Mitä eroa? Action kamerat

TeuvoÅ

Hei!
Olen ostamassa action kameraa ja päätymässä hinnan takia Dieliin GoPron sijasta. Dielin malleja olen tutkaillut ja vaihtoehdot olisivat: sj4000, sj4000 wifi, sj5000, sj5000 wifi. Olen miettinyt kuinka paljontuota wifiä tarvitsee, onko se vain kännykän etäohjaamiseen kännykällä? Minulle ei ole ongelma käyttää kameraa nappeja painelemalla, joten jos ei tuolla muutavirkaa ole, niin taidan jättää pois. Sj4000 ssa on 12mpx ja sj5000 14mpx. Onkohan tuo kahden megapixelin ero kovinkaan ratkaisevassa asemassa? Eli taidan päätyä Diel SJ4000. Onko syitä jonka takia sj5000 olisi parempi hankinta? Kokemuksia?
Sitten aloin miettiä paikkaa josta ostaa kamera. E-ville.com näyttäisi myyvän kameraa, luultavasti ihan hyvään hintaan. Löysin kameran sivuilta parista eri paikasta ja kysyisin teiltä, että mikä ero on tuotteessa, kun hinnassa on eroa.
Tässä linkit:
http://www.e-ville.com/fi/3126-suomi-varasto/13731-diel-sj4000-action-fullhd-kamera.html
http://www.e-ville.com/fi/1039-action-kamerat/13246-diel-sj4000-action-fullhd-kamera.html
Onko ensimmäisen linkin tuote nopeammin saatavissa kotiin? Onko laadussa eroa?
Sitten ajattelin samalla hankkia toisen akun kameraan, olen kuullut että akuissa ei riitä virtaa kovinkaan pitkäksi aikaa. 10€ per akku, ei paha.

Toivon hyviä vastauksia :)
Kiitos etukäteen!!!

15

1942

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TeuvoÅ

      Njaah. Ihan hienon näköinen peli mutta ei kiitos :)
      Olisi kiva jos joku osaisi vastata onko noista linkeissäni olevat kamerat epäaitoja, kun niissä ei luo sjcam tuolla oikeassa alakulmassa?
      Kiitos etukäteen!

    • DonJuuan
    • TeuvoÅ

      Tuo teknikmagasinetin kamera on uusi tuttavuus. Cdon sivustolla oli kylläkin aika huonoa palautetta kyseisestä kamerasta.
      En ole koskaan netistä mitään, joten ebay on uusi tuttavuus. Olenko ymmärtänyt että siellä on yksityisiä myyjiä, jotka myyvät uusia tuotteita?
      Tulevatko tuotteet varmasti perille? Onko tuo yksityisten välinen kauppa jolloin saamattomasta tavarasta on vaikea kertoa mihinkään?
      Löysin sieltä tämän kameran: http://www.ebay.com/itm/White-1080P-SJ5000-Sport-DV-Car-DVR-Cam-Action-Waterproof-wide-angle-HDMI-Wifi-/291368756871?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item43d6ee6687

      Onkos tuo myyjä luotettava? Tulisiko tavara perillä ja mikä olisi loppusumma kotiovellani?

      Anteeksi, kun olen tällainen noviisi näiden asioiden kanssa, mutta oppia ikä kaikki :)

      • kokemusta_on

        Linkissäsi oleva kamera on kopio. Kiinasta tai muualta EU:n ulkopuolelta tilattaessa tuote menee tulliin, jos hinta ylittää 24€. Itse suosittelen ostamaan kameran Briteistä (miksei Suomesta jos haluaa maksaa muutaman kympin ylimääräistä). Suoraan SJCAMin sivuilta voi ainakin tilata melko turvallisesti. Sieltä on saatavilla Brittien varastolta vain tuo sj4000 WiFi malli, mutta hinta ei ole paha!! http://www.sjcam.com/uk-warehouse/131-uk-stock-sjcam-sj4000-wifi-1080p-full-hd-action-camera-sport-dvr.html
        Tuossa vielä linkki. 100 dollaria maksaa eli reilu 90€


      • ysitoista

        Aika erikoista että "Brittien varasto= hinnoitellaan dollareissa ja ilman veroja. Verottomuus selviää esim. laittamalla kamera ostoskärryyn ja sen jälkeen checkout: Total (tax excl.) $99.90.


    • RickyRich
    • kgkkkt

      noissa diel sj kameroissa, 4000 ja 5000, on todella sininen kuvanlaatu. eihän tuollaista jaksaisi katsoa. saako sitä edes ohjelmallisesti pois? halvimmassa gopro:ssa parempi kuva.

      • Canonisti_minäkin

        Eli valkotasapaino vähän pielessä. Oletko koittanut säätää valkotasapainoa? Tosin ei sen säätäminen tuotannon myöhemmässäkään vaiheessa ole kovin vaikeaa.


    • kffkkffkkfkk

      olen vasta harkinnut sjcamin tai gopron hankkimist a.....ja noita videoita katsoessa käy ilmi tuo kuvanlaadun vika aika,selvästi.

    • ffkkffkklifkkkgkkktJONNE

      Ostakee vain jonneshopista jonneshop(piste)(fi) http://www.jonneshop.fi/ nii saatte varmasti aitoja kameroita suoraa suomesta nopeasti EU hintaan ! Kaikenmaailman kiinakäännös-sivustoja täällä mainostellaan. halvimman sj4000 kameran saa alle 20€ thaimaassa varustein joka ei ole SJCAM saati GoPro laatunen. Esim SJCAM 5000x Elite on todella valovoimainen ja värikylläinen! hyvä kammi ostakaa jonnelta on mun kamu :P

    • GoProOnMopo

      goproolla voi heittää jo vesilintua kohta tulee Revl Arc ja uus sony joissa moninkertaiset kuvanvakaaja, niin kukaan muistakkaan enää tärinäkuvaa ottavaa goproota fish eye kuvineen :D

      • mielenkiintoinenuutuus

        Mielenkiintoista. Kertoisitko lisää uudesta sonysta.. mikä malli ym. Kiitos.


    • Kommenttiatuleen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4895
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3096
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1797
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1750
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1611
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1471
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1223
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1187
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1187
    Aihe