4. Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen. 15. Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen. 16. Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä. 17. Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu. 18. Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei; 19. sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen. 20. Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu. 21. Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni; 22. sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin, 23. mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on. 24. Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista? 25. Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia. (Room 7:14-25)
Tässä kirjoituksessaan rakas veljemme Paulos viittaa siis siihen, kuinka meidän jäsennemme, tai lihamme on alituinen alttius synnintekoon, ja ihminen ennen kuin hän uudesti syntyy ja kasvaa Jumalan tuntemiseen, niin hänellä on lihan mieli, eli siis mieli, joka toimii tuon lihan mukaan.
Mutta Herran seuraajat kuolettavat tuon lihamielen, ja tilalle tulee Hengen mieli, joka siis ei enään toimi tuon lihan mukaan, vaan Hengen.
Ja tämän jälkeenkin, on meidän jäsennemme lihaa, mutta mielemme, joka on Hengen mieli ei enään seuraa tätä lihaa, eikä mene turmelkseen sen mukana.
Ja siitä tässä kirjoituksessa on kyse, eikä siitä, että hän syntiä edelleen tekisi, vaikkapa varastellen ihmisiltä, vaan siitä, että hän tuntee, että hänen kehossaan on edelleen alttius syntiin, mutta nyt hän ei yhdy siihen, kuten ennen, mutta tunnistaa heikkouden lihassaan.
Eli liha palvelee edelleen syntiä, vaikka mieli palvelisikin Jumalaa, ja tämä nähdään siinä, miten liha pyrkii himoitsemaan edelleen, vaikka mieli tietäisi, että se ei ole sopivaa.
Älkää vaeltako enää lihanne mukaan, sillä ihminen turmelee itsensä tehdessään niin. Vaeltakaa Hengen mukaan, Jumalan teitä, Herrassa Kristuksessa.
Älkää syniä enää tehkö
Roomalaiskirje 7:14-25 avattuna
5
<50
Vastaukset
- teuta
Room .7:14 - Sillä..- .. Me tiedämme että Että laki on Hengellinen .. Luthr: " Kuka ikinä Uskolla ottaa vastaan...Kristuksen lunastusteon on täyttänyt lain siten ,että sen Kristuksen suorittama Täyttäminen luetaan hänelle hyväksi ,ja hän saa Pyhän Hengen joka tekee hänelle lain --joka muuten on lihalle
vasten mielinen ja vaivalloinen -- ihanaksi ja suloiseksi " Wa,39,I,388.
Paavalin sana : MINÄ OLIN ENNEN ILMAN LAKIA, ","Luther. SELITTÄÄ MERKITSEVÄN ; "eNNEN KÄÄNTYMISTÄÄN PAAVALI EI TUNTENUT LAIN VOIMAA HÄN SAARNASI LAKIA VAIKKEI ITSE SITÄ TUNTENUT " WA,39,i, 4O5. ) LAKI EI VIELÄ OLLUT VAIKUTTANUT HÄNESSÄ SYNNIN TUNTOA. ).
.
HALUTESSAAN UUDEN IHMISENSÄ PUOLESTA TEHDÄ SITÄ ,MITÄ JUMALA HALUAA ,uskova
kokee itsessään LIHANSA ELI TURMELTUNEEN LUONTONSA VASTUSTUSTA JA VETOA SYNTIIN . Tämä estää häntä paljosta siitä ,mitä hän "sisäisen ihmisensä "puolesta haluaisi .Tässä
taistelussa hän joutuu huokailemaan vapautusta itsessään synti turmeluksesta ja rukoillen etsimään
JUMALAN HENGEN apua sen voittamiseksi..Ei hän sitä tarkoita, että teot jäävät tekemättä, vaan sitä, että synti riippuu hänessä, vaikka hän ei siihen enää yhdy.
Ei voida siis vedota siihen, että synti estää meitä tekemästä hyvää, vaan se riippuu taustalla, vaikka mne olemme siitä luopuneet, sillä se on lihassamme, mutta jos milellmme ei ole lihan mieli, niin me emme tavu synnin alle.
Rakas veljemme Paavali kirjoittaa.
Lihamieli on kuolemaksi, mutta Hengen mieli elämäksi.
Älkää pettäkö itseänne, sanomalla itsellenne, että synti estää teitä olemasta hyviä, sillä silloin teillä on lihan milei, joka elää vielä lihan mukaan, eikä Hengen, eli Jumalan tahdon mukaan.
Uudesti syntynyt ihminen kuolettaa tuon lihamilelen, Hengen mielen tieltä.- teuta
mikko.ainasoja kirjoitti:
Ei hän sitä tarkoita, että teot jäävät tekemättä, vaan sitä, että synti riippuu hänessä, vaikka hän ei siihen enää yhdy.
Ei voida siis vedota siihen, että synti estää meitä tekemästä hyvää, vaan se riippuu taustalla, vaikka mne olemme siitä luopuneet, sillä se on lihassamme, mutta jos milellmme ei ole lihan mieli, niin me emme tavu synnin alle.
Rakas veljemme Paavali kirjoittaa.
Lihamieli on kuolemaksi, mutta Hengen mieli elämäksi.
Älkää pettäkö itseänne, sanomalla itsellenne, että synti estää teitä olemasta hyviä, sillä silloin teillä on lihan milei, joka elää vielä lihan mukaan, eikä Hengen, eli Jumalan tahdon mukaan.
Uudesti syntynyt ihminen kuolettaa tuon lihamilelen, Hengen mielen tieltä.KUN ,sanotaan Jumalan Henki , se on Pyhä Henki joka on terävöity pikkusen jälkeen 5642 eKr.
tämä luku on VT:n pituus Eli Kristus syntyi ooo4 miksi ,siksi kun saa ta na yritti tehdä jäynää hän
pilasi muita asioita ,muttei saanut sittenkään haluamaansa ,eli nikeltää Jumalan Poikaa.
5642 2015 = 7657. Luomisesta -tähän päivään . teuta kirjoitti:
KUN ,sanotaan Jumalan Henki , se on Pyhä Henki joka on terävöity pikkusen jälkeen 5642 eKr.
tämä luku on VT:n pituus Eli Kristus syntyi ooo4 miksi ,siksi kun saa ta na yritti tehdä jäynää hän
pilasi muita asioita ,muttei saanut sittenkään haluamaansa ,eli nikeltää Jumalan Poikaa.
5642 2015 = 7657. Luomisesta -tähän päivään .Nyt näyttää siltä, että kierrät koko asian taas.
Mutta edelleen syntiä älkää tehkö, sillä synin palkkana on kuolema, ja tuska, sekä ikuinen ero Jumalasta, mutta vanhurskaat perivät elämän.
- näinsemenee
Muistan lapsuudestani kun oli hevonen kotonani ja kuinka sitä kaikenlaiset kärppäset ja itikat kiusasivat heinäpellolla.
ne menivät ihan silmiin ja korviin ja joka paikkaan ja hevosta ne tuskastuttivat niin että kun pääsi valjjaista laitumelleen otti laukkaa ja kieeriskeli massa hinkkasi selkäänsä ja joka paikkaa!
siinä on aika hyvä kuva sielunvihollisesta joka koittaa estää kaikkea Jumalan heinätyötä eli evankeliumin julistamista kaikessa muodossa.
mutta kuten hevosen aikana heinät tuli tehtyä huolimatta kiusankappaleista, niin tulee evankeliumiakin julistaa pörrätköön kärpäset ja paarmat miten paljon tahtovat.
Paavali kertoo asioista oikeilla nimillä mutta ei jätä työtääntekemättä huolimatta vaikka vihollisen kärpäsiä oli joka puolella ja paljon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse984822Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1143952Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2113850Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1202265Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575801987Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.801376- 1371334
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1691309En ymmärrä ateisteja!
Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???5531198- 531135