Inhottava ötökkä

Taas on alkanut tuo punkkirokotustuputus...(mikä sana :)) ) Monikos teistä ottaa sen? Akuutissa oli hyvä punkkijuttu,joka ei tehnyt tuosta aiheesta hirveetä kauhujuttua,vaan siinä tuli ihan fiksua tietoa.

49

387

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oho, ja määkö luulin että sä katsot vain salkkareita tai jotain:) No nyt säki varmaan suutut...

Kyllä niitä punkkeja täälläkin kuitenkin on. Rokotukset taitaa olla kalliita ja vaatii useita piikkejä. Tuskin on suurempaa vaaraa kuitenkaan jos et lähe bikineissä meren rantaheinikkoon seikkaileen. Vai meinasitko mennä?

• Mä mistään suutu... Mä katon kyllä salkkareitakin. :))
        Ja en kuules ole meinannu mennä millään bikineillä rantaheinikkoihin.Voin kyllä muuten siel heiluakkin,mut en tuossa asusteessa. ;)

• En ole ottanut punkkirokotusta. Mutta koiraan eksyy aina muutama punkki kesällä, ne pitää sitten pinsetillä poista..

• Turhaan niitä rokotuksia on ottaakkaan,jos ei tosiaankaan hirveästi liiku semmosilla alueilla missä niitä eniten voi olla.Silloinkin voi suojautua ihan vaatteilla ja ihon tarkistuksilla. Oletko käyttäny koiralla punkkipantaa vai auttaako ne oikeesti jotain? :)

• tinttu-liina kirjoitti:

Turhaan niitä rokotuksia on ottaakkaan,jos ei tosiaankaan hirveästi liiku semmosilla alueilla missä niitä eniten voi olla.Silloinkin voi suojautua ihan vaatteilla ja ihon tarkistuksilla. Oletko käyttäny koiralla punkkipantaa vai auttaako ne oikeesti jotain? :)

No ite käytän tuota pantaa aina kun pusikoissa liikun. Ostaessani sitä myyjät kyllä katselivat pää kallellaan kun sitä sovittelin. En tiedä miksi, kait epäilivät maksukykyäni tai jotain...

• toljanter kirjoitti:

No ite käytän tuota pantaa aina kun pusikoissa liikun. Ostaessani sitä myyjät kyllä katselivat pää kallellaan kun sitä sovittelin. En tiedä miksi, kait epäilivät maksukykyäni tai jotain...

Taidat olla niitä rantojen puskajusseja, jotka konttaa siel heinikossa ja tiirailee bikinipimuja.Siinä kyllä tarviiki punkkipantaa.:)))

Taidat olla niitä rantojen puskajusseja, jotka konttaa siel heinikossa ja tiirailee bikinipimuja.Siinä kyllä tarviiki punkkipantaa.:)))

No kyllähän tuo tiirailu on mun alaa mutta en mä mistään bikinipimuista mitään ymmärrä. Heinikossa vilisevä pieneliöstö mua kiinnostaa tietenkin! Ja se on hyvää treeniä tiirailuun joulun alle, tonttu kun olen ammatiltani.

• toljanter kirjoitti:

No kyllähän tuo tiirailu on mun alaa mutta en mä mistään bikinipimuista mitään ymmärrä. Heinikossa vilisevä pieneliöstö mua kiinnostaa tietenkin! Ja se on hyvää treeniä tiirailuun joulun alle, tonttu kun olen ammatiltani.

Ihan repesin!:)) Vai pieneliöstöä..ja kiikarit mukana.Hyvä peitetarina sulla.; )

• Tulkaas nyt kertomaan,että onko jollaki ollu punkki kyydissä? Itse olen ajatellut,että jos tuollainen ötökkä olisi mussa kiinni,niin saisin varmaan halvauskohtauksen.

• No eipä oo ollu, koirasta oon niitä iljetyksiä ruuvannu irti vaan.

Mulla on siis punkkipihdit joten jos halvauskohtaus uhkaa niin voin tulla pelastamaan:)

• toljanter kirjoitti:

No eipä oo ollu, koirasta oon niitä iljetyksiä ruuvannu irti vaan.

Mulla on siis punkkipihdit joten jos halvauskohtaus uhkaa niin voin tulla pelastamaan:)

En kyllä ehtis ootella mitään pelastuksia,kun se ällötys lähtis kyllä saman tien. :P

• eituputupu

Mie en ole huomannut mitään ihmettä tuputusta. Punkkirokotusta varten joudut ihan itse menemään rokotusbussiin tai ostamaan rokotteen. Mistä koet tuputuksen tulleen?
      Punkkirokote joko otetaan tai ei. Sitä ei kannata ottaa, ellei vietä pitkiä aikoja punkkialueilla. Varsinkin niillä, joissa on tätä Kumlingen tautia. Sitten jos punkki on iskenut ja tauti tullut, ei auta miettiminen, katuminen. Siis se on AIVOKUUMEROKOTE.
      Sen sijaan se ei suojaa borrelioosilta, joka ei tartu niin helposti, ja jonka voi torjua itse tarkastamalla itsensä punkkien iskennältä. Tämä Lymen tauti ei siirry heti punkista. Se vaatiin punkin olevan useita tunteja kiinni. Ja tätä tautia on ympäri Suomen.
      Aivokuumealueet löytyy kartalta.

• Jos lukee eri lehtiä ym. niin kyllä niissä vain alkaa sellainen jonkinmoinen pelottelu punkkia kohtaan ja siinä pelottelun ohessa tulee sitten tämä rokotejuttu. Tuossa jo kirjoitinkin,että Akuuttiohjelmassa tuli kerrankin fiksu juttu noista punkeista ja rokotteista.Aiheuttaahan tuo punkki vakavia juttuja,mutta niinkuin itsekin kirjoitit,niin ei sitä kuitenkaan ihan kaikkien tarvi ottaa.Tiedän omasta tuttavapiiristäni,että rokotukset käydään ottamassa,vaikka oikeasti ei kyllä mitään tarvetta olisi,mutta kukin tehkööt mitä tykkäävät. :)

• kllkl

On niitä täälä meilläkin päin aina välillä noita kuolintapauksia, mutta ei niistä uutisoida.

• kllkl kirjoitti:

On niitä täälä meilläkin päin aina välillä noita kuolintapauksia, mutta ei niistä uutisoida.

Voi kauheeta! Aatella, että tuollanen niin mitättömän kokoinen ötökkä voi aiheuttaa ihan hengenmenetyksen. :(

• veneilijä1

Mun miehen paras ystävä sairastui Kumlingen tautiin,ei ole mikään leikin asia.Hän on nykyään osa-aikaeläkkeellä sen takia.

• veneilijä1 kirjoitti:

Mun miehen paras ystävä sairastui Kumlingen tautiin,ei ole mikään leikin asia.Hän on nykyään osa-aikaeläkkeellä sen takia.

No ei ole.. :(

• veneilijä1 kirjoitti:

Oon lehdistä lukenut, kun joku ihminen on sairastunut punkin puremasta. On se kyllä oikeasti ihan kaameeta miten noin pieni elukka voikin pilata ihmisen koko elämän. :(

• Vaahtokassi_

Ei se susi tai ahma niin vaarallinen olekkaan. Mielummin kohtaisin suden, kuin punkin.

• Kyl mä oon sit ottanu... Ku ollaan nuohottu kaiken maailman pusikot ulkosal ja sit ku murun masus on kuulemma ollu lehmän kokoinen punkki ;) Eiku kyl se viimeks tais olla jo elefantin kokoinenki ja hampaat sit ku verenhimoisel leijonal... ;)

• Kyllä kannattaaki ottaa, jos on paljon semmosissa paikoissa missä noi iljetykset voi olla...Olis kyllä karmeeta löytää ittestään tommonen elukka. :O

• Kadu sun puheita tai en lähde sun kanssa rannalle, I-K-I-N-Ä...

• a--r--i--e--l kirjoitti:

Kadu sun puheita tai en lähde sun kanssa rannalle, I-K-I-N-Ä...

Mut ku me oltiin jo etkä sä käskeny mitään katuun et mites me sit ny? Mä voisin kyl katumuksen eleenä tutkii susta ne paikat mihin sä et ite yllä et onko punkkei vai eikö sit oo... ;) Enkös mä ookki reilu ja sillai uhrautuvainen ;)

• No Arieli sai punkin itseensä pari vuotta sitte kun oli meitsin luona kesällä kyläilemässä ennen tänne muuttoaan. Istuttiin nurtsilla kaupunkialueella ja hiukkasen siinä painittiin elikkä näköjään ei tarvi minnekkään rantaheinikkoon mennä että niitä itelleen löytää.. :-(

• Vaahtokassi_

Voiko niitä olla puiden lehdillä?

• Eikös sitä toitoteta, ettei punkki viihdy kuin pitkässä ja kosteassa heinikossa..Voi Butsi ku pilasit mun fiilikset...:c

• Vaahtokassi_ kirjoitti:

Ei kai niitä ny puissa ole..tai eipä tuota enää tiiä, ku tässähä murenee koko juttu..Kohta saa painua komeroon koko kesäks..:))

• Vaahtokassi_ kirjoitti:

No kait melkein missä vaan. Tuon Temmiraudan tummu oli tuonu halkoliiteristään puita talvella ja punkki oli tullu siinä matkassa sisään.. :-(

Eikös sitä toitoteta, ettei punkki viihdy kuin pitkässä ja kosteassa heinikossa..Voi Butsi ku pilasit mun fiilikset...:c

Se oli kuule nätisti parturoitu kaupungin nurtsi Lanaseni.. Teki hemmetinmoisen kraaterin tytsin masuun kun silläki on sellaiset kiinteät vatsalihakset kun se sitä telinevoimistelua ja uintia harrastaa.. :-(

• butch-cassidy kirjoitti:

Se oli kuule nätisti parturoitu kaupungin nurtsi Lanaseni.. Teki hemmetinmoisen kraaterin tytsin masuun kun silläki on sellaiset kiinteät vatsalihakset kun se sitä telinevoimistelua ja uintia harrastaa.. :-(

No justiinsa...Mä häivyn sinne komeroon ny ja tuun takasin, kun on lunta maassa. :(

• no kyllä niitä on tullu nypittyä noista elukoista toisenki kerran. semmosella rehevämmän sorttisella mehtätaipaleella puri jokunen vuosi sitte käsivarteen et kait se jostaki puskikosta päälle sitte putos. mustikkamättähillä ku niitä ei varmaankaan pitäis asustella..?

Eikös sitä toitoteta, ettei punkki viihdy kuin pitkässä ja kosteassa heinikossa..Voi Butsi ku pilasit mun fiilikset...:c

Siis se punkki näytti ihan siltä, kuin mun kehoon olisi ollut työntymässä suuri tummanruskea pilaantunut puolukka... Sitten kun yritin irroittaa sitä, se repesi ja TODELLA YÖKÖTTÄVÄN OKSETTAVA ruskea verinen mönjä levisi mun sormiin. Ja voitteko oikeasti kuvitella, että se heilutteli jalkojaan vielä kuolleenakin :(( Mulla on muuten yhä ihossa jälki siinä kohtaa, mihin se oli kaivautuneena...

• punkit-lähtee-löylyssä
        a--r--i--e--l kirjoitti:

Siis se punkki näytti ihan siltä, kuin mun kehoon olisi ollut työntymässä suuri tummanruskea pilaantunut puolukka... Sitten kun yritin irroittaa sitä, se repesi ja TODELLA YÖKÖTTÄVÄN OKSETTAVA ruskea verinen mönjä levisi mun sormiin. Ja voitteko oikeasti kuvitella, että se heilutteli jalkojaan vielä kuolleenakin :(( Mulla on muuten yhä ihossa jälki siinä kohtaa, mihin se oli kaivautuneena...

Vastausta kaivataan;)
        http://keskustelu.suomi24.fi/t/14357376/kenet-ariel-kelpuuttaisit-selanpesijaksi-saunaan

Kuulostipa vastenmieliseltä kokemukselta:( Oli naaraspunkki ilmeisesti, hyvin syönyt ja nykäisit peräpäästä?

Aikoinaan tästä kuultuani ja nähtyäni vatsassasi olevan arven kävin ottamassa punkkirokotteen heti seuraavana arkipäivänä. ;)

No justiinsa...Mä häivyn sinne komeroon ny ja tuun takasin, kun on lunta maassa. :(

No ei niissä kaikissa kummiskaan tautia oo.. Meitsiki vei Arielin lääkäriin melkein löysät lahkeessa silloin mutta siellä käskettiin tarkkailemaan purema-aluetta vaan elikkä olisivat antaneet antibioottikuurinki borrelioosin varalta vasta sitte jos olis tullut punoitusta tai ihottumaa.. Aivokuumeesta me oltiin aivan ulalla silloin vielä :-/

No ei niissä kaikissa kummiskaan tautia oo.. Meitsiki vei Arielin lääkäriin melkein löysät lahkeessa silloin mutta siellä käskettiin tarkkailemaan purema-aluetta vaan elikkä olisivat antaneet antibioottikuurinki borrelioosin varalta vasta sitte jos olis tullut punoitusta tai ihottumaa.. Aivokuumeesta me oltiin aivan ulalla silloin vielä :-/

Juu...ei kaikki, mut tuskin mun luokse pyrkivä punkki kertois mulle, että hän on puhdas.. ;)))

Sinua on ikävä:)

• Tukkirekka kirjoitti:

Sinua on ikävä:)

Sä oot kyllä outo..vielä oudompi ku tuo ressu. Kun itse kyseinen ihminenkin on tehnyt suoraan selväksi ettei halua kirjoitella, niin sinä vaan jatkat perässä juoksua. Normaali ihminen olisi kyllä väistynyt. Ja nytkin hoet ikävääsi täällä..mitä jos jättäisit nuoren tytön nuorempien seuraan. Ei varmaankaan kaipaa riesakseen papparaista.

Sä oot kyllä outo..vielä oudompi ku tuo ressu. Kun itse kyseinen ihminenkin on tehnyt suoraan selväksi ettei halua kirjoitella, niin sinä vaan jatkat perässä juoksua. Normaali ihminen olisi kyllä väistynyt. Ja nytkin hoet ikävääsi täällä..mitä jos jättäisit nuoren tytön nuorempien seuraan. Ei varmaankaan kaipaa riesakseen papparaista.

Jepulis vaan.. Arielilla on yksi 'iskä' jo ja se riittää sille.

Jepulis vaan.. Arielilla on yksi 'iskä' jo ja se riittää sille.

Nii että aamen.

Nii että aamen.

Ja tattista päälle.. ;-)

Tarkemmin ajatellen vastaaminen loppui kuin seinään, kun sinä puutuit asioihin. Tottelee sinua kuin äitiään vähintäänkin.

• Tukkirekka kirjoitti:

Tarkemmin ajatellen vastaaminen loppui kuin seinään, kun sinä puutuit asioihin. Tottelee sinua kuin äitiään vähintäänkin.

Hyvä ku totteli..Sain pelastettua sen tollasen urpon kynsistä. :)) Et arvaakkaa kuinka iloinen olen tästä asiasta.

• Tukkirekka kirjoitti:

On kuule mukava kun joku välittää..

• kaertl

Keväällä näin yhden, enkä ole sen jälkeen nähny. Kelit lämpenee niin ne vähenee ja syksyn tullen niitä taas liikkuu enemmän.

• Ja eikös ne talvehdi lumen alla jossain...kuolis mokomat sukupuuttoon. Kaikkea sitä pitääki ihmisen riesaks tulla.

• einiitänäy

Yhtenäkään kesänä punkkia en ole juhannusviikolla ja sen jälkeen nähnyt! Ainoastaan toukokuussa ja kesäkuun eka viikolla ja tänä kesänä yhden punkin ainoastaan iholta nappasin. Ja paljon kuljen mökillä heinikoissa ja rantapoluilla lepikot ja kaislikot läpi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      139
      7840
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      41
      2019
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1960
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1663
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1585
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      107
      1040
    7. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      989
    8. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      50
      945
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      830
    10. Muistatko hänen

Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      34
      822
    Aihe