Millaisia ongelmia sulla on syömisten kanssa, ja kuinka kauan oot sairastanut? Saatko hoitoa ja jos saat, millaista? Koetko saavasi tukea tarpeeksi? Kuinka kauan olet asunut yksin? Minkä ikäinen olet?
Kokemuksia ja ajatuksia saa jakaa! Tsemppiä teille ihan jokaiselle. Olette kaikki ihania ihmisiä.
Yksinasuvat, miten pärjäätte?
1
<50
Vastaukset
- puurofanaatikko
19v ja yksin asunut 3vuotta.
Syömisen kanssa ollut koko tuon ajan ongelmia, anoreksia syntyi kun raha-ongelmien takia ei ollut varaa ruokaan, ja oppi huomaamaan kuinka nopeasti sitä voikaan laihtua, ja jopa pysyä laihana syömättömyydellä.
Asian kääntöpuolena tuli ahmimiskohtaukset; jos kaapista löytyy mitä tahansa ruokaa, en vain VOI olla syömättä kaikkea. Tämän takia käytän nykyään rahani melkein välittömästi johonkin muuhun, ettei tule kiusauksia ostaa mitään turhuuksia (karkkia yms).
Käyn psykologilla, mutta en suoraan tämän ongelman takia. En koe vielä tarvitsevani hoitoa, koska mitat vasta 46kg/159cm eikä syömiseni ole mielestäni pro-ana tasoa.
Paras asia joka minulla auttanut oli aamupalan syönnin aloittaminen. Ennen skippasin aamupalan syönnin, koska aamuisin ei todellakaan ole nälkä, ja ajattelin säästäväni ylimääräisiä kaloreita skippaamalla "turhan aterian".
Heti kun aloitin syömään joka aamu, tunnin sisällä heräämisestä, yhden lautasellisen kaurapuuroa (144kcal) niin laihdutus nopeutui ja helpottui moninkertaisesti! Ruuansulatus toimii nopeammin, ei tule ahmimiskohtauksia oikeastaan koskaan, ei tule juurikaan mielitekoja, ei tule nälkä jne, ja aika kuluu kuin siivillä! En edes huomannut että kaksi kuukautta mennyt ilman mitään "mättöruokia"!
Vinkkini siis: Puuro aamuisin pitää kilot poissa ja kropan laihdutustilassa. :) Mutta muistakaa syödä tunnin sisällä heräämisestä vaikka kuinka ällöttäisi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m2725380- 704886
Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1234365Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest484006- 513800
Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363697- 413378
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo853078Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv652938Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu222666