Sattui eteen mielenkiitoinen tarina, vaikka siitä on jo noin puolitoista vuotta:
http://www.hs.fi/kotimaa/a1387261090672
Yleensä on niin, että jos juristi on jo kärähtänyt jostakin ja saanut vankeustuomion, samanlainen toiminta jatkuu, ja vieläkin hurjemmalla vauhdilla ja keksityillä keinoilla.
Tällä hetkellä noita valejuristeja eli "lakimiehiä" esiintyy enimmäkseen maahanmuuttajien joukossa, jotka mainostavat itseään ahkerasti kaikkialla "lakimiehiksi" ja jopa "asianajajiksi" sekä toimistoja "asianajajatoimistoiksi".
valejuristi kärähti
6
1317
Vastaukset
- Anonyymi
Joo yks nigerialainen Simon Ekpa sis iha valelakimies / valejuristi. Väitti olevansa joku asianajaja!! Hänelt kans googlaamal löytyy "asianajotoimisto" Ekpa Oy
- Anonyymi
Lahtelainen kunnallispoliitikko johtaa aseellista kapinaa Nigeriassa – määrännyt miljoonat ihmiset boikotoimaan vaaleja
https://yle.fi/a/74-20018145
- Anonyymi
Kaikkien valheet paljastuu keskipäivää kohti matkalla.
Saahan sitä lakimieheksi kutsua itsenään kuka hyvänsä. Ei myöskään ole mitenkään rikollista antaa väärää tietoa omasta koulutuksestaan asiakkaalle, mikäli työsuoritus ei aiheuta asiakkaalle vahinkoa. Työtä hakiessa koulutuksesta valehteleminen voitaisiin katsoa petokseksi, varsinkin jos esittää väärennettyjä asiakirjoja valheidensa tueksi.
Sen sijaan asianajaja on ainoastaan asianajajaliiton jäsen. Ja asianajajaliitosta voi kysellä harkitsemansa "asianajajan" jäsenyyttä.Voisin vielä lisätä, että oikeudellista asiantuntemusta voi tapauskohtaisesti olla paljon enemmän kenellä tahansa, jolla ei ole oikeustieteellistä koulutusta. Jopa ketjussa mainitulla Ekpalla, ottamatta mitään kantaa hänen koulutukseen taikka sen puutteeseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1848505
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264608- 504168
- 593692
- 513166
- 502930
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262636- 382404
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382103- 292076