hiivatulehdus

tiutiu

mitäs haittaa siitä on vauvalle?? lääkäri totes multa sen eilen kun kävin lääkärissä.. ennen ku kovin edes kurkki sisään, niin sanoi että ihan selvä hiiva (joten varmaankaan ei ihan lievä??).. pelottaa kovasti mitä haittoja siitä vauvalle on?

rv.16 4

5

642

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Reetta

Hiiva on tosi yleinen raskauden aikana ja ainakin minulle neuvolassa sanottiin, että siitä ei ole mitään haittaa vauvelille.

• Kevätkäärö*

Minulla on ollut hiivatulehdus, lääkäri vaan totes et: "jaha, sulla on hiiva".. neuvoi minulle että mitä lääkettä haen apteekista, ja sanoi että tämä on todella yleinen vaiva raskausaikana, eikä vahingoita edes hoitamattomana vauvaa :)
      Jos synnytyksessä on hiivatulehdus, niin oliko se niin että vauvan kieleen tulee jotain?
      Mutta ei mitään vakavaa :)

Eli sammasta voi tulla lapselle suuhun jos äidillä on synnytyksen aikana hiiva.

Kannattaa katsoa mitä syö eli jättää makeat pois ja hiivat. Ruokavaliollakin saa tuon hiivan kontrolliin siis jos kärsii jatkuvasti uusiutuvasta hiivasta.

sitten oli vielä se että jos toi hiiva uusiutuu useaan kertaa niin limakalvot voi mennä aika kuivaksi niistä lääkkeistä joten synnytyksessä voi tulla repeämiä helpommin. Tämä ei siis ole mikään sääntö!! Mulle lääkäri sanoi noin kun mulla oli hiiva n. 10 pvä välein loppu raskaudessa :( Ei tullut mitään repeämiä kuitenkaan.

Ja se hiiva ei ole vaarallista, hiiva on naisella aina mutta välillä se pääsee rehottamaan.

Hiivatonta odotusaikaa kaikille :)

• ...

kannattaa hoitaa pois, turha kärsiä tulehduksista.

koita probioottituotetta, esim. asidophilusjogurttia tai emätinpuikkoja tai probioottikapselin sisältönä olevaa jauhetta, ihan suoraan ongelma-alueelle ja miksei jogurttia tai kapseleita ruokavalionkin osana.

ja voi niitä lääkkeellisiäkin emätinpuikkoja käyttää, jotkut sopivat raskaana oleville, mutta usein tuppaa uusimaan hetimmiten, jos ei käytä muuta tukihoitoa.

• mie vain

Joo ei ole hiiva hyvästä, jatkuvasti uusiutuva hiivatulehdus heikentää yleistä vastustuskykyä ja muiden bakteerien villiintyminen voi uhata.

Itselleni kävikin näin, vaikka hiivaa hoidinkin kolmesti canestenin puikoilla oli vastustuskyky laskenut ja niin vain pääsi stafylokokki bakteeri jylläämään. Siihen pitikin jo syödä antibioottikuuri. Nuo -kokki bakteerit ovat suht luontaisia bakteereitamme mutta villiintyessään voivat esimerkiksi alkaa pehmentää kohdun kaulaa liian aikaisessa vaiheessa ja se taas voi "kaikista pahimmassa mahdollisessa tapauksessa" aiheuttaa ennenaikaisia synnytyksiä (siis huom. ei missään nimessä joka kerta!).

Jotta hiiva pois vaikka lääkkeellä ja ylläpitohoidoksi aiemmin mainittuja esmes maitohappobakteerikapseleita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      40
      3067
    2. Kaksi tyttöä putosi

Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
      Helsinki
      80
      2831
    3. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      186
      2444
    4. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      36
      2165
    5. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      19
      1483
    6. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      23
      1403
    7. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1396
    8. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      10
      1274
    9. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      13