tahrat tahrat

pesija

Miten saa valkoisesta paidasta/ topista keltaiset deodoranttitahrat pois?
Entä mustasta paidasta/topista valkoiset deodoranttitahrat pois?

Olen kokeillut:
- normaalia pesua
- sappisaippuaa, vaikutus yön yli
- tiskiainetta
- tiskiaineen ja sitruunahapon sekoitusta, vaikutus yön yli
- vanishia
- tahrasuolaa

Opiskelijana ei ole joka päivä varaa ostaa uusia vaatteita. Eikä kalliisiin pesulamaksuihin!
-

20

339

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pesupoika

      Kokeilitko Vanishing chrystal whitea,vai oliko se crystal whitea.Kuitenkin minä sain
      sillä ihan valkoisen tuloksen.

    • putipuhdas

      Hanki nestemäistä Mäntysuopaa: laita sitä kuivaan vaatteeseen tahroille, hiero vähän tai harjaa, anna seistä n. vrk sitten normaali pesu.

      • kiittis

        mineraalikiveä kainaloon ja etikka sooda pesu


    • kkkkllllkkkll

      Se johtuu ensisijaisesti kovasta kainalohikoilusta.Osta apteekista Absolut Torr'ia niin loppuu hikoilu.Maksaa yli 10€ mutta kestää 1-2vuotta,eikä kainalo ole märkänä,takaan sen.

    • Tahraton53

      Älä käytä suihkeita tai roll-on deodorantteja. Itse mennyt Rexonan Deostickillä (kiinteä) jo monet vuodet.

    • pesuri

      Ei paitoihin deodorantista mitään tahroja jää. Ainakaan minulla ei ole koskaan jäänyt. Ne keltaiset jäljet johtuvat hikoilusta, en tiedä saako niitä pois millään konstilla. Paras ehkäisykeino on varmaan se, että ei säilytä valkoisia paitoja kauaa pesemättöminä.

    • koritillatahratpois

      kloritilla lähtee,sitä saa ruokakaupoista,nyt nopsaan lähikauppaan ja tahrat pois.

    • dkjksdsdk

      vaiha dödöä ni ei tuu jälkiä

    • Älä suihkuta deodoranttia vaatteeseen vaan paljaaseen kainaloon.

    • Kokeillut

      Sitruunamehua ja ruokasoodaa. Kyllä lähtee!

    • Hikinen

      Noiden edellisten vinkkien lisäksi, Pese vähintään 60 asteessa.

    • NirriPois

      Pieni vinkki. Kannattaa oppia tuntemaan ihmien. Ei kelpaa enää... Ei, ei sekään.

    • opse

      Minä ostan dödöni apteekista(Triple Dry) ja kuivatan sen kainaloistani ennenkuin laitan paidan päälle.Toimii ja ei ole tahroja.

    • Mikko98953

      Ei ole häpeä käyttää hajuvesiä (oli mies tai nainen). Tuoksuu hyvälle ja ei tahraa

    • köklää

      Kyllä tährät lähtee syperäineellä hinkkäämällä.

    • Hyihyihyihyi

      Kuka hullu nyt deodoranttia viitsii käyttää. Kauheaa teollisuuskemikaalia ja allergisen/astmaatikon/hajusteyliherkän kauhistus. Suihkunraikkaus on parasta.

    • Jetomi

      Minulla oli aikoinaan sama ongelma. Syy on teodorantissa.

      Nykyään käytän vain Reksona men rollon quantum dedoranttia ne eivät tahraa, värjää, eivätkä likaa paitojen kainaloita. Pitävät hien loitolla 24 h ja tuoksuu hyvältä.
      Älä vaihtele deodorantti merkkejä. Suurin osa kalleistakin deodoranteista värjää paidat.

      Pyykinpesuaineena käytän vain Bioluvil color pulveria, ja huuhteluaineena vain Comfort standart tiivistämätöntä, ja pesuohjelmana kaikille pyykeille vain 40 c kirjopesuohjelmaa.

      Noilla opeilla saat pidettyä paitasi puhtaana ilman värjäymiä.
      Itse jouduin hävittämään osan värjäytyneistä paidoista, koska tahrat olivat niin lujassa kiinni, etteivät ne lähteneet, edes Vanishin valkaisuaineella pois.
      .

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4849
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1732
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1468
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1337
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1218
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1010
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      895
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      859
    Aihe