poliisi joutui rauhoittelemaan henkilöä, joka oli saanut raivokohtauksen mahjongn pelin aikana" Hahahaaa!!

      t:Rosvoroope

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      129
      9905
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      52
      2891
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      177
      2687
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      2074
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1834
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      16
      1657
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1562
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      16
      1520
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      13
      1508
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1348
    Aihe