Dacia kusettaa myyntiautojen osalta?

Kusetusta

Laittakaa tähän *pääkaupunkiseudun* liikkeitä joissa se halpa 11 000e dacia sandero on liikkeessä esittelyautona, jotta voi oikeasti tutustua ja käydä myös koeajamassa. Kahdessa dacia edustamassa liikkeessä olen käynyt ja kummassakaan ei ollut. Toinen vielä kehtasi mainostaa hesarissa 10 600e hintaan, mutta esittelyautoa ei sitten ollut.

Voisin toki soitella liikkeet läpi, mutta tarkoitus oli myös herättää keskustelua että kusetetaanko kuluttajia kalliimpien dacia mallien pariin halvan kinnerin voimalla... koska halvasta kinneristä ei oikeastaan voittoa juurikaan saa eikä niiden myyntiin kannata panostaa? Sen takia sitten sitä esittelyautoakaan ei liikkeeseen tilata... mainoksista huolimatta. Kyseessä on vain mainoskikka saada ihmiset puhumaan autosta?

Ja kuka uskaltaa ostaa halvan 11 000e auton jos sitä ei edes pääse koeajamaan ja tutustumaan? Juuri sen varaan on yhtälö laskettu että saadaan väkeä liikkeeseen sisään ostamaan todellisuudessa niitä kalliimpia autoja? Edes jotain muuta (vaihtoauto) merkkiä kuin daciaa? Vai onko halpa kinneri niin halpa että se pilaa dacian maineen ja ei oikein kehdata liikkeeseen laittaa esille?

101

820

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paska_kinneri

      Aivan sama ketä ne paskat sitte kiinnostaa? En ottais vaikka ilmasesks antasivat mokoman halpatyövoima sikakiikku!

    • Niuvaniemeenlähtö

      Jokainen "asiakas" joka menee Dacia liikkeeseen ostamaan romanialaista romukasaa pitäisi pakottaa mielentikatutkimukseen koska on syytä epäillä että sama henkilö voi syyllistyä ihan mihin vaan muuhunkin yhtä järjettömään tekoseen!

    • eiihme--

      Tuliko sulle ihan oikeasti yllätyksenä, että saatavilla olevat koeajoautot ovat merkistä riippumatta yleensä aina paremmin varusteltuja kuin "hinnat alkaen" vehkeet -tai että pihasta yleensäkkin löytyvät vain ne parhaiten kaupaksi käyvät automallit??
      Mene ja koeaja se kalliimpi paremmin varusteltu Sandero, kyllä sellainen jostain liikkeestä löytyy, tai tuovat sulle sellaisen koejettavaksi lähimpään liikkeeseen jos olet oikeasti kiiinnostunut. Sen jälkeen kysy myyjältä, mitkä varusteet puuttuvat siitä karvalakista verrattuna koeajokiesiin. Tuskin se auto muuten on sen kummempi enemmän tai vähemmän varusteltuna. Ei pitäis olla kovin vaikeaa.
      Jos autoliikkeet pitäisivät koeajoauto-rivistössään kaikkia malli, varuste, moottori, vetotapa ja vaihteisto versioita, autoliikkeiden pihalla olisi varmaan 2 tuhatta erilaista esittelyautoa.

    • Daciaaaaaaa

      Ymmärrän kyllä että kaikkia ei voi pitää rivistössä, mutta eikö ole aika moraalitonta ensin mainostaa autoa ja kyseisessä liikkeessä koko autoa ei edes ole? Myyjä ei osannut myöskään sanoa koska esittelyauto on tulossa.

      • Tottakai_on

        Mutta oletko muka joskus törmännyt autokauppiaaseen, jolla olisi moraalia? En minäkään. Nehän on suurimpia kusettajia ja ihmisten autokuumeen ja/tai typeryyden armottomia hyväksikäyttäjiä. Täysiä kusipäitä ja narsisteja kaikki.


    • Kusetustaa

      Ideana oli tutustua nimenomaan siihen HALPAAN kippoon että mistä kaikesta on todellisuudessa tingitty kalliimpaan verrattuna. Esim. onko halvemmassa versiossa ollenkaan mitään massoja pohjassa jolloin säästetään hinnassa. Myyntiesitteessä tätä ei välttämättä mainita. Helpottaa vertailua kun näkee sen oikean karun version eikä tarvitse arvuutella kalliimman varustellun perusteella onko jotain tehty toisin (muotoilu?) todellisuudessa halvemmassa versiossa.

      Eipä osata kertoa että missä liikkeessä se halvempi kinneri löytyy pääkaupunkiseudulla.

      • läpyskäkäteen

        Kyllä se niin on, että nykyään halpis-versioiden erot löytyvät yksinomaan niistä varusteluetteloista, muuten autot ovat samanlaisia. Kalliimaksihan se valmistajalle tulee valmistaa linjoilla kovin erilaisia autoja esim. ruostesuojausten tms. suhteen.
        Myyjältä esite käteen ja katsomaan kuinka paljon ranskalaisia (romanialaisia) viivoja puuttuu halvimman version kohdalta kalleimpaan verrattuna.
        Halvimmassa versiossa saatavilla olevassa moottori voi olla pienitehoisemi ja vanhempaa tekniikkaa kuin kalliimmissa, mutta ei tarjonne kymppitonnin autoa harkitsevalle sekään varmaan yllätystä, kun speksit lukee. Tietysti herää kysymys, että kun Sandero ei hieman paremmin varusteltunakaan ja modernilla turbokoneella kerää hintalappuunsa kovin suuria numeroita, onko järkeä ottaa ilmastoimatonta peruskippoa 80-luvun varustelulla.


    • OvetKiinniKokonaanVaan

      Eihän Dacia-kauppiaiden kannata niitä ottaa sinne liikkeeseen pölyttymään.

      Kuka niitä muka ihan oikeasti ostaisi?

      • rgfnf

        Eivät kai mikään rahasampo liikkeelle kun huollotkin karkaavat hyvin aikaisessa vaiheessa kun perustekniikkaa.Ajettu yleensä perimpään nurkkaa kun ensin kaksi Premiumia lähes koko skaala ja hinnoitellut vaihtoautot tappiin.


    • halaval

      Eihän noin halpa malli pitkään happane vitriinis!

    • sahaan_silmään

      Onhan volkkarillakin aina mainoskuvissa auto "kaikilla herkuilla", mutta alla kerrotaan sitten hinta jostakin "hinnat alkaen" -mallista . Halvan ja kuvan varustellut mallin välillä on hintaeroa ainakin 10.000 euroa. Jokainen merkki kusettaa samalla tavalla.

    • Paska_kinneri

      Taktiikka on sama kun esim. Gigantissa ja muissa näennäisesti halvoissa kaupoissa mainostetaan jotain halpaa tuotetta jota liikkeestä ei kuitenkaan saa ,mutta näin saadaan ihmisiä tulemaan kauppaan ja jolloin voidaan tarjota tilalle jotain kalliimpaa!

      • tgjgöoyöi

        Tyytyväiset Gigantin asiakkaat saadaan aina kahteen kertaan liikkeeseen kun ajattatevat ettei muualtakaan saa .Myös mainoslause saanut huutia kun muualta saa halvemalla kun joillakin sitkeä halpuuden mielikuva vaikka mainontakin jo mennyt pieneksi.


      • Kauppapalvelee

        Gigantista jos jotain menee ostamaan, myyjä esittää ostettavaksi lisäksi, vakuutusta, televisioon satelliittiantennia, parempaa äänentoistoa jne. Nämä siellä joutuu kuuntelemaan ja jos sanoo ettei halua niitä ostaa, myyjä totesi minullekin että ei pidä hermostua... No ei tällaisesta kaupasta sitten muuta viitsi ostaa kuin tuotteen jota muualta ei ole saatavissa.
        Autokaupassa bisneksen tekeminen on joskus melkosta öykkäröintiä, mutta se pitää sietää, jos aikoo auton ostaa, valitettavasti.


    • kukkeliiikuuukuuu

      Tarkoitus olisi tehdä arvio halvasta daciasta että miltä se vaikuttaa. Jos kenties moottori on jo vanhempi niin myös moottoritilakin on hieman erilaisempi? Olisi paljon helpompaa muodostaa mielikuvaa autosta kun pääsee kaikkea itse tutkimaan esittelyautosta eikä arvuutella netin perusteella juttuja esim. puuttuuko ohjaustehostin.

      Eikö kukaan pysty vahvistamaan pääkaupunkiseudun lliikettä jossa on dacian esittelyauto hallissa ja hinta (alle) 11 000e?

      • uuuuu-

    • HirvittäväRysä

      Voiko enää rumempaa autoa olla kuin tämä Sandero on?

      • karmeatojo

        Esim. Toyotat Auris ja Avensis ovat rumempia.


      • KammottavaDaczcia
        karmeatojo kirjoitti:

        Esim. Toyotat Auris ja Avensis ovat rumempia.

        Oletko täysin sokea? Kuitenkin liikut ilman opaskoiraa ilmeisesti.


      • Toyota-palstan
        KammottavaDaczcia kirjoitti:

        Oletko täysin sokea? Kuitenkin liikut ilman opaskoiraa ilmeisesti.

        trollipoju ei muuten liiku. Istuu koneella yh-äipän peräkammarissa keskimäärin 18 h/vrk trollaamassa ja solvaamassa Toyotaa yrittäen samalla epätoivoisesti puolustella palkamaksajaansa Vw/Skoda-maahantuojan ja yleisesti koko konsernin mokailuja.


      • ABC-

        Kiinnitä huomiota lauseen pituuteen. Käytä välimerkkejä.


    • Junnu671

      Kerran koeajoin Daciaa ja kaupat kaatui viimeistään siihen että uusien toimitusaika oli 6-10kk.

    • fantastinen

      Upee peli kivitalon pihalla, korvaa sikahintaiset premium merkit!

    • se-on-vaikeaa

      Halvin on 9999€, mutta sitä on erittäin hankalaa saada, lähes mahdottomuus. Vaikka se on olemassa, ei ole tarkoitus että joku sen ostaisi.

      • näinon-

        Näin se valitettavasti on usein näiden "hinnat alkaen" mallien kanssa, etenkin marginaalimerkkien yhteydessä. Kaveri yritti aikoinaan ostaa halvimman LS varusteisen Chevrolet Cruzen. Kauppias ei millään suostunut myymään, vaan tyrkytti väkisin LT ja LTZ:aa, joita olisi ollut heti varastossa. Kiinostus myymiseen loppui välittömästi, kun olisi pitänyt erikseen tilata karvalakkimalli tehtaalta, vaikka pihalla oli rekisteröimättömiä paremmin varusteltuja malleja...


    • Boikottiin

      Varmaan tuo Cruzen tapaus paljastaa että mainostettu 10 600e dacia myydään ulos -0 katteella, jolloin jälleenmyyjällä ja varsinkaan itse autokauppiaalla *EI* riitä intoa ollenkaan myymiseen. Ikävää huijaamista jos oikeasti etsii vain halpaa "ladaa", jolla vain siirtyy paikasta toiseen eikä imagolla ole niin väliä... kun vielä kehdataan mainostaa myös kyseistä autoa. Kertoo varmaan siitä että kilpailu on kovaa uusien autojen myymisessä että kaikki keinot käyttöön moraalista välittämättä. Taidan siis periaatteessa alkaa boikotoimaan daciaa.

      Niin että haluaako joku vielä purkaa boikotin ja kertoa missä se esittelyauto on pääkaupunkiseudulla?

      • hehheh-

        Eipä taida ketään sinun yhden miehen boikotit kiinnostaa, kun liikkeen toisesta päästä ajetaan uusia neliveto-Dustereita pihalle. Voithan mennä heiluttelemaan banderolleja lähimmän Dacia-liikkeen, vaikkapa Laakkosen eteen. Jospa he lennättäisivät sinulle suoraan Romaniasta sen kymppitonnin Sanderon muutamaksi päiväksi tutkittavaksi. Saat sitten loppuvuoden pähkäillä ostaakko vaiko eikö ostaa.....


      • 1234567-

        On siinä sellanenki juttu, että esittelyautot on autolikkeen saatava jossain vaiheessa myytyä pois myyntiriveistä. Ilmastoimaton perus Sandero ilman keskuslukituksia ja monia muita nykypäivän pakollisia varusteita jää taatusti liikkeen käsiin. Ei kukaan ota esittelykäyttöön sen takia seisomaan, jos sellaisesta on yksi asiakas vuodessa kiinnostunut. Ymmärrettävää kyllä.


    • Kusetustaaaa

      "Asiakas voi seurata uuden auton toimitusaikataulua ja auto voidaan toimittaa myös kotiovelle saakka, mikäli asiakas niin haluaa. Luovutuksen yhteydessä kaikki tarvittavat asiakirjat käydään läpi asiakkaan kanssa, lisäksi Autoverkkokauppa.com edustajat antavat käyttöopastuksen, ja samalla he vievät vaihtoauton mennessään. Kaikille Autoverkkokauppa.comista myytäville autoille tarjotaan 30 päivän palautusoikeus. Mikäli asiakas ei jostain syystä ole autoon tyytyväinen, hän voi palauttaa sen ja saa rahansa takaisin."

      http://www.dacia.fi/dacian-saat-nyt-ostettua-myos-netista-autoverkkokauppa-com/

      Pitäisikö nyt sitten tosiaan sokkona tilata, ajaa muutama päivä ja palauttaa sitten liikkeeseen jos ei ole tyytyväinen kun ei kerran voi tutustua siihen jo liikkeessä? Ja varmaan vedotaan sitten kaikkeen mahdolliseen ettei autoa voi kuitenkaan palauttaa tai itse rahojen palautuksessa kestää ainakin pitkään? Jotenkin tuo "30 päivän palautusoikeus" kuulostaa liian riskialttiilta autoliikkeen näkökulmasta ja sen takia sitten sitä koitetaan välttää jos vain mahdollista?

    • Kokonaisuus
      • voitsiisussentään

        Ehkä on parempi, että jatkat polkupyöräilyä, jos kynnyskysymykseksi nousee kummin päin mittaristossa on polttoaine-mittari. Tai ostat sen käytetyn auton, jota pääset heti koeajamaan ja tutkimaan. Asia nyt vaan on niin, että kaikkia malleja eri värisinä ei voi parin auton alla konttailevan raappahousun takia pitää hallissa seisomassa.


    • Kusetustaaaa

      Asia on nyt niin jos kerran MAINOSTETAAN kyseistä autoa eikä ilmeisesti ole edes tarkoitustakaan sellaista tilata halliin, niin on parempi sitten olla mainostamatta.

      Joku syy siihen halpaan hintaan on.... ja sen piilotteluun. ;)

      • dffeferf-

        -Voisiko nyt vaan olla niin, että se syy siihen halpaan hintaan selviää kun katsoo auton varustelua. Ei siinä mitään salaliittoteoriaa ole.

        -Esimerkiksi halvin Audi A1 maksaa n. 22000 euroa ja kallein melkein 38000 euroa. Mistäköhän tuo 16 tuhannen euron hintaero johtuu?? Halvemman mallin huonommasta laadusta??

        -Sinun logiikalla on siis parempi olla aina mainostamatta autoa, jos sitä ei ole näytillä. Joissain suosituimmissa autoissa eri mallivariaatiot voivat nousta satoihin kun otetaan huomioon eri moottori, -varuste, -väri, -sisustus ja -korimallit. Ja monimerkkiliikehän voi myydä 10 eri automerkkiä. Siinäpä sitä tehtävää täyttää piha tuhansilla erilaisilla esittelyautoilla........
        Vai jättääkö sitten mainostamatta??


    • sometusta

      Eihän yhden ihmisen boikotti missään tunnu, mutta jos siitä puhutaan netissä useimmilla autopalstoilla ettei tarkoituskaan ole saada halpoja autoja myytyä ja koko homma on kusetusta parempien mallien pariin, niin kyllä se saa kaikkoamaan empiviä asiakkaita toisten merkkien pariin.

      • ffffff-

        Epäilen että tuolla logiikalla saat kohta boikotoida kaikkia automerkkejä.
        En ole vielä kertaakaan nähnyt esittelyautoissa millään merkillä sitä halvinta ja köyhintä versioo, vaikka sellainen kyllä on aina hinnoiteltu ja mainoksissakin lukee tyylikkäästi "mallisto hinnat alkaen XXXXX autovero XXXXX".
        Eiköhän Daciaa harkitsevat asiakkaat mene ihan ilman nettitrollaustakin niiden parempien mallien pariin, koska totta puhuen olet ensimmäinen ihminen, jonka kuulen kaipaavan noin kipeästi Dacialta hinnaston karuinta ilmastoimatonta perusmallia. Saatikka saavan tuosta aikaan elämää suuremman ongelman.
        Useimmiten Dacian kohdalla tilanne on se, että siihen kaivattaisiin enemmän varusteita kun on saatavilla -eikä päinvastoin.:) Sen takia olen kyllä kuullut Daciaa joidenkin boikotoivan.:)


    • JuppiMallisto12345

      Jos tarkoitus onkin vain ohjata ihmisiä jubileum malliston pariin oikeasti kun tulevat pian myyntiin? Kyse on vaiin ovelasta kampanjasta pienen huijauksen avulla?

    • Kusetustaaaaaaaaa

      Juuri sen takia olisin halunnut ITSE arvioida sitä halvinta versiota koska en todellisuudessa tarvitse ilmastointia kuin ehkä max 2kk vuodessa. Ja muutenkin ajan aika vähän autolla, joten minun tapauksessani ei merkitse niin paljoa kuin monille muille.

      Merkki ja hinta kuitenkin arveluttaa. Käsittääkseni halvimmassa daciassa on eri kone ja eri konehuonekkin sen mukana kuin muutaman tonnin kalliimmassa? Tarkoitus oli siis arvioida kokonaisuutta että poikkeaako se kuitenkin omasta mielestäni merkittävästi halvimman ja astetta paremman välillä?

      Audi on kuitenkin tunnettu merkki, mutta dacia ei. Painivat ihan eri sarjoissa myös laadun osalta.

      Ajattele asiaa myös asiakkaan näkökulmasta. Jos etsii HALPAA kohtuu kokoista autoa ja sellaista joku liike mainostaa, niin onhan se myös pettymys jos sellaiseen ei voi tutustua ennen kauppaa. On huonoa asiakaspalvelua jos ei koeajoa voi tehdä autolla jota kuitenkin mainostetaan. Ja pettymys on myös sinulle (autokauppiaana) että joku kehtaakin pitää hieman ääntä asiakkaiden kusettamisesta... eikä edelleenkään halua kertoa missä ja milloin tuote tulee edes johonkin pääkaupunkiseudun liikkeeseen? ;)

      Niin että pitääkö se nyt todellakin tilata ensin, kenties pettyä laatuun ja palauttaa 30 päivän kuluessa? Tämäkö on sitten hyvää autokauppaa molemmin puolin???

      • Häh--

        Maailmassa on aika monta muutakin - karvalakki-Sanderoakin kalliimpaa asiaa - joita mainostetaan, mutta joihin ei valitettavasti pääse tutustumaan etukäteen. Ihme kyllä, aika moni normaalilla järjenjuoksulla varustettu ihminen kykenee tekemään ostopäätöksen jopa perus-Sanderoa huomattavasti arvookkaamastakin autosta, vaikkei se pilkulleen haluttu malliversio sattuisikaan olemaan hallissa. En näitä viestejä lukiessa kyllä ihmettele, miksei myyjätkään jaksa enää palvella... Tilaa ihmeessä kotiovelle se auto ja palauta, jos ei miellytä, jos se kerran on mahdollista. Eikös se, jos mikä ole hyvää palvelua? Mitä muuta merkkiä saat koeajaa rauhassa 30 päivää?? Mitäpä sitä täällä itkemään jos kerran ongelmaan on peräti loistava, voisiko sanoa jopa lyömätön ratkaisu. Meitä on näköjään moneen junaan....


    • Kusetustaaa

      Hyvä huomio että mainio mahdollisuus tuo 30 päivää. Pelkään vain pahoin että ollaan kovin haluttomia auttamaan mahdollisen palautuksen kanssa ja vedotaan erilaisiin asioihin että se on myyjän mielestä merkittävästi kulunut, koska palautuksesta on todennäköisesti vain kuluja ja turhaa duunia, joka ei luonnollisestikkaan kannata liiketaloudellisesti. En haluaisi ottaa sitä riskiä että kenties heittäydytään sitten hankaliksi ja koitetaan edelleen vain suostuttelemaan pitämään auto...johonkin kulumiseen vedoten.

      Jos joku etsii autoa isolla moottorilla, niin mainos kuuluisi vastaavasti näin:" Auto X, suomen suurin ja tehokkain moottori, hinta alkaen YYYYY". Ja jos asiakas nimenomaan on etsimässä tositarkoituksella tehokasta autoa, niin sitten sitä ei löydy pääkaupunkiseudun liikkeistä... mainoksesta huolimatta.

      Kai tämä ketju vain kertoo sen että pieni kusettaminen on eri merkeillä arkipäivää eikä dacia ole mitenkään siinä poikkeus? Uskoisin että moni dacia edustaja seuraa myös suomi24 ketjua ja koittaa myynnin kannalta sitten kehua "omaa leipäänsä"... ja kertoa myös milloin se suomen halvin kippo tulee johonkin liikkeeseen näytille eikä olla vain sen tiedon osalta hiljaa.

      Opin siis tästäkin ketjusta sen että jos netti ja/tai myyjä ei osaa auttaa halvemman kohtuu kokoisen auton metsästämisessä, niin parempi suosiolla siirtyä toiseen merkkiin mainoksista huolimatta. Uutena tai pari vuotta vanhana käytettynä.

    • Mitä-helvettiä

      Kyseessä lienee Dacian myyntihistoriassa perin ainutlaatuinen tapahtuma, jos asiakas vaihtaa tyytymättömänä merkkiä sen vuoksi, ettei löytänyt Dacia-myymälöistä tarpeeksi huonosti varusteltua autoa!!!!

    • Kusetustaaaaaaa

      Joillekkin merkitsee paljon myös halpa kun on vähän ajoa, jolloin autossa ei asuta. Silloin ei kaivata hienoja lisävarusteita. Rahaa voi käyttää myös moneen muuhunkin kuin autoon jos auto on vain kulkuväline eikä mukavuus tai statussymbooli.

      Koko noin 11 000e kampanja kuulostaa kusetukselta kun kukaan ei heitä mitään arviota missä sellaiseen voi tutustua?

    • kysymyksenmuotoilija

      "Ja kuka uskaltaa ostaa halvan 11 000e auton jos sitä ei edes pääse koeajamaan ja tutustumaan?", kysymys voitaisiin muotoilla nyös siten, että: Mitä v--tua tekee autokaupassa ihminen, jonka taloudellinen tilanne on niin huomo, että autoon voi sijoittaa vain 11 000€? Kävelköön, tai liikkukoon julkisilla.

      • Hinnassapainovirhe

        Onko tuohon 11000€ hintaan lipsahtanut yksi nolla liikaa?


    • oikeinkustaansilmään

      Käypä kuule volkkarikaupassa...

    • EiHalpaaDaciaa

      Tämän ketjun perusteella on parempi kytätä halpaversiota käytettynä muutaman vuoden ikäisenä kuin kysellä autoliikkeistä sen perään.

    • Jusetustaaa

      Ei vieläkään ole puhettakaan liikkeestä jossa MAINOSTETTU halpa dacia on esilllä. Kusetusta siis!

    • johanafgran

      Ap. on taysin oikeassa. Jos liike ilmoittaa hinnan XXXX, niin se on silloin oltava näytillä.

      • oho3

        Ilmoita millä merkillä ja liike missä on hinnan akaen esittely auto.


      • pettynyt-
        oho3 kirjoitti:

        Ilmoita millä merkillä ja liike missä on hinnan akaen esittely auto.

        Joo eipä löytynyt mainostettua halpaa Sanderoa mistään koeajoon.
        Päätinkin hermostuksissani vaihtaa merkkiä ja katselin Hesarin mainosta, jossa isolla oli Toyota Yaris alkaen 15574 euroa. Tervetuloa koeajamaan lähimpään Toyota liikkeeseen.
        Eipä ainakaan pääkaupunkiseudun yhdestäkään Toyota-liikkeestä löytynyt koeajoon mallikappaletta halvimmasta tonnisella koneella olevasta Life-varusteisesta Yariksesta!!! Hybridiä ja kalliimpiaa 1,33 Style malleja oli kyllä pihat täynnä!!
        Selvästi niitä yritetään tyrkyttää!

        Haisee kyllä tämäkin huijaukselta. Mitä helkuttia mainostavat näitä hinnat alkaen Toyotia jos niitä ei voi missään edes koeajaa! Olis kiva päästä näkemään ja kokeilemaan, mistä halvimmassa Yariksessa on tingitty. Se kyllä tiedetään, että ruostesuojauksesta on tingitty kalleimmissakin Toyotissa, mutta muutenkin.

        Ilmeisesti ei ole olemassa lakia, joka edellyttäisi tuotteen esilläoloa vaikka sen hinta ilmoitettaisiin.


    • autokauppias-

      Eihän niitä hinnat alkaen malleja kannata pitää näytillä kun ei niitä kukaan osta.

    • Tottahantuossakinosa

      Nauratti erään moottoritoimittajan lausunto Daciasta: "Dacia jopa muistuttaa 2000-luvun autoa jonkinverran" Voiko sitä enää selvemmin ilmaista !

    • Kusetussstttaaaa

      On muuten eroa mainostetaanko autoja ALKAEN hinnalla vai :"Tässäkö suomen halvin auto. Dacia Sandero 10600e.". Huomaat että mainos on selvästi KOHDISTETTU tuohon halpaan autoon, jolloin kuluttaja helposti luulee että sellainen löytyy myös liikkeestä esittelyautonakin.

      Ja painotetaan nyt vielä että on oleellinen ero kun halvassa sanderossa on ERI MOOTTORI... eikä kyse siis pelkästä paremmin varustellusta kalliimmasta mallista. Tuote on siis todellisuudessa hieman eri... eikä siihen eri tuotteeseen anneta mahdollisuutta tutustua. Liekö sitten moottori jotenkin tehoton ja moni jättää ostamatta?

      • kusetus-yleistä

        Joo saman kusetuksen huomasin Toyotalla: Yariksessa aivan sama juttu. Lehdessä luki reteästi "Tule lähimpään ystävälliseen Toyota liikkeeseen ja koeaja Yaris" - "hinnat alkaen 15547 euroa" Missään ei mainittu, ettei tuota hinnat alkaen mallia sitten ole missään koeajettavissa. Mitä ystävällisyyttä se on jos ei edes saa haluamaansa malliversiota koeajoon vaikka niin kehoitetaan?? Miksi edes ilmoittavat tuon Yariksen kokoluokkaan edullisen alkaen hinnan, jos sitä ei pysty missään koeajamaan?? Kiinnostus merkkiin kyllä lopahti jos toiminta on tuollaista.

        Ja itsekkin painotan, että kalliimmassa Yariksessa, joita löytyi niin että pihat notkui, on hinnat alkaen versioon nähden aivan eri moottoritekniikka. Esim. kalliimmassa oli hybridi-systeemi kun siinä halvimmassa, jota ei väen vängälläkään koeajoon tai tutkittavaksi on joku nuhanen mopo-1,0 vvti.
        Tämä hybridi ja 1,0 vvti ovat käytännössä teknisesti aika erilaisia, vaikka muuten samasta mallista on kysymys. Eli kyse ei ole vain paremmasta varustelusta.

        Tuli mullekkin mieleen, että kenties Toyotallakaan ei uskalleta laittaa esille koeajettavaksi kuin noita trendi-hybridejä ja isompia 1,33 vvti malleja, kun tonnisella koneella taitaa Yaris olla liian tehoton sen kokoiseksi autoksi ja karkottaisi ostajat??? Näin meitä hyväuskoisia huijataan.


    • Panostakaavähänlaatuun

      Saako näitä TSI koneella ja DSG vaihteistolla?

    • Käytettynää

      Tippuuko halvimman dacia sanderon hinta paljon vaikka 3 vuoden ikäisenä? Siis ihmiset vierastavat karvalakkiauton ostamista käytettynä jos eivät ostaa uutenakaan?

    • Kusetustaaaa

      Toyota ei kuitenkaan kohdistanut mainoskamppanjaansa siihen halvimpaan malliin kuten Dacia. Ei siis mainostettu yksilöä:"Tässäkö suomen halvin toyota? Hinta 1xxxx.". On siis eroa jo pelkässä mainonnassa. Että näin meitä kusetetaan!

      • Täh-mitä-

        Jäi vähän epäselväksi kommentistasi, että missä asiassa Dacia-maahantuoja kusettaa tai valehtelee, niinkuin viestistäsi saa käsityksen?? Väitätkö siis, että mainostettu Sandero ei olisi tämän hetken halvin Suomeen uutena rekisteröitävä henkilöauto?? Vai mikä asia mainoskampanjasssa on kusetusta??
        Aika rankka syytös, kun tutkii uusien autojen hinnastoja. Mikä muu uusi auto on halvinta Sanderoa halvempi?? Mitä mainoksessa väitetään sellaista, mikä ei ole totta?? Olisi mielenkiintoista kuulla, koska harhaanjohtava mainonta on suomessa ihan lailla kiellettyä.


      • jossess

        Renault twingo on halvempi.


      • Eieieieioo

    • Jusetustaaa

      "Jäi vähän epäselväksi kommentistasi, että missä asiassa Dacia-maahantuoja kusettaa tai valehtelee, niinkuin viestistäsi saa käsityksen??"

      Ei välttämättä itse Dacia vaan sen edustamat jälleenmyyjät, joka on nyt yleisesti virheellisesti leimattu koko Dacia maahantuojaksi.

      Jos olet ostamassa halpaa akkuporakonetta ja menet sitten ILMOITUKSEN perusteella sitä kyseiseen kauppaan kysymään... niin sinulle aletaankin esittelemään hieman kalliimpaa akkuporakonetta eikä kaupassa edes ole sitä halvempaa versiota. Se on kuluttajien johtamista harhaan eli kusettamista kun tarkoituskaan ei oikeasti ole myydä sitä halvempaa ERILAISTA (eri moottori) tuotetta!

      Kyseisellä kikalla voidaan sitten mainostaa mitä vain ja suostutella ihmisiä ostamaan SOKKONA sitten se halvempi jos vielä kiinnostaa alkaa tilailemaan... tai kokeilla sitä hieman kalliimpaa tuotetta ja ottaa se sitten kaupasta mukaan.

      Ja ties vaikka jopa maahantuojan politiikka on se että sitä karvalakkimallia ei ole edes tarkoituskaan myydä, koska katteita siitä ei juurikaan saa?

      • werwerwe

        Eli ei kusetakkaan??? Vielä kysymys: väitetäänkö kyseisissä mainoksissa, että se halvin malli olisi koeajettavissa jossain tietyssä liikkeessä jossa sitä ei todellisuudessa olekkaan??

        Aika monikin tuote on nykyään tilattava liikkeeseen erikseen. Postimyynnistäkin ostetaan tuote "sokkona". Ei liene yllätys myöskään vähemmän myytyjen automallien kohdalla.

        Ja maahantuoja on todellakin se, joka hinnoittelee autot ja sorvaavat nämä mieltä pahoittavat mainoskampanjat.


    • Kusetustaaaaaaaaaa

      Auto on sen verran kallis kapistus ettei sitä mielellään SOKKONA halua ostaa. Ja kun "suuret" kaupat kyseessä niin harhaanjohtavaa mainostamistakaan ei katsota hyvällä jos kuluttaja on siinä uskossa että lehtimainoksen toteamuksen perusteella kuulostaa siltä että kyseisen liikkeen mainostamana sellainen myös sieltä löytyy. Milloinkas olet muuten ostanut POSTIMYYNNISTÄ päälle 10 000e tuotteen????

      "Thaimaa Krabi - Tässäkö suomen halvin viikkohinta. Aurinkomatkat".... eikä sitä sitten voikkaan ostaa aurinkomatkoilta tutustuen kunnolla etukäteen kokonaispakettiin kuin "hotellia ei tiedä etukäteen, mutta joku hotelli teille järjestyy" ajatuksella. :)

      Harhaanjohtava mainonta = Kusetusta = Dacia leimautuu kusettajaksi.

      • tuoltasaatsen

        Tilaa se karvalakki tuolta, tuotuna omaan kotipihaan, koeaja, tutki rauhassa ja palauta täydellä tyytyväisyystakuulla jos ei miellytä!! Saat rauhassa testata sitä 30 päivää ilman niskaan hengittäviä myyjiä. Tälläistä palvelua ei ole missään kivijalka-liikkeessä. Ei mitään riskejä. Mitä vielä odotat?

        Jäämme mielenkiinnolla odottamaan kokemuksiasi ja mitä mieltä olet perus-Sanderosta. Kerro myös päätitkö pitää sen, vai päädyitkö kalliimpaan paremmin varusteltuun malliin.

        http://autoverkkokauppa.com


    • EiHalvempaaDaciaa

      Meinasin mennä katsomaan halvemman luokan dacia, mutta onko nyt todellakin niin ettei myymälästä löydy (enään) koko autoa?

      • hmmmmmn

        Oma kohtaista kokemusta on. Koeajettavaksi oli saatavana vaan Sandero Stepway kaikilla herkuilla. 9999€ hintaista perus-Sanderoa ei ollut edes näytillä. Kannattaa ensin kysyä liikkeestä onko heillä mitä näytillä. Mutta kyllä sen huomaa, että se on melkoista silmänlumetta. Toki tilata voi, mutta ostapa sokkona... ihan selvä kikka myydä kalliimpia versioita. Eipä kiinnostaisi maksaa 5000€ lisää varusteista joita ei ehkä tarvitse.


      • dddgt
        hmmmmmn kirjoitti:

        Oma kohtaista kokemusta on. Koeajettavaksi oli saatavana vaan Sandero Stepway kaikilla herkuilla. 9999€ hintaista perus-Sanderoa ei ollut edes näytillä. Kannattaa ensin kysyä liikkeestä onko heillä mitä näytillä. Mutta kyllä sen huomaa, että se on melkoista silmänlumetta. Toki tilata voi, mutta ostapa sokkona... ihan selvä kikka myydä kalliimpia versioita. Eipä kiinnostaisi maksaa 5000€ lisää varusteista joita ei ehkä tarvitse.

        Daacia ei sentään huijaa päästöissä, niinkuin eräät saksalaiset kilpailijat...


    • EiLiikkeessä

      Vieläkö pitää tilata kymppitonnin dacia sokkona? Sama kusetus vain jatkuu?

    • romanianromu

      Et kai sitten vaan erehdy ostamaan Daciaa?
      Hukkaan menee rahat.Samalla rahalla saa paremman auton.
      Mieluummin vaikka vähän käytetty muu merkki kuin uusi Dacia.

    • ex-daciaisti

      Minä tein sen virheen, että ostin heräteostoksena uuden Dacia dieselin sitä näkemättä ja lopputulos oli, että myin paskan pois 8 kuukauden jalkeen. Maahantuoja ei ollut siivonnut alustamassoja luovutushuollossa, jäähdytysnesteet olivat alle minimin luovutushuolon jälkeen ja pyöränkulmat olivat väärin säädetyt.. Reklamoin maahantuojaa myös muista vioista, mutta maahantuojaa ei ilmeisesti kiinnostanut ajoneuvoni ongelmien selvittäminen takuutyönä vaan jouduin maksamaan itse uuden Dacian siivoamisen, huollon ja pyöränkulmien säädön. Maahantuoja ei vastannut yhteenkään yhteydenottoon, joten Dacian takuu on oman kokemukseni perusteella täyttä paskapuhetta. Auto osoittautui muutenkin pettymykseksi. Toteutunut kulutus oli yli 50% ilmoitettuja kulutuslukemia suurempi 20 000 km ajomatkalla. Itse asiassa olen ajanut 1987 vuosimallisella 200 dieselimersullakin pienemmällä polttoaineenkulutuksella kuin Dacian 1.5 cDi dieselmoottorilla. Dacia on myös erittäin kylmä auto talvella ja kovilla pakkasilla lasit eivät pysy sulana. Dacian alusta on huono ja ajoneuvo on erittäin uraherkkä ja sivutuuli heiluttelee autoa kuin haavanlehteä. Sisämelu 80 km/h nopeudessa on niin kova, että radion kuunteleminen normaalivoimakkuudella on mahdotonta ja sisämelu vain kasvaa ajokilometrien karttuessa kun muoviverhoilut löystyvät ja irtoilevat. Ajoneuvossa oli myös katkenneita ovitiivisteitä, minkä takia vesi ja pöly kulkeutuivat auton sisälle. Merkkihuollon hinnat ovat myös kalliit - perushuoltoihin kun ei kuulu mitään suodattimia, minkä takia 150 euron huoltoon tulee vajaat parisataa euroa lisää suodattimista. Varaosat ovat muutenkin ylihinnoiteltuja esimerkiksi Dacian öljynsuodatin maksaa noin 50 euroa. Älä siis tuhlaa rahojasi Daciaan vaan osta kunnon ajoneuvo vaikka joutuisitkin maksamaan siitä hieman enemmän.

      • Äläpuhupaskaa

        Paljonehdi ajaa 8 kk,kun Kerroit että 20 000 km.


      • ABC-

        Paljonehdi? Pilkun jälkeen välilyönti.


      • Voi.hitsi

        Mitä hittoa! Öljynsuodatin viiskymppiä! Onko totta? Käytetäänkö siinä Ferrarin öljysutia?


      • ex-daciaisti
        Äläpuhupaskaa kirjoitti:

        Paljonehdi ajaa 8 kk,kun Kerroit että 20 000 km.

        Paivittainen tyomatkani on 130 km ja 8 kuukauden aikana tyomatka-ajoja tulee reilut parikymmenta tuhatta kilometria.


      • ex-daciaisti
        Voi.hitsi kirjoitti:

        Mitä hittoa! Öljynsuodatin viiskymppiä! Onko totta? Käytetäänkö siinä Ferrarin öljysutia?

        Kyllä minulla kuitit on tallella ja oljynsuodattimen hinta oli 49 euroa.


      • Dacia_dCi

        Sinulle on varmaankin sattunut todella huono tuuri oman autosi kohdalla. Ostin itsekin ilman koeajoa dieselmoottorisen Logan dCi:n ja se vähän jännitti millainen auto sitten on kun sen saan - mielipiteitähän tästä merkistä riittää (omistajat tykkäävät, ne jotka eivät ole edes kokeilleet suhtautuvat epäillen). Koeajoin bensiinimoottorista mallia, enkä pitänyt sen 3-sylinterisestä Renault-moottorista; se oli mielestäni melkoinen korppusaha.
        Diesel ei ole mikään raketti mutta koneessa on mukavasti vääntöä ja leppoisassa ajossa se on varsin mukava. Kulutus kaupunkiajossa on vaihdellut 5.3-5.5 l/100 km kesäaikaan. Maantiellä kulutus alkaa nelosella. Kulutus on isompi kuin spekseissä kerrotaan, mutta tämähän on tavallista muidenkin merkkien kohdalla joten sitä osasin odottaa. Otaksun kulutuksen vielä pienenevän kun autolla on ajettu enemmän.
        Mitään mainitsemiasi vikoja/selkeitä laatuvirheitä omassa autossani ei ole ollut. Ainakaan Loganin alusta ei ole huono, vaan muistuttaa melkoisesti Renaultia ajossa. Ohjauksen palautus on tahmea eikä ohjaus muutenkaan ole nopeimpia. Muuten ainakin Logan on hintaansa nähden erittäin asiallinen auto. Varusteitakin oli enemmän kuin oletin (en jaksanut lukea varustelistoja läpi autoa tilatessa). Myönteinen yllätys kaiken kaikkiaan - ainakin toistaiseksi.


      • Anonyymi

        Taitaa olla öbaut ainut rehellinen kommentti daciasta täällä. Itse kanssa tein nyt saman virheen, että ostin lähes sokkona uuden sanderon juuri tässä hiljattain. Ajoin vain pikaisen koeajon ja ostin auton matkaan.

        1. Tuuli heittelee autoa autoa siihen malliin, että tuntuu vaaralliselta ajaa ja auto hakee urissa joka suuntaan. Tuulettomana päivänä urattomalla tiellä tuo tuntuu jopa premium autolta, mutta se on harvinaista herkkua nykypäivän suomessa, lähes joka tiellä on uria ja tuulisia päiviä on paljon.
        2. Jääurissa tuo heti ensimmäisenä omistuspäivänä nakkasi perseen edelle eli auto hiihteli ympäri. Onneksi ei ollut liikennettä ja ei mennyt ojaan!! Viimeksi vastaavaan törmännyt 90-luvun opel astrassa.
        3. Kylmällä koneella 2000rpm kieppeillä sytytys pätkii, sinällään mielenkiintoinen ominaisuus tuokin kun auto käynnistyy kuin ajatus, kiihtyy asiallisesti ja lämpimänä ei pätki.
        4. Omilla ajoilla keskikulutus asettunut 8L/100km. Piti olla 5.4L/100km.


    • EiHalpaaDaciaaa

      Luulisi että Dacian edustajat olisivat jo vuoden sisällä saaneet 11 000e auton esittelyyn... mutta ei. Kertoo siis vain tuotteen laadusta kun ei kehdata vuodessakaan asiaa korjata.

    • DaciaaEsille

      Vieläkö halpaa Daciaa ei oteta liikkeeseen esille? Jos on esittelyautona, niin missä liikkeessä?

    • Uusia11keDacia

      Näkyykö enään Dacia mainoksia että noin 11 000e saa uuden auton? Jos näkyy niin missä mediassa?

    • Sulje22

      Älkää nyt kun maanantaina pohjois-pohjanmaa lla tuli 4kpl DACIAA yrityksen LOGOILLA vastaan,etelään päin liikkuivat.

      • Pomoo

        Mitä tämä yritys yrittää?


      • Ihanpetostako

        Muistuu mieleeni Mazdan samanlainen pelleily " hinnat alkaen - malleilla.
        Reilut kymmenen vuotta sitten Mazda 6:n mainoksissa koreili hinta oliko jotain 23 900 euroa. Tätä kyseisen hintaista mallia ei oikeasti ollut olemassakaan. Tai olisi sen saanut, tehdastilauksena ja yli 6 kk toimitusajalla. Yhtään sellaista mallia ei oikeasti oltu maahan tuotu.

        Oikeasti hinnat alkoivat puoltoista tonnia korkeammalta tasolta. Olisko tässä Dacia-jutussa samalainen huijaus käynnissä?


    • hohhoijaavaan

      Voin todeta, ettei täällä Savossakaan ole tilanne parempi. Esillä on Sanderosta vain Stepway, joka on Sanderosta tehty pikkumaasturi malli. Eli voi sanoa, että kyseessä on aivan eri auto kuin mikä se perusmalli olisi. Harhaanjohtavaa todella. Niitä edullisia malleja ei haluta myydä. Sanovat myös, että ne ovat suosittuja. Okei, no eipä näytä siltä. Ette te Dacian myyjät ainakaan kauppoja saa aikaiseksi, jos perusmalliin ei voi missään tutustua.

    • Tilaaaaanko

      Vieläkö niitä noin 11000e karvalakki Daciaa saa tilata netistä vai onko siitäkin jo luovuttu?

      • faasafd

        kato netistä!


    • SiSanderooo

      Autoverkkokauppa ainakin myy dacia sanderoita... netissä. :)

    • Justus4852

      ex-daciaisti
      Luin vuodatuksesi: eihän tuossa ole päätä eikä häntää, tuo on jo pahempaa kuin satukirjoista haettua, ja vielä öljynsuodatin 50 e. HÖHÖHÖÖÖ,kuulutte nim. merkki osssss.in kanssa samoihin hörhöihin . Ette varmaan edes omista ajolupaa ,ja peräti autoa,kun kortistotulot eivät siihen riitä. Koettakaa liittyä johonkin toiseen keskusteluun joka vastaa esim.kuutamolla ohjelmaa .

    • LoppuKusetukselleee

      Joko kusetus kamppanja on loppunut? Vieläkö mainostavat noin 11 000e autoa?

      • kreivi.von.home

        Eikäku Renaultti suunnittelee dätsiän imagon preemiumiksi muuttamista elikkäs rajuja hinnannostoja, koska suomalaiset pertti koivula hallusinaatioissaan luulevat, että kyseessä on laadukas auto. Patongit siellä ranskassa aivan ihmeissään kun heidän parhaat kyhäelmät ei tänne meinaa kelvata vanhojen partojen sähkövikapelottelujen takia, mutta romaniassa ö-luokan osista vähän sinne päin kasatut tekee kauppansa. Eihän siinä enää tarvita kun hinnan nosto ja "tule tutustumaan uuteen dacia sandero premiumiin" tuulipuvut juoksee toistensa yli ostamaan dacioita 25 tuhannen euron hintaan, kunhan vaan muistavat pertti koivulan laittaa mörisemään mainokseen.


      • Yejkj
        kreivi.von.home kirjoitti:

        Eikäku Renaultti suunnittelee dätsiän imagon preemiumiksi muuttamista elikkäs rajuja hinnannostoja, koska suomalaiset pertti koivula hallusinaatioissaan luulevat, että kyseessä on laadukas auto. Patongit siellä ranskassa aivan ihmeissään kun heidän parhaat kyhäelmät ei tänne meinaa kelvata vanhojen partojen sähkövikapelottelujen takia, mutta romaniassa ö-luokan osista vähän sinne päin kasatut tekee kauppansa. Eihän siinä enää tarvita kun hinnan nosto ja "tule tutustumaan uuteen dacia sandero premiumiin" tuulipuvut juoksee toistensa yli ostamaan dacioita 25 tuhannen euron hintaan, kunhan vaan muistavat pertti koivulan laittaa mörisemään mainokseen.

        Harhainen olet.


      • Anonyymi
        Yejkj kirjoitti:

        Harhainen olet.

        Olinko väärässä? Stepwayn hinta on nyt alkaen 21000€ ja dusterin 27000€, lisäksi laitettu kaikki varusteet mitä on muissakin merkeissä. Harhainen olit sinä.


    • -18 mallin sanderolla menty vuodes 20th ja ainoa mikä on naurattanut muihin merkkeihin verrattuna on kulutus,huollon hinta,ja käyttömaksut. Eipä harmittanut vaihtaa volvo v70 tähän. Kun ei isoa autoa tarvitse niin typerää maksaa joka vuosi remontteja. Eka katsastus 4v ostosta ja takuu 3v. Eli 3v päästä uutta alle. Arvin pudotus n puolet eli 7 tonnia. Paljonko putoo 40th autossa? No kukin tyylillään ja auto tarpeillaan. Itsellä auto seisoo 2vkoa satamassa. Yhtä hyvin osaa seistä kuin kalliimpikin auto.

    • Anonyymi

      Ongelmana on, että Datsia tehtaalla eivät itsekään tiedä onko auto köyhien karvalakki vai premium, koitetaan markkinoida molempina, nykyään jo ehkä premiumiin painottuen vaikka romanian rellu on kyseessä. Suomeen tarvitaan ihka aito perseenliikutin hinta max 8000€ ja siinä ei tarvi olla yhtää mitään ylimääräistä, EI YHTÄÄN MITÄÄN ja niitä voitaisiin ottaa piha täyteen kuka niitä alkaa myymään. Menekki on taattu! Ja varmasti on kannattavaakin kun tehdään oikeasti karvalakki eikä leikisti karvalakki. Suomen köyhät vie kilvan käsistä. Nyt joku porho räätälöimään liikeideaa: Sovit dacian tehtaan kanssa halvimman mahdollisen kokoonpanon ja tilaat pelkkää sitä. Ämpärikansa tulee jonottamaan vehkeitä missä ikinä niitä myytkin.

    • Anonyymi

      Jotenkin se vain vaikuttaa Suomessa siltä että jos karvalakkipelejä on myyjällä piha täynnä niin kriitikot mollaa ettei siinä ole varusteita edes niin paljoa kuin esim 70 luvun Mersussa jossa on mittarissa 650000km ja kahdesti vaihdetut kynnyskotelot, tai voimansiirtovikainen VW . Ne varmaan vieläkin jäisivät pihalle vanhenemaan menneen vuoden malleiksi,,, että tallaisia ovat auton ostajat. Litlin mainoksille olis sijaa autoalallakin ,,järki käteen ja ostoksille !!

    • Anonyymi

      Onhan meillä vielä muistikuvat jäljellä 60 luvusta,Mosse ja Volgamies ei edes laskettu edes auton omistajaksikaan ,kyseenalaistettiin onko edes ihmis arvoa, ja jos vielä 60 lopulla tai 70 luvun alussa ajoit pelti Jawalla niin köyhäraukka olit,,ei ole varaa edes autoon, Tämä kyllä istuu vieläkin ihmisessä. Autojen kyljessä jos olis digitaali näyttö joka näyttää sivullisille kunka paljon on vielä velkaa jäljellä moisesta koslasta niin sitten vois pikkuhiljaa asenteet ruveta muuttumaan mutta ennen ei !!!

      • Anonyymi

        Itse en ala velkavankeudessa raatavia pölhöjä sen enempää morkkaamaan. Tonnilla saa jo pihan täyteen käytettyjä autoja, jos ei välitä sosiaalisista paineista. Nämä autot ovat toki velkavankien alunperin hommaamia, kiitos kun rahoitatte halpikseni!


    • Anonyymi

      Ostin 17 t€ auton koeajamatta.

    • Anonyymi

      Monesti autolehdet ajaa koeajot niillä huiipuvarustelluilla Premium malleilla ja sitten kehutaan maasta taivaisiin, totuus valkenee koeajossa kun ostat sen kulimallin, rahalla saa, yleensä sportit on jämäköitä ja niitä suosin, en edes katso automerkkejä joilla ei ole sporttimallia tarjolla, mikään kilpuri ei tarvi olla, mutta ei mikään keinuva kiikkukaan kelpaa, mieluummin vaikka julkisilla.

      Daciaa en ole koskaan edes harkinnut, täysin turha laite suomessa. Mieluummin ostan samaan rahaan jonkun käytetyn paremman.

      • Anonyymi

        Juu sportti se on ainoa oikea tähän meidän ilmastoon ja näille teille....


    • Anonyymi

      Niin ja täällä pohjoisessa porotkin tiellä tykkäävät niistä sporteista,,niillä ei tervitse niitä kauan katsella tien penkalla !!

    • Anonyymi

      Karvalakki daciasta saa nykyään pulittaa 17000€!!! Ei tule edes radiota tuohon hintaan. On se aika huumorimerkki kyl.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      106
      4858
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      140
      3233
    3. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3155
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

      Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      415
      2276
    5. Purra hermostui A-studiossa

      Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      237
      1402
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

      Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      11
      1233
    7. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1217
    8. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      71
      1166
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      31
      1138
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      121
      1042
    Aihe