Ihannoin suunnattomasti suomalaisuudesta ja suomalaisesta historiasta kirjoittavia naiskirjailijoita, kuten Pirjo Tuominen, Enni Mustonen ja Leila Tuure. Haluaisin kuitenkin lukea jonkun nuoremman kirjailijan historiallisia kirjoja. Saa olla ihan fiktiivisiäkin. Viimeisin listalla on juuri Enni Mustosen Lapsenpiika. Olen lukenut Katja Ketun Kätilön sekä Hitsaajan, mutta oli vaikea pysyä mukana.
Pidän aivan valtavasti juuri naisten asemasta Suomessa autonomian ajalta kertovista kirjoista. Vähän romantiikkaa, kotiaskarteita sekä monensorttista juonta. Ja jos ei historiallisia naisten kirjoja ns. "hömppäkirjoja" kirjoita kukaan nuori, pitääkö sitä itse alkaa kirjoittamaan?
Naiselta naisille
tyttö22v
1
121
Vastaukset
- ehkänäistä
Kannattaa tutustua Minna Canthin tuotantoon. Ehkä tykkäisit lukea Väinö Linnan Täällä Pohjantähden alla trilogian. Siinä kerrotaan sekä naisista että miehistä.
Kaari Utriolta on muutama teos, joka sijoittuu jokseenkin kuvailemaasi aikaan ja osa sijoittuu kauemmas historiaan. Jos haluat uppoutua menneisiin vuosisatoihin, niin Kristiina Vuori tai Paula Havaste voisivat olla sinun lukemistoasi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2664654Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1333019Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit442847Miksei Björn Wahlroos jaa rahaa köyhille?
Esimerkiksi Nordean tiloissa? Vai tuovatko ne köyhät hiekkaa marmorilattioille ja siksi ei pysty mursunviiksi pystyyn k232590Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?761791Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1061644Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn281511- 591400
- 951282
- 471169