Ihannoin suunnattomasti suomalaisuudesta ja suomalaisesta historiasta kirjoittavia naiskirjailijoita, kuten Pirjo Tuominen, Enni Mustonen ja Leila Tuure. Haluaisin kuitenkin lukea jonkun nuoremman kirjailijan historiallisia kirjoja. Saa olla ihan fiktiivisiäkin. Viimeisin listalla on juuri Enni Mustosen Lapsenpiika. Olen lukenut Katja Ketun Kätilön sekä Hitsaajan, mutta oli vaikea pysyä mukana.
Pidän aivan valtavasti juuri naisten asemasta Suomessa autonomian ajalta kertovista kirjoista. Vähän romantiikkaa, kotiaskarteita sekä monensorttista juonta. Ja jos ei historiallisia naisten kirjoja ns. "hömppäkirjoja" kirjoita kukaan nuori, pitääkö sitä itse alkaa kirjoittamaan?
Naiselta naisille
tyttö22v
1
71
Vastaukset
- ehkänäistä
Kannattaa tutustua Minna Canthin tuotantoon. Ehkä tykkäisit lukea Väinö Linnan Täällä Pohjantähden alla trilogian. Siinä kerrotaan sekä naisista että miehistä.
Kaari Utriolta on muutama teos, joka sijoittuu jokseenkin kuvailemaasi aikaan ja osa sijoittuu kauemmas historiaan. Jos haluat uppoutua menneisiin vuosisatoihin, niin Kristiina Vuori tai Paula Havaste voisivat olla sinun lukemistoasi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.2184270Näin asia on
Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k223299Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan
Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E2611908Taas varoitusta lumesta ja jäästä
Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,51317Aavistan tai oikeastaan
tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast381207Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?
Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?1581148Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.
https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin96855- 63745
- 176730
- 30727