Eri kulttuureista tulevien auttaminen/tutustuminen

helminen20

Okei... eli oon 15 vuotias tyttö pk-seudulta ja nyt kahden vuoden ajan on kiinnostanu ihan älyttömästi ns. "vähäosaisimpien" kanssa oleminen. Eli tosiaan eri kulttuurit, kielet, Lähi-idän konfliktit mm. Palestiina - Israel, uudet ihmiset ja sairaiden auttaminen on alkanu kiinnostaa. Sairaalla tarkotan esim. vammaisia.

Oon miettiny, että järjestääkö joku järjestö maahanmuutajille jotain oppitunteja yms. mihin pääsis mukaan tai ihan mitä vaan töitä missä sais olla mukana erilaisten ihmisten kanssa. On siis tosiaan kiinnostanu aina myös vammasten ihmisten kanssa oleminen. Jotenki niin ihania persoonia, Haha kuulostaa varmaan hulluilta mun ajatukset enkä oikeen osaa selittää tätä nyt kunnolla mut oikeesti arvostaisin tosi paljon jos jollaki ois tietoa näistä ja jotain vinkkejä näihin vapaaehtoistöihin jne.

Ja jos siellä on joku maahanmuuttaja taustanen niin voi jättää sähköpostia :D Ois ihana tutustua erilaisiin ihmisiin ja olla jotenki avuks, Kiitos vastaajille jo etukäteen :) <3

4

340

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei
      Mä olen kiinostunut susta ja mä ole somali!! Mul ei ole mitä näkyvä vamma vaan se on mun mieli paha!! Voikko laitta sun sähköpostiosoite niin me alkaa kirjeevaihto ja sa voisi tulla katsoman mua vankila joka loppu multa kohta!
      Rakastaen

    • oppeliini1

      oletko ottanut yhteyttä seurakuntasi toimintaan? Entä Punainen Risti? Mitä tahoja opettajasi suositteli kun kysyit häneltä? Entä kotikyläsi/kaupunkisi vapaaehtoistyoystä vastaavat? Entä siirtolaisjärjestot? Onhan maahantulijoilla lapsia, sinunkin ikäisiä! Voisit halutessasi auttaa heitä tutustumaan muihin suomalaisiin ja saisit juttukavereita, ja auttaisit heitä sopeutumaan yhteiskuntaan.

    • ewrwerr

      ÄLÄ SAATANA AUTA MUTAPERSEITÄ!!!!!!!!!!

    • muhammadmatualipaskha

      Mina olla 12-votta iraki poika, moni taalla luulla mina 40-vuotiaaksi. Tulen huvin janna kulttuuri, muslimi maa, me muslimit arvosta tosi paljo suomi tyttöä, sina tulla palvella minu, mina auttaa sinu löytää islam

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      47
      4513
    2. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      94
      4484
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      612
      4096
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3017
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2621
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      129
      2173
    7. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      342
      2125
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      204
      2089
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      29
      1725
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1472
    Aihe