partamonni näkymättömissä vuoden

aaduli

Hei .Meillä on 100 litrainen akvaario jossa 6 neontetraa, 2 kuparimonnista, 2 sukarapua ja monneja. Ostimme pari vuotta sitten tosi pienen partamonnin, joka aina katosi yhtäkkiä pitkäksi aikaa ja tuli harvoin esiin. Katosi viimeeksi n. vuosi sitten ja ei ole näkynyt sen jälkeen ollenkaan ja ajattelin että se olisi kuollut. Tuli hankittua muutama viikko sitten n.5cm pitkä uros partamonni ja tänään n.3cm naaras.Kun kävin katsomaan akvaariota löysin hyvin huomaamattomassa paikassa yhden monnin ja tajusin ettei se ole kumpikaan noista lähiaikoina hankituista. Näin kaikki samaan aikaan eli niitä on ilmeisesti nyt siis kolme. Voisikohan olla se vuosi sitten kadonnut monni??? Mutta kun ei ole tullut nähtyä sitä ja teimme ison siivouksen jossa otimme kaikki kasvit, puut, koristeet jne. pois eikä näkynyt silloinkaan missään. Onko siis mahdollista että se olisi vain piilotellut koko ajan jossakin?? Nytkin on vain yhdessä puussa ollut (ainakin siitä lähtien kun huomasin sen äsken) liikkumatta ja heiluttelee vain väillä eviä ja pyrstöään. Se ei tule missään vaiheessa edes syömään tai ollenkaan esille.

5

313

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Akvaristi-X

      Eköhän se leviä siellä ole rapsutellut ruoaksi öiseen aikaan. On piilotteleva elintavoiltaan ja osaavat vetäytyä piiloon juuri, kun huomaavat jonkun lähestyvän akvaariota.

    • Akvaristi84

      Suosittelen lisäämään neontetrojen ja kuparimonnisten määrää parvikaloja kun ovat ja noista partamonneista sen verran, että siula on liikaa noita monneja noin pieneen akvaarioon. 100L Mahtuu yksi partamonni.

      • yökyöpelit

        Niin on liikaa partamonneja, ja jos niitä on tosiaan sekä tyttöjä että poikia niin kohta on TODELLA liikaa, ovat aikamoisia tekemään jälkikasvua nuo partikset. Miksi hankit uroksen ja naaraan, onko jatkosijoituspaikkaa pikkupartiksille?
        Itsellä on 140 litraisessa yksi partistyttö, jolle annan ruokaa aina vasta illalla, valojen sammuttua. Mellakoi aina yöllä ja häviää aamun sarastaessa omaan linnaansa, saattaa huitaista välillä vähän pyrstöllä jos linnan lähelle eksyy monnisia. Kokeile houkutella partiksia päivällä esiin laittamalla esim. lusikan varteen kesäkurpitsaa, salaattia tai kurkkua. Herkkusuuna oma partikseni ei jaksa odottaa yöhön tuollaisen herkun huomatessaan vaan mussuttelee sitä jo päivänvalossa;)


    • aaduli

      Tarkemmin vanhemmilta kysyttyäni selvisi että akvaario onkin tuplasti isompi ja sijoituspaikka on alustavasti mietitty.

    • Niinax

      Hei miten kauan partamonnit elää, tietääkö joku ? Minulla on 14 vuotta ollut akvaario, ja siinä yksi partasuumonni tyttö, ei partaa :) SE on siis vähintään 14 vuotias.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      375
      4819
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      86
      1924
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      68
      1662
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1576
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      257
      1510
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1420
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1396
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1387
    9. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      11
      1274
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    Aihe