Onko mitään väliä, säilyttääkö raivaussahan vaaka-vai pystyasennossa?
Sahab säilytysasento
11
3600
Vastaukset
- husokinmies
Ei ole, pystyasennossa ehkä vie vähemä tilaa mutta muuta merkitystä ei ole.
Ei kai se sahan tilavuus ja tilan tarve minnekään muutu - säilyttää sitä sitten pystyssä vai vaaka-asennossa ;-)
Noh, jos lattiapinta-alaa on vähän käytössä, niin vaikka teline/koukut seinälle pystyyn tai vaakaan...
- Kulmavaihde
Vaakasuorassa tai pystyssä terä alaspäin. Jos raivaussahaa säilyttää pystyssä terä ylöspäin, niin silloin kulmavaihteen rasva voi valua putkea pitkin kytkimelle.
- HOIÄLY
:DDDDDD Todellinen metsuri taas siellä puhuu. Älä usko kaikkea mitä sinulle sanotaan! Raivaussahan säilytys asennolla EI OLE MITÄÄN VÄLIÄ! Meillä säilytetään AINA KAIKKI raivurit "orrella" pystyasennossa EIKÄ OLE IKINÄ, EI SIIS IKINÄ valunut ne rasvat minnekkään kulmavaihteesta!
- husokinmies
HOIÄLY kirjoitti:
:DDDDDD Todellinen metsuri taas siellä puhuu. Älä usko kaikkea mitä sinulle sanotaan! Raivaussahan säilytys asennolla EI OLE MITÄÄN VÄLIÄ! Meillä säilytetään AINA KAIKKI raivurit "orrella" pystyasennossa EIKÄ OLE IKINÄ, EI SIIS IKINÄ valunut ne rasvat minnekkään kulmavaihteesta!
Mitä itse olen muutaman kulmavaihteen purkannut niin kyse on kyllä aika tiiviistä paketista, mutta kyllä se mahdollisuus on että rasvat tulee pihalle jos kulmavaihde ei täysin kunnossa ole. Tiivisteethän sielä on kummassakin päädyssä mutta parempi tiivistys on kulmavaihteen alaosassa. Sanoisin että vanhemmissa raivausahoissa alkaa tulemaan vasta tuota ongelmaa eikä niinkää uusissa ja niissäkin varmaan vain sillon kun rasva on lämpimänä notkeeta.
Itse kyllä säilytän raivaussahan aina moottori ylöspäin tai vaakasuorassa että en tiedä kuinka todennäköistä on. - Anonyymi
husokinmies kirjoitti:
Mitä itse olen muutaman kulmavaihteen purkannut niin kyse on kyllä aika tiiviistä paketista, mutta kyllä se mahdollisuus on että rasvat tulee pihalle jos kulmavaihde ei täysin kunnossa ole. Tiivisteethän sielä on kummassakin päädyssä mutta parempi tiivistys on kulmavaihteen alaosassa. Sanoisin että vanhemmissa raivausahoissa alkaa tulemaan vasta tuota ongelmaa eikä niinkää uusissa ja niissäkin varmaan vain sillon kun rasva on lämpimänä notkeeta.
Itse kyllä säilytän raivaussahan aina moottori ylöspäin tai vaakasuorassa että en tiedä kuinka todennäköistä on.Kiitos vastauksesta perusteluineen.
(laittelen omaan varastoon paikkoja sahoille ja raivureille, kaikki siis seinälle pystyyn terä alaspäin, muutoin vievät monin verroin hyllyneliöitä)
-uusavullinen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos vastauksesta perusteluineen.
(laittelen omaan varastoon paikkoja sahoille ja raivureille, kaikki siis seinälle pystyyn terä alaspäin, muutoin vievät monin verroin hyllyneliöitä)
-uusavullinenIhan turhaa, rasvat pysyvät aivan varmasti paikallaan missä asennossa tahansa -sen verran olen minäkin purkanut että tuonkin tiedän.
- Riippuumistäroikkuu
Vastaus riippuu siitä, onko bensatankki tyhjä.
- Anonyymi
Minä oon tehnyt seinään terän ja sarvien mentävän reikäsen, sinne kun tökkää niin ei jää kuin Moottori näkyviin ja ei vie tilaa
- Anonyymi
Vieläkö löytyy lisää vaihtoehtoisia raivaussahan säilytysasentaja ? :-D
- Anonyymi
Koskahan tulee kesän suuri ruohonleikkurin säilytysasento aktivointi-aloitus?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2032175
- 1341198
- 1131073
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa23827- 58806
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34771ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42638Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175584Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46577- 10560