Teinkö oikean rotuvalinnan?

karkkarivizsla

Eli olen hankkimassa karkeakarvaista unkarinvizslaa. Seuraavat kriteerit minulla olisi koiraa kohtaan:

-ensikoirani
-energinen
-olen intohimoinen lenkkeilijä (kävellen), varsinkin koirien kanssa
-nauttii mahdollisimman paljon uimisesta
-saa koulutettua noutamaan keppiä vedestä ja palloa maalta
-hallittava metsästysvietti
-MEJÄän sopiva
-alan tulevaisuudessa metsästämäänkin, jos koira vaikuttaa sitä vaativan
-viikonloppuisin sekä joinakin arkipäivinäkin käyn metsissä ulkoilemassa, jonne koira pääsee mukaan
-asun kerrostalossa
-tulevaisuudessa minulla saattaa olla lapsiakin ja tuttavapiirissäni on lapsia, joten ei lapsiärhäkkää koiraa
-säänkestävä, mutta voin pukea koiran ylle lämpöhaalaritkin, jos on tarve
-turkki vettä hylkivä
-ei liian likastuva turkiltaan
-koirasosiaalinen
-perusterve

Vielä minulla on mahdollisuus peruuttaa pentuvaraus, vai valitsinko oikean rodun? Pakko vielä kysyä, sillä haluan olla varma, että koirani sopii minulle.

5

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ristinunna

      Väärin olet valinnut. Olet varannut jo pennun ja kysyt täältä teitkö oikean valinnan.

    • Ken_Ties_Barbi_ei

      Ehkä teit ehkä et. Nuo eivät kovin yleisiä ole mutta sataprosenttia niistä jotka tunnen, eli se yksi ainoa, on aikamoisen arkajalka. Ulkona kulkee tarkkaillen kaikkea häntä koipien välissä, ei tule ulos sateella, ukkonen on ylivoimaisen kauheata kuten kaikki pamahdukset, jne. Vastaantulevat koirat ja ihmisetkin se ohittaa mahdollisimman kaukaa ja jos joku yrittäisi tuttavuutta tehdä niin silloin varmaan purisi. Toivottavasti omasi ei ole samanlainen, silloin saat unohtaa melkein kaiken mistä haaveilet ja keskittyä siihen että saat koiran kanssa elämänne edes jotenkin sujumaan.

    • 7plus10

      Jos koet rodun omaksesi, mikä ettei. Keskustele kasvattajan kanssa ja kysy hänen mielipidettä.

      Minulle tuli heti mieleen labradorinnoutaja kun luin viestisi. Tai sileäkarvainen noutaja.

    • ajatuksiakoirasta

      En tunne rotua, mutta kuvista päätelleen vaikuttaa hyvin aktiiviselta ja tarvitsee varmasti päivittäin vapaana ravaamista hihnalenkkien lisäksi. Ja vapaana siis tietenkin jotain hommaa mitä tehdä omistajan kanssa. Ei ehkä paras koira kerrostaloon. Muista, että kyseessä on metsästyskoira ja se myös näyttää siltä. Mikäli vielä saat aremman puoleisen yksilön, kuten yksi kirjoittaja kertoikin sellaisen nähneen ja et tiedä mihin suuntaan viet sitä, mitä vahvistaa ja miten niin voi ongelmia tulla. Vaikeahan sitä on etukäteen mitään ennustaa, mutta tässä ajatuksia joita itsellä kävi mielessä.

    • deutsche

      Kk viszlahan on puhtaasti metsästyskoira, jonka kanssa voi toki harrastaa paljon muutakin. Ihmettelen kuitenkin sitä, että kasvattaja on myymässä pentua kotiin jossa ensisijainen tarkoitus ei ole metsästää. Kanakoiran koulutus tähtää alusta asti metsästykseen. Osta edes Lintukoirat-kirja ja perehdy siihen. Seisojaksi jalostettu koira on metsästyskoira, ja vähän hassulta kuulostaa tuo "alan tulevaisuudessa metsästää jos koira sitä vaatii". Kannattaisi tutustua rotuun paremmin ja käydä kokeissa katsomassa mihin rotu on jalostettu. Ehkä sinulle sopisi paremmin joku noutaja?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      78
      5791
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2526
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      2007
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      62
      1765
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1611
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1317
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1311
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1249
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1203
    Aihe