Sahab säilytysasento

tilakysymys

Onko mitään väliä, säilyttääkö raivaussahan vaaka-vai pystyasennossa?

11

3398

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • husokinmies

Ei ole, pystyasennossa ehkä vie vähemä tilaa mutta muuta merkitystä ei ole.

• Ei kai se sahan tilavuus ja tilan tarve minnekään muutu - säilyttää sitä sitten pystyssä vai vaaka-asennossa ;-)
        Noh, jos lattiapinta-alaa on vähän käytössä, niin vaikka teline/koukut seinälle pystyyn tai vaakaan...

• Kulmavaihde

Vaakasuorassa tai pystyssä terä alaspäin. Jos raivaussahaa säilyttää pystyssä terä ylöspäin, niin silloin kulmavaihteen rasva voi valua putkea pitkin kytkimelle.

• HOIÄLY

:DDDDDD Todellinen metsuri taas siellä puhuu. Älä usko kaikkea mitä sinulle sanotaan! Raivaussahan säilytys asennolla EI OLE MITÄÄN VÄLIÄ! Meillä säilytetään AINA KAIKKI raivurit "orrella" pystyasennossa EIKÄ OLE IKINÄ, EI SIIS IKINÄ valunut ne rasvat minnekkään kulmavaihteesta!

• husokinmies
        HOIÄLY kirjoitti:

:DDDDDD Todellinen metsuri taas siellä puhuu. Älä usko kaikkea mitä sinulle sanotaan! Raivaussahan säilytys asennolla EI OLE MITÄÄN VÄLIÄ! Meillä säilytetään AINA KAIKKI raivurit "orrella" pystyasennossa EIKÄ OLE IKINÄ, EI SIIS IKINÄ valunut ne rasvat minnekkään kulmavaihteesta!

Mitä itse olen muutaman kulmavaihteen purkannut niin kyse on kyllä aika tiiviistä paketista, mutta kyllä se mahdollisuus on että rasvat tulee pihalle jos kulmavaihde ei täysin kunnossa ole. Tiivisteethän sielä on kummassakin päädyssä mutta parempi tiivistys on kulmavaihteen alaosassa. Sanoisin että vanhemmissa raivausahoissa alkaa tulemaan vasta tuota ongelmaa eikä niinkää uusissa ja niissäkin varmaan vain sillon kun rasva on lämpimänä notkeeta.

Itse kyllä säilytän raivaussahan aina moottori ylöspäin tai vaakasuorassa että en tiedä kuinka todennäköistä on.

• Anonyymi
        husokinmies kirjoitti:

Mitä itse olen muutaman kulmavaihteen purkannut niin kyse on kyllä aika tiiviistä paketista, mutta kyllä se mahdollisuus on että rasvat tulee pihalle jos kulmavaihde ei täysin kunnossa ole. Tiivisteethän sielä on kummassakin päädyssä mutta parempi tiivistys on kulmavaihteen alaosassa. Sanoisin että vanhemmissa raivausahoissa alkaa tulemaan vasta tuota ongelmaa eikä niinkää uusissa ja niissäkin varmaan vain sillon kun rasva on lämpimänä notkeeta.

Itse kyllä säilytän raivaussahan aina moottori ylöspäin tai vaakasuorassa että en tiedä kuinka todennäköistä on.

Kiitos vastauksesta perusteluineen.

(laittelen omaan varastoon paikkoja sahoille ja raivureille, kaikki siis seinälle pystyyn terä alaspäin, muutoin vievät monin verroin hyllyneliöitä)

-uusavullinen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos vastauksesta perusteluineen.

(laittelen omaan varastoon paikkoja sahoille ja raivureille, kaikki siis seinälle pystyyn terä alaspäin, muutoin vievät monin verroin hyllyneliöitä)

-uusavullinen

Ihan turhaa, rasvat pysyvät aivan varmasti paikallaan missä asennossa tahansa -sen verran olen minäkin purkanut että tuonkin tiedän.

• Riippuumistäroikkuu

Vastaus riippuu siitä, onko bensatankki tyhjä.

• Anonyymi

Minä oon tehnyt seinään terän ja sarvien mentävän reikäsen, sinne kun tökkää niin ei jää kuin Moottori näkyviin ja ei vie tilaa

• Anonyymi

Vieläkö löytyy lisää vaihtoehtoisia raivaussahan säilytysasentaja ? :-D

• Anonyymi

Koskahan tulee kesän suuri ruohonleikkurin säilytysasento aktivointi-aloitus?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nasima löi Jussille luun kurkkuun

Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse
      Maailman menoa
      236
      6527
    2. Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"

jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r
      Maailman menoa
      51
      4589
    3. Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen

Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi
      Maailman menoa
      100
      4421
    4. Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa

SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli
      Perussuomalaiset
      7
      4209
    5. Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta

Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s
      Maailman menoa
      39
      3702
    6. Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun

ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta
      Maailman menoa
      117
      3618
    7. Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä

ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan
      Maailman menoa
      68
      3596
    8. Perussuomalaiset eivät harrasta maalittamista kuten vasemmisto

Huomaa tässä keinotekoisessa "rasismi"-kohussakin kuinka vasemmistolaiset maalittavat Perussuomalaisia. Me emme vastaava
      Maailman menoa
      23
      3501
    9. SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat

Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha
      Maailman menoa
      71
      3273
    10. Maataloustuet voi poistaa, naudan tuottajahinta pompsahtanut 25 %

Enää ei tarvitse veronmaksajien tukea, koska maajussi saa lihasta nyt hyvää hintaa. https://yle.fi/a/74-20198739
      Maailman menoa
      53
      2415
    Aihe