Sahab säilytysasento

tilakysymys

Onko mitään väliä, säilyttääkö raivaussahan vaaka-vai pystyasennossa?

11

3600

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • husokinmies

      Ei ole, pystyasennossa ehkä vie vähemä tilaa mutta muuta merkitystä ei ole.

      • Ei kai se sahan tilavuus ja tilan tarve minnekään muutu - säilyttää sitä sitten pystyssä vai vaaka-asennossa ;-)
        Noh, jos lattiapinta-alaa on vähän käytössä, niin vaikka teline/koukut seinälle pystyyn tai vaakaan...


    • Kulmavaihde

      Vaakasuorassa tai pystyssä terä alaspäin. Jos raivaussahaa säilyttää pystyssä terä ylöspäin, niin silloin kulmavaihteen rasva voi valua putkea pitkin kytkimelle.

      • HOIÄLY

        :DDDDDD Todellinen metsuri taas siellä puhuu. Älä usko kaikkea mitä sinulle sanotaan! Raivaussahan säilytys asennolla EI OLE MITÄÄN VÄLIÄ! Meillä säilytetään AINA KAIKKI raivurit "orrella" pystyasennossa EIKÄ OLE IKINÄ, EI SIIS IKINÄ valunut ne rasvat minnekkään kulmavaihteesta!


      • husokinmies
        HOIÄLY kirjoitti:

        :DDDDDD Todellinen metsuri taas siellä puhuu. Älä usko kaikkea mitä sinulle sanotaan! Raivaussahan säilytys asennolla EI OLE MITÄÄN VÄLIÄ! Meillä säilytetään AINA KAIKKI raivurit "orrella" pystyasennossa EIKÄ OLE IKINÄ, EI SIIS IKINÄ valunut ne rasvat minnekkään kulmavaihteesta!

        Mitä itse olen muutaman kulmavaihteen purkannut niin kyse on kyllä aika tiiviistä paketista, mutta kyllä se mahdollisuus on että rasvat tulee pihalle jos kulmavaihde ei täysin kunnossa ole. Tiivisteethän sielä on kummassakin päädyssä mutta parempi tiivistys on kulmavaihteen alaosassa. Sanoisin että vanhemmissa raivausahoissa alkaa tulemaan vasta tuota ongelmaa eikä niinkää uusissa ja niissäkin varmaan vain sillon kun rasva on lämpimänä notkeeta.

        Itse kyllä säilytän raivaussahan aina moottori ylöspäin tai vaakasuorassa että en tiedä kuinka todennäköistä on.


      • Anonyymi
        husokinmies kirjoitti:

        Mitä itse olen muutaman kulmavaihteen purkannut niin kyse on kyllä aika tiiviistä paketista, mutta kyllä se mahdollisuus on että rasvat tulee pihalle jos kulmavaihde ei täysin kunnossa ole. Tiivisteethän sielä on kummassakin päädyssä mutta parempi tiivistys on kulmavaihteen alaosassa. Sanoisin että vanhemmissa raivausahoissa alkaa tulemaan vasta tuota ongelmaa eikä niinkää uusissa ja niissäkin varmaan vain sillon kun rasva on lämpimänä notkeeta.

        Itse kyllä säilytän raivaussahan aina moottori ylöspäin tai vaakasuorassa että en tiedä kuinka todennäköistä on.

        Kiitos vastauksesta perusteluineen.

        (laittelen omaan varastoon paikkoja sahoille ja raivureille, kaikki siis seinälle pystyyn terä alaspäin, muutoin vievät monin verroin hyllyneliöitä)

        -uusavullinen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta perusteluineen.

        (laittelen omaan varastoon paikkoja sahoille ja raivureille, kaikki siis seinälle pystyyn terä alaspäin, muutoin vievät monin verroin hyllyneliöitä)

        -uusavullinen

        Ihan turhaa, rasvat pysyvät aivan varmasti paikallaan missä asennossa tahansa -sen verran olen minäkin purkanut että tuonkin tiedän.


    • Riippuumistäroikkuu

      Vastaus riippuu siitä, onko bensatankki tyhjä.

    • Anonyymi

      Minä oon tehnyt seinään terän ja sarvien mentävän reikäsen, sinne kun tökkää niin ei jää kuin Moottori näkyviin ja ei vie tilaa

    • Anonyymi

      Vieläkö löytyy lisää vaihtoehtoisia raivaussahan säilytysasentaja ? :-D

    • Anonyymi

      Koskahan tulee kesän suuri ruohonleikkurin säilytysasento aktivointi-aloitus?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2175
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1198
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      771
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      560
    Aihe