WLAN kaupunkiasunnossa ja landella

Kyssäri

Kaupungissa pätkii kokoajana, landella ei koskaan.
voiko tilannetta parantaa?

9

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaupungissa_naapureita

      Tarkista kaupungissa mitä kanavia naapureiden verkot käyttävät ja vaihda oma verkkosi sellaiselle kanavalle jolla on mahdollisimman vähän muita verkkoja. Sopivia sovelluksia joilla näkee mitä kanavia lähistöllä olevat verkot käyttävät ja kuinka voimakas niiden signaali on löytyy useita sekä tietokoneelle eri käyttöjärjestelmille että älypuhelimille.

      • Kyssäri

        Hei kiitti vastauksista,Elikä miten se kanava vaihdetaan sellaiselle kanavalle joissa olis vähemmän verkkoja?Ipadilla siis kerrostalossa seilaan, internet yhteys jatkuvasti poikki, ihan vahingossa välillä yhdistää. modeemi on TP Link.Asetuksista näkee että noin 5 käyttäjää kehissä. landella ei siis mitään ongelmaa, siellä olen kuitenkin harvemmin. kertokaa viisaammat ikämuijalle.


      • Kaupungissa_naapureita
        Kyssäri kirjoitti:

        Hei kiitti vastauksista,Elikä miten se kanava vaihdetaan sellaiselle kanavalle joissa olis vähemmän verkkoja?Ipadilla siis kerrostalossa seilaan, internet yhteys jatkuvasti poikki, ihan vahingossa välillä yhdistää. modeemi on TP Link.Asetuksista näkee että noin 5 käyttäjää kehissä. landella ei siis mitään ongelmaa, siellä olen kuitenkin harvemmin. kertokaa viisaammat ikämuijalle.

        Modeemin asetuksista saa vaihdettua sen kanavan, noissa TP Link modeemeissakin on vähän erilaiset asetussivut eri malleilla mutta yleensä se Wlan-kanavan asetus on aika helppo löytää.


    • lhku

      Muutat sellaiseen paikkaan, jossa on hyvä kuuluvuus ja vähän muita käyttäjiä.

    • yö_nukkuja

      Ruuhka-Suomessa asialle ei voi tehdä yhtään mitään. Wlan-kanavia on liian vähän käyttäjämääriin verrattuna.
      Sama juttu, eihän Helsingin Mannerheimin tielle sovi miljoonaa autoa yhtä aikaa. Kyllä siinä pakosta syntyy liikennesumppu.
      Muistakaa se ydin asia, wlan-liikenne on normaalia radiotaajuus liikennettä. Käyttäjiä on yksinkertaisesti aivan liikaa wlan-kanavilla. (= eli sinulla on liikaa naapureita jotka käyttää samoja kanavia)

      Sama täällä, modeemissa vilkkuu jatkuvasti wlan-merkkivalo läpi yön vaikka omat laitteet ovat poissa päältä koska minä nukun yöni. (naapurit harrastaa "yö-liikennettä" netissä)

      • uutta_modeemia

        Uudemmissa modeemeissa ja reitittimissä on 5.0 GHz WLAN, joka on ruuhkattomampi.


    • ewrwert

      Sit pitää kans huomata et esim 6 ja 7 kanava menee päällekkäin, eli ovat osittain samaa kanavaa, pitää valita se kanava jonka viereisetkin kanavat ovat vähemmistönä.

    • hcvjvbnn

      Onneksi asun omakotitaloalueella, mulla on hyvä reititin ja loistavan nopeat Linux-järjestelmät joka laitteessa. Eipä ole ongelmia.

    • vinkix

      Jos vaan omat laitteet toimivat, niin suosittelen valitsemaan mahdollisimman suuren kanavanumeron. Kaikki laitteet eivät löydä esim. kanavaa 13, joten sillä on tod.näk. vähiten ruuhkaa. Ellei sitten naapureissa ole tehty sama juttu... Joka tapauksessa automaattivalinnalla tukiasemat tuskin menevät tuolle taajuudelle. Mun naapureilla näyttää olevan käytössä pääasiassa vain kanavat 1, 6 ja 11. Ja ne ovat todella ruuhkaiset. Kanavilla 12-14 en ole koskaan huomannut muuta liikennettä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 112
      2284
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2147
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1981
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1628
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1432
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1364
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1363
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1272
    Aihe