Sahab säilytysasento

tilakysymys

Onko mitään väliä, säilyttääkö raivaussahan vaaka-vai pystyasennossa?

11

3600

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • husokinmies

      Ei ole, pystyasennossa ehkä vie vähemä tilaa mutta muuta merkitystä ei ole.

      • Ei kai se sahan tilavuus ja tilan tarve minnekään muutu - säilyttää sitä sitten pystyssä vai vaaka-asennossa ;-)
        Noh, jos lattiapinta-alaa on vähän käytössä, niin vaikka teline/koukut seinälle pystyyn tai vaakaan...


    • Kulmavaihde

      Vaakasuorassa tai pystyssä terä alaspäin. Jos raivaussahaa säilyttää pystyssä terä ylöspäin, niin silloin kulmavaihteen rasva voi valua putkea pitkin kytkimelle.

      • HOIÄLY

        :DDDDDD Todellinen metsuri taas siellä puhuu. Älä usko kaikkea mitä sinulle sanotaan! Raivaussahan säilytys asennolla EI OLE MITÄÄN VÄLIÄ! Meillä säilytetään AINA KAIKKI raivurit "orrella" pystyasennossa EIKÄ OLE IKINÄ, EI SIIS IKINÄ valunut ne rasvat minnekkään kulmavaihteesta!


      • husokinmies
        HOIÄLY kirjoitti:

        :DDDDDD Todellinen metsuri taas siellä puhuu. Älä usko kaikkea mitä sinulle sanotaan! Raivaussahan säilytys asennolla EI OLE MITÄÄN VÄLIÄ! Meillä säilytetään AINA KAIKKI raivurit "orrella" pystyasennossa EIKÄ OLE IKINÄ, EI SIIS IKINÄ valunut ne rasvat minnekkään kulmavaihteesta!

        Mitä itse olen muutaman kulmavaihteen purkannut niin kyse on kyllä aika tiiviistä paketista, mutta kyllä se mahdollisuus on että rasvat tulee pihalle jos kulmavaihde ei täysin kunnossa ole. Tiivisteethän sielä on kummassakin päädyssä mutta parempi tiivistys on kulmavaihteen alaosassa. Sanoisin että vanhemmissa raivausahoissa alkaa tulemaan vasta tuota ongelmaa eikä niinkää uusissa ja niissäkin varmaan vain sillon kun rasva on lämpimänä notkeeta.

        Itse kyllä säilytän raivaussahan aina moottori ylöspäin tai vaakasuorassa että en tiedä kuinka todennäköistä on.


      • Anonyymi
        husokinmies kirjoitti:

        Mitä itse olen muutaman kulmavaihteen purkannut niin kyse on kyllä aika tiiviistä paketista, mutta kyllä se mahdollisuus on että rasvat tulee pihalle jos kulmavaihde ei täysin kunnossa ole. Tiivisteethän sielä on kummassakin päädyssä mutta parempi tiivistys on kulmavaihteen alaosassa. Sanoisin että vanhemmissa raivausahoissa alkaa tulemaan vasta tuota ongelmaa eikä niinkää uusissa ja niissäkin varmaan vain sillon kun rasva on lämpimänä notkeeta.

        Itse kyllä säilytän raivaussahan aina moottori ylöspäin tai vaakasuorassa että en tiedä kuinka todennäköistä on.

        Kiitos vastauksesta perusteluineen.

        (laittelen omaan varastoon paikkoja sahoille ja raivureille, kaikki siis seinälle pystyyn terä alaspäin, muutoin vievät monin verroin hyllyneliöitä)

        -uusavullinen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta perusteluineen.

        (laittelen omaan varastoon paikkoja sahoille ja raivureille, kaikki siis seinälle pystyyn terä alaspäin, muutoin vievät monin verroin hyllyneliöitä)

        -uusavullinen

        Ihan turhaa, rasvat pysyvät aivan varmasti paikallaan missä asennossa tahansa -sen verran olen minäkin purkanut että tuonkin tiedän.


    • Riippuumistäroikkuu

      Vastaus riippuu siitä, onko bensatankki tyhjä.

    • Anonyymi

      Minä oon tehnyt seinään terän ja sarvien mentävän reikäsen, sinne kun tökkää niin ei jää kuin Moottori näkyviin ja ei vie tilaa

    • Anonyymi

      Vieläkö löytyy lisää vaihtoehtoisia raivaussahan säilytysasentaja ? :-D

    • Anonyymi

      Koskahan tulee kesän suuri ruohonleikkurin säilytysasento aktivointi-aloitus?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1278
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      924
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      95
      922
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      24
      869
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      289
      766
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      748
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      646
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      131
      568
    Aihe