Webasto 3500 puhaltaa, mutta polttoainepumppu ei aloita naksumista. Lämppäri ei anna mitään vikakoodia, vaan jatkaa vain puhaltamistaan. Vikakoodia pumpusta ei tule vaikka irrottaisi siitä johdot. Kun otin sisätilan lämpötila-anturin irti, antoi lämppäri vikakoodin siitä normaalisti. Yleismittarilla tarkistin jännitteen lämppärille. Se oli ok. Myös lämppärin mitattavat anturit antavat järkevän tuntuisia ohmilukemia.
Pumpun resistanssi on 5,6 ohmia ja se nytkähtää sähköpulssista vaimeasti. Mittari näyttää pumpulle tulevan 11 voltin jatkuvaa jännitettä. Mikä tarkoittanee nopeita pulsseja?
Onko jollain ollut vastaavaa ongelmaa?
Aiempi aiheen käsittely ei auttanut tähän ongelmaan:
http://keskustelu.suomi24.fi/t/12228082
Webasto ei lämmitä
16
1686
Vastaukset
- hajalla
Se on rikki.
- acegi
Oletko tutkinut onko ilmaa polttoaine letkussa?kopauta polttoaine pumppua vaikka ruuvimeisselin kahva päällä terävästi muutaman kerran,niillä kohdin pitäisi kopauttaa kun pumppu on yleen lähtenyt käymään,toki voi muutenkin auttaa vaikka laite olisi sammuksissa.Sama vika kun viime keväänä.Käytön puutetta.
- Tähänastitoiminut
Kiitos neuvoista. Otin pumpun irti ja panin sen sähköpulsseilla imemään pullosta polttoainetta. Se toimii ihan normaalisti. Webasto ei siis edes huomaa pumpun poisoloa.
Sinne pumpulle ei saa tulla tasajännitettä. Ainoastaan pulsseja, kun pumppu pumppaa. vaikuttaisi ohjainalitevialta aika selkeästi. Pumpun ohjauspiiri on kyssähtänyt ja päästää jännnitten suoraan pumpulle. Se, että ei tule vikakoodia, voisi viitata myös tuohon ohjainlaitevikaan.
Osta joko itse uusi ohjainlaite, tai vie huoltoon, jolla on lukulaitteet, jolla pääsee tarkastamaan lämppärin.- Tähänastitoiminut
vanhami kirjoitti:
Sinne pumpulle ei saa tulla tasajännitettä. Ainoastaan pulsseja, kun pumppu pumppaa. vaikuttaisi ohjainalitevialta aika selkeästi. Pumpun ohjauspiiri on kyssähtänyt ja päästää jännnitten suoraan pumpulle. Se, että ei tule vikakoodia, voisi viitata myös tuohon ohjainlaitevikaan.
Osta joko itse uusi ohjainlaite, tai vie huoltoon, jolla on lukulaitteet, jolla pääsee tarkastamaan lämppärin.Kiitos vanhamille ja samalla myös muille vastanneille. Täytynee viedä suosiolla laite huoltoon tuomittavaksi.
- acegi
Onko jo paljon tunteja,palopesää ajattelin että onko jo loppu kannattaako korttia enää vaihtaa.Eikö laite ollut jo aika vanha.Osaava huolto kyllä tietää.
- ail2
Viime kesänä lämppärin "aivojen" vaihto Jollaksessa maksoi noin 500€ töineen.
Jos lämppäri on muutoin kunnossa, korjaus vielä kannataa - Vaihdauusi
Webaston poltin ei tunteihin kuole, vaan väärään käyttöön. Puhallinmoottorin laakerointi noissa yleensä ensin oireilee.
Ohjainlaite tässä tapauksessa on luultavasti vian aiheuttaja aivan kuten vanhami jo kirjoitti. Suhteellisen kallis osa vaihdettavaksi vanhaan lämmittimeen yritys ja erehdys periaatteella vikaa etsittäessä. Ohjainlaitteen hinta on useita satoja n. 600€ muistaakseni...
Vanha lämppäri lienee noin 15 vuotta vanha??
Laittaisin tilalle uuden Webasto AT 40 lämmittimen.
- webasto-täälläkin
Oletko monta kertaa yrittänyt? Joskus noissa on taipumus, ettei talven jäljiltä ensimmäisellä yrityksellä suostu käynnistymään. Sitten seuraavalla tai sitä seuraavalla (toisena päivänä) lähtee.
- EiAinetta
Hohhoijaa.
Eikö se nyt tullut kaikille jo selväksi ettei pumppu saa polttoainetta?
Kaikki muut vaihtoehdot perustuvat joko osaamattomuuteen tai siihen, ettei ole lukenut ketjua.
Katso, että tankissa on ainetta, venttiilit on auku ja suodattimet puhtaat.
Epäilemättä olet sen jo tehnytkin.
Todennäköisesti joku liitos on kuivunut ja vuotaa ilmaa pumpun imupuolelle. Veikkaisin polttoaineen suodatinta. Jos olet sen vaihtanut, niin voi kestää tovin enen kuin se täyttyy polttoaineella. Webaston pumpulla siihen voi mennä ikuisuus. Eli ilmaa järjestelmä imemällä ilmat pois kunnes polttoaine tulee pumpulle.
On mahdollista, etä joku klemmari vuotaa. Lisäaineet pehmittävät aikaisemmin thyvin toimineita letkuja ja muoveja. Paras arvaus on pumpussa kiinni oleva letku. Saattaa olla hyvä vaihtaa kokonaan.- eikäkukö
Lue itse kommentit. Pumppu on testattu pulsseilla ja se toimii. Ohjauslaite syöttää jatkuvasti jännitettä pumpulle eikä tunnista pumppua oli se kiinni eli ei -> ohjaysyksikkö paskana
- eheibasto
eikäkukö kirjoitti:
Lue itse kommentit. Pumppu on testattu pulsseilla ja se toimii. Ohjauslaite syöttää jatkuvasti jännitettä pumpulle eikä tunnista pumppua oli se kiinni eli ei -> ohjaysyksikkö paskana
Pumppu on vakiopainepumppu, joka tekee paineen toiselle puolelle. Pumppu nakuttaa, kunne painen nousee tarpeeksi. Pumpussa itsessään ei ole ohjausta. Polttoaineen virtausta säädetään polttimessa avaamalla ja sulkemalla suutinta.
- Eisenointoimi
eheibasto kirjoitti:
Pumppu on vakiopainepumppu, joka tekee paineen toiselle puolelle. Pumppu nakuttaa, kunne painen nousee tarpeeksi. Pumpussa itsessään ei ole ohjausta. Polttoaineen virtausta säädetään polttimessa avaamalla ja sulkemalla suutinta.
Johan tuli taas kommentti.
Webastossa ei ole mitään säätyvää suutinta, vaan ohjausyksikkö säätää annostelupumpulle syötettäviä pulsseja ja sitä kautta polttoainemäärää eheibasto kirjoitti:
Pumppu on vakiopainepumppu, joka tekee paineen toiselle puolelle. Pumppu nakuttaa, kunne painen nousee tarpeeksi. Pumpussa itsessään ei ole ohjausta. Polttoaineen virtausta säädetään polttimessa avaamalla ja sulkemalla suutinta.
Tää on taas niin tätä suomi 24:stä. Joku yrittää aina tahallisesti ohjata hakoteille, että homma menisi puihin. Missään ei ole enää tuollaista pumppua. Se oli aikoinaan vanhassa peltiwallaksessa, jossa tuollainen pumppu oli.
- Perinteetkunniaan
vanhami kirjoitti:
Tää on taas niin tätä suomi 24:stä. Joku yrittää aina tahallisesti ohjata hakoteille, että homma menisi puihin. Missään ei ole enää tuollaista pumppua. Se oli aikoinaan vanhassa peltiwallaksessa, jossa tuollainen pumppu oli.
Eikö jossain Webastossakin ole ollut joskus rataspumppu, joka teki vakiopaineen ja suutin, joka sääti virtausta?
Wallaksesta en tiedä.
Hauska, että joku jatkaa perinetiä :D Perinteetkunniaan kirjoitti:
Eikö jossain Webastossakin ole ollut joskus rataspumppu, joka teki vakiopaineen ja suutin, joka sääti virtausta?
Wallaksesta en tiedä.
Hauska, että joku jatkaa perinetiä :DEi ainakaan yli kolmeenkymmeneen vuoteen valmistetuissa lämmittimissä ole tuollaista vakiopainepumppua. Tuon vanhempiin en ole kajonnut. Air Top 3500 on sensijaan ihan tämän vuosituhannen laite. ja siinä on magneetilla toimiva mäntäpumppu, joka sylkäisee aina vakiomäärän polttoainetta / isku. Samantyyppinen pumppu on kaikissa muissakin päämerkeissä. Joskus se pumppu kyllä jumii, etenkin talven jälkeen ja varsinkin nykyisillä bio polttoaineilla. Meisselin paksumpaa päätä kylkeen vaan, niin kyllä ne lähtee liikkeelle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 763432
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t302071Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä681939Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian191500- 281411
Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja261348Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61316Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu671267Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101207Kerro nainen
Milloin huomasit, että kyse ei ole ihastumisesta vaan jostain selvästi vakavammasta.531035