Hei!
Onko kellään kytkentä kaaviota pitovirta piiriin?
pitovirta piiri
18
7564
Vastaukset
- no-nc
Kontaktorilleko vai joku muu pitopiiri?
- kjijoijfosijfoiwsjofie
Kertoisitko jonkun toisen tapauksen pitopiirille kuin että kyseessä olisi kontaktori? Minä tiedän. Pitopiirin voi tehdä myös releelle. Mutta eroaako se kontatorille tehtävästä pitopiiristä, siinä sinulle miettimistä.
- pidot_paranee
Et elektroniikasta ole kuullut...
- alkuperäinen
Kontaktorille.
- no-nc
Tuollainen kuva löytyi netistä. Ylin on stop-painike, alin on start-painike.
http://pena.dy.fi/w/images/0/03/Pitopiiri.jpg- alkuperäinen
Kiitos kuvasta!
- Heh_heh_onnea
Yritykseen.
Tuolla kaaviolla et saa pitovirtapiiriä toimimaan.
Kytkentöjä helpottaa kun tajuaa miten asiat toimivat.
Startti antaa releen kelalle jännitteen joka sulkee pitokoskettimen jolloin relelle tulee koko ajan jännite.
Stoppi taasen katkaisee tuon pitovirtapiirin.
Eli sulkeutuvasta starttikytkimestä suora jännite releelle.
Suora jännite avautuvan stoppikytkimen kautta releen pitokoskettimen kautta releelle.
Miinus suoraan releen toiseen nastaan.
Taitaa olla 2. yksinkertaisin relekytkentä.- klkh
Katsopa uudestaan sitä kaaviota, se on ihan toimiva kytkentä
- väärä_tarkoitus
klkh kirjoitti:
Katsopa uudestaan sitä kaaviota, se on ihan toimiva kytkentä
Tarkoitti varmaan että pelkällä kaaviolla ei saa hommaa toimimaan jos ei ymmärrä asiaa. Mutta siis, ei kai sitä edes tarvitse ymmärtää kun kaavion mukaan vetää johdot, niin toimiihan se vaikkei ymmärtäisikään.
- diaz
no-nc kirjoitti:
Tässä vielä uudelleen piirrettynä että kaikille selviää.
http://aijaa.com/Z5A0h4Eihän tulppasulakkeita käytetä enää...
- tulppakäyttäjä
diaz kirjoitti:
Eihän tulppasulakkeita käytetä enää...
Olen nähnyt tulppasulakkeita mm. pää- ja noususulakkeina vielä tänä vuonna asennetuissa pää- ja mittauskeskuksissa. Tosin olin kännissä kuin näin asensin ne ja niin olen nytkin joten kai ne oli kahvoja.
- B10A
diaz kirjoitti:
Eihän tulppasulakkeita käytetä enää...
Onko johdonsuojakytkimellä suojattu pitopiiri jotenkin erilainen?
- studebakker
Tehän ootte siellä nyt !. Hyvää vappua!
- dfe3
nämä pitopiirit on kiellettyjä nykyisin paloturvallisuus syistä.
- Heh_hehee
Heh heh, kas kun ei mielenterveys syistä.
- ottamaton
Jäikö lääkkeet ottamatta? Minulla jäi, mutta viinaa olen kyllä ottanut.
- moottoriohjausuusiksi
"nämä pitopiirit on kiellettyjä nykyisin paloturvallisuus syistä."
Tää on kyllä viikon paras avautuminen. Täydet pisteet tyypille. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2246979Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421259Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271052- 75891
Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61847Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93804Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733