Mitteepä mietteit alakavvaa kessää?
Tulloo tulloo kevät tulloo
499
220
Vastaukset
- Älykkö
Mistä löytäisin
Oman rakkaan
Metsän siimeksestä
Puron vierestä
Kallion kolosta
Heinän seasta
Kissankellon silmästä
Aurinkonkukasta
Tähti taivaastaLöötyskö nuit tuolt? kaikk taittaavat oll asvaltti viitakos tahi piitten muailmas nykysin. Mukavaha tuo toissaalt ois : ).
- taivahalta
tulloo vettähä
- wwwfuckyoufi
et sitten osaa vierottautua pakkomielteisestä palstalla olostasi.
Taas oli uusi hehtaariketju aloitettava ja tollasta hevonpaskaa jaksat jauhaa tääl vuodest toiseen. Hankkisit elämän ittelles, jos yhtään tiedät mitä tarkoitan.No enpä : ). Mutt kuule tuos sull toive nussiikkii. https://www.youtube.com/watch?v=fDJR-930f0w
- Ostintännään
kukkaiset tennarit. :)
- ostintännään
yxkutale kirjoitti:
Ja eeku nyt ostammaa kukkais mekko ja lokkii tekemmää ; D)).
juuri niin ;DD
- MV.ltä
Vedin eilen ehkä tyhmyyspohjat täällä edellisessä Kutaleen ketjussa :D Ei kehtaa tätä viestiä enempää täällä tänään pöljäillä :D Kirjoittelimme Tuulastamisesta. Sanoohan sen järkikin, että kuteva hauki tuskin jaksaa kiinnostua lipasta yms syöteistä, mutta on atrainta käytettäessä ihmisen valinnan alla. Eli on eri säännöt eri kalastus muodoille. Entä poikien käytös. Kun menin lähelle, pojat sammuttivat lamput ja tuli hiljaisuus. Ihmettelin siinä, että mitä hämärää täällä tapahtuu. Empä tajunnut siltikään mitään, vaan menin tänne tyhmiä laukomaan, että haukea voi tuulastaa myös kutema aikana. sitten vielä se kotipaikka tai työpaikka juttu :D)) Ymmärsin kaiken väärin ja puhuin itseni pussiin :D)) Kutale on melkoinen shakinpellaaja ;D Nyt saa tämä koko ketju olla rauhassa minun taholtani :) Hyvät päivän jatkot kaikille.
Sakkii en pelloo, eläkä nyt kehttoo minnekkää männä. Paljastelinha minnää, reelu pell. Vai mitä? Ja kukapa näit uskkoo : D)).
- tsägädägädäm
yxkutale kirjoitti:
Sakkii en pelloo, eläkä nyt kehttoo minnekkää männä. Paljastelinha minnää, reelu pell. Vai mitä? Ja kukapa näit uskkoo : D)).
kukapa näit uskkoo. katto kun partaturjake kerrankin myönsi ittekkin, ettei noita sun palstahorinoitas kukaan todesta ota. Vaikka kovasti koitat ittelles muuta uskotella näillä tuhatmetriketjuillas.
Meehän nyt partaturjake käymään saunassa, ja muista kääntää kalsarit nurin päin ennen jalkaan laittoa, kuten sunkaltaiset kait pruukaa tehdä kerran viikkoon. Kuule puusaana tulloo lämmitettyy, joka päivä. Elä nyt luule, jott kaikk tekköö samoin ku sie ; D)). Mites nuo tuhannet alotukset, eekö aihheet ala loppuu?
- tsägädägädäm
yxkutale kirjoitti:
Kuule puusaana tulloo lämmitettyy, joka päivä. Elä nyt luule, jott kaikk tekköö samoin ku sie ; D)). Mites nuo tuhannet alotukset, eekö aihheet ala loppuu?
mitäs se jos tekeekin aloituksia paljon, kun ne ei koskaan ole just samanlaisia, mutta on ihan eriasia ja typeryyden huipentuma aloittaa aina uusi tuhatmetriketju joissa horisee samat jutut aina uudelleen ja uudelleen. Kuten sä turjake teet. Ja pääasiassahan sä horiset yksinäs näis ketjuissas.
- MV.ltä
Olipa kuuma sauna. Mietin lauteilla ollessani, että onkohan Kutaleella rintakarvat, kun on noin tuuhea partakin, mitä Tsägä luulet ? Tykkäätkö rintakarvoista ? Tai onhan se sanonta ettei ole miestä karvoihin katsominen. Hyvää yötä teille pulmuset :)
No horisetha sinnää tiäll ain välill ja viell samoist asioist : ).En ou tainna millonkkaa väittee ihtteen viissaaks, parempi ku toiset tiettäät olevasa viissait ja muailman napoja. Nii muailma o paras ja täytelline ellee : ).
- Eikessee
Räntää tulloo täällä.
- MVpistää
Tsägädägädäm on ihastunna :D Älä tsägä ole minusta mustasukkainen ollenkaan. Kutale on aivan vapaata metän elukkaa, ilman pyyntirajoituksia ;D)) ja nyt saunaan..
Suattaa muutama karva lööttyy rinnastakkii ; D)). Huomen pittää s-postitell yhttee paikkaan, yhest jutust MV ; ). No öit sitte, mites sie nui väsynnä out?
- hotandfire
En ole pahemmin kirjoitellut, kun olette keskustelleet itselleni vieraista aiheista kuten kalastuksesta tai rintakarvoista. Vaihtakaa välillä levyä. Puhukaa vaikkapa kukista tai muurahaisista tai vaikkapa vappujuomista. Itselläni tuli mieleen yksi juttu: mikä on suhteenne kenkiin?
Kenkkii pittää olla monellaissii. Ostin tuos kumpparit, viimo syksynä lenkkikenkä, ee ou viell tullunna piettyy niitäkkää. Metsurin kenkät pitäs varmmaannii viell osttoo. Käätätkös sie mite issoi korkoi kenkis? Mites vappus men?
- hotandfire
Itsekin tykkään kengistä, mutta eipä niitä monia tarvitse. No tietty tarttee olla kengät eri tilanteisiin: kumpparit, lenkkarit, sisäpelikengät, salikengät, tanssikengät, talvikengät kyllähän noista pakollisistakin jo tulee aikamoinen määrä kenkiä. Tykkään korollisista kengistä, mutta käytän muunlaisiakin. Minusta kengissä on kiva, jos on joku juju. Mut joo.
Vappuna oli kyllä kaikenmoista ohjelmaa. Mitenkäs oma vappusi? Öitä tänne. No raahallisest män saet pittäis. Joo korkokenkist pittää kuulluu kopina : ). Öit, taittaa joottoo tässää nukkummaa. Liekköhä MV:ee ottanna liian kovat lööly eelet, ku ee ou kirjutellunna?
No nii entäpä tämä jokkaisen oma hipelöinti väline sitt ; D))). www.menaiset.fi/artikkeli/ajankohtaista/puhdista_vessaakin_likaisempi_kannykka_popoista_4_vinkkia
- tulloohanseviel
ihana ihana kesä, toiveissa lämpimät aurinkoiset päivät, lämmintä pehmeää kesäsadetta, uuden vihdan tuoksua, uusia perunoita, vaikka mitä ihanaa. :)
- Vajaamiehitys
Herra Kutale, täydennysmies MV ilmoittautuu. Nainen silti oon :) Hottis kyseli suhteistamme kenkiin. Kenkien täytyy olla hyvät jalassa. Olen valmis satsaamaan laadukkaisiin kenkiin. Täytyy olla ehdottomasti hyvät jalassa. Minulla on vain muutamat käyttökengät, jos juhla tai harrastuskenkiä ei lasketa. Ehkä parit kolmet eli en pääse loistamaan kenkäasioissa :D Pihi kun oon :D)) Ostin viime kesänä aivan ihanat sandaalit, niissä oli nahkaruusuke siinä päällä. Narun sai kierrettyä nilkkaa pitkin. Tumman punaiset.Tykkään niistä tosi paljon :) Ihan kuin karamellit :) Korkokenkien kopinasta. Kun menet kauppaan korkokengät jalassa, jotka kopisevat kunnolla niin kahtokeepa miehiä :D)) Kuinka monen pää kääntyy äänen suuntaan ;D)) taitaa olla vaan pettymys, kun näkevät minut. Tuo on huvittavaa huomata, miten korkokenkien ääni saa miehen tarkastamaan millainen eläjä sieltä on tulossa :D Parran likaisuudesta. Minä hieman karsastan partaa. Neitsyelle tyypillisenä olen pikkuisen hygienia friikki. Mutta pitää ottaa järki käteen tuossakin asiassa. oikeasti parta on ihan luonnollinen juttu, eikä sen likaisempi kuin mikään muukaan paikka. Ennemmin kiinnittäisin huomiota käsihygieniaan, jos jotakin nyt pitää sormella alkaa osoittamaan. Mehän elämme muutenkin symbioosissa bakteereiden kanssa. :D Parta on useissa kulttuureissa viitannut esim. viisauteen, seksuaaliseen kyvykkyyteen, hallinnolliseen asemaan. Missähän Tsägä, onkohan sillä käynyt parempi Tsägä ?
Ajatkos sie usseinnii parttoo? ; D)), ku karsastat sittee : D)). Aika vähä nykysin kyll nuit kopina kenkkii liikkuupii. Toissaalt hyvä, pyssyy selekä ja nilikat neitoloill veksissään : ). Mites jokos mekko o heilahtanna? Nii tuost parrast, kaikki melekkee pittää syyä huarukan ja veete kanss, jos meinovvaa pittee puhttaan ; D.
- MV.ltä
yxkutale kirjoitti:
Ajatkos sie usseinnii parttoo? ; D)), ku karsastat sittee : D)). Aika vähä nykysin kyll nuit kopina kenkkii liikkuupii. Toissaalt hyvä, pyssyy selekä ja nilikat neitoloill veksissään : ). Mites jokos mekko o heilahtanna? Nii tuost parrast, kaikki melekkee pittää syyä huarukan ja veete kanss, jos meinovvaa pittee puhttaan ; D.
Yleensä kaikki karvani rehottaa. Kerran yksi sanoi saunassa jetinaiseksi :D) sai vihaisen mulkaisun. Miksi pitää kaikki karvat repiä irti, jos ne on annettu. Parta on tietenkin poikkeus ;P Enpä juuri pidä mekkoja. Niitäkin miehet vaatii. Korkokenkiä, mekkoja, pitkiä hiuksia, naisellisia hymyjä ja vienoja liikkeitä, halukkuutta, hillittyä käytöstä, kiltteyttä. Annan piut paut noille :D)) Mitä muuten kuuluu ? Miten on viikko mennyt, entä miten selkäsi voi ? Tuolla ylhäällä kirjoitit, että olit laittamassa s-postia jollekkin, no kenelle tai siis mihin ? kerro jo :D
Kuulluu kuulluu : D. Noh, toiseks työpäiväks tull luppo päivä. Mikreenin pirulaine tuas. Ai minnekkö, J.Stoorill : D)). Liekkö tuttu ????
- MV.ltä
yxkutale kirjoitti:
Kuulluu kuulluu : D. Noh, toiseks työpäiväks tull luppo päivä. Mikreenin pirulaine tuas. Ai minnekkö, J.Stoorill : D)). Liekkö tuttu ????
J.stoori, ei tuttu. Mihin se liittyy? Vielä tuosta naisellisuudesta ja miehisyydestä. Ei niistä pääse eroon. Kyllä mies on mies ja nainen nainen. Sen näkee liikkeistä ja muustakin vaikkei itse sitä tiedosta :) Minulla oli migreeni torstaina. se oli pelottavaa :( Taju hämärtyi. Alkoi niinkuin ennenkin, että näin vain puolet kaikesta. Mutta poikkeuksena nyt tuli sellainen outo olo, etten ymmärtänyt oikein mitä ympärillä tapahtui. Sen jälkeen tuntui, että lähteekö tässä taju. Jalat ja kädet tärisi. onneksi kesti vain kymmenisen minuuttia tuota. Vieläkin hirvittää ajatella sitä, että oli niin kuin poissa. Oikeastaan oli helpottavaa, kun alkoi pahoinvointi ja päänsärky ja tuo tajuton olo helpotti. Onko sinulla ollut koskaan vastaavaa ? Seuraavana päivänä oli vähän töhnäinen olo ja lieviä näköhäiriöitä. Mitä tälle iltaa olet suunnitellut ? Hottiksen pyynnöstä. Muurahaiset ovat jokakeväinen "riesa" Ne valtaavat keittiön. Niillä on pitkä polku makuukamarista olohuoneen kautta keittiöön. Onneksi eivät ole löytäneet viekä koskaan elintarvike kaappeihin, mutta mitään ei saa jättää pöydälle. Niitä on joskus mukava seurata, kun viestittelevät keskenään. en raski liiskata niitä :D Viime kesänä minulla oli kärpänen pitkälle syksyyn. Nimesin sen Jaskaksi. Kun ojensi käteni, se lensi siihen. Kokeilkaapa jos ette ole kokeilleet. kun istuu rauhassa ja ojentaa käden, kohta kärpänen lentää siihen :)
Nyt kyll kuule rupevvaa eppäilyttämmää oukko Oululaine (J. Stoor) ; D)). Kyllhä tuos mikreenis kaikennäköst tulloo, itell ee nyt kummiskkaa tärinnöö tahi pahhoo olloo ennee tuu. Liekkö nuihin taplettien syy, ehe ehe paremp muute ku ee lue nuit pakkaust selosteit. Aika paska viilis silimissä ollunna tuon jäläkkeen tuas, mutt jospa se siit tassautus. Ai teitillii o muurahaissii : D)). Eelen kahtelin kärpässii syövvii kukkii, mutt olivat hinnakkait ei tullunna ostettuu. Otin muuten tirsot kummast virkisti : D.
- MV.ltä
En ole Oululainen, enkä ole koskaan niin väittänytkään. Se oli se sekaannus silloin, kun kyselit työpaikastani. Asun edelleenkin Oulusta 100km säteellä etelään päin, kuten olen joskus täällä maininnut. J. Stoori, liittyykö se musiikkiin ? Tulipa tuosta mieleen, että muistan kaiholla, kun olin lapsi. Kävimme Musiikkimies nimisessä musiikkiliikkeessä. Oulussa ei tuohon aikaan tainnut olla kuin kaksi musaliikettä. Jotenkin jäin kaipaamaan tuota liikettä. Yksikään ei ole enää ollut samanveroinen :D
Taittaa tuo epell tehä vaikk mittee : ). Arvooppas kuka pittää tornnii? ; D)). Pitkä matka ois tull, mutt entäpä jos siskos veisit? : ). Pystysin ilimmeisest ne tötteröt järkkeemmään teill : D)). Mite o ? Kihoja kylläkkii aikonnaa kerräyty vierree. Ei varmmaankkaa ou kihokkija tullunna kerättyy. Tommosta 30 eerroo tinkasivat. Sumatriptan miull o mikreeni kohttauksee, halapa ja hyvä liäke : ). Kohtaha sitä pittää männä saannaa, karvat pesemmää ; D)).
- MV.ltä
Tähtitorniako? No ei ainakaan enää lotat niin kuin aikoinaan :) Googlasin. Kädenvääntäjä J.S. Onko tuttu ? Vai et lähde, etkö edes ystävänä ilman taka-ajatuksia ? Vai siskoni :) Muuten olet nähnyt siskoni Joensuussa :D)) En kerro en, vaikka kuinka kutkuttaisi.tekisi mieli ihan pirruttaa kertoa, että saataisiin kunnon naurut tähän. Hänellä on muuten aika haikappaa, kun se sipilä silleen meni järjestelemään ;D))) Ja kyse ei ole politiikasta :D Hui, kuin kallis kasvi, minkä rotuinen se oli ? Menehhä pesemään. vaahota kunnolla.
- MV.ltä
Lisään tähän vielä kysymyksiä, koska en äsken hoksannut. niin vielä siitä J.Stoorista. Minkäalan ihmisiä hän on. Jotenkin tutun kuuloinen, mutta en muista mistä. Tekisi mieli kysyä, mitä postia laitoit, tilasitko levyn ? Niin ja vielä tornin jäätelökeikasta. Kyllähän sitä saa järjestettyä vaikka mitä, kun osaa puhua ja on sinnikäs :D)) En epäile yhtään, etteikö sinun onnistuisi tarjota meille sisruksille jäätelöitä.
; D)) TT:een pitäjä ja kirjailija hiän. Kyselin anonyymin tarjjoomisest, onnistuuko : D. Kyll mie taijjan teill tötteröt järjesttee, käyttäpä tahi että. Eläpä mittää, suatanhan mie vaikk siskossii tunttee, pikkuset piirit Suomes. Orkkitea tuo kukkane mahto oll, niit siell ainassii riitti yllin kyllin : ). Nyt muute o puhast : ).
- MV.ltä
Ei onnistu, en luota tuollaiseen ketkuun.Tuut ite mukkaa tai ei sitte ollenkaa. Ei kerro nyt mitään tuo J.Stoori. Jotenkin jostain niin kuin olisi tuttu. Sotken varmasti johonkin muuhun muistikuvaan :D)) tekisi mieli kysellä tuosta lisää, mutta ei kehtaa. Millaista kirjallisuutta luet ? Muutenkin tuntuu siltä, että saa sanat kiskoa suustasi ;D)) Tuskin tunnet siskoani, mutta lyön pääni pantiksi, että nähnyt olet :D Lihansyöjä orkidea. Pitääkö sitä ruokkia mitenkään erikseen ? Ei jaksa tänään saunaan, mutta ranskalaisia tein uunissa.
Eläkehttoo ; D)). Salasanall tarjjoilu ja millo halluutta käyä, näin sottailin. Vähiks o jiännä kirjallissuus. Joo varmmaannii pittää anttoo hiir sillo tällö : D)). Pittääkkii ruveta kuuklettelemmaa Lappilaissii, jotka o käynnä kyläs : D)). Nii ee kait myö ennee tuot J.S mainosteta, on se varmmaa aika iso kiho : ). Minäkö e puhepiäll, millonkas mie? Tais alakuu taivall oll viell lyhyemppee? : D)).
- MV.ltä
Sinä se jaksat aina antaa pakkeja minulle ;D Hauska ajatus tuo anonyymi tarjoilu :) Ei yhtään hullumpi, ei :) Mutta, jos ei kerran irl niin ei sitten virtuaalinakaan, sori :) Minun siskoni on käynyt siellä niin keskeisellä paikalla ja sellaisessa roolissa, sekä hyvin hyvin monena vuonna, että varmasti olet nähnyt. Muuten tykkäätkö kalakukoista ? Lyhempääkö, ei minulla ainakaan, ehkä sinulla.
Nii tuos kuuklailin, yks kaks osane nimi sattu silimmää : D. Ennemminnii liha- tahi lanttukukko : P.... Kysy viell siskoltas, käätäskö kutalleen tötteröll ; D)). Siehä tiijjät miut, monennetkoha ne oll? ; D.
- EmVii
yxkutale kirjoitti:
Nii tuos kuuklailin, yks kaks osane nimi sattu silimmää : D. Ennemminnii liha- tahi lanttukukko : P.... Kysy viell siskoltas, käätäskö kutalleen tötteröll ; D)). Siehä tiijjät miut, monennetkoha ne oll? ; D.
Et sinä sitä googlesta löydä, etkä arvaa. En kysy, en jakais muille. Tötterö on hyvää, kun yksin syö ;P Jos vielä muutamat annat, että uskon, en mää noi vähästä tajjuu. Hyvää lauantai-illan jatkoa teille.
- MV.ltäiltaanne
- jotaintuttuakin
Uskaltaakohan tänne enää kirjoitella : ) Olin aika pitkään poissa palstoilta ja juttunne senkun hurjistuvat. En enää usko mihinkään : ). Pakko on kommentoida noita korkokenkiä ja kesämekkoa. Laitoin korkkarit ja pikkumustan päälle eräs ilta baariin. Ensimmäinen kerta tänä vuonna, siis baarissa. Tai ei se musta ollut, se mekko. Mutta hihaton kuitenkin. Reaktioita oli hauska seurata. Olenhan niin eri näköinen laitettuna. Moni tuttu hieraisi silmiään, ei oikein uskonut todeksi. Ja sitten tuntemattomat ovat oma lukunsa sinänsä. Naisena on hauska välillä yllättää. Kun normaalisti arkena olen luomunainen, niin juhlissa voi yllättää positiivisesti. Nythän niitä juhlia on vaikka kuinka. On äitienpäivä, helatorstai, yojuhlia ja valmistujaisia. Syntymäpäiviä ja häitä. Montako juhlimista kuuluu kuukauteenne ?
Toiveis ois kirjottelus, mikäs juttulois? : ). Pukkaa nuit syntymäpäivvii oll lähiaikoin nelejät ja omat nimipäivättii : ). Noh, laakeskos ressi, poies olles tiält?
- MV.ltä
Ehdin jo miettiä moneen kertaan, että missä olet JT :) Minäkään en laita itseäni arkisin. Juhlissakin olen aika luomu :D)) Miesten reaktiot voivat olla joskus niin pienestä kiinni. Joskus se voi olla naisen pelkkä huulien lipaisu niin jää katse kiinni naisen huuliin :D)) Miehet Onko töissä ollut kiireitä, kun sinua ei ole näkynyt ? Kutaleen kanssa kirjoiteltiin rentoutumispaikosta. Mitähän hän sinulle ehdottaisi :D Tekisi mieli kysyä, miten rentoudut, mutta odotetaampa ensin, mitä Kutale sinulle ehdottaa :D)) Olen jälleen kirjoittanut ihan liikaa. Kirjoitan hullutuksia. Kirjoita sinä nyt välillä tänne.
- jotaintuttuakin
yxkutale kirjoitti:
Toiveis ois kirjottelus, mikäs juttulois? : ). Pukkaa nuit syntymäpäivvii oll lähiaikoin nelejät ja omat nimipäivättii : ). Noh, laakeskos ressi, poies olles tiält?
Täytyy myöntää, tällä hetkellä on oikein rento olo. Vaikka menossa vasta saunaan : ). Olen lepäillyt tämän päivän, kun kiireet hetkeksi helpottivat. Vain vähän siivoillut.
Minullakin on kaikkia muita juhlia paitsi häitä. Ja sitten vain lahjoja keksimään. Ja vaatteita, ei voi samoilla vaatteilla kaikkiin juhliin mennä. Mitä viikonloppuusi kuuluu ? - jotaintuttuakin
MV.ltä kirjoitti:
Ehdin jo miettiä moneen kertaan, että missä olet JT :) Minäkään en laita itseäni arkisin. Juhlissakin olen aika luomu :D)) Miesten reaktiot voivat olla joskus niin pienestä kiinni. Joskus se voi olla naisen pelkkä huulien lipaisu niin jää katse kiinni naisen huuliin :D)) Miehet Onko töissä ollut kiireitä, kun sinua ei ole näkynyt ? Kutaleen kanssa kirjoiteltiin rentoutumispaikosta. Mitähän hän sinulle ehdottaisi :D Tekisi mieli kysyä, miten rentoudut, mutta odotetaampa ensin, mitä Kutale sinulle ehdottaa :D)) Olen jälleen kirjoittanut ihan liikaa. Kirjoitan hullutuksia. Kirjoita sinä nyt välillä tänne.
Olen varmaan jo kertonut stressinpurkukeinoni aiemmin. Liikunta ihan ykkösenä. Sillä pääsee jo pahimmasta. Puhuminen kakkosena, kunhan valitsee keskustelukumppanin huolella. Saunominen ja kaikenlainen itsensä hemmottelu sitten. Hyvä ruoka tai hyvä leffa tai karkkipussi. Joskus viiniä lasi tai pari. Ja onhan joku telkkarisarjakin stressinpoistoa, sarja jossa ei tarvitse ajatella mitään.
Vai jäätelölle olette menossa ? : ) Niimpä nuo lahjat, niis sitä onnii puntarointtii. O se meill miehill heleppoo, varkut jalakkaa ja menoks. Tarvvii sipistell : ). Pittää kahttoo, varmmaa piha hommii ja varmmaa tuot kuakun syönttii : ). Hankala lähttee sull mittää ehottelemmaa, ku tiijjä muakunttookkaa : ). On se kumma tuo MV:ee, ee sill tötterö keleppoo : D)).
- jotaintuttuakin
Oletteko jo grillailleet ? Välillä tosi lämpimiä päiviä, voisi senkin aloittaa taas. Vai on minulle vaikea tarjota : ). Jospa tarjoan teille kaikille. Pidän juhlat ja saatte hyvää ruokaa ja jäätelöä. Voisi olla mukavaa : ) Mutta nyt saunaan.
Ee ou kerennä rilloommaan, eikös tuos viell kerkkii : ). Vai juhlii. mittes juhlittas? Otahha kunno löölyt : ).
- tsägädägädäm
yxkutale kirjoitti:
Niimpä nuo lahjat, niis sitä onnii puntarointtii. O se meill miehill heleppoo, varkut jalakkaa ja menoks. Tarvvii sipistell : ). Pittää kahttoo, varmmaa piha hommii ja varmmaa tuot kuakun syönttii : ). Hankala lähttee sull mittää ehottelemmaa, ku tiijjä muakunttookkaa : ). On se kumma tuo MV:ee, ee sill tötterö keleppoo : D)).
niin noinhan se on tollassilla möhömahoilla kuin kutale, joille ei puku istu niin pakko angetä niihin kulahtaneisiin farkkuihin ja t paitaan oli arki tai juhla.
- hotandfire
Jospa juhlitaan kevään alkua. Eikös pukeutuminen kannata miettiä aina tilanteen mukaan. Välillä on kiva laittautua, mutta arkena on kiva olla aika naturaalisti (ei nyt ihan alasti sentään, vois tulla kylmä). Mutta juhliin on mukava laittautua, jos ovat jossain prameammassa paikassa. Mutta juhliakin on niin erilaisia. Mites iltanne muuten on mennyt?
En ole tähän ketjuun pahemmin kirjoitellut, on kiva kirjoitella tänne silti harva se ilta eri ketjuihin, mutta mielummin ei näin fiksaantuneesti. - jotaintuttuakin
Jos järjestäisin nimipäiväjuhlasi. Keväiset juhlat, mikä sen parempaa. Ennen valmistujais/yojuhlia tietenkin. Luulen,että asun sopivan matkan päässä kaikista teistä muista. Ikäänkuin puolivälissä, olisi lyhyt matka : )
tsägädägädäm kirjoitti:
niin noinhan se on tollassilla möhömahoilla kuin kutale, joille ei puku istu niin pakko angetä niihin kulahtaneisiin farkkuihin ja t paitaan oli arki tai juhla.
Enkait nyt laittais nii kulahtanneit, ku sie ; ). Sie se out tuas ilone ihtes, semppiä ettei tuu jännetuppisen tulehus : ).
hotandfire kirjoitti:
Jospa juhlitaan kevään alkua. Eikös pukeutuminen kannata miettiä aina tilanteen mukaan. Välillä on kiva laittautua, mutta arkena on kiva olla aika naturaalisti (ei nyt ihan alasti sentään, vois tulla kylmä). Mutta juhliin on mukava laittautua, jos ovat jossain prameammassa paikassa. Mutta juhliakin on niin erilaisia. Mites iltanne muuten on mennyt?
En ole tähän ketjuun pahemmin kirjoitellut, on kiva kirjoitella tänne silti harva se ilta eri ketjuihin, mutta mielummin ei näin fiksaantuneesti.Mikä tiäll nyt vikssaantunu o?
- hotandfire
Voi, kun olisi kiva kun järjestäisit juhlat. Onkohan se hot:n päivä keväällä, yritin selailla kalenteriani. Ei löytynyt sieltä. Mutta ei sitten sellaisia "pönötysjuhlia" sellaisista juhlista tai jostain isoista sukujuhlista en perusta lainkaan. Mitenkäs jt:n nimipäiväjuhlat olisiko ne sitten syksyllä tai talvella?
jotaintuttuakin kirjoitti:
Jos järjestäisin nimipäiväjuhlasi. Keväiset juhlat, mikä sen parempaa. Ennen valmistujais/yojuhlia tietenkin. Luulen,että asun sopivan matkan päässä kaikista teistä muista. Ikäänkuin puolivälissä, olisi lyhyt matka : )
Vai puoll välis : ). Oiskoha ollunna tuo sahareissu miten lähelle sinnuu, mutt tais perruuttuu kylläkkii se. Mites olkos hyvät löylyt ja...?
- jotaintuttuakin
hotandfire kirjoitti:
Voi, kun olisi kiva kun järjestäisit juhlat. Onkohan se hot:n päivä keväällä, yritin selailla kalenteriani. Ei löytynyt sieltä. Mutta ei sitten sellaisia "pönötysjuhlia" sellaisista juhlista tai jostain isoista sukujuhlista en perusta lainkaan. Mitenkäs jt:n nimipäiväjuhlat olisiko ne sitten syksyllä tai talvella?
Grillijuhlat : ) Sopivan rentoa ja kesäistä. Juomana raikasta ja kylmää. Minun nimipäiväni on vuoden sisällä : ). Ei lähiaikoina.
- jotaintuttuakin
yxkutale kirjoitti:
Vai puoll välis : ). Oiskoha ollunna tuo sahareissu miten lähelle sinnuu, mutt tais perruuttuu kylläkkii se. Mites olkos hyvät löylyt ja...?
Löylyt on aina hyvät : ), eikä mitään pisteitä : ) Sahareissu, mitä sahailet ? Siis puuta, mutta mihin ja millaista ?
En sahhaile, pitt oll tutustumis keikka yms. ; D)) Aika lähelle puoll vällii ois tullunna. Taijja tuost enemppee kehata laittoo : D. On tullunna liikkookkii paljastelttuu.
- jotaintuttuakin
Eihän tämä mikään paljastelupalsta olekkaan : ). Vaan aika paljon olen minäkin itsestäni tänne kertonut. Hyvää yötä palstakamulle. Onnellisia unia.
- Sinkkukesä
Ostin uudet biksut, pätkäsin liian isoiks jääneet farkut pikkusortseiksi ja rantaan vaan.. :)
- MV.ltä
Tänne alas survaisen tämän viestin. Grillijuhlatko. Kuulostaapa hyvälle. Pienet juhlat tuttujen kesken :) Millainen grilli sinulla Jt on, kaasuako käytät tai prikettiä / hiiltä ? Mitä ajattelit grillata ? Voisin osallistua kuluihin tai tuoda mukanani jotain, ettei sinun tarvitse kaikkea yksin kustantaa. Tai mitä mieltä olisit nyyttikesti periaatteella pidetyistä kekkereistä ? Voi että tuo raikas juoma kesälämpimällä kuulostaa herkulliselta. Tuli ihan jano. Pitäisiköhän lähteä syömään, tuli jostain syystä nälkä :D Tosin täällä ei ole mitään grilliherkkuja. Aika tyhjä jääkaappi näytti olevan. Olisipa maakellari. Muistan kerran, kun yksi puolituttu mies laittoi perunat säilöön maakuoppaan, niistä tuli paistinperunoita, kun kehittivät lämpöä ja syttyivät tuleen. Oikeasti se oli heille suuri tappio ja asiaa kauhisteltiin pitkään jälkeenpäin. Niin, piti kysyä vielä Hottikselta, että mikä on hänen grilliherkkunsa ?
- jotaintuttuakin
Täytyy myöntää, että grilli on vasta ostoslistalla. Kaasulla toimiva toki. Jos grillataan, niin mahdollisimman monipuolista sapuskaa. Pihveistä kasviksiin. Ja kaikkea siltä väliltä. Jospa jokainen toisi herkkujaan. Voin hommata sitten juomat : ).
- MV.ltä
Ja Kutaleelle vielä. Juu, ei kelvannut tötterö, vaikka ymmärrän, että sen tarjoaminen olisi ollut Kutaleelle ilo ja nautinto. Vieläpä kahdelle naiselle yhtä aikaa. Ón hän sentään vaan niin ylen antelias mies ;) Ei jaksa enempää tänään, suatana. Pitäisi sujauttaa suolaa ja pippuria Kutaleen tötteröön, että rauhoittuisi ;D)) Tuosta sahapukista puhumattakaa........
No ee väkiselä ei : (. Män nekkii s-postit hukkaan. Pallaillaa asijjaa kesemmäll ja kysyhhä silt siskoltas viell ; D)). En kyll taijja ennee mittää, emännill tarjota, ku ei kert keleppoo ; P. JT:ee meitin numeroll sattu, olkos sull?
- jotaintuttuakin
yxkutale kirjoitti:
No ee väkiselä ei : (. Män nekkii s-postit hukkaan. Pallaillaa asijjaa kesemmäll ja kysyhhä silt siskoltas viell ; D)). En kyll taijja ennee mittää, emännill tarjota, ku ei kert keleppoo ; P. JT:ee meitin numeroll sattu, olkos sull?
Tarkoititko lottoa ? En ole lotonnut moneen viikkoon. Oliko hyvää kakkua ?
Nii tarkotin, neljä oikkein tull : ). Joo hyvvee oll nuapurin toi voileipäkuakun ja muit höysteit oll piällisiks. Kävitkös anoppii moikkoomas? ; D)).
- jotaintuttuakin
yxkutale kirjoitti:
Nii tarkotin, neljä oikkein tull : ). Joo hyvvee oll nuapurin toi voileipäkuakun ja muit höysteit oll piällisiks. Kävitkös anoppii moikkoomas? ; D)).
Olisin käynyt anopin luona, jos sellainen olisi. Voileipäkakut ovat tosi hyviä. Olen sellaisia joskus väsännyt itse. Miten ensiviikko ? Töitä vai lomaa ?
Nii miun anoppii (siun äitykkee) : D)). Pitäshä se nelejä päivvee käyä uamus, perjanttai sit lomalle. Mites siull meinasitkos torsttain pittee vappaat vai töis? Tällee illemmall kerkkeis huult heittämmää, jos ois kiinnostust : ).
- jotaintuttuakin
Oliko tuo palstakosinta ? ; ) En vielä tiedä varmasti, mutta ehkä joudun torstainakin käymään töissä. Kyllähän sitä mielellään kirjoittelisi, jos ei olisi muuta tekemistä. Nytkin sata asiaa odottamassa selvittämistä. Olen siirtänyt niitä koko ajan, pitäisi aloittaa, mutta, mutta... Katsotko Hobittia ?
- MV.ltä
yxkutale kirjoitti:
No, palataan sitten kesemmällä asiaan, jos täällä vielä olette :) Tietää minulle siis muutaman viikon palsta lomaa :D)) Vai sain potkut :P Voikaa hyvin ja pitäkää iloiset grillijuhlat, viimeistään juhannuksena :)
Oliko tuo palstakosinta ? ; ) En vielä tiedä varmasti, mutta ehkä joudun torstainakin käymään töissä. Kyllähän sitä mielellään kirjoittelisi, jos ei olisi muuta tekemistä. Nytkin sata asiaa odottamassa selvittämistä. Olen siirtänyt niitä koko ajan, pitäisi aloittaa, mutta, mutta... Katsotko Hobittia ?
Kohan kyselin ; ). Meinasin kahttoo tuot Hopitti, mutt aikane herätys. Tulloo varmmaa viell joskus uuesttaa. Just tuos sottailin tuot puoll vällii, onkoha yhtteissii tuttuja. Kummipoijjaan emänt o sielt päi, ehk pikkuse nuoremp : ). Pitännöö rueta nukkummaa, ettei tuu raahato yö. Hyvvii öit : ).
MV.ltä kirjoitti:
No, palataan sitten kesemmällä asiaan, jos täällä vielä olette :) Tietää minulle siis muutaman viikon palsta lomaa :D)) Vai sain potkut :P Voikaa hyvin ja pitäkää iloiset grillijuhlat, viimeistään juhannuksena :)
Tötterröö mie tarkotin, suat millo halluut : ). Jutustelluu ja lirkuttelluu en tarkottanna ja nythä o melekkee kesä, västäräkkikkii lekuttell tännää jo pyrsttöösä : ). Öit sullekkii ja mietihhä minkälaise tötterö halluut sitt : ).
- jotaintuttuakin
Niin, mikäköhän se puoliväli olisi ? Toivon sinulle oikein rauhallista yötä ja rentouttavia unia : )
- hotandfire
Hyvää Äitienpäiväiltaa kaikille. Täällä sitä puhellaan grillauksesta, vaikka keli on aika kylmä vielä. Silti olette ihan tulisilla hiilillä. MV kyseli, mitä tykkään grillata, paljonkin erilaisia juttuja. Tässä muutamia, joista itse tykkään: herkkusienet valkosipulituorejuustotäytteellä ja jos kevyempänä haluaa niin ihan sellaisena ja jos vähän tuhdimpana niin pekonisiivuvielä sienen ympärikierrettynä (pysyy täytekin paremmin sisällä). Sitten tietty munakoisoviipaleet hieman maustettuna ja suolaa pintaan (sitoo liikaa kosteutta) ja folioon käärittynä hyvää ihan sellaisena tai juustoraastetta pintaan ripoteltuna ja kanafile grillatttuna on hyvää. Mitäs itse tykkäät grillailla?
Niin, mikäköhän se puoliväli olisi ? Toivon sinulle oikein rauhallista yötä ja rentouttavia unia : )
Onko se puoll väll sit sinnepäinkkää? Vai heetitkö sen soukill? : ). Joha HT:ll o herkut : P.... , mutt ite jotennii karsastan tuot rillis valamistettuu kannoo. Hyvveehä se varmmaa ois mutt mutt : ).
- jotaintuttuakin
Kun asun enimmäkseen keskellä Suomea, siitähän on lyhin matka muihin suuntiin, jos samassa maassa asutaan. Meniköhän epäselvemmäksi : ). Kevät tulee vauhdilla, josko ulos pihatöihin.
Otappa siust selevvee ; D)), etkö uskalla yhttää tarkemppoo laittoo? : ). Miekkii paljastelin aika tarkkaan, MV:kkii paljastell 100 km:n tarkkuuvell. Taittaa kevvää hommat ottoo takapakkii, aika viliposaks män. Ostin alappiruusuja par, pitäs istuttoo. Vua pittää viell hommata sopivat mullat, rotoa ollapittää : ).
- jotaintuttuakin
No ihan on minullakin 100 km säteellä em. paikasta. Täällä on lämmintä ja aurinkoista. Täytyy mennä pihalle, kun peli loppuu. Ja kai pitäisi tehdäkin jotain : )
Alppiruusut, tarvitseeko aurinkoisen kasvupaikan ? Ai Oolust? Mikäs kiire viell kevät hommill. Puoll varjone pitäs oll, tuonne lumipallopenssaan, koivujen ja lehtikuussii välii soppii : ). Toisen jos laittas kolomen tuijjan keskel : D.
- tsägädägädäm
katos, kutalehan on varsinainen "cover girl" ; D
Milloin kutale on kirjaan kanteen eksynyt? ja ihna omassa elementissään- kaikkin emöhömahoineen ja partoineen
http://www.adlibris.com/fi/kirja/saunakeittokirja-9789513175658?campaignId=da9ccf50-61a7-416b-9050-d5eb20abc526- jotaintuttuakin
Joskus olet puhunut kirjan kirjoittamisesta : ) Se on siis totta. Nythän niitä kateellisia riittää : ).
Nii taisin kärähttee ; D)). Kävitkös ulukona? ja upotit sormet multtaan : ). Jokos kesäloma o selevill ja meinnootkos reissaill?
- jotaintuttuakin
Kävin ulkona ja haravoin lehtiä, niitä riittää. Kesälomat on jo suunniteltu ja kotimaassa kiertelyä sen minkä ehtii tehdä vapaalla. Ja jos syksyllä ennättää, niin ruskaretkelle aion mennä. Pitää lukea tuo kirja : )
Mie surrasin viikonlopull ajettavall, loput suap jiähä : ). Nii tijjä mitä herkkuja lööttyy : ). Mutt nyt pittää nukkumaijjan kans lähttee herkuttelemmaa ; D. Hyvvii herkuttelu unnii sullekkii : ).
- jotaintuttuakin
Voisin minäkin ajella leikkurilla, en tullut ajatelleeksi sitä. Olisi helpompaa : ) Josko minäkin tästä nukkumaan. Pidähän unihauskaa : )
- hotandfire
Joillakin on vaan niin kova tarve todistella omaa osaamistaan ja monilla meistä on hiljaista osaamista ja mahdollisuus oppia uusia asioita. Tuli ihan vaan jostain ja jostain ihmisistä mieleen.
Minusta tuo kirjajuttu kutaleesta oli hauska. No, mitenkäs kutaleen sinkkupäivät muuten sujuvat? (ei se kuva niin paha ollut). Nii kukkaaha e oo seppä synttyissää : ). Tuommose voissii tosijjaan pärräyttee kirjankanttee (kuvan). Mikäs päivis tulloot ja männööt. Välill hävettääpi ja välill ei ; D)).
- hotandfire
Tulisipa jo noita grillauskelejä, mutta harmaalta vaan näyttää. Ei ole tuo grillauskaan aina niin yksinkertainen juttu, maalla onnistuu kyllä, mutta kaupungissa voi aiheuttaa päänvaivaa. Onko teillä ollut taloyhtiössä ongelmia grillauksen kanssa vai mitenkä asiat on taloyhtiössänne sovittu? Eikös näissä ole hieman poikkeamia eri yhtiöissä? Jotkut nipompia kuin toiset. Vai asutteko te omakotitaloissa niin ettei tarvitse pahemmin välittää grillausjutuista?
Hyvät o rillaus mahollissuuvet, tiijjä miten tuo iso harmmaa varpune suhttauttuu hommaa. Tullooko seurroommaa rilluuta, kuolat suu pieles : D.
- tullootulloo
vaikka aika nykimällä .. !
- MV.ltä
Hottis, olen kuullut kehuttavan noita täytettyjä sieniä. En ole maistanut koskaan niitä itse. Ne taitavat olla in nyt. Samoin moni tuttuni kehuu hunaja valeltuja juureksia. Niitäkään en ole maistanut. Ehkä tykkäisin grillata ihan vain perunaa sekä kalaa. Sitten siihen joku maustettu kermaviili kastike ( esim. ruhosipuli silppu/ kevätsipuli, tilli, sinappi, sitruuna )niin a vot, johan pyörtyisin. Tykkään myös grillatusta tomaatista ja muutenkin tomaatista kaikissa muodoissaan ja joka ruokaan työnnettynä. Joissakin kerros sekä rivitalojen pihapiireissä näkee yhteiseen käyttöön tehtyjä grillauspaikkoja. Äitini asuu kerrostalossa. heidän pihallaan on puiden katveessa tiileistä muurattu grilli. Ympärillä tuolit ja parikiikku :) Minusta myös Tsägän kirjajuttu oli hauska sekä osuva, mutta myös mielenkiintoininen. Kuin Väinämöinen perinne herkkuineen ja savusaunoineen, jossa herkkunsa savustaa :D Välillä iskee kuppaussarvia reumatismiin apua tulleen hakevan hikiseen selkään :D)) Voin haistaa sen ihanan tuoksun, kun löyly höyryää ja koivuvihta tuoksuu. " Jos sauna, terva ja viina ei auta, on tauti kuolemaksi " ;D))))) Lepikossa kukkuu käki. Tummuneet hirret ja pienen pieni saunan ikkuna. Kuin tontun maja, josta meille lapsena kerrottiin. Kadehdittava tuo kirjan kannen mies. Siinäpä olisi mukava saunan jälkeen istuksia :) Mäntysuopa olisi ehdoton pesuaine lauteille ja tervashamppoo tukan pesuun :D Grillauksesta. Jos Jt järjestää nyyttikestit, niin mitähän kukin toisi ? Sopisiko että minä tuon kalaa, broilerinrintaa ja teen kermaviilikastikkeen niin ja marinoin porsaanfileet. Jos joku voisi tuoda lisukkeet ? Jt lupasi hoitaa juomapuolen. Mitähän juomaa Jt toisit ?
- MV.ltävielä
Aaa, niin unohdin kertoa päivän pelastajastani :) Kummityttöni tuli kasvot peruslukemilla luokseni ja sanoi " Haluatko kuulla vitsin, kuningas söi sipsin " :D)) Nauroin vaikka kuinka kauan. EN tiedä, mikä tuossakin oli niin huvittavaa. Varmaankin hänen viaton tyylinsä ja topakka tyyli kuuluttaa tärkeä asia, että kuningas on nyt syönyt sipsin :D))
- MV.ltä
Ahaa, itse flirttailijakin on täällä. Mitä toisit grillijuhliin itsesi lisäksi ?
- MV.ltä
Oma kokemus on näköharhoja tarkempi havainto. Tuo mulle lakutötterö. Mitä tötteröä muut haluaa ? Tiijäkkö, olin juuri haukannut kuivaa voileipäkeksiä, kun luin tuon edellisen viestisi. Purskahdin niin nauruun, että kuivat murut lensi näppäimistölle. Oot järkyttävä ihminen :D))))
Ja tull otettuu tirsot : P. Nii kyll oun yrittäny vähenttee tuott silimäpellii, joskus se vahinkos suattaa pilikahttoo viell ; ). Mites kovat tuluvat ne siull päi o?
- MV.ltä
Vai vahingossa, joopa joo :D)) Oikeasti, en näe flirttiä käytöksessäsi. Pilailuahan se vain on, jos totta puhutaan, palstaveli :) Se on niin tuttua. Miesten kanssa on usein hauska keskustella, kun he ovat niin huumorintajuisia. Itse en osaa sellaista älyllistä hyvää huumoria, mutta silti haastan leikkimään, koska nauraminen on niin mukavaa :D Ja olen huomannut miesten vain yltyvän siihen, jos heille nauretaan. Oikein innostuvat. Mutta kun jutut on vaan niin hyviä ettei voi olla nauramatta. Ja kun nauretaan niin juttua tulee vain lisää :D)) Eli tällaisen huonon huumorin omaava vain nauraa katketakseen, kun ei osaa sanoa takaisin. Tulviako. Eipä ole juuri ollut. Entä siellä ? Uutiset lukematta :D Minulla kävi vieras. 28v ystäväni ja hänen 4 lastaan. Ystäväni kertoi minulle, että jos ihmisellä on 2 hiuspyörrettä päässään se kertoo hänen viisaudestaan. Montako pyötterrä sinulla Kutale on tai onko ollut niin kova aivomyrsky, että kaikki heinät lentäneet taivaan tuuliin ?
- MV.ltä
Vai "pyöterrä" :D))
Jaah, tuos piälaell o tainna käyä aikonnaa Manta puistelemas : ). Pyörtteist nuo ain valittelloot parturit, ku käyp leikkuuttamas. Kuulemma lähttööt poies ; (. Kyll ne kohtt teitille päin tuluvat tuolloot, jos vain sattaa lissee vettä. Tulast puhhee olle, aikonnaa taisivat salloo kuhttuukkii tuultukaks : D)).
- MV.ltä
Ja nykyään tuuliparraksi, ainakin tuosta kuvasta päätellen. Ollut niin kova meno, että tuuli halkassu kahtia :D Jos ajat mopolla tms niin menneekö parta sillee, että toinen puoli oikialle ja toinen vasemmalle ja keskellä on tyhjää, ihn niinku tuossa kuvassa ? Lammasturkishuppu päässä ja ajolasit silmillä :D Minun hiukseni kasvutapa on täysin pyörteetön, mutta pääni täysin pyörällä. Niin, täällä tosiaankin sataa. Kuulemma luvattu pitkäksi aikaa tällaista harmaata säätä, sanoi äskeinen vieraani. En ole katsonut, lukenut säätiedotetta koko viikolla :O On mennyt tiiviisti aika muuhun. Hei, nyt muistin. Oletko kirjoittanut kirjaa ? Joko se on valmis ? Koskiko tuo J.Stoori kustantamoa :D
Letille mie viännän parran jo uamutuimmaa, jokapaikkaanha se jäis kinni muuten : D. Kyll se Stoori juttu oll ihan kuule niitt tötteröit varten ; (. Eläkkeell jos kirjan sais ajoiks : ). Vieläkös täll viikoll töihi mänet?
- MV.ltä
Mikä tuo J.Stoori on ? Ainahan niitä töitä on ;D Nyt saunaan. Laitoin sinne palamaan yhden lohdutus kynttilän :) Sen liekki tuo mieleeni hänen sydämensä lämmön :) Joskus se on niin käsittämättömän suloinen, etten uskalla mennä liian lähelle kylmine ajatuksineni, jotten pilaisi sen harvinaista kauneutta :) Joko väsy painaa tähän aikaan illasta ? Mitkä muuten on tunnelmat ?
Mikäkö : D)). Melekone yrittäjä, pyörittää sittee Tähtitornniikkii ilimmeisest ; D)). On kieltämäti silimät olleet aika kummalliset ja piäkkii sen mikreenin jälilt. Ja aikassee uamull viell töihi, ni tarvvii ennee perjanttain män : ). Tunnelma, veikkee niiku ain ; D)). Ooha varovaine niihe kynttelilöihin kans, ettei tupraha mikkää palloo.
- MV.ltä
Ai, se oli se kädenvääntäjä voittaja tuo J.Stoori. Empä älynnyt yhteyttä :D Hidas olen hoksimaan :D Tunnetko hänet läheisemminkin ? Vai tupraha pallaa ;D)) Voe ei....Kamala oot ;D)))))) Ja siksi minä tänne kirjoittelenkin :D Nyt tekis mieli jottai hyvvää, enkä tarkoita tötteröä. ;D Kinuski kermakakkua jostain syystä, harmi kun ei oo tai mangohyytelökakkua :P Leipominen on tosi mukavaa, mutta aina ei jaksa. Hyvää yötä. Ai niin, kokeilisit akupunktiota migreeniin. Siinä olisi sinulle lahjakortti rentoutukseen. Oooouuummmmm....pääsi paranee....näköhäiriösi poistuvat...lämmin virta täältä suoraan kaikkialle sinne, missä tunnet tällä hetkellä vaivoja ja kolotuksia. Parantavia puhalluksia ja eheyttäviä kosketuksia :D Nukkukaat levollisesti :) Veikeitä unia
Par kerttoo o tökitty, ee kummiskkaa mikreennii, mutt ee aattanna selekkäänkkää. Tokko tuohonkkaa : ). No hett helepotti ja ponnahti ; D)). Ähh nyt nukkummaa, kaikill hyvvee yöt : ). Huomen sitt pitemppää lirkutellaan ; D.
- MV.ltä
yxkutale kirjoitti:
Par kerttoo o tökitty, ee kummiskkaa mikreennii, mutt ee aattanna selekkäänkkää. Tokko tuohonkkaa : ). No hett helepotti ja ponnahti ; D)). Ähh nyt nukkummaa, kaikill hyvvee yöt : ). Huomen sitt pitemppää lirkutellaan ; D.
Ai sieltäkö se sitten eniten kolottikin :D Nii minä hieman arvelinkin. En ehkä huomenna ehdi tänne, muuta kirjoitelkaa te jotain kimppakivaa. Nyt viimein saunaan.
- MV.ltä
"Lapset laulaa suvivirren, kuin vanhus maa huokailee " Mitähän tuo kuvastaa, että kuin "vanhus maa huokailee". Tarkoittaakohan se pitkän talviunen tuomaa jäykkyyttä, joka natisee maankuoressa kuin huokaus auringon sitä sulattaessa aivan kuin vanhus on aamuisin on jäykkä ja natisee herätessään :D tai sitä auringon lämpöä, joka lämmittää maan kylmenneitä jäseniä niin kuin vanhukset huokaavat helpotuksesta, kun saavat lämpimän peiton reumatismin pakottamille jäsenilleen. Mitä teille tulee tuosta "vanhus" sanasta mieleen ?
Ajatteleppa jotain lukua 1-10 välillä. Kerro se 2.lla, lisää 6, jaa 2.lla ja lopuksi vähennä tästä luvusta se luku, jota alussa ajattelit. Vastaus on aina 3 :D)) Kuulin tuon eräältä 9 vuotiaalta pojalta. Sen 27v ystäväni pojalta. Hirveän mukava ja herkkä poika <3 Eekös se ollunna 28v ; D)). Vanhuus ee tuu yksinnää : D)). Olit oikkees, o se tainnu viännellä kässiikkii se herra : ).
- MV.ltä
Oho :D)) Sinulta ei sitten jää mikään huomaamatta :D No laskeppa sinä. Hän on syntynyt vuonna -88. Tunnustan, että matikka pääni on huono. Yhtä huono kuin yhdyssana taitoni :D Etenkin prosenttilaskut. Jos niitä ei käytä vähään aikaan niin saa tovin miettiä, että miten tämä nyt laskettiinkaan ja menee aivot solmuun. Ja muuten tuo poika täyttää 9 elokuussa :D Ompa ollut aikoinaan nuori äiti hän :) Mutta niin kypsä, eikä mikään haihattelija ollut koskaan. Käynyt kouluja ja tehnyt kovasti töitä muutenkin. Mua ärsyttää sen takia, kun nyt tulee tunne, että olisit muka saanut valehtelusta kiinni vaikket niin väittänytkään. Ärsyttää. Tunnen ihmisiä, jotka hermostuvat toisen tietämättömyydestä tai virheistä sekä vahingoista. Miten on sinun laitasi Kutale. Ärsyttääkö sinua, jos joku ei osaa tai tiedä ?
Ärsyttää, ku ylleesä se oun ite ; D)). 88 ollii hyvä vuoskerta, nuinkos nuor tuo onnii : ). Miekkii sain tännää nuo taimet istutettuu. Alakovattii jo kukkimmaa nuo alppiruusut, aika ollii jo suaha muaha : D. Mittees out ropotina tännää?
- MV.ltä
Onko J.stoori sanoittanut myös musiikkia ? Minulla on muutama aika nuori tuttu. Ehkä olen itse niin lapsellinen :D)) Täytyy sanoa, että usein tunnen itseni aivan tietämättömäksi ja myös lapsellisemmaksi näiden nuorempien naisien seurassa. Olen varmaan elänyt pimiössä :D Alppiruusuista. ostimme muutama vuosi sitten sisarusten kesken vanhimmalle sisarellemme 5 alppiruusun tainta, kun hän täytti 50. Hän on sellainen pihan myllääjä. Alppiruusut ovat varmasti useimpien mielestä todella kauniita, mutta mikähän niissä on, ettei ne oikein iske minun silmääni. Ne näyttävät jotenkin minusta suopursuilta. Toki ne ovat nättejä. En ole mikään kasvi tai kukka asiantuntija alkuunkaan. Pihani on melko luonnontilassa eli mullin mallin :D Toisaalta jatkuvasti ihailen kaikkea luonnossa. Mielestäni pihan kauneus on katsojan silmissä. Pelkästään jo yksi vanha kuusi voi kertoa monta tarinaa :)Tai pihlajanmarja terttu tai omenapuun oksa painuneena omenien painosta. Ne ovat kuin taideteoksia. Mielestäni pihan ei tarvitse olla laitettu ollakseen kaunis. Nytkin haravoin pihalla käydessäni silmilläni maata, että mitä pienen pieniä miniatyyrejä sieltä kasvien joukosta löytyy. Pari pientä helmililjaa ruohottuneen penkin reunalla. Rikkaruohot eivät haitanneet yhtään niiden kauneutta :D)) Kyllä luonto ja kasvit ovat kauniita ilman laittamattakin :D Mitä kasveja pihastasi löytyy ? Mitä tuo "ropotina " tarkoittaa ?
Nii taittaa olla jonnii laine murresana, tekemist tarkottaapi : ). Aika nättiä suopursuja siell Lapis ; D)). Nii nuorruus o kattoovaist. Kävin siskonpoijjan synttärlöill eele, täätti 32. Koko ajan ne vua kiinni suap ; D)). On se J.S tainna tehä sittää : ). Kaiken näköst taittaa lööttyy pihalt. Nyt kukkiit sini-, valakovuokot ja monen laist narsistii : D)).
- MV.ltä
No voi jenkkana. Googletin suopursun, kun niin naureskelit siinä !! Suomen yleisin luonnonvarainen alppiruusulajike on siis suopursu :D)) Ei siis ihme, että minulle tuli alppiruususta mieleen suopursu. Voih ei, en minä tiennyt tuotakaan, kun en ole kukka ihmisiä :D Maallikkokin huomaa niiden yhtäläisyyden. Olen nähnyt talojen pihoilla narsisseja ja tulppaaneja. Olen tyytynyt vain ihailemaan kasveja, enkä ottamaan niistä selvää. oletko istuttanut valkovuokot tai onko ne levinneet sinne luonnosta ? Täällähän se on ollut jo kauan rauhoitettu, entä siellä teillä päin ? Hieman jännittää, miten viime vuonna istuttamani tyrnit menestyvät. laitoin ne tuonne takapihan puolelle, kun siellä on sitä hankalaa savimaata. Yksi ihana kukka, josta tykkään paljon on pelto-orvokki. Liekköhän tuo ihan rikkaruoho :D Toisinaan näkee joitain eksyneitä orvokkeja pitkin pihaa. Olisikohan ne sarviorvokkeja. Ne on suloisia, kun saattaa kivijalan juureesta pilkottaa. Sitten kerran toin meren rannalta ahomansikkaa pihaani ja kerran marjareissulta metsästä. Sitäkin löytyy sieltä sun täältä aina yllätyksellisistä paikoista :D Ja kurjenmiekka kasvoi kaivamani lammenreunalla pitkään. laitoin lammen umpeen, mutta kurjenmiekka on levinnyt :D Ai niin ja pöllin joen rannasta muutama vuosi sitten rentukkaa juurineen. Laitoin sen siihen tekolammen reunaan. Lammesta oli poistovesiputki suoraan ojaan, jos vesi nousi kovin korkealle. Sadevesi ränni oli ohjattu lampeen, siis maan alla putket :D Nykyään putken ojan päässsä eli poistoveden päässä kasvaa runsaasti rentukoita vaikkei lampea olekkaan :D Levisivät siis sitä putken vettä pitkin ojaan osmankäämien sekaan :D Leikkokukista todella ihana on freesia, etenkin se oranssin värinen. Mitä ruusulajikkeita sinulla kasvaa pihassasi ? Voi hirveä, miten lörpötän :D))
Einiit kovin monttoo ou. Enkä muit nimmii tiijjä, ku juhannusruusu. Ee tiäll vuokkoja luonnosttaa taijja oll, josttai aikonnaa suatunna. Aikonnaa ihmiset vaihtell kukkiisa, nykysin sittee taijja tapahttuu. Mittee sie nyt lammen pistit umppee? Mukava kuunnell siu höpöttellyy : D.
- MV.ltä
Nii se pimppinella :D)) Tiijäthän sie toisenki ruusu nime, Alppiruusun, senki narraaja ;P Siskoni, se alppiruusu, harrastaa ruusuja. Hänellä ties minkälaisia ja värisiä. Täällä näkee julkisilla paikoilla Hansa-ruusua, kun lähtee tuonne kylän pintaan. Tuosta arvaat asuinpaikkani :D)) 4h on ainakin järjestänyt taimien vaihtopäiviä. Joka vuosi näkee lehdissä ilmoituksia taimienvaihto kirppareista tms. Kerran kävin, mutta mitään en vienyt tai tuonut. Pihani on aivan sekaisin. Lammen laitoin umpeen, koska ( uskallanko edes sanoa ) kyllästyin :O. Nyt lammen paikalla kasvaa myös sellaista heinää, jota istutin sinne lammen reunalle. Vaalean vihreetä, jossa on valkoiset reunat. sekavan näköinen pöheikkö, ihan karsee :D Niin ja jostain sain maahumalaa. Se on levinnyt pitkin nurmikkoa myös. Kielo siellä toinen täällä. Koko piha kaipaisi järjestämistä :D Mutta en valita. Vihreetä on jne :) Valkovuokkoja kasvaa täälläkin hyvin harvakseltaan. Muistan kun muksuina kerättiin metsätähtiä ja kieloja. Kielokimppuja myytiinkin Ossuuskaupan edessä yhtenä kesänä :D Nekin rauhoitettuja. Mitenhän tuon rentukan suhteen. sekin voi olla rauhoitettu, muistelisin. En tiennyt sitä vielä sillon, kun kaivelin sitä joen mutkasta. sitten tein toisenkin rikoksen. Postilaatikon takana on kunnan maata. Pari kessää sitten kävin pöllimässä sieltä 3 pihlajantainta ja yhden tuomen :D)) Mutta hyvin hyvin pienet vain ja valoisalla, en pimeän aikaan. Tykkään kasveista, mutta en tiedä niistä juuri mitään. Onko sinulla sant Paulioita ? Mummuni jutteli niille kuin ihmisille :D Sanoi, että siks ne o nii kommeita ku niille puhhuu. Kaikesta nykyää vähennetään tehoja, että säästettäisiin luonnonvaroja, energiaa, mutta ihmiseltä odotetaan työpaikoilla, että otettaisiin kaikki teho irti. Imureiden moottoreistakin on vähennetty tehoja. Eu.n myötä Kahvinkeittimiin on tullut pakollisiksi aikakatkaisu, semmone pitäisi ihmisiinki :D Tavallisia hehkulamppujakaan ei enää valmisteta...Mitä ajattelette tuosta ?
Mites se o ruusu, jos o suopursu? ; P. Jokune santtu näkkyy olevan. Ja entäpä pesukonneet AAA eevät käätä ollenkkaa vettä ; D. Eelen tutustuin pyykinpesukonneissiin joho laitettaa pesuainet litra ja toinennii valammiiks purkkiloihin. Sai sitt soittoo kännykäll sihe mite halus pestä pyykin. Kummaks o männynny muailma. Mulla taittaa riittee nuit hehkulamppuja, elin iäks, tull ostettuu jonnii verran : D)). Dyson imur o hyvä, tarvvii pussien kans leikkii. Ja o se kiva ku tarkisttaat kintteistöverroo, varmmaannii halapennoo rajust, ku kukkaa ee ilimankkaa osta syrjäst taloja : D)))))).
- MV.tä
Pitäisikö mainostaa Särkän perennaa tässä yhteydessä ;D Ne vedettömät pesukoneet. Nehän jotenki ionisoi sen pyykin hapen avulla tai miten se nyt menikään ;D)) Ei varmaan nuin, mutta kuulostaa minuun korviini siltä kuin se pesisi pyykin olemattomiin. Kun aukaisee luukun on pyykit pesty niin tehokkaasti ettei niitä enää edes löydy :O Tuolla ikävällä Onni runoilija kirjoitti Ambrasta. En muistanut, että sehän oli meripihkaa ;D)) Muistin sen vain kaskelotin yökäski. Tuli melekoset mielikuvat päähän :D)) Mutta oikeasti onni kirjoittaa kauniisti :) Tai mitä sinä olet mieltä ? Kiinteistöveroko. Näen punaista. hengitysilmavero on vielä keksimättä. Tulo ja meno hengityserikseen. Vähenesi meilläkin tämä sissään ja ulos hengitys palstoilla, kun kävisi liian kalliiksi. Tuosta puheen ollen, joko olet syönyt tötteröä tälle kesää ? Onko jäätelökioskit auenneet ?
En ou onnii lueksinnunna, sivu silimäll pikkusen : ). En ou tainunn' tötterröö viell lippoo, muutaman puikon syönnä oun ; ). Kyll tuoll torill tais olla kolome kojjuu eelen. Tännää ja huomen ois kalamarkkinat, mutt kehttoo joka päivä käyä kaupunkis. Ja eele oll halappoo antipiiootti loht myynnis, tännää oll sitt uun kalloo ruokan : P....
- MV.ltä
yxkutale kirjoitti:
En ou onnii lueksinnunna, sivu silimäll pikkusen : ). En ou tainunn' tötterröö viell lippoo, muutaman puikon syönnä oun ; ). Kyll tuoll torill tais olla kolome kojjuu eelen. Tännää ja huomen ois kalamarkkinat, mutt kehttoo joka päivä käyä kaupunkis. Ja eele oll halappoo antipiiootti loht myynnis, tännää oll sitt uun kalloo ruokan : P....
Antibioottilohta :D)) Maistuu mudalle se, yäks. Mutta ostan toisinaan, koska on halvempaa. Täällä on syksyisin nuo kalamarkkinat. Tykkäätkö nahkiaisista ? Ehkä olen joskus kysynytkin, en muista. Kuinka pitkä matka sinulla olikaan kaupunkiin ? Arvostettavaa tuo, että teet ruokaa. Ei kaikki yksinäiset miehet tekisi. Nyt on kyllä niin näläkä. En ole viitsinyt tehdä tänään ruokaa. Vähän vetämätön olo, mutten ole sairas. Ihka oikeaa laiskuutta vain :D Jos kävisi kohta vaikka munakkaan paistamassa. Mihin Jt häipyi. Nukkuukohan raukka huonossa olossaan. Hottiskin taisi lämmitellä ja venytellä niin palijo, että mennä paukuttaa koko illan. Kanavan varressa pyörähdin, kun hain mainoksia postilaatikosta. Huomasin siellä kalan. Nousevat tuohon ojiin keväisin, kuten tiedät. Pitäisikö käydä lippoamassa :D Joutsenen viettävät vieläkin yönsä tuolla pellolla. Kissalla oli punkki kaulassa. Nipsasin pois.
Ei pitkä, nuorempana 18 minnuuttii ja tankkaus. Nykysin kesä aikkaa n. 35 minnuuttii. Liekköhä tiet pitentynneet? Ee o tullunna luikerroo syöttyy. Mites sen selekäranka, menneekö rouskuttelemall alas. Tekköököhä JT:ee liikkoo töit, jott ressovvaa ja sairasttaa? : (. Punkkilois puhhee olle, ootkos ottanna piikit? Ettei ollunna käsnä? Aikonnaa koirallan oll punkki mikä ee lähtennä irti, oll kysseine asia. Lauanttai tanssiloihinha Hotti o männynnä : ).
- MV.ltä
En ole iljennyt maistaa raadonsyöjää. Olen miettinyt samaa Jt.n sairastelusta :( Toisaalta hän on kirjoittanut tykkäävänsä työstään tai miten Jt itse koet yhteyden sairastelusi ja työn välillä ? En ole ottanut kissalle piikkiä enkä itsellenikään. Oletko sinä ? Vai känsä :D)) Milloin känsälle on jalat kehittynyt :D Käytkö tänään saunassa ? Minä en jaksa. Pika suihku vain. Täytyykin kohta alkaa nukkumaan. Toivotan hyvät yöt. Toivottavasti Jt paranee pian ja jaksaa kirjoittaa tänne. Ehkäpä vielä tänä iltana :) Linkitämpä kohta jotain ruoka/ iltamusiikkia menneiltä ajoilta.
- NukkukaaHyvin
MV.ltä kirjoitti:
En ole iljennyt maistaa raadonsyöjää. Olen miettinyt samaa Jt.n sairastelusta :( Toisaalta hän on kirjoittanut tykkäävänsä työstään tai miten Jt itse koet yhteyden sairastelusi ja työn välillä ? En ole ottanut kissalle piikkiä enkä itsellenikään. Oletko sinä ? Vai känsä :D)) Milloin känsälle on jalat kehittynyt :D Käytkö tänään saunassa ? Minä en jaksa. Pika suihku vain. Täytyykin kohta alkaa nukkumaan. Toivotan hyvät yöt. Toivottavasti Jt paranee pian ja jaksaa kirjoittaa tänne. Ehkäpä vielä tänä iltana :) Linkitämpä kohta jotain ruoka/ iltamusiikkia menneiltä ajoilta.
Otin kolome piikkii aikonnaa punkkija varten, oll nii mukava tökkijä sillon : ). Kävin jo kylyvys, eehä likasena nukkummaa. Vai ettonoimmaa jo : (. No öit sitte.
NukkukaaHyvin kirjoitti:
Meill o sama mussiikki maku. The Gigi D' AgoRiddle/watch?v=6DcfXVL0mh0
- hotandfire
En ole lauantaitansseissa. Taidan meditoida tässä illan kunniaksi. On vähän sellainen rauhoittamista kaipaava hetki. No, leppoisesti voin turista täällä.
Täällä on tänään ollut taas kaikenmaailman kirjoituksia luottamuksesta ja uskollisuudesta. Ikuisuusaihe varmaan, Minusta on tärkeää, että itse tietää mitä tekee, mitäs muut sanotte? Lisäksi asioissa on aina monta puolta. Itse en siedä valehtelua lainkaan, se on mielestäni pahanlaatuisena luottamuksen pettämistä. Ja ei kait valehteluunkaan tarvitse vastata rehellisyydellä. Mitä mieltä olette? Olen miettinyt, että itse olen kyllä liian rehellinen. Elämässä pärjäisi ehkä paremmin valehtelemalla ja petkuttamalla, vai mitä tuumitte? Tietty omatunto soimaisi ehkä pahasti. Kyllä minnää oun rehellissyyven kannall. Epärehellissyys viep rehellisennii "markan". Näi se o. Ehkä vois levveemmin ellee, mutt mittäähä ett hauttaas sua mukkaan. Vai metitoimmaa, mie oun tuottaa vähentännä. Mussiikki hoittaa saman : ).
- hotandfire
Voi sentään. Musiikki on kyllä hieno juttu eri tilanteisiin.
Hyvää yötä. - Livestond
Pienen pieni sydän tuumi yksinään oispa joku joskus, joka lämmittää.
- saiskyl
tulla jo.
Missees jenki o?
- jotaintuttuakin
Nukkumassa olin. Missäs itse ?
Nukkumas? Tiälähä mie uottelin. Noh, tuon piisi jäläkkeen kylläkkii otin pienet tirsot : ). Nyt sivusilimäll lätkkee kahon. Mites loppiine o männynnä?
- hotandfire
Ei nyt ole loppiainen. Joulu on taas...
- jotaintuttuakin
Tämä ilta meni nukkumiseen ( pelinkin missasin ). Taidan jatkaa samaa rataa, toivottavasti en helluntaihin saakka kuitenkaan. Hyvää yötä kaikille. : )
- MVkysyy
Tämä ilta meni nukkumiseen ( pelinkin missasin ). Taidan jatkaa samaa rataa, toivottavasti en helluntaihin saakka kuitenkaan. Hyvää yötä kaikille. : )
Oletko Jt huonossa voinnissa tai muutenko vain väsyttää ?
- jotaintuttuakin
Kai joku virus pääsi yllättämään : (. Jospa se tästä .... pikkuhiljaa, lepäämällä.
- MV.ltä
Onko sitä kestänyt jo kauan ? Mitä oireita sinulla on ? Kyllähän se varmasti ohi menee, mutta tympeä olla sairaana. Jää nyt ne grillijuhlatkin siihen asti, kun tervehdyt. Olen varmaan joskus kysynytkin, mutta en muista, että mikä olikaan sinun lempi kukkasi ?
Toivottaa noppeet paranemist, nuo nykyset tauit o kyll sitkeit. Mites myö suatas sinnuu ilahetettuu?, ee myö pystytä laalammaankkaa ja ehkä parempikkii nii : D.
- hotandfire
Ei muutakuin Jo joutui armas aika... Lihakset on lämmitelty ja asioille pitäis varmaan lähteä. Pitkästä aikaa pitkät torkut taitaa olla kevätväsymystä, no täytyy kuunnella roppaa. Mitäs muuta päivään? Oletteko syöneet tänään hyvin?
- Mlörpöttää
Tuo suvivirsi on kyllä niin nostalginen kappale, ettei sitä ilman ala edes kevät :D Millä tavalla lämmitit lihaksia ? En osaa nukkua päivisin, kuuntelen vain Jomppaa. Olen syönyt tänään banaanin ja palan jäätelöä eli ei kehumista :D Entä sinä ?
- hotandfire
Tiedätkö minä tykkään itsekseni, vaikkapa ajella autolla. Kaikista hienointa on ajella myöhään illalla tai varhain aamulla auringon nousun tai laskun aikaan. Siinä on joku sellainen kaipauksen, vapauden ja riemukkuuden tunne. Yritän kuunnella itseäni...
Lihaksia lämmitin reippaalla liikunnalla, ei sen tarkemmin. - MV.ltä
Ei tullut uni, ei :( Minustakin ilta-aurinko on kaunis sekä auringonnousu. Joskus varta vasten lähden ajelulle niitä katsomaan. Mutta en tunne tuollaista kaipausta tai vapautta. Se on vain kaunis. Tai ehkä tunnen pienuutta kuin en olisi olemassakaan tai olisin osa sitä kaikkea eli luontoa, enkä erillinen olento :D)) Onko sinulla Hottis hyvät unenlahjat ? Ikävällä katselin kauniita hääpukuja. Jotkut olivat linkittäneet niitä. Minäkin löin sinne jonkun. Millaisesta hääpuvusta sinä Hottis tykkäät enkä nyt tarkoita, että haaveilisit naimisiin, vaan ihan vaatteena.
Monellekkoha palstalaisell nuo hiä vermmeet sopis ; D)).Iha kivan näkössiihä nuo olivat : ).
- MV.ltä
Mikseivät sopisi. Laitoin sinne muistaakseni "MetsäHäät" nimimerkillä yhden kuvan, sen sisään mahtuu aivan tavallinen ihminen:) Kampaus oli tuossa tosi hieno, tykkään tuollaisista hieman sinne päin olevista hiuksista, jotka eivät ole niin yli laitetun näköisiä. Jos viitsit niin käyppä kurkkaamassa tuota pukua ja kerro mielipiteesi ja millaisesta puvusta Kutale morsmaikullaan tykkäisi ? Olisi hauskaa kuulla mielipiteesi koko kuvasta. Itse tykkäsin siinä kaikesta. Kutale, minusta sinä aliarvioit palstalaisia. Ostaa vaan oikean kokoisen puvun niin kyllä sopii. Korsettikin menee kenelle vain, kun koko on oikea ;)
No joo, ihan nätti : ). Missee suhttees aliarvioin? www.lightinthebox.com/id/trumpet-mermaid-strapless-sweep-brush-train-satin-wedding-dress_p1128430.html
- tsägädägädäm
yxkutale kirjoitti:
No joo, ihan nätti : ). Missee suhttees aliarvioin? www.lightinthebox.com/id/trumpet-mermaid-strapless-sweep-brush-train-satin-wedding-dress_p1128430.html
möhömaha ei osaa edes linkittää. Säälittävä oot.
- jootaintuttuakin
Kiitos tsempistä : ). Hengissä ollaan. Jospa jaksaa taas kirjoitellakin. Onko ollut mukava viikonloppu ? Häitä suunnitteilla ?
- MV.ltä
yxkutale kirjoitti:
Aukaisin tuon sivuston, mutta mikähän se niistä puvuista olisi se, mistä tykkäät. Kopioi se yksittäinen kuva ja liitä tänne. Tiedän ettei monikaan pidä sellaisista hääpuvuista kuin minä. Hieman vienoista ja vaatimattomista. En katso halua tuoda kerralla kaikkea esille ja tarjottavaksi, siis kurveja. Olen itse sellainen kärpänen ettei tuo yllä oleva puku olisi ehkä minulle sopiva. Linkitämpä tähän alle kohta sellaisen, joka sopisi minun vartalotyypilleni. Olisi kiva nähdä myös Jt.n ja Hottiksen häämekko mieltymyksistä. Kutaleelle ehdottomasti shaketti ja siihen se leveä vyö, ehkä viininpunainen vähän massun alapuolelle :) Aliarvioinnista..No, kerroppa sinä, mitä tarkoiti silla etteivät sopisi palstalaisille ?
Kyll se mull aakevvaa täll. www.lightinthebox.com/id/trumpet-mermaid-strapless-sweep-brush-train-satin-wedding-dress_p1128430.html
Ku sie kopioit tuon www. pistteen tuost ylemppee tulloo se : ). Voin sannoo ee mahtas itellän olla kovin perintteinen puku. Ehkä saman värinn kun tuoll morsmaikull tahi koko valakkee ; D)).
jootaintuttuakin kirjoitti:
Kiitos tsempistä : ). Hengissä ollaan. Jospa jaksaa taas kirjoitellakin. Onko ollut mukava viikonloppu ? Häitä suunnitteilla ?
Hyvä : ). Tiijjä mukavast. Tuos pyörähin metäs, on lumituhoja ja hirvet järsinneet tukki närreist kuorta. Valtion lehmät o ruvenneet ahneiks, kaikk syövät? : (. MV:ee höörrätti nuihi mekkoloihin ; D)), nyt koko tietokonnee näyttö o nuit täännä : ).
- MV.ltä
yxkutale kirjoitti:
Hyvä : ). Tiijjä mukavast. Tuos pyörähin metäs, on lumituhoja ja hirvet järsinneet tukki närreist kuorta. Valtion lehmät o ruvenneet ahneiks, kaikk syövät? : (. MV:ee höörrätti nuihi mekkoloihin ; D)), nyt koko tietokonnee näyttö o nuit täännä : ).
Taitaa olla niin ettei tuo minun linkki sitten auennutkaan :D)) Olikin niin törkeen hintainen Lontoolainen vähän hipahtava puku :D)) Kutaleelle sopisi valkoinen saketti. Hopeanvärisellä kohokuviolla kirjailtu liivi alle ja viininpunainen tai valkoinen leveä satiini vyö. Ei onnistunut aukeamaan Kutaleen kuva, aukeaa koko sivusto. En siis osaa käyttää tätä toosaa kunnolla. Mukava nähdä, että Jt olet hengissä. Mikä on nyt vointisi ? Minä taidan hipsiä pakoon, ennen kuin minut hirtetään noista hääpuku-jutuista :D))) MInähän olisin aivan mahdoton morsian, sen arvaa ainakin :D))) Rikkoisin rajoja ;D)) Hääpuku olisi elegantti, hillitty, mutta morsian ei !!Siinä olisi minulle sitä risririitaa. Sopii luonteellleni ja ulkonäölleni :D)) Olisi tosiaan kuitenkin mukava kuunnella Jt.n ja Hottiksen hääpuvuista yms.
- hotandfire
Vai että hääpukuja katselitte. Onhan niitä kiva katsella, mutta monet niistä ihan liian yliampuvia näin aikuiseen makuun. Mutta MV se metsäaiheella laittamasi puku oli kaunis. Siellä oli toinenkin kaunis puku, joku a-linjainen puku, simppelimpi. Se voisi toimia ihan iltapukuna punainen, tummansininen miksei mustanakin. ;itäs itse tykkäsitte tuosta?
Kyllä minä nukun hyvin, kun vaan muistan rauhoittaa illan. Eli illalla täällä, telkkua katsellen ja lueskellen. Kaikkihan välillä nukkuu huonosti, varsinkin kovimman stressin hetkellä. Nykyään osaan melko hyvin tuon stressin jättää iltaisin. Mites muut, mitenkä nukutte? - hotandfire
Sorry, minun mielestä häät ei ole vitsi. Juhlat juhlien vaatimalla arvokkuudella. Kuvaajan olisi myös pitänyt aloittaa juominen vasta kuvaamisen jälkeen. Sen verran keinuva ja huonotasoinen filmi, että merisairaaksi meinasi tulla. Mitäs muut mieltä?
- jotaintuttuakin
Häämekko : ) Olen ollut monissa häissä, joissa hyvin samantapaisia asuja morsiamilla ollut. Ovat olleet alle 30 v. En ole tällaista pukuasiaa itselleni ajatellut. Jos sellaisen tarvitsisin, voisi olla vaikeaa päättää millaisen haluaisin. Kuitenkin melko yksinkertainen,pelkistetty, tyylikäs malli. Jotain koristekuviota tai sentapaista tehosteena. Onneksi ei ole ajankohtainen asia : )
Olen hyvä nukkuja. Nukun miltei missä vaan. Voin nukkua jopa 12 tuntia, jos on ollut univelkaa. Tai pikku päiväunet, nukahdan kun menen makuulle : ) - hotandfire
Tyylikäs, mutta takaosa liian krumeluuri.
- MV.ltä
hotandfire kirjoitti:
Sorry, minun mielestä häät ei ole vitsi. Juhlat juhlien vaatimalla arvokkuudella. Kuvaajan olisi myös pitänyt aloittaa juominen vasta kuvaamisen jälkeen. Sen verran keinuva ja huonotasoinen filmi, että merisairaaksi meinasi tulla. Mitäs muut mieltä?
Mikäs tuossa videossa oli vikana :D)) Häät ei ole vitsi, mutta jos ne olisivat minun, ne olisivat niin suuri vitsi, ettei ole aikoihin nähty. Tuo video ei mielestäni vähennä häiden arvokkuutta, koska ehkä se oli heidän näköisensä häät ja sillä tavalla koskettavat. Se kertoi ehkä heidän tavastaan suhtautua ylipäätänsä elämään tms ai ehkä heillä on musiikkitausta..Kyllä minä näyttäisin kuitenkin onneni muutenkin kuin hymyilemällä hääjuhlissa. vihkimistilaisuus olisi asiallinen, mutta juhla vähemmän asiallinen. Vihimistilaisuudessa en rokkaisi, kuten videon nainen ja häissä en tarjoaisi alkoholia. Sulhanen varmaan tarjoaisi sikarit, ehkä :D)) Olisihan se paljon myös sulhasesta kiinni millaiset juhlat olisivat. Mutta huumoria saisi olla, tykkään siitä joten se saa näkyä myös häissäni. Mutta ymmärrän Hottiksen ajatuksen. Nukun vaihtelevasti. Riippuu kolotuksista :D Yleensä kuitenkin riittävästi, koska normaalisti ei väsytä päivisin :) No niin kirjoitin taas liikaa. Jääkää te tänne kirjoittelemaan. Taitaisin muutenkin kirjoittaa kohta mitä sattuu, koska en ole yhtään asiallisella tuulella :D)) HYvät yöt morsmaikuille ja sulhas ehdokkaalle :P
- MV.ltä
yxkutale kirjoitti:
Pitääpä Kutaleen pukua kommentoida, kun on vielä hengissä.. En ehkä kauaa :D)) No höh, Kutale on valinnut tuon puvun vain siksi, kun takaosa on niin hotti. Takapuolen ja lantionkaari näkyy hyvin. Kuinkahan Kutale voisi pitää silmänsä irti peffasta :D Tyylikkään elegantti kisu, joka räväyttää kyntensä kun vieraat häipyvät :D Nyt nukkumaan :P
- MV.ltä
Ja päältä saaminen on helppoa, noiden rusettejen alla on vetoketju. Ei siis tarvite aukoa rusetteja hikipäässä ja lopulta kiireessä karjuen ratkoa saumoja, kun ei onnistu. Ihan vain vinkkinä hääyötä varten. En voinut olla kommentoimatta :D))))))) Oon ihan hullu, mutta harmiton sellainen ;P
Nii muute taittaa pilikottoo vetoketjuntappi ensimmäisen rusetin alt. Nii eekösse pontikkii käättännä jottai manknettii, aukkois nuit? ; ).
Huhh, lopultakkii onnistu ; ). Nii, jokkaine hiäsä taplovvaa tyylillään. Eekös ne jossai iän mais ripparija ou laittanna essiintymmää, jott väkkee tulis enemmännii. Ehkä tuo nytt männöö jo överiks. Ai ee ou viell ollunna JT:eell lähelläkkääkkö viell?
- jotaintuttuakin
Ai häätkö ? Puhun tästä päivästä, ettei ole ajankohtaista. En sanonut menneisyydestä mitään, enkä tulevaisuudesta tiedä. Ei ole mitenkään hoppua mennä vihille. Toki en ole naimisiinmenoa vastaankaan. Sitä sopivaa sulhasta on vaan niin ..... vaikea ....... : )
- jotaintuttuakin
yxkutale kirjoitti:
Niin onnii, eehä sitä kannata kiirehttii. Kerkivväähä sitä myöhemminnii, jos kolahttaa : ).
Osaatko olla romanttinen vai huumorillako etenet ?
No ee ou tullunna tuot romantikkoo paljjoo käätelttyy, enemminnii varmmaan huumorill ja ....... .
- jotaintuttuakin
Nyt on hyvänyön ...... aika : ) Osuukohan oikeaan paikkaan ? : ) Virkistäviä unia.
Kukapa tiettää. Mukava ku olit virkkeempi tännää. Virkistävvii unnii siull, no jah kaikill muillekkii : ). Huomen mahan pallaill myöhhään, vilikasen kyll päivällää tänne, kait : ).
- jotaintuttuakin
No saitko pusun ? : )
- jotaintuttuakin
Osui oikeaan paikkaan : ). Taisi olla sadetta matkalla.
- jotaintuttuakin
: ). Toivottavasti et pahastunut. En ajatellut lähettää mitään k........ viestiä. Ihan vaan
hyvänyöntoivotuksena : ). - jotaintuttuakin
yxkutale kirjoitti:
Kukapa nyt pahasttuu : ).
: )
- vitsivitsivaioliko
ikävä palstalla "Onni" on kovan höykytyksen kohteena, jotain samaa kuin "kutaleessa". Molemmat eunukkeja, miehiä joilla seisoo ainoastaan järki :D
Ainnuut Eunukit jotka uskalttaa rekisteröittyy, mutt ohha vihrreet matosettii keksitty, mitteepä sittee pienell pililkkää tekköö ; ).
- partaturjakkeelle
yxkutale kirjoitti:
Ainnuut Eunukit jotka uskalttaa rekisteröittyy, mutt ohha vihrreet matosettii keksitty, mitteepä sittee pienell pililkkää tekköö ; ).
Älä nyt ylpisty, että olet uskaltanut tuoda partaturjakkeesi ja möhömahaasi kaiken kansan nähtäville. Ei todella ole aihetta röyhistellä!
- M.ltätaasjataas
Lukekaapa "Niilin valtias" Siinä on teille korrekti eunukki. Niilin jumalalle vihitty silvottu mies. "Joen jumalassa " hän esittäytyy uskollisena eunukki orjana. " Aika jännä kertomus. Mahtava ja uskollinen luonne tällä eunukki Taitalla :) Suosittelen tätä sarjaa ainakin kokeilemaan :) " Joen Jumalassa" loppu oli todella kskettava mielestäni. Siinä tuli eunukin mahtava luonne esille :) Muinaisiin Egyptiläisiin uniin....
partaturjakkeelle kirjoitti:
Älä nyt ylpisty, että olet uskaltanut tuoda partaturjakkeesi ja möhömahaasi kaiken kansan nähtäville. Ei todella ole aihetta röyhistellä!
Nii outha sinnää rekisteröityny, mutt ett uskalla tull kuapist ; ).
- näppisnaikkonen
Alkava kesä on työ kesä, vaikka en saa uurastuksesta palkaksi ropostakaan. Koko kesä tulee vietettyä koulussa ja kirjastossa koneella kirjoittaen. No toivottavasti uurastus kannattaa, jotta saan koulusta paperit ulos jouluun mennessä.
Kyllähä se koolu kannattaa käyä, lopus kiitos seissoo. Ee raha ou piäassii. Se o vua markkinarallouen keksinttö, suaha immeiset nalakkiin. Semppiä, jos tarvviit appuu myö tiäll palstasiskojen kanss yritettään pohttii asioit : ).
- NäinhänSeMeni
Oltiin sitten oikeassa kutaleen huonon, tarkoitan ERITTÄIN huonon itsetunnon, ja huumorintajuttomuuden suhteen. Ei möhis kestänyt itseensä kohdistuvaa kritiikkiä arvoisassa ketjussaan ; D ; D
Misttees sie nyt semmosen piätelmän teit? Rittiikki o ain positiivist, siekkii haukkuis minnuu alennat ihtes verenpainet ja jaksat tuas enemmän kirjutell ; D))
- NäinhänSeMeni
yxkutale kirjoitti:
Misttees sie nyt semmosen piätelmän teit? Rittiikki o ain positiivist, siekkii haukkuis minnuu alennat ihtes verenpainet ja jaksat tuas enemmän kirjutell ; D))
Katsoppa kun ei täällä kaikki käy yhtä hitaalla kuin sä. Siitä päätelty.
Mitteepä sittee täysill käyä, ku palat loppuun. Hittaallakkii kerkevvää iha hyvin, eekä turpo rasitu liikkoo ; ).
- MV.ltä
NäinhänSeMeni kirjoitti:
Katsoppa kun ei täällä kaikki käy yhtä hitaalla kuin sä. Siitä päätelty.
Mikä provo :D))) Kutaleellahan on aivan älyttömän terävä järjenjuoksu, huumorista puhumattakaan. Eniten ihmetyttää, miten se sietää provosoitumatta tuollaisia kirjoituksia. Minä olisin jo kimpaantunut ja menettänyt kasvoni tehden itsestäni naurun kohteen, kun provosoidun provoista niinkuin nytkin. Ei minusta ole hillitsemään itseäni :D)) Vaikka ei se haittaa, vaikka täällä joku provosoituu. Pelkkä palsta pahanen, jolle ei kannata juurikaan antaa paino arvoa :D
- MV.ltä
Tulipa mieleeni tuosta Jt.n kysymyksestä toinen kysymys. Mitä pidätte romanttisuutena tai mitä se on teidän mielestänne ? Oletteko mielestänne romanttisia ?
Minusta romanttisuus on sitä, että jakaa arjen toisen kanssa. Jotain sellaista epäitsekkyyttä, joka näkyy arjen keskellä. Esimerkiksi, että rappaa talvipakkasella toiselle autonikkunat, kysyy haluatko vettä, tarvitko apua.. En ole mielestäni kovin romanttinen luonne sanan vrsinaisessa merkityksessä, vaikka tykkään paapoa ja helliä :D Myös pelleily ja huumori voi olla romanttista. Se yhteinen kieli siinä.Hassu ilme, irvistys, katse, kulmakarvan nosto. Dekin on romanttista, että uskaltaa vapaasti suuttua tai tykätä huonoa tietäen, että suhde kestää sen. Kaikkein romanttisinta on se, että sinut hyväksytään juuri sellaisena kuin olet. Eli minun romanttisuuteni on melko arkista laatua :D))
Kutaleesta. Mies, joka kirjoittaa "poikamiehen kuusta" ei voi olla aivan täysin epäromanttinen :D)) Hyvää viikkoa kaikille.- hotandfire
Minusta romanttisuus on hieno juttu ja mainitsemasi jutut kuulostavat hyviltä, mutta ei romanttisuus ole pelkkää suorittamista eikä pelkällä romanttisuudella suhteessa pitkälle pötkitä. Romanttisuuden voi myös tuhota ei-romanttisuudella. Suuttumistakin on montaa eri astetta niinkuin tekojakin.
Pyytettömyys ja luontainen hyvyys, kärsivällisyys ja tasapainoisuus, rehellisyys, luotettavuus ja toisen kunnioittaminen, hyvä käytös ovat toimivan suhteen tekijät.
Ja olen romanttinen, hyvinkin, mutta siitä en avautuisi tänne. - jotaintuttuakin
hotandfire kirjoitti:
Minusta romanttisuus on hieno juttu ja mainitsemasi jutut kuulostavat hyviltä, mutta ei romanttisuus ole pelkkää suorittamista eikä pelkällä romanttisuudella suhteessa pitkälle pötkitä. Romanttisuuden voi myös tuhota ei-romanttisuudella. Suuttumistakin on montaa eri astetta niinkuin tekojakin.
Pyytettömyys ja luontainen hyvyys, kärsivällisyys ja tasapainoisuus, rehellisyys, luotettavuus ja toisen kunnioittaminen, hyvä käytös ovat toimivan suhteen tekijät.
Ja olen romanttinen, hyvinkin, mutta siitä en avautuisi tänne.Onpa viisasta ajattelua HF.
Romanttissuut se täähhii o, ku sihttaillaa kirjottoo näytövalos teille yöll ; D. Hyvvii öit kaikill : ).
- hotandfire
Kerropa kutale sinäkin hieman romantiikasta`Mikä on oma käsityksesi?
- MV.ltä
yxkutale kirjoitti:
No vaikk kahttoo iltasell Toppi kane : ).
:D)) Romannttiikkaa on siis monenlaista, miten sen kukin mieltää. Kutaleen vastaus oli niin miesmäinen, etten voi mitenkään pitää sitä epäromanttisena ;D)) Epäilen, että tuo olisi ollut aika harvan naisen vastaus :D Hottis kirjoitti, että epä romanttisuudella voi tappaa romantiikan. Mikä on teidän mielestänne epäromanttista ? Mikä tappaa romantiikan, Ilkely ? Ai niin, vielä tuosta, kun Hottis kirjoitti ettei romanttisuus ole pelkästään suorittamista. Kun tekee rakkaudesta ja hyvästä tahdosta toiselle asioita eivät ne ole suorittamisia vaan rakkauden tekoja. En puhuisi tässä yhteudessä suorittamisesta, mutta olen samaa mieltä kanssasi, että siinä vaiheessa, kun asioiden tekeminen toisen hyväksi tuntuu suorittamiselta tai se käy liian raskaaksi, on hyvä istua puhumaan yhdessä ja etenkin hyvä pysähtyä ihan itseäänkin tutkimaan, että missä mättää. Toisen syyllistäminen ei kuitenkaan johda rakentavaan tulokseen.
- MV.ltä
Kommentoin vielä tuota Hottiksen kirjoitusta, jossa kirjoitit, mistä hyvä suhde muodostuu siis"pyyttettömyys,luontainen hyvyys..." Nuo kaikki ovat myös minun mielestäni ideaaleja ja tavoiteltavia seikkoja. Minä olenkin tälläinen jääräpää, toisinajattelija. Mielestäni suhteen tekee romanttiseksi myös se toinenkin puoli, että suuttumisesta ja ajoittain tapahtuvasta huonosta käytöksestä huolimatta voidaan asiat sopia ja jatkaa hyvässä suhteessa. Mielestäni suuttuminen yms ei tarkoita välttämättä huonoa suhdetta, vaan tasapainoista suhdetta. Mielestäni tällaisessa suhteessa on varaa myös suuttua, koska asioihin osataan suhtautua rakentavalla tavalla eli tilanteet otetaan vastaan sellaisina kuin ne tulee ja ne myös hoidetaan. Myös vaikeat tilanteet. Koskaan ihmissuhteet eivät voi olla pelkästään ruusuilla tanssimista. En tedä osaanko selittää ymmärrettävästi :D Joskus tuntuu, että nykyään suhteesta lähdetään liian helposti, kun omat halut eivät toteudu. Oletteko samaa mieltä ? tuotakaan ei voi tietenkään yleistää, kuten ei mitään asiaa, mutta tuollaista tuntuu olevan enemmän kuin ennen. Olen kirjoittanut ikävälle joskus hedonismista. Se on lisääntynyt yhteiskunnassa. Itsekkyys on mielestäni pahin rakkauden tappaja. Terve itsekkyys on taas asia erikseen :)
- jotaintuttuakin
Minusta romanttisuus on sitä suhteen arkipäivän juhlistamista. Se voi olla ihan pieni ele, toisen huomioimista kevyellä kosketuksella, toisen hyvien puolien huomaamista tai toisen mokailuun leikkimielisesti suhtautumista. Toki joskus ja suhteen alkuaikoinahan sitä ollaan rakastuneina romantiikan ytimessä. Sitä en tiedä mikä Kutaleen leffa on ? Komedia ?
- MV.ltä
Minä kuulutan myös tuota arkiromantiikkaa :) Mikä on romantiikan ydin. Eikö romantiikan ydin tule juuri esille vasta pidempään suhteessa ollessa ?Minäkään en ole perillä tuosta Kutaleen leffasta :D)) Mietin myös voisiko tuo olla romanttinen leffa. Mutta oli miten oli niin tuonkin leffan joku näkee romanttisena ja joku toinen ei. Nimestä tulee mieleen Morgan Kane :D Yksi tuttu nuori mies hehkuttaa tuon Morgan Kanen nimeen. Yksi epäromanttisimmista ohjelmista mielestäni jääkiekko-ottelut :D )) Oletko parantunut kokonaan ? Onko sinulla vapaapäivä tänään ?
Työ outta nii nuorrii, että ou nähnykkää tätä vilimmii. https://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&ved=0CCwQFjAB&url=http://fi.wikipedia.org/wiki/Top_Gun_–_lentäjistä_parhaat&ei=jq9dVcaVEsibsgGqvYFg&usg=AFQjCNHWjbvbrgtYlIg9b7xaEU7rQL0Upw
- MV.ltä
Ai tarkoitit tuota Top Gunia. Tottakait minä sen nyt muistan. Pidin sitä silloin romanttisimpana näkemänä leffana ja Tom Cruise oli maailman komein mies :D)) Pari kertaa olen katsonut sen myöhemmin, niin eipä se enää ollutkaan niin romanttinen ja Tomkin näytti pojan kossilta :D Ei enää iske tuokaan leffa. Niin kovaksi sitä on keittynyt ;)
Voi sinnuu romatiikan näläkäst ; D. Miun pittää tarttaill koht tööhin. Jutuskelkkooha mukavvii tiäll, mie lueskelen sitt yöll ; D)).
- jotaintuttuakin
Olen terve : ) Onneksi. Otin ylityövapaita poies tänään, kun ei ollut firmassa kiirettä.
Mukavaa vaihteeksi olla vaan. Tosin kohta on lähdettävä ruokaa shoppaamaan, kun jääkaappi näyttää punaista valoa. Mitähän sitä laittaisi ?
Kutaleelle mukavaa työpäivää : ). - MV.ltä
yxkutale kirjoitti:
Voi sinnuu romatiikan näläkäst ; D. Miun pittää tarttaill koht tööhin. Jutuskelkkooha mukavvii tiäll, mie lueskelen sitt yöll ; D)).
Vai näläkästä, senkin kiusanhenki. Mää mikkää näläkäne oo !!! Mää oo piru raivostunu taas siihen, että ihimiset ossaa sanua toisillee nii pirullisesti ja kokevat sen oikeudeksee tai sanottaisiinko, että jopa etuoikeudeksee. Ovat aina itse oikeassa eivätkä kuuntele toiste mielipitteitä. Mää oo varmaa samanlaine ja siksi musta onki nykyää tullu hiljane kuuntelija, joka ei sano ennää mittää, kun en ymmärrä ennää .
- MV.ltä
Olen terve : ) Onneksi. Otin ylityövapaita poies tänään, kun ei ollut firmassa kiirettä.
Mukavaa vaihteeksi olla vaan. Tosin kohta on lähdettävä ruokaa shoppaamaan, kun jääkaappi näyttää punaista valoa. Mitähän sitä laittaisi ?
Kutaleelle mukavaa työpäivää : ).Kuulostaa hyvälle, että saat olla vaan ja pystyt rentoutumaan. EI ole turhia häiritseviä ajatuksia :) Minua väsyttää armottomasti ja se näkyy varmasti myös kirjoituksistani. Todellakin ärsyyntynyt olotila. No se menee ohi taas, kun jaksan ymmärtää asioita. asioiden hyväksyminen on huomattavasti helpompaa, kun ne ymmärtää eikä ajattele tunteiden kautta ? Tuo ruuan miettiminen on joskus hankalaa, että mitähän laittaisi. Minulla pyörii paljolti samat ruuat, joita teen. Tuntuuko sinusta joskus myös tuolta, että laittaa aina samoja ruokia ? Tai vaihteletko ?Minä kävin jo tullessa kaupassa. Broileria ja riisiä laitoin uunissa. Mitähän laittaisit. Riippuu tekeekö mielesi kevyempää tai vähän tuhdimpaa ruokaa ? Muistaakseni olit hyvä ruuanlaittaja. Toisaalta kun on tarpeeksi nälkä syö melkein mitä vain :D
- hotandfire
Mitäpä tuohon MV sanoisi. Sinulla on mielipiteesi ihan niinkuin meillä kaikilla muillakin. Osassa ajatuksistasi olen samaa mieltä ja osassa en. Eihän sitä kaikessa samaa mieltä tarvitse ollakaan. Suuttuminenkin on oikeutettua ja riitojakin varmasti on jokaisessa parisuhteessa, mutta suuttuessakaan ei saa ylittää toisen ihmisen kestorajajoja ja riidellä voi rakkentavasti.
Olen myös sitä mieltä, että monet eroavat nykyisin liian helposti, toisaalta osa jää vanhasta tottumuksesta huonoon suhteeseen. Hyvinvointi, kun on nykypäivänä kehittynyt ja naisetkaan eivät enää ole niin miehistä taloudellisesti eivätkä henkisestikään riipuvaisia on yksi suuri eronsyy ja mielstäni tämä on hyvä. Paljon toitotetaan tasa-arvosta työmaailmassa ym. mutta tässä parisuhde- asiassa pysytään edelleenkin tuomittavuudessaan epätasa-arvoisina. Naisethan niitä eroja pääosin hakevat ja tämä juontaa osin historian murtumiseen. Mielestäni kenenkään ei kuulu elää huonossa suhteessa! Valitettavaahan nuo erot ovat, ja mielestäni asioita kannattaa yrittää paikkailla, vaikkapa asiantuntijoiden avustuksella, mutta jos suhde ei siitä huolimatta toimi niin silloin on parempi luovuttaa. Kyllä eron syyt monesti ovat ihan painavia. Ja minä puhun ihan tavallisten ihmisten asioista, en mistään julkkisten pikaero hömpötyksistä. Heillä ongelmana monesti lienee oma kaikkivoipaisuus, mutta ihan taviksista kun puhutaan, eikä mennä mihinkään iltalehden lööppeihin. - MV.ltä
Tarkoitukseni ei ollut jyrätä kenenkään mielipiteitä. Kirjoitan usein huolimattomasti ja kirjoituksistani voi saada jyrkän kuvan. Niin kukapa sitä haluaisi elää huonossa toimimattomassa suhteessa. Mielipiteitä on tosiaan monia. Myönnän olevani hieman vanhanaikainen parisuhdeasioissa. Olen omassa kodissani omaksunut joissakin asioissa vanhaa roolijakoa. Vaikkakin kotonani aikakaudelle ei tyypillisesti myös tytöt tekivät autojuttuja yms enemmän kuin monien ystävieni kotona. Toisaalta poikia kohdeltiin hieman palvellen. Siitä kait jäänyt tuo passaus keittiössä-juttu, josta tykkään ja se sujuu minulta ohi mennen. Teen sen mielelläni :D)) Monet feministit haukkuisivat minua naisten arvojen polkemisesta. En ymmärrä tuotakaan. Jos itselle sopii ja on tyytyväinen niin miksei muille sovi. Heijastuuko se heikentävästi myös heidän omaan asemaansa. Miksi ihmisen pitäisi muuttaa tapojaan, jos on itse tyytyväinen niihin. Se mikä sopii toisille ei välttämättä sovi toisille pareille. Pääasia, että jokaisella on hyvä olla siinä omassa suhteessaan. En voi tosiaan tuomita muiden parien tapaa elää vain sen takia, että heidän tapansa, arvonsa yms ovat erilaisia kuin minun. Se mitä joku pitää epätasa-arvoisena voi jonkun toisen mielestä olla aivan hyvä menetelmä. Tietenkään tämä ei koske sellaista huonoa käytöstä, kuten pettämistä, lyömistä, alistamista jne. Tasa-arvosta tuli mieleen huomenna Irlannsissa järjestettävä kansanäänestys homoavioliitosta. Mikä on teidän kantanne tuohon ? Olisiko suomessakin hyvä järjestää kyseisestä asiasta kansanäänestys ja mitä mieltä olette muuten homoparien vihkimisestä ? Tai ei, tuo voi olla liian provosoiva aihe tänne :D Mitähän hyvää tänään leipoisi, onko ehdotuksia ?
- jotaintuttuakin
MV.ltä kirjoitti:
Tarkoitukseni ei ollut jyrätä kenenkään mielipiteitä. Kirjoitan usein huolimattomasti ja kirjoituksistani voi saada jyrkän kuvan. Niin kukapa sitä haluaisi elää huonossa toimimattomassa suhteessa. Mielipiteitä on tosiaan monia. Myönnän olevani hieman vanhanaikainen parisuhdeasioissa. Olen omassa kodissani omaksunut joissakin asioissa vanhaa roolijakoa. Vaikkakin kotonani aikakaudelle ei tyypillisesti myös tytöt tekivät autojuttuja yms enemmän kuin monien ystävieni kotona. Toisaalta poikia kohdeltiin hieman palvellen. Siitä kait jäänyt tuo passaus keittiössä-juttu, josta tykkään ja se sujuu minulta ohi mennen. Teen sen mielelläni :D)) Monet feministit haukkuisivat minua naisten arvojen polkemisesta. En ymmärrä tuotakaan. Jos itselle sopii ja on tyytyväinen niin miksei muille sovi. Heijastuuko se heikentävästi myös heidän omaan asemaansa. Miksi ihmisen pitäisi muuttaa tapojaan, jos on itse tyytyväinen niihin. Se mikä sopii toisille ei välttämättä sovi toisille pareille. Pääasia, että jokaisella on hyvä olla siinä omassa suhteessaan. En voi tosiaan tuomita muiden parien tapaa elää vain sen takia, että heidän tapansa, arvonsa yms ovat erilaisia kuin minun. Se mitä joku pitää epätasa-arvoisena voi jonkun toisen mielestä olla aivan hyvä menetelmä. Tietenkään tämä ei koske sellaista huonoa käytöstä, kuten pettämistä, lyömistä, alistamista jne. Tasa-arvosta tuli mieleen huomenna Irlannsissa järjestettävä kansanäänestys homoavioliitosta. Mikä on teidän kantanne tuohon ? Olisiko suomessakin hyvä järjestää kyseisestä asiasta kansanäänestys ja mitä mieltä olette muuten homoparien vihkimisestä ? Tai ei, tuo voi olla liian provosoiva aihe tänne :D Mitähän hyvää tänään leipoisi, onko ehdotuksia ?
Ruokailusta homopareihin. Keskustella voi mistä vain. Vaikka en usko tämän palstan todenperäisyyteen, puhut(te) tosi paljon asiaa. Ruokailusta voisin puhua vaikka kuinka, mutta tuo samaan sukupuoleen suuntautuminen on minulle hyvin vieras ajatus. En edes tunne ketään, joka olisi homo tai lesbo. Olen toki nähnyt tällaisia pareja, mutta vain ohimennen jotain keskustellut heidän kanssaan. Eli minulla ei ole mielipidettä asiasta, johon en ole tutustunut. Omalla kohdallani naisen kanssa oleminen muuta kuin ystävänä tuskin onnistuu. Mitäänhän ei voi sanoa varmasti, mutta miehet vetoavat minuun juuri miehisyytensä vuoksi. Ystävinä naiset ovat parempia : ). En toki sitten tiedä, jos olisi homoystävä.
Tein kasvispizzaa, jossa paljon tomaattia ja juustoa. Oli tosi herkullista : ) - hotandfire
Minä en kyllä puhunut mistään kotitöiden roolijaosta. Itse osaan tehdä niin naisten kuin miesten töitä ja esim. ruoanlaittajana olen hyvä. Minusta on hienoa, kun nykyään miehetkin osaavat laittaa ruokaa ja ommella yms. mutta mielestäni se ei ole mikään erikoinen juttu, eikä mikään kummajuttu.
Mutta minä tarkoitin parisuhde jutussa juuri sitä, että huonoon suhteeseen ei tarvitse jäädä. Joskus ammoisina aikoina sekin on monelle ollut pakollista. Ja parisuhdeongelmia en täällä ala kenellekään kirjoittamaan, vaikka anonyymipalstalla ollaan.
Mitä provoa tuossa homoliittoasiassa nyt nykypäivänä on. Eiköhän se ole aika arkipäiväistä. Kaikkihan me tunnetaan homoja ja lesboja, itse tunnen mukavia sellaisia. Mielestäni jälleen kerran kyse on kahden toisiaan rakastavan ihmisen väleistä. Pitäisikö tuolla lailla tuntevilta evätä mahdollisuus onneen. - MV.ltä
hotandfire kirjoitti:
Minä en kyllä puhunut mistään kotitöiden roolijaosta. Itse osaan tehdä niin naisten kuin miesten töitä ja esim. ruoanlaittajana olen hyvä. Minusta on hienoa, kun nykyään miehetkin osaavat laittaa ruokaa ja ommella yms. mutta mielestäni se ei ole mikään erikoinen juttu, eikä mikään kummajuttu.
Mutta minä tarkoitin parisuhde jutussa juuri sitä, että huonoon suhteeseen ei tarvitse jäädä. Joskus ammoisina aikoina sekin on monelle ollut pakollista. Ja parisuhdeongelmia en täällä ala kenellekään kirjoittamaan, vaikka anonyymipalstalla ollaan.
Mitä provoa tuossa homoliittoasiassa nyt nykypäivänä on. Eiköhän se ole aika arkipäiväistä. Kaikkihan me tunnetaan homoja ja lesboja, itse tunnen mukavia sellaisia. Mielestäni jälleen kerran kyse on kahden toisiaan rakastavan ihmisen väleistä. Pitäisikö tuolla lailla tuntevilta evätä mahdollisuus onneen.Hottis, en tarkoittanutkaan, että olisit puhunut kotitöiden roolijaosta. Ymmärsinkö oikein, että kirjoitin jälleen niin huolimattomasti, että sait kyseisen käsityksen ? No höh. Olenkin aina sanonut, että kirjoitan miten sattuu ja annan väärää informaatiota tarkoitusperistäni :D Tuli vain muuten mieleeni tuo kotitöiden roolijako :) Yksi ajatus johtaa toiseen. Se ei siis ollut suora vaste sinun kirjoitukseesi :) Kunhan vain ajatuksiani laittelin :)
Ja tuosta provosoimisesta. En tarkoittanut provoamista vaan sitä, että jotkut voivat ottaa itseensä, jos kirjoitan siitä täällä siis provosoituvat. Voi jollekkin olla arkakin aihe. Minulla on myös yksi homo ystävä, erittäin symppis kaveri :) Tuohon avioliittoon otan kantaa sen verran, että kysynpä teiltä yhden mieleeni nousevan kysymyksen. Voiko homoparien avioliittoon vihkimättömyys olla mielestänne heidän suhteensa onnellisuuden este ?
Ihanaa pitsaa Jt :) Tykkään tomaatin ja juuston yhdistelmästä ylikaiken, slurps :P - hotandfire
Tuota homoparien avioliittoon vihkimättömyyttä sinun täytyy tiedustella homopareilta MV ja varmaan useammilta sellaisilta, sillä ihmisten ajatukset on niin erilaisia tuonkin asian suhteen. En siis osaa vastata. Kuvittelisin, että joitakin ihmisiä se voisi loukata pahastikin.
Pitkä päivä alkaa painaa jäsenissä. Kohta varmaan nukkumaan. - MV.ltä
Niinpä. Mielipiteet ovat aina mielipiteitä. Jokaisella omansa. Kysymykseni olikin retorinen vaste ;D Sen tarkoitus olikin herättää ajatuksia. Nyt hyvää yötä kaikille. Rauhallista yötä:)
- jotaintuttuakin
Minulta myös hyvää yötä kaikille : ).
Meinas tull näläkä ja hik lukkiis ; ). Nii nuist satteekaar henkilöist, ee kait hyö immeissii kummallisemppii ou. Pakko tunnusttoo, aikonnaa jouin lehti huastattelluun heijjän laps touhuloist. Tull vastattuu ,jott mon piippunen juttu o. Hyvvii öit, toivottaa ettei pitsa korventele teijjän rintoloi : D)).
- MV.ltä
Leivoin nyt aamulla sitten loppujen lopuksi pelkkiä pikkupullia pakkaseen ja sämpylöitä joihin tungin kaurapuuron jämät :D Kysyn nyt jotain vähän kevyempää, ettei ihan hiki karpalot ala norumaan :D)) Totean teidät kaikki tässä syyttömiksi samalla ;D Elikkä mikä on teidän suosikki leivonnainen tällä hetkellä ? nyt koiraa lenkittämään.
- hotandfire
Koita arvata?
- MV.ltä
yxkutale kirjoitti:
Korvapuusti ; D)). Ja nyt kevyttä mussiikkii.https://www.youtube.com/watch?v=1PvBsUWryCY
Ei kovinkaan kevyttä vaan painavaa puhetta. uusi single siis :) En enempää tänne tänään, eilen tuli jo liikaakin. Lirkuttelen muualla, ettei kukaan tule vain mustasukkaiseksi ;D)) Heips :)
- MV.ltä
hotandfire kirjoitti:
Koita arvata?
Ansaitsisin sinulta korvapuustin, mutta kilttinä ihmisenä valitset jonkun hyytelökakun. Mutta vastaan, että mustikkarahkapiirakka eli vanhankansan mamman marjapiiras grahamjauhoilla ? Nyt heipat. Mahtava ilma :)
Tuasko se karkovvaa yksinnää pirakkoo näpöstelemmää?, en ala ; D)). Jaaha vaihtaskoha kesä verhot ikkunoill : ).
- MV.ltä
Muistelin, että tykkäsit karjalanpiirakoista enemmän. Meinasin väsätä pienen höpötyksen, ehkä runon, mutta ei uskalla. Saanut tarpeeksi korvapuusteista tälle päivää. Tein ison taikinan aamulla. En osaa runoilla, mutta joskus on hauska höpsötellä, heittäytyä :D Hyvää yötä kaikille tänne myös. Höpsöjä unia :)
Leivonnaisest tull miellee jotennii imelä. Piirakatha ne o toss herkkuu, eilennii ostin jonkun kpl:een ja toissapäivän ; P.... . Eelen ei ruenna yks myymmää intijjaannii (apassii), ee ollunna ku kotmaissii tavarroo. Nyt yö satu. Olipa kerran pienpulli. Se söi kaurapuurroo, jott tarkenneis pakkases ja ajattell jospa muuttus korvapuustiks. Noh yhten kaunniin päivän luukku avvautu, käs laskkeutu ja tarras kiinni. Sitte se laitettiin laatasel, jos oll kaverina korvapuusti, siin ne jutustell sitt niit näit. Kunnes tull lähön aikk, ensin pien pulli ja sitte korvapuusti. Vähän ajan piäst pulli ja korvapuusti huomas olevasa yht ja sammaa, toive oll täättynnä. Mutt hetken piäst tapahtu pörräys ja kaikk oll hävinnä. Siin höpötys teitill : D))). Makossii unnii : )
- MV.ltä
:D)) Olipas hapokas juttu. Ja minä kun kuvittelin sinut niin järkeväksi ja asialliseksi, että nolotti jo omat höpötykseni :D Olipa hyvä, että joutuivat pulli ja puusti pääsivät samaan vatsaan. Ei ne mihkään hävinnä. Nehän lähtivät pitkälle mielenkiintoiselle häämatkalle. Kävivät huvipuiston härveleissä, jonka jälkeen laskivat vesiputousta pitkin avaan mereen auringonlaskun saattamana. Lisääntyivät. Levittäytyivät pitkin merenpohjia ja vesistöjä. Lapsista tuli kunnon kansalaisia. Kuka lannoittaja, kuka kalojen ruokkia, joku lensi ilmaankin, pilviin asti :) Mihin sinä apassia ? Oletko tekemässä uusia saunanlauteita ? Mitä puuta ostit tai jätitkö ostamatta ? Syön muuten tässä just samalla kaurapuuroa, joten oli helppo samaistua tuohon pullin rooliin. Oon lyhyt ja rääpäle myös. Tai pulli taitaakin olla mies, nimensä mukaisesti :D
Pitihä miun tuommone kirjutel myötähäppee vuoks ; D)). Ja hyvinhä tuo satu jatku : D)). Kyselin nuit laue tarppeit ja mittoja (2,5m). Pittää kait ne lähiaikoina käyä ostamas. Iimankos ee tötteröt kelevannu ; D)). Mie tuas puskkii istuttelin tännää. Mie tuos vetelin pihivvii, perunamuussii ja pihivitommaattii, nam : P.....
- MV.ltä
Myötähäpeä :D)) Voi hyvänen aika. Jos joku tuntee noista höpötyksistäni myötä häpeää, minun täytyy lopettaa tuollainen hulluttelu. Nam, miten hyvää ruokaa söit. Oletko nautiskelija ? Minulla on naudan keittoliha kiehumassa. Ajattelin keittää lihakeiton. Se on herkkua. Syön siitä kolme päivää :D Mitähän tuota osaisin kirjoittaa, ettet tunne myötähäpeää :D Mitä puskia istutit ? Jos saisin niitä jäitä taas....Että semmosta taas...huh huh, voi ei taas :((
Ainaha oun jelepannu kaverija, ounkos kertonna eräst vetjost, joho liitty tiskiharjat? ; D)). Marski nimissii mustviinmarjapehkoja ja yhen mustikan. Mittee se huhuttelloo ja synkistellöö?
- MV.ltä
Et ole. Kerroppa ? Tunnen todella harvoin myötähäpeää :) AAa, olen joskus kuullut Marski nimisistä pensaista. Varmaan vain jostain lehtimainoksesta. Mitähän lajiketta nuo minun pensaani ovat, en tiedä. Tuuheilta näyttävät ;) Minulla on vain mustia. Nekin ostin aikoinaan Särkän perennataimiston poistomyynnistä, kun olivat hieman kärsineet :D Onko sinulla ollut valkoviinimarjaa ?Uudistatko tai ostitko lisää viinimarjapensaita ? Muistelen, että sinulla kuoli edelliset mustikkapensaat ? Mitähän Hottis tuohon alas kirjoitteli. Vai että oltaisiin h.....En synkistele. Se h.....s meni jo onneksi ohi, toistaiseksi.
MV.ltä kirjoitti:
Et ole. Kerroppa ? Tunnen todella harvoin myötähäpeää :) AAa, olen joskus kuullut Marski nimisistä pensaista. Varmaan vain jostain lehtimainoksesta. Mitähän lajiketta nuo minun pensaani ovat, en tiedä. Tuuheilta näyttävät ;) Minulla on vain mustia. Nekin ostin aikoinaan Särkän perennataimiston poistomyynnistä, kun olivat hieman kärsineet :D Onko sinulla ollut valkoviinimarjaa ?Uudistatko tai ostitko lisää viinimarjapensaita ? Muistelen, että sinulla kuoli edelliset mustikkapensaat ? Mitähän Hottis tuohon alas kirjoitteli. Vai että oltaisiin h.....En synkistele. Se h.....s meni jo onneksi ohi, toistaiseksi.
Eekös ne olleetkkaa punassii? ; D)). On, yks tipussiin tuoma valakoneviinmaraja ja lööttyy vihirree-(jost jussit tykkevvää), punanen- ja parrii sorttii musttooviinmarjjoo. Ee nuo mustikat tainna kuolla, jussit typistell ne. Vatut kyll män lumen takkii piloill. En oikkee tiijjä misttee se veto läht, mutt jouuin mukkaan : D. Noh, piti pittee astianpesuharjoja(keltanen) kaulas parr päivvee töis näkyvill. Kyllhä sittee piettiin sen kaverin kans, vaikk yrittihä se hannata : D)). Pokall menttii, vaikk jännii tapahtummii tapahtukkii. Ykssii oll, ku pomo tull juttuu heittämmää, oll siin pokas pitämine : D)). Ei kyll virkkana mittää : D)). Yks ainnoosttaa kysy homman nimmee ja sekkii oll ravintolan työtekijä. No tottaha kerroin sen. Veto suattiin täytettyy ja palakka suattuu. Palakkana oll kuuenpäkkikaljjoo, sennii annoin sill toisell, jonka tautta rupesin vettoon : D)). Nii ja täll työpaikall vuorrossaa varmmaa n. toist sattoo immeist ja päivävuorolaiset : D)). Onneks ne ei lue näit juttuja tiäll, huh ; D)). Vai mitä?
- MV.ltä
yxkutale kirjoitti:
Eekös ne olleetkkaa punassii? ; D)). On, yks tipussiin tuoma valakoneviinmaraja ja lööttyy vihirree-(jost jussit tykkevvää), punanen- ja parrii sorttii musttooviinmarjjoo. Ee nuo mustikat tainna kuolla, jussit typistell ne. Vatut kyll män lumen takkii piloill. En oikkee tiijjä misttee se veto läht, mutt jouuin mukkaan : D. Noh, piti pittee astianpesuharjoja(keltanen) kaulas parr päivvee töis näkyvill. Kyllhä sittee piettiin sen kaverin kans, vaikk yrittihä se hannata : D)). Pokall menttii, vaikk jännii tapahtummii tapahtukkii. Ykssii oll, ku pomo tull juttuu heittämmää, oll siin pokas pitämine : D)). Ei kyll virkkana mittää : D)). Yks ainnoosttaa kysy homman nimmee ja sekkii oll ravintolan työtekijä. No tottaha kerroin sen. Veto suattiin täytettyy ja palakka suattuu. Palakkana oll kuuenpäkkikaljjoo, sennii annoin sill toisell, jonka tautta rupesin vettoon : D)). Nii ja täll työpaikall vuorrossaa varmmaa n. toist sattoo immeist ja päivävuorolaiset : D)). Onneks ne ei lue näit juttuja tiäll, huh ; D)). Vai mitä?
En oo kyllä kirijottanu, että olis punasia. pari vuotta vielä sitte oli, mutta joku söi ne lumen suojissa. Minä en jaksa välittää enää, vaikka joku tuttu lukisikin. Mutta sitä joskus mietin, että mitähän kaivatut sanoisivat, jos tietäisivät, että täällä kaksmielisiä puhutaan. Itse en lähde sellaisiin yli limaisiin keskusteluihin mukaan. En halua olla jalat levällään täällä :( Hyi. Kuvottaa ajatus, että joku vieras koskettelee edes tekstimuodossa. Ja paha mielikin siitä tulisi, kun se tuntuisi sen kaivatun pettämiseltä vaikkei mitään suhdetta olekkaan. Vain se oma yksipuolinen ihastuminen, mutta siltikin. Mitä ajatuksia tuo teissä herättää ? JT, pidä vain pää kylmänä täällä. Onhan se tavallaan todellisuutta tämäkin, muttei näitä kirjoituksia voi tosissaan ottaa. Ei näistä koskaan tiedä, mikä on totta ja mikä ei. Kutalekkin voi olla vaikka Canis lupus isoäidin huivi vain päässä. Minusta Jt.n kirjoitukset ovat olleet ihanan rauhallisia. Minä taidan kuitenkin olla aivan tällainen höperö tavallinen myös irl. Paitsi irl tulee kaikki puolet näkyviin, täällä vain osa :)
Mielluumminnii maleficum, mutt nytt ajjaa miettelliijääks nää juttuset. Raahallissii unnii kaikill.
- jotaintuttuakin
No jokaisella on oma irlelämä, eikä ole hyvä sekoittaa palstaa ja omaa oikeaa elämää keskenään. Sen vuoksi en voi pää kylmänä olla täällä, liikaa päällekkäisyyksiä. Jospa tauko on hyväksi taas kerran. Hyvää yötä Kutaleelle ja kaikille muillekin.
Hyvvee Hellunttait kaikill : ). Täss JT:eell ja muillekkii piisi : ). Robin - Kipinän hetki ft. Elastinen&list=RDDLAL7Sv-THM
- MV.ltä
helluntaita myös täältä :) Latinaako ? Mitä tuo maleficum tarkoittaa ? Tai tarkoitatko maleficiumia :D En osaa latinaa :D Osaavatko muut ? Aaa, piti kommentoida tuota Kutaleen tiskiharja tempausta. Eilen paheni päänsärky, niin etten enää jaksanut kirjoittaa , piti mennä köllöllee. Niin tuohon tempaukseen. En olisi tuntenut tuosta myötähäpeää, mutta kylläkin erinäisiä ajatuksia se olisi herättänyt :D)) Jäi myös JT.lle kommentoimatta tarkemmin, kun ajatus takkusi. Eli minusta tätä ei voi täysin erottaa irl. Onhan tämä sillain osa elämää, jos täällä vakituiseen käy. Mutta ymmärrän, mitä Jt tarkoitat tuolla sekoittumisella. Onhan tämä harhainen paikka. Monta silmäparia lukemassa näitä meidänkin tekstejä. Emme tunne toisiamme. Tämän varaan ei voi paljoa laskea. Kaikki jää pinnalliseksi. Ei voi luottaa kehenkään, vaikka haluaisikin. Ikävällä meno on mahdoton. siihen en luota pätkääkään. Mitään johtopäätöksiä ei kannata tehdä näiden perusteella tehdä. Kukaan ei halua tulla vedätetyksi eikä loukatuksi. usein kyse on tunteiden ristiriidasta. siihen, kun lisätään järjen taistelut niin soppa on valmis. epätietoisuus aiheuttaa epävarmuutta, joka taas lisää epätietoisuutta. Sekoittava kehä on valmis. täällä mikään ei selviä, eikä ratkea. Jt, jos sinusta kutale on mukava, niin voisitko ajatella, että ottaisit häneen suoraan yhteyttä. Siinä ainakin olisi reaalipohjaa. Täällä helposti turhautuu. Ajattelin, jos tämä palsta tuntuu sinusta hankalalta paikalta, sekä riittämättömältä ( Mitä en kyllä yhtään imettele ! ) Voi että, tsemppiä Jt :) Toivottavasti kaikki menee hyvin niin sinulla, Kutaleella kuin Hottiksellakin. Inhottava kakka palsta !!
Nii itekkii tuos tuas sottasin paussii. Pitäs ainassii vähenttee, ettei kaikk aika mäne uottelluun tiäll : (. Minnuu ee kyll nuo sivulliset paljjoo haittoo, ku e sallaile : D. Ja huasttaaha ne irlissii kaiken näköst saissee : ).
- MV.ltä
Ootteluun, mitä odotat ? Niin pystyykö sinuun edes ottamaan suoraan yhteyttä tai onko tuo partaturjakkeen kuva ihan muute vaa tuossa kaikkien kiusana ?
Näit jutusteluja : ). Laitoinhan kerran tänn s-postin : ), mutt en tyrkky ou. Enkä muanittele ei kuulu luontteessee.
- MV.ltä
On oikeasti odottelemista, jos joka päivä vapaa- ajalla odottelet. OOt jäänyt koukkuun :D))) Voisit opetella tuota maanittelua ja tyrkyttämistä :D Kysyin tuota s-postia siksi, koska ajattelin, että kirjoitin tuossa ylempänä Jt.lle viestiä, että jos ottaisi sinuun suoraan yhteyttä, koska tämä palstailu ihan ymmärrettävistä syistä on rajoittunutta. sitten hoksasin, että onko sinuun edes yhteydenotto mahdollisuuksia enää. Aukaisin tuon kuvasi. En saanut selvää, onko siinä s-postia. Joku alennuskoodi siellä luki. Tarkoittaako se, että on halvempi kierros tai mitä.. Oletpa hiljainen. Ketjun lopettamisesta. Jos sinusta tuntuu, että se on paras ratkaisu niin eihän sitä kannata pitää yllä. Mikään ei ole kuitenkaan sinun syysi. kenenkään ei ole ollut pakko kirjoittaa ketjuusi. Meillä kaikilla on ollut oma ja vapaatahto tässä asiassa. Muuten, kuinkahan monta kertaa minä olen lopettanut :D))) Onko suunnitelmia tälle iltaa ?
Pittää varmmaa vähä reppii koukkuja irti kessee kohti : )J. Kyll sen s- postin voip piätell, ee se siell ou. Taijjat olla lopettanna enemmän, ku mie ; D)). Alennuksellha meitt tiäll mainostettaan : D)). Jaa mitäkö. Nukkummaa, jott jakssaa uamusell kömppii töihin. Nytt hyvvii öit kaikill : ).
- MV.ltä
Se siis tarkoittaa sitä, että olen tasan yhtä monta kertaa tullut takaisin kuin olen lähtenytkin ;D)) Joo, irroita koukkuja, mutta varovasti sitten. Käy jo nyt rintaan kipeää, vaikka et ole vielä edes kunnolla aloittanut :D Hyviä unia ja saaliin kuvia verkkokalvoille :) Onko se [email protected] ?
- möhköfantille
tulloo tulloo työnnä sinne ja syvälle tulloo aloittaja juntti!!!!!!!!
- Jagulaari
Hei hei hei juntti, täällä heiluu puntti ;P
- hotandfire
Hieno tuo kutaleen korvapuustisatu. Nyt minä ymmärrän nämä homojuttunne ja kyllähän täällä jo aavisteltiin, että MV on mies. Mutta onnea teille!
Ja kaikille mukavaa lauantaipäivän jatkoa.- MV.ltä
Voi ei ;D)) Nyt vasta huomasin tämän viestisi :D Mutta oikeasti, mieheni useammankin kerran sanoi minulle, että minun luonteessani on miesmäisiä piirteitä. kuulemma näytän naiselta ja liikun kuin nainen. Käytökseni oli kuulemma ristiriidassa ulkonäköni kanssa. En näe itse tuota ollenkaan. Eikä hän ole ainut, joka on sanonut noin. Eli läheltä liippasi Hottis ;D))) Olen joskus miettinyt, mistä käytökseni johtuisi. Luulen, että kotonani ei niin eroteltu kovin paljon miesten ja naisten töitä. Meitä tyttöjä ei niin kohdeltu tyttöinä vaan ihmisinä. Äitini tapasi sanoa, että ihminen pystyy ja osaa mitä vain, jos haluaa. Hän odotti, ettemme koskaan sanoisi etten tiedä, etten osaa tai etten jaksa :D Nousi myrsky noista :D)) Täällä on huono ilma. Tuulee ja sataa. Entä sielläpäin Hottis ? Ehtisitkö olemaan millään olemaan täällä tänään meidän seurassamme ?
- jotaintuttuakin
: ). Jospa minäkin olisin noin moniulotteinen. Mutta minulla kai on putkiaivot, jotka eivät ymmärrä enää mitään. Joten jään pelkäksi lukijaksi tai parempi olla lukemattakin, etten mene täysin sekaisin. Aloitan päänselvitysviikot : ).
- jotaintuttuakin
yxkutale kirjoitti:
Eläkä nyt sinnää tuas karkkoo. Kertosit siekkii jottai kommellukssii? : ).
Minulla ei ole mielikuvitusta, eikä elämäni ole mielenkiintoista. Kommelluksia ei ole viime aikoina ollut, enkä jaksa muistella menneitä. Siellä niitä kyllä riittää.
Olen aivan tosissani, että menen täällä sekaisin. En jaksa toistaiseksi kirjoittaa, vaikka olet aika ......... ihminen : ) Mikäs näis sekasin viep? Eekös nää pitäs kevettee olloo?, ku jutustellaan kaikenlaist : ). Oolun emännilt taittaa sähköt oll poikki, eevät tänne varmmaankkaa piäse : D)).
- jotaintuttuakin
Oletko lukenut palstaasi ulkopuolisen silmin ? Ja sitten vielä nuo rinnakkaispalstat.
Ei Oulun tytöissä mitään vikaa, niinkuin ei muissakaan. Mutta sekaisin täällä menee, ei voi mitään. Todellisuus ja palsta sekoittuvat, ei jaksa enää. Pakko irroittautua. Mitenkäs tuon tekisin? Rinnakkaispalstoja oun lukemist vähentännä, kirjottelu muill palstoill vähäst. Oisko kaks alotus monnee kuukkauttee ja jottai älähtänä par kertttoo myös. Ikävä män nuihen ulukomuan rollien taut aika kakaks. Mutt jos siust tuoll tunttuu, sillo pittää lopettoo, jokkaisen pittää ajatella sen verra ihteesä ja hyvinvointtii ja mieltäsä. Voin omast puolest sannoo. Jos näit juttuja joku o tuttava lukenna, voip ajatell ett kehtovvaaha kaiken itesttää kerttoo.
- hotandfire
Minusta täällä on mukava turista ja mistään yksityisasioista en koskaan ole niin paljoa puhunut, että joku voisi mitenkään tunnistaa muutenkuin laittomasti. Ja laittomastihan sitä tunnistaa ihan mitä vain, joten no worries. Minä tykkään täällä keskustella ihmisten kanssa, osa jutuista kivoja ja osan vois vetää vessanpytystä alas. Että ihan jutustellaan vaan eikä koskaan enempää kuin tasapuolisuusperiaatteella. Eikös joo? Mitä muuta iltaanne? Itse meinaan katsella euroviisuja, mutta saatan palailla.
- tsägädägädäm
Täs ketjussa Jotaintuttuakin herännyt huomaamaan, että jutut kutaleen ja MV:n välillä ristiriitaisia. Se on kun nää kaks puhuu paljon näis hehtaariketjuis, niin ne ei enää muista kun sivu on kääntynyt, että mites oli edellis kerralla aiheesta valehellu. Etenkää MV.
Kuten Jotaintuttuakin sanoi, kannattas lukee välillä kuin ulkopuolisin silmin ;)- MV.ltä
Pystytkö kertomaan, mistä olen valehdellut ? sinäkö olet seurannut ja muistat kaikki tämän ketjun jutut. Uskallatko kertoa suoraan ja rehellisesti, miksi seuraat niin tarkkaavaisesti näitä ketjuja ja kritisoit niitä noin voimakkaasti ?
- hotandfire
Ei MV sinun viesteistäsi mitenkään kenekään perässä roikkuvaa, limaista ja ikävöivää kuvaa ole saanut. Enemmän ehkä noista kiimaisista kissa-ja koirajutuistasi. Mutta tämähän on järki-ja tunteet palsta, jossa voidaan turista. Ja mitäpä sille voi, jos joku valehtelee, osa ihmisitähän on sellaisia. Itse voinen sanoa puhuvani rehellisesti asioista. Mutta MV:kin vaikuttaa ihan järki-ihmiseltä, ei mihinkään suuriin tunteisiin uskovalta. Enemmän sellaiselta perinteiseltä, jalat maassa menevältä, sisukkaalta vanhankansan parisuhdeihmiseltä. Rakkaus: kaiken se kestää ja kaiken se kärsii. Ei mitenkään suuriin tunteisiin vaan enemmän sellaiselta kunhan tulee toimeen toisen kanssa ihmiseltä. Sellaiselta, että yhdessä rakennetaan talo ja näin parisuhde kestää. Yhdessä asioita hoitaen, niin että on mukava yhdessä puuhata ja sovussa asioita tehdä.
Järkiavioliitotkin on ollut ihan toimivia jossain päin maailmaa. Onhan siellä varmaan osa onnettomampia. Mutta eihän ne kortit aina tasan mene. Tietty mitäköhän siitä onnellisuudesta sanotaan: hmmm että siihen voi jokainen vaikuttaa toiminnallaan. yrittää muuttaa asioita ja jos ei onnistu niin sitten luovuttaa esim. suhteesta tms.- MV.ltä
Kiitos Hottis. Tunnistan itseni juuri tuollaiseksi sisukkaaksi vanhankansan parisuhde ihmiseksi, joka ei taivaita tavoittele. Mutta kovin järki ihmiseksi en itseäni tunne :D Sinusta Hottis en osaa oikein muodostaa kuvaa. Olet raikas. sellainen jämpti periaatteiden ihminen. Kirjoitat niin vähän itsestäsi. No se voi tarkoittaa sitä ettet ole ainakaan itsekeskeinen :D Ja se, mikä minusta on ollut ihana lukea on se, miten niin kauniisti kirjoitat lapsistasi. Niistä huokuu sellainen susiemo, joka varmasti puolustaa lapsiaan. Uskon, että olet huolehtivainen vanhempi. Niin ja vaikutat järkevältä ja reilulta ihmiseltä. Tuosta järkiavioliitoista tuli mieleen, että itse en omalle kohdalleni osaa sitä ajatella. Olemme tainneet tuosta joskus täällä puhuakin. Se tuntuu meidän kulttuuriin niin vieraalta tavalta. Mutta tosiaan monet järjestetyt liitot ovat olleet jopa onnellisia. Vastahan tuota aihetta sivuttiin telkkarissa yhdessä Intiaa käsittelevässä ohjelmassa. Järjestetyissa avioliitossa elävät haastateltavat tuntuivat hyvinkin tyytyväisiltä. Mitä sinun päivääsi muuten ?
- hotandfire
Mitäpä täällä mitään kuvaa luomaan. Voin kyllä sanoa etten mitenkään ihmeellinen äiti ole, vaan ihan tavallinen äiti. Reilu yritän olla kaikille. Eikös epäreiluuteen vastaaminen epäreiluudella ole myös tietyllä lailla reilua? No, joo en nyt mitään kostamista tarkoita.
Järkiavioliitot eivät Suomessa toimi, sillä meillä Suomessa lapsia ei kasvateta riittävän hyvin käyttäytyviksi ja muut huomioiviksi. Toki, osa lapsista kasvatetaan, mutta lähtökohta järkiavioliittojen toimivuudelle on hyvät tavat, kaunis käytös, toisen huomioiminen ym. Miesten tulisi kohdella naisia kuin kukkaa kämmenellä ja toisaalta naisten pitäisi myös sopeutua tähän ja panostaa tuolla tavalla liittoon. Tämä oma mielipiteeni. Mutta aiheestahan on mielenkiintosta käydä keskustelua. Mitä muuta päiväänne? Tais tuo varttaalitallous ajattelu levitä myös nuihin avioliittoloihin sammaan aikkaan? Mistteehä tuo muksujen käyttäytymine johtus? Oisko mahollisest vaikuttanna nuo talloudellisest hyvät ajat ja vanhemppiin ahneus, töi, töit ja viell enemmän töit. Annettaa tuost rahatukko kättee muksuloill ja mänkkeehä kaupunkill siit.
- tarkennakunaloitit
yxkutale kirjoitti:
Tais tuo varttaalitallous ajattelu levitä myös nuihin avioliittoloihin sammaan aikkaan? Mistteehä tuo muksujen käyttäytymine johtus? Oisko mahollisest vaikuttanna nuo talloudellisest hyvät ajat ja vanhemppiin ahneus, töi, töit ja viell enemmän töit. Annettaa tuost rahatukko kättee muksuloill ja mänkkeehä kaupunkill siit.
mikä vitun vanhempien ahneus?? Kyl huomaa, ettei möhiksellä ole mitään käryä perhe-elämästä tänä päivänä.
tarkennakunaloitit kirjoitti:
mikä vitun vanhempien ahneus?? Kyl huomaa, ettei möhiksellä ole mitään käryä perhe-elämästä tänä päivänä.
Eekö tuos ou tarppeeks, töit, töit ja töit. Emmie nyt jaksa teijjän kans oll, pittää tuo mersu suaha ja 300 neliöinen talo. Nuapur viepp siut harjotukssii ja käypp pois. Tulen sitt peittelemmää puoleyö ajjois. Ee oukkaa, mutt nyt sull tull tillaissuus kerttoo. Ototan innoll : ).
- MV.ltä
hotandfire kirjoitti:
Mitäpä täällä mitään kuvaa luomaan. Voin kyllä sanoa etten mitenkään ihmeellinen äiti ole, vaan ihan tavallinen äiti. Reilu yritän olla kaikille. Eikös epäreiluuteen vastaaminen epäreiluudella ole myös tietyllä lailla reilua? No, joo en nyt mitään kostamista tarkoita.
Järkiavioliitot eivät Suomessa toimi, sillä meillä Suomessa lapsia ei kasvateta riittävän hyvin käyttäytyviksi ja muut huomioiviksi. Toki, osa lapsista kasvatetaan, mutta lähtökohta järkiavioliittojen toimivuudelle on hyvät tavat, kaunis käytös, toisen huomioiminen ym. Miesten tulisi kohdella naisia kuin kukkaa kämmenellä ja toisaalta naisten pitäisi myös sopeutua tähän ja panostaa tuolla tavalla liittoon. Tämä oma mielipiteeni. Mutta aiheestahan on mielenkiintosta käydä keskustelua. Mitä muuta päiväänne?Epäreiluuteen vastaaminen epäreiluudella. Hmmm, lähestyisin tuota eri näkökulmasta :D Uskon, että osa syy on rikkaiden ja köyhien tuloerojen kasvaneesta kuilusta sekä yhteiskunnan painostuksesta. Tuohon liittyvät korkeat tulokselliset tavoitteet, jotka aiheuttavat vääristymiä niin yhteiskunnassa kuin perheiden sisäisessä arvomaailmassa. en tiijä, mutta tuo ehkä yksi syy. mitä te ajattelette tuosta tuloerojen kasvusta ?
Miten kutaleen palstalta irrottautuminen sujuu ? Mietin tätä aikaa, jonka olemme kirjoitelleet täällä. Huomasin hämmästyksekseni, kuinka paljon elämäni on muuttunut tässä ajassa. Työkuviot muuttuneet, välillä asuinpaikka, asumismuoto. harrastukset, oma vointi, kunto. Hiustenmalli ja pituus. Silmälasit olen saanut. Autonmerkkikin vaihtui :D Olen ottanut kissan, toinen kani kuoli. lähipiirissä on ollut kuolemia, häitä, syntymää. Nyt kahden vuoden sisällä on ollut aivan liikaa muutoksia elämässäni. Tulee se rantasauna mieleen. sinnekkö Kutale lauteita hankit ? Ne eivät niin kuumu, mutta mitä muita hyviä puolia niissä on, paitsi että apassi on kallista ? Minulla apache lauteet. 17 vuotta ovat olleet tässä paikassa ja hyvin ovat kestäneet. se on sellainen jännän näköinen puulaji. ihan kuin olisi tety jostain puriste massasta siis näyttää siltä näin maallikon silmään. Mutta en tiedä, mikä on minkäkin lauteiden arvioitu elinikä :) - MVlisää
Ja nyt haluan tähdentää eneenkuin joku ehtii minuy leimata valehtwlijaksi, että ottakkaa huomioon, että vaikka lauteet ovat 17v vanhat niin se ei tarkoita, että minä olisin asunutu tuon koko 17v ajan täällä. Juuri kun ehdin päästä kirjoittamasta, että olen muutellut...Kummallinen palsta pahanen vääristymineen ja olettamuksineen :(
- tarkennakunaloitit
yxkutale kirjoitti:
Eekö tuos ou tarppeeks, töit, töit ja töit. Emmie nyt jaksa teijjän kans oll, pittää tuo mersu suaha ja 300 neliöinen talo. Nuapur viepp siut harjotukssii ja käypp pois. Tulen sitt peittelemmää puoleyö ajjois. Ee oukkaa, mutt nyt sull tull tillaissuus kerttoo. Ototan innoll : ).
Eikö mielestäsi ihmisellä ole oikeus haaveilla, ja koettaa tehdä haaveista totta? Jos käy säännöllisesti palkkatyössä, luonnollisesti siitä saa korvauksen palkan muodossa.
Joillain työ on tulossidonnaista, mitä enempi teet tulosta, sen parempi liksa. Ja jos sulla on lapsi/ lapsia, liksa ja sen määrä saa aivan uuden merkityksen. Onhan lapselle taattava myös materialistinen hyvinvointi, johon kai kuuluu mm. kunnon koulutus, ja harrastukset.
Tänä päivänä työelämässä, alalla kun alalla työntekijöiltä odotetaan tulosta. Puhutaan jo työajan pidennyksistä, sillä tähdätään juurikin tuloksen tekemiseen. Ja mistä se on pois? Tietenkin vapaa- ajasta, ja vapaa aika on se aika jonka vietät perheesi parissa.
Osoita kuule nuo syyttelysi vain päättäjille, älä tavan duunareille, joilla on työ ja tekeminen sovittaa yhteen aika joka menee työelämässä, ja se jäljelle jäävä aika sovittaa perheelle.
Se on niin helppoa, kun sinkku-ukkona sihtailee maailman menoa, kun ei ole mitään muuta kuin se oma napa, josta huolehtia, ja jonka eteen punnertaa, onko näin möhis? Näkee asiat just pilkun tarkkaan sellaisina kuin itse ne haluaa nähdä? Lätäkkö saanan lautteet o intiaannii ; ), niill ee hättee ou. Toises paikkoo kylläkkii ja ne o huappoo. Nii elämä o tosijjaa sinnuu heitellynnä, miull männöö tasasell tahill : ). Minkäs laiset lasit hankit ? Onneks ett eele kirjutellu, oisin telekust paljastanna jottai. Nyt ollut ja mennyt ; D))
- MV.ltä
Eikö mielestäsi ihmisellä ole oikeus haaveilla, ja koettaa tehdä haaveista totta? Jos käy säännöllisesti palkkatyössä, luonnollisesti siitä saa korvauksen palkan muodossa.
Joillain työ on tulossidonnaista, mitä enempi teet tulosta, sen parempi liksa. Ja jos sulla on lapsi/ lapsia, liksa ja sen määrä saa aivan uuden merkityksen. Onhan lapselle taattava myös materialistinen hyvinvointi, johon kai kuuluu mm. kunnon koulutus, ja harrastukset.
Tänä päivänä työelämässä, alalla kun alalla työntekijöiltä odotetaan tulosta. Puhutaan jo työajan pidennyksistä, sillä tähdätään juurikin tuloksen tekemiseen. Ja mistä se on pois? Tietenkin vapaa- ajasta, ja vapaa aika on se aika jonka vietät perheesi parissa.
Osoita kuule nuo syyttelysi vain päättäjille, älä tavan duunareille, joilla on työ ja tekeminen sovittaa yhteen aika joka menee työelämässä, ja se jäljelle jäävä aika sovittaa perheelle.
Se on niin helppoa, kun sinkku-ukkona sihtailee maailman menoa, kun ei ole mitään muuta kuin se oma napa, josta huolehtia, ja jonka eteen punnertaa, onko näin möhis? Näkee asiat just pilkun tarkkaan sellaisina kuin itse ne haluaa nähdä?Tämä mistä kirjoitit on juuri tuon tulerojen tuoma ikävä vaikutus. Taloudellinen epätasa-arvo vaikuttaa myös terveyteen ja hyvinvointiin yms, mutta en jaksa tästä enempää nyt. tulin tänne päätä lepputtammaa :)
- MV.ltä
yxkutale kirjoitti:
Lätäkkö saanan lautteet o intiaannii ; ), niill ee hättee ou. Toises paikkoo kylläkkii ja ne o huappoo. Nii elämä o tosijjaa sinnuu heitellynnä, miull männöö tasasell tahill : ). Minkäs laiset lasit hankit ? Onneks ett eele kirjutellu, oisin telekust paljastanna jottai. Nyt ollut ja mennyt ; D))
Vasta kysyin tutulta, joka on kirvesmies, että mistä hän tekisi lauteet, niin kuulemma haapaa pitäis olla. Joko sinulla tulee tikkuja pyllyyn ? No, jos se on ollutta ja mennyttä,niin miksi sitten edes mainitsit, jos ei ole aikomusta kertoa ? Mitä siinä sitten oli ? Silmälaseja minulla ei ole ollut nuorempana. Eihän siitä nyt niin kovin kauaa ole, kun laitoin ne. olisiko muutama kuukausi, en tarkkaan muista, kun aika menee niin äkkiä. Ikänäkö. Paitsi nytkään ne eivät ole silmilläni. Näen sumeana tekstin :D Sellaiset mustilla pokilla, aivan tavalliset. Vai tasaisen tappava tahti. Oli jottain muutaki, mutten nyt muista.
Se on niin helppoa, kun sinkku-ukkona sihtailee maailman menoa, kun ei ole mitään muuta kuin se oma napa, josta huolehtia, ja jonka eteen punnertaa, onko näin möhis? Näkee asiat just pilkun tarkkaan sellaisina kuin itse ne haluaa nähdä?Tottahan tokk pittää huavveel, kukapa ei. Mutt ei mielestän muksujen kustannuksell, jos niit hankkii. Oun nähnynnä nuo työvuatimuksien nousun ja se vieppii perheelliset ahinkkoon Suomes. 17 vuotijjaana hankin ajokorttirahat ja siit lähttii pakertanna palakkatöis 28 vuot. Tuost ajast tommone puoll vuotta lommautettuna. Sill aikkoo o perreellisten jutut muuttunna aika paljo. Arvooppa minkä takkii sinkkuna hillun? Jokkaisen oma valinta luattiiko muksuja vai huristelleeko vappaana ajattelijana. Mutt ite kunnioitan vanhemppii, jotka suavat muksusa kasvatettuu. Ei se koulluutus tahi muu ratkase mittää, kun tulisivat onnellisiks ja motivoitunneeks elämmää. En kehttois aivan kaikkee kirjottee mittee jotkut isipapat huastanneet kahvituntiloill, siit se tää palsta reppeissii
MV.ltä kirjoitti:
Vasta kysyin tutulta, joka on kirvesmies, että mistä hän tekisi lauteet, niin kuulemma haapaa pitäis olla. Joko sinulla tulee tikkuja pyllyyn ? No, jos se on ollutta ja mennyttä,niin miksi sitten edes mainitsit, jos ei ole aikomusta kertoa ? Mitä siinä sitten oli ? Silmälaseja minulla ei ole ollut nuorempana. Eihän siitä nyt niin kovin kauaa ole, kun laitoin ne. olisiko muutama kuukausi, en tarkkaan muista, kun aika menee niin äkkiä. Ikänäkö. Paitsi nytkään ne eivät ole silmilläni. Näen sumeana tekstin :D Sellaiset mustilla pokilla, aivan tavalliset. Vai tasaisen tappava tahti. Oli jottain muutaki, mutten nyt muista.
Mukava laittoo sull vipinnee punttiloihin siks ; D)). Vieläks out karate huutoja tehnynnä? : D. Huavas ee muut, ku kovall käytöll kulluu ja taittaa vettee tuot kostteut sissää, joka haurastuttaa. Lähtisköhä saanas käymäs, nii tiukat keskustelut o : ).
- MVKysyySivusta
Kumpi Kutale sinusta kuulostaa vaativammalta. Lasten elättäminen eli rahallinen haaste tai lasten kasvattaminen yhteiskuntakelpoisiksi työn ohella ?
- MV.ltä
yxkutale kirjoitti:
Mukava laittoo sull vipinnee punttiloihin siks ; D)). Vieläks out karate huutoja tehnynnä? : D. Huavas ee muut, ku kovall käytöll kulluu ja taittaa vettee tuot kostteut sissää, joka haurastuttaa. Lähtisköhä saanas käymäs, nii tiukat keskustelut o : ).
Tuosta tv-ohjelmasta. Todennäköisesti tiedossa on kylmää kyytiä, joka juontaa sinun omien harhaisten johtopäätöksiesi tuotoksesta :D)) Anna tulla vaan, ei täällä olla sokerista tehty. Oon jo taistelu valmiudessa, tiedä vaikka kuulet tuon huudonkin samalla. Mihin kellon aikaan ohjelma tuli ? Minulla on omat harhaiset epäilykseni.
MV.ltä kirjoitti:
Tuosta tv-ohjelmasta. Todennäköisesti tiedossa on kylmää kyytiä, joka juontaa sinun omien harhaisten johtopäätöksiesi tuotoksesta :D)) Anna tulla vaan, ei täällä olla sokerista tehty. Oon jo taistelu valmiudessa, tiedä vaikka kuulet tuon huudonkin samalla. Mihin kellon aikaan ohjelma tuli ? Minulla on omat harhaiset epäilykseni.
Kyllähä se tuo viimenen ois varmmaannii. Mutt onkos yhteiskunta sitt laps kelepone? : D)) Maisema kuvvii oll paljon.
- tarkennanytkunaloitit
yxkutale kirjoitti:
Tottahan tokk pittää huavveel, kukapa ei. Mutt ei mielestän muksujen kustannuksell, jos niit hankkii. Oun nähnynnä nuo työvuatimuksien nousun ja se vieppii perheelliset ahinkkoon Suomes. 17 vuotijjaana hankin ajokorttirahat ja siit lähttii pakertanna palakkatöis 28 vuot. Tuost ajast tommone puoll vuotta lommautettuna. Sill aikkoo o perreellisten jutut muuttunna aika paljo. Arvooppa minkä takkii sinkkuna hillun? Jokkaisen oma valinta luattiiko muksuja vai huristelleeko vappaana ajattelijana. Mutt ite kunnioitan vanhemppii, jotka suavat muksusa kasvatettuu. Ei se koulluutus tahi muu ratkase mittää, kun tulisivat onnellisiks ja motivoitunneeks elämmää. En kehttois aivan kaikkee kirjottee mittee jotkut isipapat huastanneet kahvituntiloill, siit se tää palsta reppeissii
sä olet kyl sellanen teflon koko äijä, että sun kanssa on selkeesti turha järkevästi yrittää mitään keskustella. Mielipiteitä tuntus olevan joka lähtöön, ja joka asiasta tuntuu olevan tietämystä omasta mielestäs (mitä sun juttujas lueskellu), vaan kun oikeasti pitäisi jostain alkaa keskustella, alat vaan turvailla omaa selustaasi ettet jäis mistään kiinni. Ja sitten heittelet noita ihme vihjailujasi.
(" En kehttois aivan kaikkee kirjottee mittee jotkut isipapat huastanneet kahvituntiloill, siit se tää palsta reppeissii").
Mihin tuokin heittosi oikein perustuu? Yritätkö nyt mustamaalata perheenisiä, vai yritätkö mustamaalata työtätekeviä perheellisiä, vai naisia, vai mitä vittua sä taas oikein vihjailet? Möhis?
Ja jos totta puhuisit, sun sinkkuilus ei todellakaan OLE SUN OMA VALINTA.Jo tuo sun veemäinen uontees on yks piirre, mihin kosahtais sun alkava suhtees jonku kanssa.
Niin niin, tuo sun tyyli heitellä vihjailuja, joita et kuitenkaan koskaan avaa on yksi pirullisista piirteistä persoonallisuushäiriötä sairastavissa tyypeissä. - MV.ltä
yxkutale kirjoitti:
Kyllähä se tuo viimenen ois varmmaannii. Mutt onkos yhteiskunta sitt laps kelepone? : D)) Maisema kuvvii oll paljon.
Ja tuon kasvatuksen tuoma haasteellisuusko oli yksi syy, minkä takia valitsit sinkkuuden ,niinkö ? Kirjoituksestasi tuon käsityksen. Kun tuossa ylempänä tiivistetysti kirjoitin tuloeroista ja yhteiskunnan tuomista paineista, niin tämä liittyy juuri tuohon sinun kysymykseesi. Yhteiskunta ei ole ainakaan lapsi eikä perhekeskeinen. Kyllähän ne väittää niin ja tuulettavat kaikkien jalojen periaatteidensa puolesta, mutta ruohonjuuri tasolla se on aivan jotain muuta. En tiedä pysyttekö ajatuksien perässä, koska en osaa kirjoittaa tyhjentävästi. Tuosta ohjelmasta. Olisiko se "Suomen kaunein piha" kerran siinä on palijo maisemia tai sitten jotain aivan hullua, koska sinusta ei ikään tiedä, millä tuulella olet liikkeellä :D)) Otitko kovat löylyt ? Ai niin, piti kysyä, että kun kirjoitit 2,5 metristä lauteista kirjoittaessa, niin tarkoititko, että sinulla on noin pitkät lauteet ? Tai tuleeko tuosta kaikki lauteet.
- tsägädägädäm
tarkennanytkunaloitit kirjoitti:
sä olet kyl sellanen teflon koko äijä, että sun kanssa on selkeesti turha järkevästi yrittää mitään keskustella. Mielipiteitä tuntus olevan joka lähtöön, ja joka asiasta tuntuu olevan tietämystä omasta mielestäs (mitä sun juttujas lueskellu), vaan kun oikeasti pitäisi jostain alkaa keskustella, alat vaan turvailla omaa selustaasi ettet jäis mistään kiinni. Ja sitten heittelet noita ihme vihjailujasi.
(" En kehttois aivan kaikkee kirjottee mittee jotkut isipapat huastanneet kahvituntiloill, siit se tää palsta reppeissii").
Mihin tuokin heittosi oikein perustuu? Yritätkö nyt mustamaalata perheenisiä, vai yritätkö mustamaalata työtätekeviä perheellisiä, vai naisia, vai mitä vittua sä taas oikein vihjailet? Möhis?
Ja jos totta puhuisit, sun sinkkuilus ei todellakaan OLE SUN OMA VALINTA.Jo tuo sun veemäinen uontees on yks piirre, mihin kosahtais sun alkava suhtees jonku kanssa.
Niin niin, tuo sun tyyli heitellä vihjailuja, joita et kuitenkaan koskaan avaa on yksi pirullisista piirteistä persoonallisuushäiriötä sairastavissa tyypeissä.heh ;D
"mukavan miehen" profiilin takaa on niin hyvä heitellä vittuilujakin, vai mitä kutalex? tarkennanytkunaloitit kirjoitti:
Niin niin, tuo sun tyyli heitellä vihjailuja, joita et kuitenkaan koskaan avaa on yksi pirullisista piirteistä persoonallisuushäiriötä sairastavissa tyypeissä.Kai mull on elämän kokemust enemmän ku n.30 kymppisell eronneell kolomen lapsen muailman tökittäjäll. Jonka opit muksuloill o toisten haakkuminen ja mustmualloominen. Sanottaa Tsägäll, kyll miekkii ossoon oll v-mäinen ja kovasananen, jos sille piälle satun ; D)).
- tarkennanytkunaloitit
yxkutale kirjoitti:
Kai mull on elämän kokemust enemmän ku n.30 kymppisell eronneell kolomen lapsen muailman tökittäjäll. Jonka opit muksuloill o toisten haakkuminen ja mustmualloominen. Sanottaa Tsägäll, kyll miekkii ossoon oll v-mäinen ja kovasananen, jos sille piälle satun ; D)).
Et edelleenkään vastaa kysymyksiin, vaan kierrät ne. Olisin minäkin voinut jättää vihjailun varaan vaikka mitä tuossa tekstissäni, vaan kun on luonteeltaan suora, on pokkaa sanoa asiat ihan ilman vittumaisia vihjailuja.
- MV.ltä
yxkutale kirjoitti:
Kai mull on elämän kokemust enemmän ku n.30 kymppisell eronneell kolomen lapsen muailman tökittäjäll. Jonka opit muksuloill o toisten haakkuminen ja mustmualloominen. Sanottaa Tsägäll, kyll miekkii ossoon oll v-mäinen ja kovasananen, jos sille piälle satun ; D)).
Olipa V-mäisesti sanottu. Tuosta voisi kysyä, että mitä pitää merkityksellisenä elämänkokemuksena. Sitä sinkkuuden tuomaa tietynlaista vapauden tuomaa ylijäämä jätettä, jonka voi käyttää itseriitoisen elämän laadun tavoitteluun tai täydellistä perhe-elämää ;D)))) Hirveeä Kutale, Parempi pysytellä täällä vastedes kunnolla, ettei saa turpiinsa :D)) Paitsi irl miehet sietää minulta aika paljon. Olen varmaan niin lyhyt ja kiltinnäköinen, ettei ne raski aukoa mulle. Noin ovat sanoneet. saan pomppia silmien edessä miten sattuu ja ne huitaisee kuin harmittoman kärpäsen pois häiritsemästä. En halua hirveästi vittuilla, mutta sanon usein suoraan ja lujaa :(
MV.ltä kirjoitti:
Ja tuon kasvatuksen tuoma haasteellisuusko oli yksi syy, minkä takia valitsit sinkkuuden ,niinkö ? Kirjoituksestasi tuon käsityksen. Kun tuossa ylempänä tiivistetysti kirjoitin tuloeroista ja yhteiskunnan tuomista paineista, niin tämä liittyy juuri tuohon sinun kysymykseesi. Yhteiskunta ei ole ainakaan lapsi eikä perhekeskeinen. Kyllähän ne väittää niin ja tuulettavat kaikkien jalojen periaatteidensa puolesta, mutta ruohonjuuri tasolla se on aivan jotain muuta. En tiedä pysyttekö ajatuksien perässä, koska en osaa kirjoittaa tyhjentävästi. Tuosta ohjelmasta. Olisiko se "Suomen kaunein piha" kerran siinä on palijo maisemia tai sitten jotain aivan hullua, koska sinusta ei ikään tiedä, millä tuulella olet liikkeellä :D)) Otitko kovat löylyt ? Ai niin, piti kysyä, että kun kirjoitit 2,5 metristä lauteista kirjoittaessa, niin tarkoititko, että sinulla on noin pitkät lauteet ? Tai tuleeko tuosta kaikki lauteet.
Ee ollunna syy. Se oll se työnteko ja ahneus : ). 23 vuott sitten tekemä kauppa. Jonka hinta oll 700 000 mk. Onneks nuit ohjelmmii ou paljo, ee ollunna kyssene. Jännä s-posti tull, lehenlukija ruattiin pyyntö tull. Pitikkii sen toimittajan kans juttuu heittee, mistteehä se löys osotteen? Vaikkei tuu nimell lehtteekkää.
tarkennanytkunaloitit kirjoitti:
Et edelleenkään vastaa kysymyksiin, vaan kierrät ne. Olisin minäkin voinut jättää vihjailun varaan vaikka mitä tuossa tekstissäni, vaan kun on luonteeltaan suora, on pokkaa sanoa asiat ihan ilman vittumaisia vihjailuja.
Sori johttuu täst polittesest luonttest, mielestän vastasin. Kysyppä tarkemmin. Tehlonnii en ou, mualit ja liimat tarttuu. En morkkoo kettää, jokkainen taplovvaa tavallaan. Ihmisten kans juttelemall selevivvää kaikelaist, o p puhujjii ja asiallissii. Sielttt nää vilosohovijat juonttaa ja mietteet. En etusta kenenkkää muun kanttoo, ku kutalleen : ). Mutt vtuilet sie kaikill lihavill ja erilaisill keskusteluis?
MV.ltä kirjoitti:
Olipa V-mäisesti sanottu. Tuosta voisi kysyä, että mitä pitää merkityksellisenä elämänkokemuksena. Sitä sinkkuuden tuomaa tietynlaista vapauden tuomaa ylijäämä jätettä, jonka voi käyttää itseriitoisen elämän laadun tavoitteluun tai täydellistä perhe-elämää ;D)))) Hirveeä Kutale, Parempi pysytellä täällä vastedes kunnolla, ettei saa turpiinsa :D)) Paitsi irl miehet sietää minulta aika paljon. Olen varmaan niin lyhyt ja kiltinnäköinen, ettei ne raski aukoa mulle. Noin ovat sanoneet. saan pomppia silmien edessä miten sattuu ja ne huitaisee kuin harmittoman kärpäsen pois häiritsemästä. En halua hirveästi vittuilla, mutta sanon usein suoraan ja lujaa :(
Tarkotin elännä 15 vuotta pitemppää, siin jo näkköö muailmmoo. Sanottaa monet o yrittännee vtuila, mutt sitte ne ite vettäät hernnee nennää lopus : ). Ainii nuist lautteis, ee ne ou ku 2,5m. Mutt taijja semmost tavarroo oll. Arveleppa tuo saana o puolell pienennetty mittee aikonnaa oll. Voip sannoo ett sopi muutama immeine sillo : ).
- MV.ltä
yxkutale kirjoitti:
Ee ollunna syy. Se oll se työnteko ja ahneus : ). 23 vuott sitten tekemä kauppa. Jonka hinta oll 700 000 mk. Onneks nuit ohjelmmii ou paljo, ee ollunna kyssene. Jännä s-posti tull, lehenlukija ruattiin pyyntö tull. Pitikkii sen toimittajan kans juttuu heittee, mistteehä se löys osotteen? Vaikkei tuu nimell lehtteekkää.
Te puhutte nyt niin konstikkaasti, ettei tällainen heikomman järjenjuoksun omaava pysy oikein edes mukana. Olen niin hidas ja pysyn nykyään mieluiten ihan vain tuolla ruohonjuuri tasolla ;) Hoh hoijaa. Jos lähtis vaa nautiskelemaan tuota tekemääni mutakakkua ja vaniljajäätelöä. Olen alkanut syömään enemmän makeaa viime aikoina :D Mutta ei liho, ei :O Aijotko Kutale ottaa osaa tuohon raatiin ? Muuten nauratti tuo Tsägän käyttämä Kutalex puhuttaessa teflonista. Aika hyvin oivallettu. Tsägällä on nopea pää :) Niin muuten Kutale kirjoitti tuossa viimeiseesä kysymyksessä " Vittuilet sie kaikil lihavil ja erillaisill keskusteluis" Tulipa mieleen, että kerran Kutale on lihava niin minun täytyy olla tuo erilainen ;D)))) Häksöni täksöni töks töks tui tui tööt tööt :D
MV.ltä kirjoitti:
Te puhutte nyt niin konstikkaasti, ettei tällainen heikomman järjenjuoksun omaava pysy oikein edes mukana. Olen niin hidas ja pysyn nykyään mieluiten ihan vain tuolla ruohonjuuri tasolla ;) Hoh hoijaa. Jos lähtis vaa nautiskelemaan tuota tekemääni mutakakkua ja vaniljajäätelöä. Olen alkanut syömään enemmän makeaa viime aikoina :D Mutta ei liho, ei :O Aijotko Kutale ottaa osaa tuohon raatiin ? Muuten nauratti tuo Tsägän käyttämä Kutalex puhuttaessa teflonista. Aika hyvin oivallettu. Tsägällä on nopea pää :) Niin muuten Kutale kirjoitti tuossa viimeiseesä kysymyksessä " Vittuilet sie kaikil lihavil ja erillaisill keskusteluis" Tulipa mieleen, että kerran Kutale on lihava niin minun täytyy olla tuo erilainen ;D)))) Häksöni täksöni töks töks tui tui tööt tööt :D
Miun oma palsta roadrunner. https://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=9&ved=0CEkQtwIwCA&url=http://www.youtube.com/watch?v=8H41zbqrwVo&ei=3LJkVaaSFouwsAGriYH4Aw&usg=AFQjCNEfwULkQb6ChEhSxr7Z-RDwTvGDPA&bvm=bv.93990622,d.bGg
- MV.ltä
Väsyttää. En jaksa tänään kommentoida mitään. Onhan tuota tekstiä tullut aikaisemmin ihan liiankin kanssa. Hyvää yötä kaikille tänne.
Hyvvii öit nyt kaikill keskustelijoill, mukavast illast : ).
- hotandfire
Lasten kasvatuksesta on tietenkin sellaisen, jolla ei ole lapsia hieman vaikea puhua. Mutta yhtälailla vaikea on puhua sellaisenkin, jolla on lapsia. Perheen tulotasot, perheen sisäinen dynamiikka ja luonne on erilainen eri perheillä ja lapset ovat erilaisia. Osa lapsista on ns "helpompia" ja osa lapsista on haastavampia. Lisäksi lapsilla voi olla erilaisia häiriöitä ja sairauksia. Toisia on aina helppo ruveta syyttelemään. Pitäisi ymmärtää erilaisuutta ja sitä, että kaikki saavat jo lapsuuden kautta erilaiset lähtökohdat elämäänsä.
Rakkaus lapsia kohtaan on toki tärkeää, mutta kyllähän sitä syödäkin pitää. Joten töissä käyminen on monelle ihan välttämättömyys. Lisäksi on työpaikkoja, joista ei niin vain olla pois lasten vuoksi. Mielestäni vanhemmankin täytyy olla elämäänsä jonkin verran tyytyväinen, jotta lapsen on hyvä olla. Tämän vuoksi esim. avioero voi olla joskus hyvinkin hyödyllinen lapsen onnellisuuden kannalta. Myös muita samankaltaisia esimerkkejä voisi mainita. Vanhempi voi joskus joutua tekemään itseäänkin riipaisevia päätöksiä lasten hyvinvoinnin kannalta. Pääosa vanhemmista ajattelee kuitenkin lastensa parasta.
No niin, voi ei. Tuli aivan liian pitkä sepustus, mutta nyt muuta. Miten päivänne ,muuten?- MV.ltä
Hyviä kommentteja. Tuot asian ilmi perheen sisäisestä näkökulmasta. Me lähestyimme sitä yhteiskunnan silmin. eli asia ei ole niin mustavalkoinen vaan sitä täytyisi tarkastella monesta eri näkökulmasta niin kuin yleensäkkin asioita. Ihmiset, minä mukaan lukien katsovat asioita omasta perspektiivistään ja omien kokemuksien heijastamana, unohtaen, että on monia muitakin näkökulmia, jotka ovat yhtälailla merkitseviä ja tärkeitä. Hyvää yötä Hottis :)
- edellinen
Tai ei yhteiskunnan silmin :D)) sehän on hyötylaitos, vaan yhteiskunnallinen lähestymistapa tai tuota öööö, mää oo nii väsyny, ettei ajatus kule ennää yhtää :D)) Huomenna on jo muiden vuoro taas kirjoittaa, mää oo aina nykyään täällä, joten älä Hottis yhtään ajattele, että kirijoittaisit liian pitkää. Se olis sun vuoro jo ;) Öitä
Yhtyn etellisseen puhujjaan : D)), misttee myö nyt tiijjettäs, ku kuulopuhheist ja muilt invormatiota suatuva nuist hommist. Kuvvoisko seurraava tätä palsttoo? : D)). For The Birds Original HD 720pch?v=pWIVoW9jAOsD 720p
- MV.ltä
Ei auennut tuo linkki minulla. Mukava, että tulit :) Tuntuu heti paljon lämpimämmältä, ystävä :) Mutta olen kirjoittanut tänne niin paljon, että en tänään enää kehtaa, ettette hermostu minuun. Kirjoitelkaa te muut. Tai pitäisikö meidän kaikkien alkaa kunnolla raivoamaan toisillemme, jotta palstalta vieroittuminen olisi helpompaa :) Vaikeutuu vain koko ajan lisää...Yksi kysymys teille. Banaani tai mansikkapirtelö ?
Ai niin se ohjelma, olin unohtanut sen ! Olisiko se Catfish ? Nonnii pikaset tul otettuu, päikkärit siis. Jokos siun työt tuas muuttu?ku jouat paremmin tänne : ).https://www.youtube.com/results?q=For The Birds Original HD 720pch?v=pWIVo W9jAOsD 720p
- MV.ltä
Olen lomalla tämän viikon. Vastaa nyt, banaani tai mansikka? Entä tuo catfish ? No ei ole tietenkään pakko vastata. Tuttuni tuo kohta lapsensa tänne illaksi hoitoon, joten hyvät illan jatkot.
Ananas : D)). Ehkäpä nuist kahest mansikka : ). No ee ollunna, mutt siin essiinty 245 vuotias vanahus ; D)). Melekkeimpä suomen vanahin. Käy nyt vähän syrjä silimäll tiäll höpöttämäs ; ), jooko.
- MV.ltä
Koukutat minua :D)) Olisiko se sitten se yks vampyyri leffa :D " True Love"? Tein lapsille pirtelöä. Äitinsä meni eskarilaisten kevätjuhliin. Mutta aivan totta. Tähän alkaa tottumaan taas liikaa. Ymmärrän hieman Jt.n ajatusta. Minäkään en haluaisi sitoutua palstaan tai ketjuun, jolla ei ole todellisuuspohjaa. En halua, että tämä vaikuttaa liikaa irl. Ei sillä, että pää sekoaisi, vaan en tykkää ajatuksesta periaatteessa. Enkä halua olla tunnesidonnainen johonkin sellaiseen , jonka koen harhaksi. Vastailen tässä samalla lapsille, joten voi tulla ajatusvirheitä, mutta niitä tulee minulle nyt muutenkin :D)) Milloin sinulla olikaan kesäloma ?
Enkä ; ). Harhaha mie. Taittaa loma alakkoo Juhannuksest, viell kolomeko viikkoo ois. Näytäppäs tipujen istumis vilimi muksuloill, mitteepä tuummoisivat : D.
- MV.ltä
;D)) illuusio :D Oliko se tuo vampyyrileffa ? Eivätkö vampyyrit elä vanhoiksi :) Lapset lähtivät ihan äsken. Äidillä oli jo kiire, koska lapsilla on aikainen herätys aamulla. Isä oli iltavuorossa. Mitä muuten aijot tehdä tuon lukijaraadin suhteen ? Mitä se pitää sisällään ?
Mitenhä tuo vamppyyr liittys minnuun? Voisha tuot kokkeill, en ou viell tutustunna siihe tarkemmin : ). Tiijjä vaikk innostus ja vaihtas palakkatyön kirjottamissee ; D)). Mites muksut viihty?
- MV.ltä
Lapset tykkäävät olla täällä ja minä tykkään heistä :) Millaiseen kirjoittamiseen ? Olisipa minullakin sellainen lahja, mutta äly ei riitä :) No, liittyykö vampyyri sinuun ? Missähän muut ovat. Tsägä ja Hottis. Jt, mitenhän hän jakselee.
Kannanottoja joka assiisseen, lukijat ainassii tykkevväät tahi eevät : D)). Eeköhä tsägäll kiiret riitä tuoll ikäväll. Hottis joua, ennenku laittaa muksut nukkummaa : ). JT:ee irlis ilosest kirmmailloo : ). Myö tiäll härnnäillää toissiimme : ). Ei liity, ei : D)).
- MV.ltä
Isäni kirjoitti pitkään " salanimellä" kolumneja lehtiin. Myös kannanottoja sekä omalla nimellään, että nimimerkillä. Muistan, kun muutamia kertoja valitin hänelle jostain asiasta, niin ei mennyt kuin pari päivää, kun hän soittaa, että oletko lukenut tämän päivän lehteä :D)) Hän siis oli ottanut kantaa kyseiseen valitukseeni :D Eikö sinua häiritse se ajatus, että jäisit koukkuun tähän palstaan. Entä se, että kiintyisit ihmisiin täällä ? Siis tottuisit.
- hotandfire
Voihan väsy, kiva mutta kiireinen päivä? Vastaan, että mansikkapirtelö. Heitän teille kymysyksen iltaan: Mikä on elämän terkoitus?
- MV.ltä
hotandfire kirjoitti:
Voihan väsy, kiva mutta kiireinen päivä? Vastaan, että mansikkapirtelö. Heitän teille kymysyksen iltaan: Mikä on elämän terkoitus?
Elämän tarkoitus on..... Mitä mieltä sinä Hottis olet tuosta palstaan koukuttumisesta tai ihmisiin tottumisesta täällä ? En osaa nyt vastata kysymykseesi, koska mietin vain yhtä asiaa, että kehtaisiko tuo Kutaleen ryökäle vielä antaa minulle pakit, jos yrittäisin vielä yhden kerran. Hänhän on niin mielenkiintoinen mies, ettei tuollaista tapaa kuin kerran elämässä :D))
- hotandfire
En taida minäkään nyt osata vastata kysymykseesi. Kahtellaan sitten, kun olen miettinyt. Ota ihmeessä yhteyttä kutaleeseen, jos hän tuntuu sinusta niin mielenkiintoiselta. Tosin kyllähän sitä mielenkiintoisia ihmisiä tapaa useita elämänsä aikana, mutta jos tuntuu mätsäävän monet jutut kemioita, luonteen sopivuutta ja muuta hyvyyttä myöden niin miksi et ottaisi yhteyttä. Minä kannustan sinua. Mutta, jos jo pakit olet saanut niin sitten kannattaa vähän miettiä.
Hyvää yötä. - MV.ltä
Vai niin :D)))Miettiminen ei kuulu perustarpeisiini :D Hyvää yötä ja oman kullan kuvia ;D
- MV.tä
Oo kännissä kui käki.
- MV.ltä
Samaistuin tuohon kelju koo kojoottin :D Ethän sinä Kutale mikkää sinkku oo , vaa naimisissa tuo 700 000 mk.n pytinkis kanssa ;) Minustakin oli virkistävää tuon Tsägän seurassa. Tykkäsin oikeesti :) Hyvää yötä jokaiselle myös minulta.
- MV.ltä
Ollut erityisen virkeä aamu tänään, mistähän johtunee ;) Oikein hyvää huomenta ja leivosten laulua tui tui <3 Mikä Ihana aamu, huokaus :) Onko pikku huuhkajani aamuvuorossa :) <3 <3 <3<3 <3 en malttaisi odottaa ;)
- MV.ltä
Mietippä sitä ;P
- MV.ltä
En, säästän itseäni ;)
- MV.ltä
Tuunko viereen ?
- heikunkeikun_
ei mikään kevät vaan kesä. ens viikko on aurinkoo ja kahenkympin keliä )).
- tsägädägädäm
Ja mulla alkaa loma. Onpahan välillä aikaa vilkaista, mitä kutalex kirjoittelee, ja tarvittaessa palauttaa se maan pinnalle.
- MV.ltä
tsägädägädäm kirjoitti:
Ja mulla alkaa loma. Onpahan välillä aikaa vilkaista, mitä kutalex kirjoittelee, ja tarvittaessa palauttaa se maan pinnalle.
ajattele tsägä, eka kerran saadessani pakit, Kutale pudotti minut palstasiskon asemaan. Sitä ennen olin sentään sähäkkä Barracuda. Voitko kuvitella, palstasisko !! Voiko ihastunutta lyntätä pahempaan alennustilaan ?? Sitten tulit sinä pelastaen itsetuntoni rippeet siunaamalla minut armoitetusti palstavaimoksi. Tosin meitä vaimoja on useampia. Hän kyllä vaikuttaa aika kitsaalta mieheltä. Antaa nyt naiselle lahjaksi jäätelötötterön, kun kuulemma tulee halavemmaksi. Lopulta perui senkin. että sellainen mies on tämä Kutale. Nimensä mittainen mies.
- MV.ltä
Niin ei riittänyt, että olisi vain yhdelle siskolle antanut tötteröä, vaan hänen siskollensakin. Ihme, kun ei siskon siskon siskollekki.
- MV.ltä
Tiedoksi vaan, että hyvin on luistanu tähänkin mennessä ilman voitelua ;)
- MV.ltä
Mitä täällä oikein tapahtuu ?? No ei voi olla totta. En ole päissään, enhän edes juo koskaan !! No hoh hoijaa, tämä ketju on mennyt ihan sekaisin :D)) Onko joku mustasukkainen tai mitä ihmettä täällä oikein on meneillään.
Täällä on paistanut aurinko koko päivän. Hieman tuulee. Puut ovat ihanan vihreät. Todella kauniin näköistä. Miten teidän päivänne on sujunut ? Minulla oli jälleen hoitolaisia muutaman tunnin :)- MV.ltä
Meinaatko, että olen hänet hoidellut :D)) Niin mitä olen pilaillut ? En ole kyllä pilaillut.
Tsäkkee tarkotin. Etkö sit ou, likottanu joskus hänt? Etkös sie kirjutellukkaa uamutuimmaa tänne? ; D)).
- MV.ltä
Niin juuri, aamutuimaan :D Tuohan on kirjoitettu melkein päivällä, eikä aamulla. Jos siis tarkoitat tuota yllä olevaa viestiä. Mitä tuo likottanu tarkoittaa ? Nyt meni kyllä ohi.
Muksujen hoitamist se tarkottaapi, ku joku tuop ne siull "kyllää"niiku eele ja tännää : D. Tietkös niill pirtellöö vai syötätkö nammuu?
- MV.ltä
Sulla on kohta pirtelöt housissas !! Suatana
- MV.ltä
Tuo en sitten ollut minä :D)))
- tsägädägädäm
yxkutale kirjoitti:
Leikkisä poika tuo tsäkä : D)).
Voin kyllä myöntää omat juttuni tääl, ei ollut multa tuo. Ei ole mitään tarvetta leikkii kumpaakaan teistä täällä. Ihan omalla nikillä kirjoitan, jos kirjoitan.
- MV.ltä
En ole kyllä kirjoittanut mitään noista yllä olevista viesteistä. kamala palsta!! En lähtisi ollenkaan mukaan tuollaisiin keskusteluihin muiden kuin ihastukseni kanssa !! Aivan kamalan hävyttömäksi mennyt tämäkin ketju :( Kuka täällä oikein pilailee kustannuksellani ?
- MV.ltä
Minulla olisi tekemistä sinun kanssasi. Esimerkiksi tuo voitelu piilossa tornin korkeuksissa kuulosti mielenkiintoiselta vaihtoehdolta ;))) Höpsö :P Hyvää yötä :)
Öitä kaikill, piässöö tsäkä kirjottelemmaa ikäväll, ettei tule sinne monen minnuutin taukkoo ; D)).
- tsägädägädäm
yxkutale kirjoitti:
Öitä kaikill, piässöö tsäkä kirjottelemmaa ikäväll, ettei tule sinne monen minnuutin taukkoo ; D)).
Mulla sentään riittää siellä kysyntää, toisin on sulla.
- MV.ltä
Niin, kun Kutaleelle riittääkin yski todellinen kaipaaja eli minä ;D Kutaleelle, pittäähä minunki välillä laittaa sinnuu miehissii punntiloihis vähä vipinätä, ei se sinu yksioikeus oo härnätä minnuu ;D)) Mutta nyt tällä kertaa, ihan oikeasti hyvät yöt. Ehkä se on tämä valoisa alkukesän ilta, joka saa mielen niin levottomaksi. Ai niin, Kutale kysyit tuosta " aamutuimaan" laitetusta viestistä. No, en ainakaa tunnusta ;D Enkä mitää muutakaan täällä. Se on nyt sinun vuorosi päätellä asioiden oikea laita ;D)))) Levollisia ja viileintäviä unia <3
- miettiimiettii
yxkutale kirjoitti:
- kunhantotean
vähissä näyttää monen elämä olevan.
Jokos kansalaiset o ostellunna ruusuja?
- hotandfire
Ai ryysyjä vai?
Pitkkiimruusuja ostelin kolometoist : ). Vai ryysyjä, tokkopa. https://www.youtube.com/watch?v=SOD22klhK7s
Pitkkiimruusuja ostelin kolometoist : ). Vai ryysyjä, tokkopa. https://www.youtube.com/watch?v=SOD22klhK7s
- hotandfire
Hyvää yötä kaikille.
- MV.ltä
Ai risuja ? Taidan liueta tästä sängyn alle piiloon....
- MV.ltä
Juu, mut ne ei oo nii pelottavia.
- MV.ltä
Hui, mikä kuparsepätkö ? Kuulostaa pelottavalle
- MV.ltä
Hui, en tuu täältä.
- MV.ltä
Kop kop kop. Nukutko. Kuule.... mietin täällä sängyn alla sellaista, että jos lupaan olla tästä lähtien oikein kiltisti, niin saisinko ihan pikkuisen sitä kuparipötköä paljaalle pyllylle ?
Kupar o kyll tänäpäivänä kallist. Täss mopo immeisell oppii ; D)). https://www.youtube.com/watch?v=vPGUUc1pyAY
- MV.ltä
yxkutale kirjoitti:
Kupar o kyll tänäpäivänä kallist. Täss mopo immeisell oppii ; D)). https://www.youtube.com/watch?v=vPGUUc1pyAY
Mikähän on kuparin markkinahinta. Viimeksi, viikko sitten sain melko vähän, kun myin romun kerääjälle. Oli kilohinta matalalla. Kuorittua kuparijohtoa siis :D)) Kaikkea sitä viitsiikin...Mihin noita ruusuja ? Hieno video :)
80v ja 55v. Meinas rueta hymmyylyttämmää, ku laitoin unenpöpperös laserin soimmaan. Tull tää kappale ; D))). https://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=3&ved=0CCoQtwIwAg&url=http://www.youtube.com/watch?v=hTU49VVQMyY&ei=Yk5pVebKKoTXU_fHgcAB&usg=AFQjCNH7woXEIcEKPHeQ5_-URjpRW1MExw
- MV.ltä
yxkutale kirjoitti:
80v ja 55v. Meinas rueta hymmyylyttämmää, ku laitoin unenpöpperös laserin soimmaan. Tull tää kappale ; D))). https://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=3&ved=0CCoQtwIwAg&url=http://www.youtube.com/watch?v=hTU49VVQMyY&ei=Yk5pVebKKoTXU_fHgcAB&usg=AFQjCNH7woXEIcEKPHeQ5_-URjpRW1MExw
Sitä vaan, että oli kyllä äijällä meleko kalijut renkaat :D)) Mä en nii piittaa tuosta kumen poltosta, ku se käryää ja haissee. Eikä muutenkaa iske silimää mitenkää. Muuten tosi hieno video musiikkineen päivinne. Jorma Uotilaki vois olla ylpee noista tanssiliikkeistä :D Mikähän tuolla taustalla kärys. Olisiko ollut öljylätäkkö :O Eikait ? Hirvee musta savus siitä ainaki nousi. Mutta liekit oli hienot :) Hieno video, tykkäsin :) Humoristinen myös. Se on helppoa, jos sen ossaa ;) Mukava. että muistat ikäihimisiä kukkasin :)
- MV.ltäpitkäajatus
Muutun aivan varmasti kohta kurpitsaksi, tuumasi rakkaus, eikä enää mahtunut lasikenkään. Juoksi pettyneenä alas palatsin portaita ja myöhästyi. Hysss...hiljentykää !! Kuunnelkaa, kuinka kansa valittaa unissaan, ettei ole leipää, eikä huveja, eikä graavilohta. Vaimea mutina kiersi ympäri seutukuntaa, niin että naapurin alati uupunut setä joutui käyttämään öisin korvatulppia, ettei heräisi omaan muminaansa. Ja ihan jokaisella seuraavan seinän takana olijoille on korvatulpat, koska eivät ymmärrä, että rakkaus asuu heissä itsessään eikä naapurin sedän Sanni tädin kalkkunatäytteessä, joka viime jouluna voitti ensimmäisen palkinnon parhaimpana pidetyn koostumuksensa ansiosta. Täyte maistui oikeastaan melko mauttomalta, mutta tuomarit kyllä tunsivat sanni tädin tyylin tarjota herkkujaan kaikille niille, jotka kehuivat hänen tuotoksiaan. Palkinnon myöntäminen takasi tuomaristolle herkkuja pidemmäksi aikaa, koska Sanni täti leipoi milloin pipareita tai kaakkuja tuoden niitä myötähyvästä hymyileville punaposkisille pulskille tuomareille. Ja kaikki tämä oli sotkettu rakkauteen, niin kuin niillä olisi nyt jotain tekemistä keskenään. siis täytteellä ja rakkaudella, paitsi että olivat yhtä sotkua kaikki. Mutta nyt, kuunnelkaa !! Se on rakkaus, joka huokaa ettei kelvannutkaan ilman kultavaunuja, kahta lakeijaa ja puolta valtakuntaa. Ja kellokin ehtii lyödä kohta kahtatoista !!! Eikä kukaan ihmisistä halua herätä !! He vain nukkuvat ja näkevät unta suuresta rakkaudesta, jollaista ei oltu nähty koko maaimanpiirissä. Ja nyt ! Kuuletteko ? Kumpainenkin huokaa syvään siitä epäoikeudenmukaisuudesta ettei toinen ymmärrä toista. Ei ihminen rakkautta eikä rakkaus ihmistä :D)) Huvin vuoksi suolsin noita höpötyksiä, koska mietin samalla, että millainen on täydellinen rakkaus. Mitä se teidän mielestänne on ? Tai onko sitä olemassa tai ovatko kaikki rakkaudet täydellisiä ? Mitä rakkaus oikeastaan on. Onko siinä piikkejä niin kuin kymmenessä pitkässä ruusussa :D
Aika pitkä alustus kysymyksell ; D)). Nyt muute o tervaleppee kotosall. : D)) Huvittaapi tuo yks juttu kertomuksessas. Tuo R sana kyll o vieläkkii arvotus. Vanahois pariskuntilois sen ylleesä näkköö, epä ylleesä muis.
- MV.ltä
Tervaleppää, saunaanko ? Voi että :) Sauna on niin tunnelmallisen näköinen pelkällä olemuksellaan. Siihen liittyy niin paljon tuntemuksia. Jotenkin tuo puu on sellainen lämmin luonnonmateriaali. Se haiseeki niin hyvälle, vaikka sinä taisit olla kyllästynyt sen pölyyn. Pihani reunamilla on aika paljon tuota tervaleppää. Minkä sävyistä se on ? Tämä aihe on minulle hieman tuntematon. Onko se miten käsitelty ? Tai tarkoitan sitä puun väriä. Onko se tumma tai vaaleaa Lämpökäsitelty tms ?? Niin mikä sinua huvitti tuossa höpötyksessä. se Sanni tädin herkkuko? ;D
- tsägädägädäm
MV.ltä kirjoitti:
Tervaleppää, saunaanko ? Voi että :) Sauna on niin tunnelmallisen näköinen pelkällä olemuksellaan. Siihen liittyy niin paljon tuntemuksia. Jotenkin tuo puu on sellainen lämmin luonnonmateriaali. Se haiseeki niin hyvälle, vaikka sinä taisit olla kyllästynyt sen pölyyn. Pihani reunamilla on aika paljon tuota tervaleppää. Minkä sävyistä se on ? Tämä aihe on minulle hieman tuntematon. Onko se miten käsitelty ? Tai tarkoitan sitä puun väriä. Onko se tumma tai vaaleaa Lämpökäsitelty tms ?? Niin mikä sinua huvitti tuossa höpötyksessä. se Sanni tädin herkkuko? ;D
Teil kahdella ei ole elämää. Nyt on se on todistettu.
Mitä kaunein kesäpäivä, viikonloppu ja mitä tekee palstajauhajat, istuu koneillaan ja sättäilee toisilleen!
Jos teil olisi elämä, josta niin paljo maalailette tääl mielikuvia toisillenne niin ettepä joutaisi koneella istumaan. Kutaleen olen jo aiemmin yllättänyt taustalla seuraavan tarkkaan silloinkin kun väittää mukamas olevansa töissä.
Sii skutale ei ole töissä, tytötön j siksi jaksaa jauhaa tääl vaikka yötä päivää.
Itse nyt ekaa kertaa tänään vilkaisin tänne, koko päivän ulkona puutarhahommissa. Toivoisin teille samanlaista insipraatiota pysyä kesällä ihan muissa jutuissa. - tsägädägädäm
tsägädägädäm kirjoitti:
Teil kahdella ei ole elämää. Nyt on se on todistettu.
Mitä kaunein kesäpäivä, viikonloppu ja mitä tekee palstajauhajat, istuu koneillaan ja sättäilee toisilleen!
Jos teil olisi elämä, josta niin paljo maalailette tääl mielikuvia toisillenne niin ettepä joutaisi koneella istumaan. Kutaleen olen jo aiemmin yllättänyt taustalla seuraavan tarkkaan silloinkin kun väittää mukamas olevansa töissä.
Sii skutale ei ole töissä, tytötön j siksi jaksaa jauhaa tääl vaikka yötä päivää.
Itse nyt ekaa kertaa tänään vilkaisin tänne, koko päivän ulkona puutarhahommissa. Toivoisin teille samanlaista insipraatiota pysyä kesällä ihan muissa jutuissa."Sii skutale ei ole töissä, tytötön j siksi jaksaa jauhaa tääl vaikka yötä päivää."
Täsmennän lausetta, siis kutale ei ole töissä, työtön (myös tytötön) ja siksi jaksaa ja ehtii jauhaa tääl pas*aa vaiks yötä päivää. MV.ltä kirjoitti:
Ee ollunna vaihto ehtoja ja viell kolomemetrist. Aika vualleeta tu o ja lakattu nätiks : D)). No ee vaineskkaa : D)).
- MV.ltä
Siis mitäh ??? Aamulla laitoin tänne yhden viesti, ennen kuin lähdin liikenteeseen, Olin poissa kotoa. Valmistujaisissa, kaupassa käyntiä jne. Kun tulin kotiin, tein kotihommia ja ruokaa. Ja nähtävästi viiden jälkeen olen tullut takaisin tänne, kun alkoi väsyttämään aikainen herääminen. Heräsin 6lta. Ja mitä se edes sinulle kuuluu. Ihan sama, mitä minusta kirjoitat, sillä itse tiedän parhaiten, mikä on totta. Minulle on myös aivan sama, oletko sinä ollut täällä koko päivän vai puutarhassa. Samaa koskee Kutaletta. Minulle on aivan sama, onko hän työtön tai mikä. Keskustelen hänen kanssaan, koska se on mukavata. Miten sinä jaksat seurata muiden palstalla oloa. Onko sinulla jokin motiivi tuolle käytöksellesi. Itse en keksi muita syitä kuin provoilun. Mihin pyrit ja miksi ? Enemmänkin olisin huolissani sinusta kuin Kutaleesta, jos oikeasti toimit noin, etkä ole provoilemassa.
tsägädägädäm kirjoitti:
"Sii skutale ei ole töissä, tytötön j siksi jaksaa jauhaa tääl vaikka yötä päivää."
Täsmennän lausetta, siis kutale ei ole töissä, työtön (myös tytötön) ja siksi jaksaa ja ehtii jauhaa tääl pas*aa vaiks yötä päivää.Italijjooko sie opiskelet, ku siikittelet : D)). Ehä mie ukkomiehenä tänne kirjottaskkaa, niiku erräät ; D)). Sie ku hermostut, alakkaa tuo kiell taittummaa kummast.
- MV.ltä
yxkutale kirjoitti:
Ee ollunna vaihto ehtoja ja viell kolomemetrist. Aika vualleeta tu o ja lakattu nätiks : D)). No ee vaineskkaa : D)).
No tuo käsitys minullakin näin naisena on, ettei voi lakata. Tuosta kuparipatukast tuli mieleen, että lihanhinta on muuten laskenut viime vuodesta. Jos se laskee tätä samaa rataa ja me vielä kirjoitellaan silloin täällä, on se jo tosi halpaa sitte. Jos satun vielä ollee ilkiänä :)
Mittee siit kuparist huavveilet, nikkellii liilloo siin : ). Tuommone ois paremp.http://www.stara.fi/2015/05/29/nell-pleasure-seed-maksaa-17000-euroa/
- MV.ltä
Liian kallis ja epäaito muutenki. Punastuin aikalailla huh huh :D)) Se juntti - versiokin oli liian hintava minulle. Nuo leivokset näyttivät mielenkiintoisilta. Hieman samanlaisia olen tehnyt. Missähän noiden resepti on..huhhuuuu.....missä olet reseptiii. se joutui hukkaan. Missähän se on se resepti no huh huh.....
Meillä taittaa nää juttuset männä levottomiks, missee JT:eeeeeeeeeeeee. Tuoll toissaallakkii meinasin kärähttee, mutt onneks kukkaa ee huomanna : ).
- MV.ltä
Nyt pitää ryhdistäytyä, ettei ala kohta ällöttämään. Kaksi suhteessa olevaa ihmistä saa tehdä mitä haluaa ja miten päin suinkin taipuvat, mutta ei täällä oikein viitsi hirveästi outojen kanssa höpöttää. Ja hyi ittells..vai muillakin palstoilla ;D
Niimpä maine männöö, tai oha tuo varmmaa jo männynnäkkii : D)).Vastasin muutaman kerran vuan : ). Nii eehä nuo meijjän viteot kyll o kovi järkevvii. Olkos mukavat valamistujaiset, missee kävit?
- MV.ltä
Parin kilometrin päässä, tuttuni pojan valmistujaisissa. Ja minä kun en oo täällä ollu muiden kanssa kuin sinun :( Oletpa vikkelä veitikka ;D Onko sauna lämpiämässä ? Kohtahan se vissiin menee remonttiin. Mites sitten, käytkö rantasaunassa ? Käytätkö siellä vatipesua ? Voin kuvitella ;)
Siitt se soppa syntyssii, jos löötäsit sen juttusen : D)). Vattiipa hyvinnii ja vesspumppukkii o kaks sylinterinen kammell veivattava tappaus. Eehä nuo laue hommat nyt ou monen tunnin assii. Saunas kääty ajat sitte : ).
- MV.ltä
Ai niin kyse olikin pelkistä lauteista, eikä siis koko saunasta, seinistä yms Höpsis, kuka siitä nyt sopan keittäis, kun tuntemattomat keskenään höpisee. Mekin vain täällä ajankuluksi höpötetään. Sitä paitsi voin arvailla, että siellä toisella palstalla on joku sanavalmis nainen ;D Ilman muuta sinun pitää päästä vähän leikkimään sinne sun tänne. Anna mennä vaan niin palijo ku rahkeet riittä ( perästä sitte kuuluu ;O) Jaahas, pitäsköhän käydä kurkkaamassa välillä tuolla I....... palstalla, sieltä varmaan on hieman lämpimämpi vastaanotto kuin täällä !!
- hotandfire
Hmmm. Minuakin on jo pitkään vaivannut tuo teidän ihme horina ja ihannointi pitkistä suhteista. Hienoahan se on, mutta miksi toitotatte sitä vähän väliä. Ymmärtäisin, jos teillä sellaiset olisi ja olisitte omasta mielestä parempia ihmisiä kuin keskimäärin muut ihmiset tai jos olisitte kovin katkeroituneita omasta vikaan menneestä suhteestanne. Niin, että miten on? Nätti päivä ollut tänään.
- MV.ltä
Mistä olet niin lukenut. Oletkohan tulkinnut asian oikein ? Jos oletkin tulkinnut väärin kirjoitukseni tai minä olen jälleen onnistunut kirjoittamaan epäselvästi :) Höpinäähän nämä vain :) Mitä olet tänään touhunnut ?
Kysymykssee kysymyksell. Etkö ite halluis rinsessoo tai oikkeesttaa rinssii ja puolt valtakunttoo ja elämmee onnellisena elämäloppuu ast? Mulla nyt o vähä luiskahtanna tuo huave ja suattaa viell männä jokune vuoskymmen, mutt ehkäpä viell joskus tulis aika. Mulle aikonnaa sanokkii joku pomo, ett työ outta B kansalaissii ja kyll se pikkuhiljjoo silt alakkaa näyttee. Kaikk polettaa alas, kysymys kuulluu. Miten kaikkiall o kurjuut ja 1 rosentti immeisist muailmas hallihttoo 48 rosenttii muailman varallissuuvest yms. Tuos jännä juttu.https://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0CB4QFjAA&url=http://www.kansanuutiset.fi/uutiset/ulkomaat/3318761/maailman-rikkaimpien-oma-prosenttiliike&ei=VQ5qVdS1E8TzUvvggMAC&usg=AFQjCNGEJ6d3hjatxlEH6lhVYdtSDPtkEg
- MV.ltä
Tuosta aiheesta kirjoitellaan ja keskustellaan tuon tuosta. "Puoli valtakuntoo ym " Aaaa, onkohan minun juttuni sanoma mennyt pieleen. Tai sitten ei. Kirjoitin sen huonosti. Muttenkin se on aika hyppivä eikä ole selvää kronologista järjestystä, niin että siitä syntyisi oikea mielikuva. Sanoma siinä oli, että toisinaan me ihmiset tavoittelemme taivaita suhteissamme. Tai petymme helposti tai vaadimme liikaa toisilta yms. Tai haemme rakkauta niistä asioista, joissa sitä ei ole. Tiedätte nuo kuviot. Kun oikeastaan rakkaus ei vaatisi meiltä muuta kuin epäitsekästä toisen huomioon ottamista. En nyt tarkoita sitä, että olisin katkeroitunut. Pettynyt olen kyllä, mutta en ajatellut sitä tuota kirjoittaessani . Se oli vain yksi mielipide muiden joukossa. Oikeastaan täytyy sanoa, etten ole koskaan haaveillut prinsseistä. Enpä taida oikeastaan haaveilla juurikaan noista asioista. Elämä koostuu kuitenkin etupäässä arkisista asioista. Menipä tämä totiseksi.
- hotandfire
No, joopa.Mielenkiintoiset aihet teillä, mutta kova väsy ja huomenna taas aikainen herätys, joten täytyy painua unosille.
Hyvät yöt. MV.ltä kirjoitti:
Tuosta aiheesta kirjoitellaan ja keskustellaan tuon tuosta. "Puoli valtakuntoo ym " Aaaa, onkohan minun juttuni sanoma mennyt pieleen. Tai sitten ei. Kirjoitin sen huonosti. Muttenkin se on aika hyppivä eikä ole selvää kronologista järjestystä, niin että siitä syntyisi oikea mielikuva. Sanoma siinä oli, että toisinaan me ihmiset tavoittelemme taivaita suhteissamme. Tai petymme helposti tai vaadimme liikaa toisilta yms. Tai haemme rakkauta niistä asioista, joissa sitä ei ole. Tiedätte nuo kuviot. Kun oikeastaan rakkaus ei vaatisi meiltä muuta kuin epäitsekästä toisen huomioon ottamista. En nyt tarkoita sitä, että olisin katkeroitunut. Pettynyt olen kyllä, mutta en ajatellut sitä tuota kirjoittaessani . Se oli vain yksi mielipide muiden joukossa. Oikeastaan täytyy sanoa, etten ole koskaan haaveillut prinsseistä. Enpä taida oikeastaan haaveilla juurikaan noista asioista. Elämä koostuu kuitenkin etupäässä arkisista asioista. Menipä tämä totiseksi.
Hotill oll tuo kymysys : ), hiä jo män nukkummaa. Hyvvii öit hänell : ). No en tiijjä, minnuu ylleesä hymmyylyttääpi elämä, vaikk se potkissii. Mutt o se siin mieles hyvä, ku tiijjä kaikist elämän kiemuroist. Ei voi niist nii huavveillakkaa, ainaskkaa paljjoo : ).
- MV.ltä
Sori, kun tukin väliin :( ajattelin, että Hottis jatkaa siitä...Toivottavasti hän huomenna vastaa tai mitä Hottis ?? Ajattelen niin, että vaikka minulla oli omat pettymykseni niin kaikesta oppii jotain. takaraivoon on iskoutunut sellainen ajatus, että kaikesta oppii jotain, eikä mikään ole yksipuolisesti joko hyvä tai huono asia,vaan että asioissa on molemmat puolet. Aina ei kyllä jaksa hymyilyttää. Toisinaan kyllä. Tuosta ylemmästä linkityksestäsi. sitä tarkoitin, kun kirjoitin, että tuosta aiheestahan on paljon kirjoiteltu ja käyty keskustelua. Niinhän se on Suomessakin, että suomen rikkaimmat, Nalle Walhroosit sun muut omistavat suurimman osan varallisuudesta. Näi se vaa on. Haaveilemisesta. Voisiko olla niin, että ihmisillä olisi kuitenkin ne perustarpeet, jotka hän pyrkii tyydyttämään. Joko sitten vaikka haaveilemalla, jos ei muuten :)
Ei tuo Nalle kumminkkaa taijja tuoho rosenttii kuulluu ja Ruottalaineha hiä o. Mitteepä sill rahall. Piäassii jott toimmee tulloo : ). Pitäsköhän pikku hiljjoo vettäyttyy yö puul. Huavveilu unnii kaikill : ).
- MV.ltä
No ei varmaankaan koko maailman rikkaimpien joukkoon kuulu, muuta varmasti ainaski Suomen hyvätuloisimpiin... Globalisoitumisen myötä, meniskö nuokin rahat ulukomaille kuitenkin. Oli Suomalainen tai ei :D En ymmärrä noista. Ensi viikko palsta vapaata ja teillä rauha maassa. Toivottavasti Hottis sun muut kirjoittelevat oikein urakalla ensi viikolla, kun en ole viemässä sanoja muiden suista :D Hyvää yötä kaikille täältäkin :) Niin tänään olivat kuulemma kalat syöntipäällä. Kävi ystävä esittelemässä saaliitaan.
: D)) Meinasinnii eele yöll kyssyy oukko onkell jo käynynnä? Mitteepä kysymmää, ku sie kerkkeet jo vasttoommaa ; D)). Ostin muute eelen myös katiskoit sai puollee hinttaa ja oll jo koottuja. Mie viell pien muananttain pekkassii : ).
- hotandfire
Vai kalassa olette käyneet? Taidatte olla kovia poikia/tyttöjä kalastamaan? Mitä mieltä olisitte muuten omavaraistaloudesta? Miten päivä muuten?
Ee oo kerenny, juhlii kolomena päivänä peräkkäin. Kohtaha siihe jouuttaan, ku eu:uu lopettaapi kaiken Suomest Ja alakkaa työnttee keenimanipoloittuu aterijjoo tän. Sitt pittää rueta kasvattammaa evvääsä ite. Syyvves ja juuvves o männynnä : ).
- MV.ltä
yxkutale kirjoitti:
: D)) Meinasinnii eele yöll kyssyy oukko onkell jo käynynnä? Mitteepä kysymmää, ku sie kerkkeet jo vasttoommaa ; D)). Ostin muute eelen myös katiskoit sai puollee hinttaa ja oll jo koottuja. Mie viell pien muananttain pekkassii : ).
Jaaha, eipä ole tänäänkään täällä ketään. Aika lopetella siis. Katiskoista meinasin kysyä jo viime viikonloppuna, mutta mitäpä tuota kyselemään, kun Kutale vastaa kysymättäkin :D)) Ostin myös viikko sitten katiskan. Sellaisen neliön mallisen. Ihan vain Tokmannilta. Taisi olla Ahti nimeltään. Uusi malli minulle :) Hyvää kesää myös minulta kaikille. No tulkaa nyt tänne...en mää hallaanatta lähde :) Ja kiitos kaikille mukavista juttu tuokioista :) Tulee ihan ikävä :( Mutta valoa päin :)
Pallaillaan, jos pallaillaan. Hyvvee kessee kaikill : ).
- hotandfire
Tietysti me palaillaan. Tai mitä me nyt palailtais kun täällä ollaan edelleen. Mitenkäs on pakkaspäivä mennyt? Itseäni on palellut ihan luita ja ytimiä myöden. Sitä se kesä teettää.
- kohtasetulleetakas
eikö vaa oo tuo kutale tuollaseks äijänrötisköks aika pleijjeri. yks kun jättää viikoks, on toinen jo roikkumassa housunlahkeessa kerjäten huomioo :) :) :) :) :)
- hotandfire
Sellaisia ne tosi miehet vaan on.
- MV.ltä
Minä palailen ainakin, oli sitten väkeä tai ei. HuuHUuuuuu !!! ketä täällä onkaan ?? Hottis kysyit tuosta omavaraistaloudesta. Omavaraistalous on hyvä juttu. Kun valtiolta loppuu rahat ja tätä myötä avustukset sekä ei ole tarjota työpaikkoja niin omavaraisuus on silloin kova sana :D)) Hottis, viljelisitkö sinä ruista niin minä voisin viljellä perunaa. Vaihdetaan sitten päikseen ;) Tai mitä viljeltäisiin ? Hei muuten. Viime viikonloppuna aamulla 6 aikaan oli 3 hirveä keittiön ikkunan alla. Olis ollut lihhaa tiedossa, mutta ei oo ennää pyssyä :( Eikä kyllä oo lupaakaan eikä taija olla metästys aikakkaa. Enkä taija olla metästäjän näkönenkää :D)) Kutalekko on jättäny palstan. Otti ja lähti ovet paukkuen. Sellasii miehet. Turha oottaa selityksiä ;D
- hotandfire
Olisko pirttiviljely mitään MV? Palailen myöhemmin tänne, jos et te täällä kirjoittele niin sitten jutskaan tuolla mualla palstoilla. Oli yksi muukin juttu mielessä, mutta katsotaan saatteko elvyteltyä tätä henkiin.
- MV.ltä
Se olisi hieno homma. Auraan vain kiinni ja kyntämään. Tämä palsta ei vain sovellu tuohon viljelymuotoon. Pitäisi olla oma palsta irl, jota hoidella ;D Minä olen kyllästynyt noihin muihin palstoihin. Ajattelinkin, että kävisin vain tässä ketjussa, jos tämä jatkuisi. elvytyksestä tulee mieleen talous ja sitä myötä tässä yhteydessä perhe, joka on perusyksikkö. se herättää monenlaisia ajatuksia omavaraistaloudesta tuohon pirttiviljelyyn asti. Ne sopisivat hyvin yhteen. Suuri katras ja omavaraisuus :) Mutta juu, pitäisiköhän lähteä ulos. Aaaa, niin muuten kisu on kuin tiukka pallo, varmaan pennut syntyvät parin viikon sisään :) Pirttiviljelyä kerrakseen ;D Mitä ajatuksia sinulla Hottis herättää nämä kirjoitukseni ?
- hotandfire
Eipä sinusta oikein ota selvää MV. Vähän niinkuin vaikeesti tartuttava. Hieman pöyhkeä, omahyväinen, häivähdys jotain hyvää pinnan alla tiedä häntä vaiko ilkeämieleisyys (itsepä tiedät parhaiten). Vähän sellainen fiilis, että jos olisit mies niin tekisi mieli puraista. Mutta kerropa itse millainen olet?
Voihan tässä kirjoitella, mutta täytyy eksyillä muallekin, kun olet niin huono vastailemaan, mutta onneksi olet opettanut minuakin noille tavoille. Mitä itse mieltä kirjoituksistani? Vähän vaikeaahan tämä on kun ei tunneta toisiamme irl. Mut, mut palailen myöhemmin, nyt velvollisuudet kutsuvat. - MV.ltä
:D)) Voi apua. Minäkö huono vastailemaan. Kyllä minä olen kova vastailemaan ja kirjoittelemaan täällä. Ota oppia minusta, äläkä karkaile koko ajan. No irl minua sanotaan etupäässä ja liiankin usein kiltiksi. En tunne itseäni kiltiksi, joten en ehkä olekkaan sitä, vaan juuri tätä mitä täällä eli ilkeä :D)) Minusta sanotaan, että sinä nyt et ainakaan ole ollut tuon ilkeyden takana tai että sinusta nyt viimeiseksi voisi tuollaista kuvitella, jos on kyse jostain ilkeämielisyydestä tms. En ymmärrä tuota ollenkaan. En ole hieno, enkä ole kiltti. Luulen kuule vakavasti, että olen keskinkertaisen tavallinen. Mutta jotakin ristiriitaista täytyy olla, koska se miksi minua on sanottu hyvin usein on sanahirviö SEKSIKÄS :D)))) Enkä ole vielä tähän päivään mennessä saanut selville, mistä tuo nimitys tulee. Jos se on juuri tuota mainitsemaasi ristiriitaa :D Eli kuulostan kamalalle ristiriitaisuuksineni. Millaisena sinä näet itsesi Hottis ja millaisia kommentteja olet kuullut muiden suista itsestäsi ? Tässä ketjussa emme pääse tuntemaan toisiamme niin hyvin, että voisin kunnolla alkaa tekemään sinusta mielipidettä. Aika kätsä varmaan oot. Sillä oot aivan varmasti aika kova puremaan muutes ;D
- hotandfire
Miksi haluat MV olla ilkeä? Miksi olisit irl mukava ja täällä ilkeä. Enpä ymmärrä tuota. Niin minä olen mukava, kiltti, puolustan heikompia, sopivasti sosiaalinen, pohtiva, sovitteleva, intohimoinen, kilpailuhenkinen mutta melko kärsivällinen, äärettömän hyvä muisti haluamassani asioissa. Helvetin hankala sille päälle sattuessani, joskus jääräpäinen mutta lempeä ja iloinen ja positiivinen ja toivon maailmanrauhaa. Elikä yhteenvetona aivan tavallinen. Ja MV laitapa nyt enemmän niitä omia ominaisuuksiasi kehiin?
p.s. huomaatko ei yhtään ulkonäköön liittyvää kommentia. Tavis, mutta se palo. Jotkut tykkää toiset ei. - MV.ltä
En halua olla ilkeä, enkä huomaa olevani täälläkään ilkeä. Olen aika paljon tälläinen myös irl, eikä minua kukaan ole sanonut ilkeäksi. Ulkonäkö on jokaisella juuri se, minkä on syntymässään saanut. En ole yhtään ulkonäköpainoitteinen. Omia ominaisuuksiako. No viimeiseen asti kärsivällinen. Siksi minua sanotaan ja sen olen huomannut myös itse. Siitä on hyvin paljon etua työssäni. Niin, en yhtään kilpailuhenkinen. Helposti teen sen likaisen työn, joka ei muille kelpaa odottamatta siitä sen kummempaa kiitosta tms. Minusta pääasia on, että homma etenee ja toimii, aivan sama kuka ne palikat kasaa. Jos ei muut niin sitten vaikka minä. Olen yleensä se, joka tekee homman, kun muut vielä riitelevät siitä, kuka sen tekee :D Ja kova nauramaan. Huono huumorintaju. Jankkaaja. Tahdon saada asiat selvitettyä viimeiseen tappiin. En tykkää ilmassa roikkuvista epäluuloista ja kyräilystä. En selän takana pahan puhumisesta. En juoruamisesta. Selkään puukottamisesta. Olen yleensä aina se, joka pyytää anteeksi. Täysin kunniahimoton eläjä myös. Lapsi ja eläinrakas. Tykkään ihmisistä. Jokaisessa on jotain hyvää. Ulkonäkö: nenä, suu ja silmät suurinpiirtein omilla paikoillaan.
- hotandfire
Hyvää yötä. Täytyy hiipiä nukkumaan ja valmistautua tulevan päivän koitoksiin.
- MV.ltä
Yöunet ovat tuiki tärkeät. Nuku hyvin. Menen vielä tässä saunaan.
Saunass asuu Juntun Jonttu, vanha, viisas saunatonttu, polviin asti partaa puuntaa kiertäen kaulaa kuutta suuntaa.
Hällä puna-hiippalakki, vihertävä vihtatakki, saunanluukusta kun luikkaa, pienet pikisilmät tuikkaa, puut ja pahkat takkaan kantaa, taikalöylyn lämmön antaa.
Ja kun lasta kylvötellään, kurkistaa hän hiljaa hellään komerosta kiukahalta, musta muuriparrun alta.
Kun nyt loistaa lapsen laatu, kun on piltti paitaan saatu, silloin tonttu kiikkuu, kuukkuu, kiipee lakeislaudan luukkuun, piipittäen putken läppää pienen saunapolskan näppää.
Ja kun löylyn huurut hukkuu ja kun kaikki lapset nukkuu, ihmetellen ikkunasta kurkistaa hän lempilasta,
hymyilee ja hiljaa hyrrää, sitten saunaan käydä kyrrää, vielä loppulöylyn heittää, sammalihin parran peittää, nukkuakseen etsii nurkkaa, luukun kautta kuuta kurkkaa.
Kun on taivas tähtikirkkain, nukkuu soittoon heinäsirkkain, lasten lysti Juntun Jonttu, vanha, viisas saunatonttu.
Larin-Kyösti - summasummarum
MV.ltä kirjoitti:
:D)) Voi apua. Minäkö huono vastailemaan. Kyllä minä olen kova vastailemaan ja kirjoittelemaan täällä. Ota oppia minusta, äläkä karkaile koko ajan. No irl minua sanotaan etupäässä ja liiankin usein kiltiksi. En tunne itseäni kiltiksi, joten en ehkä olekkaan sitä, vaan juuri tätä mitä täällä eli ilkeä :D)) Minusta sanotaan, että sinä nyt et ainakaan ole ollut tuon ilkeyden takana tai että sinusta nyt viimeiseksi voisi tuollaista kuvitella, jos on kyse jostain ilkeämielisyydestä tms. En ymmärrä tuota ollenkaan. En ole hieno, enkä ole kiltti. Luulen kuule vakavasti, että olen keskinkertaisen tavallinen. Mutta jotakin ristiriitaista täytyy olla, koska se miksi minua on sanottu hyvin usein on sanahirviö SEKSIKÄS :D)))) Enkä ole vielä tähän päivään mennessä saanut selville, mistä tuo nimitys tulee. Jos se on juuri tuota mainitsemaasi ristiriitaa :D Eli kuulostan kamalalle ristiriitaisuuksineni. Millaisena sinä näet itsesi Hottis ja millaisia kommentteja olet kuullut muiden suista itsestäsi ? Tässä ketjussa emme pääse tuntemaan toisiamme niin hyvin, että voisin kunnolla alkaa tekemään sinusta mielipidettä. Aika kätsä varmaan oot. Sillä oot aivan varmasti aika kova puremaan muutes ;D
MV.ssä jotain niin paljon samaa kuin kutaleessa- nimittäin just toi teflonmaisuus. Ja muutama muukin piirre= sama henkilö kirjoittelee itse itselleen.
MV kaipaa huomiota samalla lailla kuin turjake, ja kehuu itseään teksteissään mukamas itse sitä tajuamatta. Saahan sitä maalailla vaikka millaisia mielikuvia ittestään ,mutta jos MV olisi puoliksikaan niin hyvännäköinen vrt. SEKSIKÄS kuin itte mainostaa olevansa, niin tuskinpa tällasilla saiteilla jollekkin partaturjake möhikselle kirjoittelis.
Yhtä kaikki, tyhmä persoona, joka ei tajua olevansa tyhmä ja läpinäkyvä. Ja TYHJÄPÄÄ! - MV.ltä
Äläpä nuolaise ennen kuin tipahtaa, sillä kyllä minä tuon olen tajunnut jo ajat sitten, että olen tyhjäpää :D)) Seksikkyydestä muuten, kuka ulkonäöstä on puhunut ;D En muistaakseni ole koskaan kehunut ulkonäköäni täällä. Kyllä se on aivan lukijoiden omaa tulkintaa ja mielikuvaa ollut, jos sellaista väittävät. Sitäpaitsi vain köyhän mielikuvituksen omaava väittää, että sksikkyys on pelkkää ulkonäköä. Teflonimaisuudesta. Vaikuttaisikohan siihen tuo, että näkee jokaisen ihmisen samassa uppoavassa laivassa itsensä kanssa. se tarkoittaa sitä, ettei osaa katsoa muita ylhäältä eikä alhaalta käsin. Ai, onko Kutale kehunut itseään ??? Tuo oli kyllä minulle aivan uusi väite, sillä minä en ole kertaakaan huomannut sellaista. Ja hei nyt, ihan oikeasti, ajatteletko aivan tosissaan, että minä kirjoitan Kutaleelle hänen ulkonäkönsa vuoksi ? Pidättekö te minua niin pinnallisena ja tyhmänä ? sitä paitsi en ole mikään teflon. Saatte nytkin minut provosoitumaan, mutta en itseni puolesta vaan ennemminkin Kutaleen. Siksi koska te haukutte hänen ulkonäköään. Otaksun hänen kuitenkin olevan kaiken tällaisen sotkuisen ajattelun yläpuolella, että hän ymmärtää ihmistä ja heidän heikkouksiaan, eikä ota itseensä, koska tietää, että ulkonäköään ei kukaan voi valita, mutta käytöstään sekä ajattelu tyyliään voi aina kehittää. Me olemme kaikki samassa laivassa. Joku voi joskus lentää ylikin. Ei ole ollenkaan itsestäänselvyys, että pysyy itse laivassa. Mikään ei ole itsestään selvää....
- MV.ltä
Lisään vielä, etten minä itse pidä itseäni seksikkäänä, en hyvännäköisenä, en mukavana. Vaan aivan tavallisena melko voimakkaan hoitovietin omaavana vanhankansan perus naisena, joka hämmästyy kuullessaan ulkonäköään kehuttavan ja juoksee piiloon. Joten jos nyt lopetettaisiin kaikki nämä ulkonäköön liittyvät tyhjänpäiväiset puheet, sillä onko sillä oikeasti jotain merkitystä.
- älämussutaenempää
MV.ltä kirjoitti:
Lisään vielä, etten minä itse pidä itseäni seksikkäänä, en hyvännäköisenä, en mukavana. Vaan aivan tavallisena melko voimakkaan hoitovietin omaavana vanhankansan perus naisena, joka hämmästyy kuullessaan ulkonäköään kehuttavan ja juoksee piiloon. Joten jos nyt lopetettaisiin kaikki nämä ulkonäköön liittyvät tyhjänpäiväiset puheet, sillä onko sillä oikeasti jotain merkitystä.
ja taas piilo omakehu "joka hämmästyy kun kuulee ulkonäköään kehuttavan". Daiju oot mikä daiju!!
- hotandfire
Olkaa minkä näköisiä olette, mutta minä olen ainakin ihan tyytyväinen ulkonäkööni ja ihan ihmiseltä näytän, eikä kaikki juokse karkuunkaan. Ja ainahan sitä voi itsestään huolehtia. Kukin tavallaan. Mielestäni ihmisten ulkonäköä ei tule arvostella, paitsi että ainahan sitä positiivisia kommentteja on kiva kuulla. Niin ja missien ulkonäköä kyllä voi arvostella, sillä he ovat valinneet alan työkseen ja hehän kilpailevat siinä. Mitä muuta päiväänne?
Niin ja ollaan vaan kaikki seksikkäitä. Se on niin ihanaa......- MV.ltä
Niinhän se on, että tosiasiat pysyy täällä kuitenkin piilossa jo senkin takia ettei kukaan usko, mitä täällä lukee. Oli se totta tai ei. Aivan merkityksetöntä sen takia kaikki kuitenkin. Täällä on satanut vettä koko päivän. Koiraa käytin lenkillä, muuten ollut sisällä. Entä mitä sinä Hottis olet puuaillut muuta kuin haaveillut puremisesta ;D ?
- hotandfire
Kaikenmoista olen tänään puuhaillut. En oikein tykkää näin kiireisitä sunnuntaipäivistä. Nooh, kaikenmoisia tulevaisuudensuunnitelmia tehnyt, ne pitää kiinni elämän uskossa, ikävimmässäkin tilanteissa. Mitä itse olet tehnyt?
- MV.ltä
Onko sinulla vähän sama ajatus kuin minulla, että haluaisi jotenkin viettää pyhät rauhallisemmin ? olen samaa mieltä tuosta tulevaisuuden suunnittelusta. Se tosiaan antaa elämälle jonkinlaisen eteenpäin menevän suunnan ja keskittää ajatukset toivoon. Suunnitelmien ei tarvitse välttämättä olla edes suuria. Minulla kävi pari vierasta,kavereita. Oli todella mukavaa jutustelua :) Syötiin jätskiä ja naurettiin kunnolla. Etupäässä omille kömmähdyksillemme :D Loppuukohan tämä Kutaleen ketju. Mitä sitten tehdään. Aloitammeko oman ketjun ? Toisaalta minulla on ollut nyt tänä viikonloppuna hankala tunne etenkin tuosta ikävä palstasta. Pitikin käydä siellä. Aikoinaan ennen Barracudaa oli sama tunne. Kuin joku yrittäisi sotkea ahkerammin tämän ketjun olemassa oloa. Tai sitten se on vain harha aistimus, mutta siltikin...Mietityttää tämä. Tai antaisiko piut paut...Täällä on satanut koko päivän, nyt illasta aurinko näyttäytyi hieman ;) Aika märän näköinen oli piha auringon alla, siinä mietiskelin.. sateen ja rajumyrskyn jälkeen kosteikoissa puiden varjot seisovat suorina kuin, oksat painuneina kuin häviäjät taistelun väsyttäminä. Varjot ovat kuin muistoja, jotka eivät tahtoisi luovuttaa eivätkä hävitä, vaan palaavat aina uudestaan ja uudestaan. uupuneina unohtamaan. Ne käyvät kyllästyneinä samaa taisteluaan kerta toisensa jälkeen ja palaavat aina uudestaan. vettä valuvina kyynelehtien suorina ja jälleen vahvoina kaipuun tunteistaan. Eivätkä suostu taipumaan unohdukseen pahimmankaan myrskyn alla. Mikä saa muistot aina palaamaan. Mikä saa puiden varjot tulemaan esiin. Rakkaudenaurinko, joka on odottamassa jokaisen myrskypilven yllä niin kuin on jokaisen kaipuun takana. Hyvää yötä kaikille
- MV.ltä
MV.ltä kirjoitti:
Onko sinulla vähän sama ajatus kuin minulla, että haluaisi jotenkin viettää pyhät rauhallisemmin ? olen samaa mieltä tuosta tulevaisuuden suunnittelusta. Se tosiaan antaa elämälle jonkinlaisen eteenpäin menevän suunnan ja keskittää ajatukset toivoon. Suunnitelmien ei tarvitse välttämättä olla edes suuria. Minulla kävi pari vierasta,kavereita. Oli todella mukavaa jutustelua :) Syötiin jätskiä ja naurettiin kunnolla. Etupäässä omille kömmähdyksillemme :D Loppuukohan tämä Kutaleen ketju. Mitä sitten tehdään. Aloitammeko oman ketjun ? Toisaalta minulla on ollut nyt tänä viikonloppuna hankala tunne etenkin tuosta ikävä palstasta. Pitikin käydä siellä. Aikoinaan ennen Barracudaa oli sama tunne. Kuin joku yrittäisi sotkea ahkerammin tämän ketjun olemassa oloa. Tai sitten se on vain harha aistimus, mutta siltikin...Mietityttää tämä. Tai antaisiko piut paut...Täällä on satanut koko päivän, nyt illasta aurinko näyttäytyi hieman ;) Aika märän näköinen oli piha auringon alla, siinä mietiskelin.. sateen ja rajumyrskyn jälkeen kosteikoissa puiden varjot seisovat suorina kuin, oksat painuneina kuin häviäjät taistelun väsyttäminä. Varjot ovat kuin muistoja, jotka eivät tahtoisi luovuttaa eivätkä hävitä, vaan palaavat aina uudestaan ja uudestaan. uupuneina unohtamaan. Ne käyvät kyllästyneinä samaa taisteluaan kerta toisensa jälkeen ja palaavat aina uudestaan. vettä valuvina kyynelehtien suorina ja jälleen vahvoina kaipuun tunteistaan. Eivätkä suostu taipumaan unohdukseen pahimmankaan myrskyn alla. Mikä saa muistot aina palaamaan. Mikä saa puiden varjot tulemaan esiin. Rakkaudenaurinko, joka on odottamassa jokaisen myrskypilven yllä niin kuin on jokaisen kaipuun takana. Hyvää yötä kaikille
Tuolla on varmaan yksi ylimääräinen "kuin" sana :D)) Ajatus se vain takkuaa ja katkeilee..Sillä kone on kyllä kunnossa. Koko ajatus rakoilee nyt kun luen tuon :D)) kaikista parasta elämässä on tosiaankin se, että ei haittaa vaikka onkin daiju :D)) Öitä nyt kuitenkin. Toivottavasti unet eivät ole yhtä hajanaisia, sillä eihän näiltä aivoilta voi muunlaisia unia edes odottaa :D)) Hottis, palataan.
- MVParkuu
Missä työ ootta ?? Työ ootta hylijännee miut ;O
- säälinsuarepsua
tollastako se on, kun ei ole oikeaa elämää?????
- MV.ltä
Tollastako se on, kun seuraa muiden elämää, eikä keskity omaansa????? ;D)) Kesäloma alkanut. Kahden viikon päästä onkin taas ympäripyöreät työpäivät. Sulla taitaa nekin tunnit vierähtää täällä :D Hyvää yötä ja kauniita unia sulle :)
- koetarentoutua
Nyt osui, mutta hyvää lomaa silti sinne jonnekin...
- MV.ltä
Kiitos, arvokas neuvo, jonka toteutan :) Minulla on hyvin paljon muuta elämää kuin tätä palstaa. Oma päällimmäinen tunteeni on, etten vain ole loukannut muita. En jouda säälimään itseäni, miksi siis muiden pitäisi ;) Teille mietittäväksi...Mikähän on empatian ja säälin ero ? Nyt ulos. Melkoinen tuuli. Ja hyvää päivänjatkoa sekä mahtavaa suomen kesäisen luonnon ihanuutta kaikkine kauneuksineen.
- näinsennäen
MV.ltä kirjoitti:
Kiitos, arvokas neuvo, jonka toteutan :) Minulla on hyvin paljon muuta elämää kuin tätä palstaa. Oma päällimmäinen tunteeni on, etten vain ole loukannut muita. En jouda säälimään itseäni, miksi siis muiden pitäisi ;) Teille mietittäväksi...Mikähän on empatian ja säälin ero ? Nyt ulos. Melkoinen tuuli. Ja hyvää päivänjatkoa sekä mahtavaa suomen kesäisen luonnon ihanuutta kaikkine kauneuksineen.
Empatiaa tunteva ihminen kykenee samaistumaan häneen, kehen empatiaa tuntee. Tuntee olevansa samanarvoinen toisen kanssa. Sääliä tunteva ei koe samaistumisen tunnetta, vaan kokee olevansa onnekas, kun ei ole samassa tilanteessa säälinsä kohteen kanssa. Säälin tunne voi olla myös tunnetta, että toinen on alempiarvoinen säälijään nähden.
- elatukxy
Jokos mirrilöille hankittu vetimet?http://www.stara.fi/2015/05/23/lemmikit-naurettavissa-asuissa/
- elatukxy
Niin luvin ; D)). Mutta näin yks päivä viäntelijää, oll niin soman rantapallon nielassunna hiännii. Onneks pein suun supus, enkä laukonu mittää tyhmee niiku ussein tapana suattaa olla : ). Päivät vaan : D.
- ätl.VM
Saunassa on pentulaatikko valmiina. Lauteiden alla. Tuon kuvan näköinen kissa. Mitä tarkoitat vääntelijällä ? Kävitkö lomalla ? Luulin, että lopetit kokonaan tänne kirjoittelun.
- elatukxy
Eikö viäntelijä muistu : D)). No, eikös kesä ole jo mennyt?, viikon päästä ainakin. En ole missään käynynnä, vaikka tull tuolta Ruottin puolesta tie tulli maksukkii. Piti ihan ottaa yhteyt tiimoiltt polliissiin ja kuluttaja asiahenkillöön. En kyll maksa, reklamoin sen. Pittää nytt kahttoo alakkaako tulla karhukirjeit ja rueta sitt toisenlaissiin toimen pitteissiin.
- ätl.VM
Kuinka paljon se tullimaksu on ? Miten voi olla mahdollista, että jos et ole käynyt siellä, saat maksun. Miten poliisissa perustelivat sitä. Miten olisi yhteydenotto tietullivirastoon ? Sitä se tuo automaatio teettää. Ei ne robotit tunne ihmisiä tai erota ainakaan niitä toisistaan :( Missäs sitä ollaan oltu ? HÄH ?!
Kait ne rekkarit olevinnaa kuvovvaat. Eihä tuo ollunna, ku 1,62 eerroo. Uhkailivat 500 ruunun korotuksell, jos e maksa. Poliisit ja kuluttaja asiahenkilö sannoi ettei kannata makssoo. Ei tuo ensimmäinen maksu viell petost ou, polliisin mukkaan. Katottaa jos se semmoseks viell kehkkeettyy. Kuluttaja tätt oll kyll kiinnostunu hommast, tuumi jott jos monelle lähettellööt tuommosen laskun kerttyy aika suurrii summii, jos makssaavat. Ja nyt nukkummaa : ). Hyvvii öit : ).
- MV.ltä
No eihän tuo hirveän suuri summa ole euroina, mutta periaatteessa ei kannata minunkaan mielestäni maksaa mitään aiheettomia laskuja. Missähän välissä linkkiä se petos voisi olla tapahtunut. En ymmärrä, ei ole tietoa noista tietoliikenne asioista juuri minkään vertaa, muuta kuin pahan hajun verran :D Joskus luin jostain lehdestä, että oliko se Kiina ( Voiko olla ) No joku aasian maa kuitenkin, että valtio oli " tienannut" melkoisen summan perättömiä tietullimaksuja keräämällä :O EN uskalla sanoa enempää tuosta, kun en muuta siitä muista. En muista onko kyseessä petos tai jokin muu vika järjestelmässä, joka ei toimi. Huijareitakinhan on aina liikkeellä....Olen saanut sen käsityksen, että nouset barrikaadeille, jos on huijaus kysymyksessä ;D)) Hyvää yötä mörön myötä :)
- hotandfire
Vai tullimaksuista täällä keskustellaan, enpä ole moisiin törmännyt niin en osaa oikein mitään siihen sanoa. Töitä on tullut nyt paiskittua oikein uralla niin, että eiköhän viikonloppuna voisi hieman toteuttaa tuota periaatetta: raskas työ vaatii raskaat huvit. Oikeasti voisi kyllä tehdä hyvää täydellinen päännollaus. Tanssimaan tekisi kyllä mieli lähteä. Mitenkäs se muuten oli, tykkäättekö te muut tanssia vai tykkäättekö enemmän kuunnella musiikkia? Mitäs muuten iltaanne muutoin kuuluu?
- MV.ltä
Olen ennemmin musiikin kuuntelija kuin tanssija. Jos tuntuu, että on päännollauksen tarpeessa, silloin kannattaa tehdä niin ja parhaimmaksi katsomallaan tavalla. Tykkäättekö käydä istumassa iltaa ravintoloissa ? Olen käynyt yhden ainoan kerran, silloin kun täytin 18. Ensin odotin kuin suurtakin asiaa, että tulisin tuohon ikään päästäkseni iltaa istumaan ja hieman maistelemaan paukkuja. No, menimme ystäväni kanssa sitten yksi viikonloppu ravintolaan. Mielestäni se oli meluinen, hämärä, sekava, outo....Muistan kun pöytään istuessani tuli tunne, että olen täysin ulkopuolinen siitä kaikesta. Kuin olisi katsonut tarkkailijana sitä elämää. Juopot höpötti tehdäkseen itsensä naurunalaiseksi.... Olin siellä vajaa puoli tuntia ja lähdin pois. Ei ollut minun juttuni. Ahdistava paikka kaikinpuolin. Toiset näkevät ja kokevat ravintolan erillälailla. Mikä teidän kokemuksenne on ? Kyllä minä ennemmin menen vaikka metsään :D Aamu ja päivä mennyt siivotessa ja kylällä huristellessa. Nyt laiskottelen :) Kohta tulee vieras.
- LisäänVielä
Aaa niin utelen samaan syssyyn, että miten oli ravintolassa syömisen laita, nautitteko siitä ? Tuostakin joskus varmaan puhuttu, mutten oikein muista..
Miekkii taisin oll 25 v, ku kävin Kimmelis viimeks. Olin viell kyytimiehen synttär sankarill ja parill mullekkii juhlijall. Meleko huvittava keikka oll, ensiks tarjoilijatar meinas juottoo miut humallaa. Ihmettelin ompa aika katkera raitti, vua maistelutin toisell tuummaill jott siin o viinnoo. Ilta jantu ja pöytä seurue ihmettell, ku tarjoilijatar tarjoill miull nii näyttäväst (melloonijjaan). Sitt meijjän sankar alako humalttuu liiaks, toine tarjoilijatar suputtell miun korvvaa, jott hiän tuop nyt hällekkii raittii(synttär sankarill) : D)). Ja nii tekikkii, mie sit vitssailin seurueell, ett nyt juotta raittii. Eivät uskonneet : D)). Mikäs kivaha se oll kahell ottanneit ja työttää tekijjiikkii : ). Semmone reissu se.
- MV.ltä
Olen tehnyt taas karmaisevan aloituksen ikävälle. Ihmisillä karvat varmaan pystyssä. Tarkoitukseni ei ollut se, millaiseksi se muotoutui. Tarkoitin vain rupatella niitä näitä, mutta se lakosi käsiin. Meitä on niin monta täällä ajatuksinemme.. Ja minä en osaa asetella aina sanojani oikein, kuten olemme huomanneet. Jokin kirjoitustyylissäni sai ihmisten karvat pystyyn :D Eli sinulla on mukavat muistot ravintolaillastasi, aina parempi niin :) Kirjoitit tuossa aikaisemmin "vääntelijästä, kukahan se on ? En nimittäin muista kuin yhden vääntelijän, sen tornikahvila yrittäjä kädenvääntäjän, joka tuskin on tiineenä :D
- MV.ltä
Kirjoitin, että humalaiset tekivät itsensä naurunalaiseksi. Tarkoitin sillä, että aikuiset miehet kopeloivat aivan nuoria tyttöjä. Siis tuollaista törkykäytöstä. Sitten sellaista, että menee aivan yli, esimerkiksi paljaan pyllyn esittely tai oman vaimonsa julkinen haukkuminen. Varatut naiset avoimesti hakkailee vieraita miehiä yms. Joku ei ehkä olkaansa kohauta tuollaisesta, mutta minä en jaksanut tuota katsoa. Ja onneksi ei ole pakko.
Ei nuo ravintelit ou miunkkaa paikkoja, monet työpaikan pikkujouluttii olivat sammaises paikas, ee kyll tullunna käyttyy. Ja kaikenlaist oll siell aina tapahtunna : D)). Nii, viinaha o hyvä tekosyy tehä vaikk mitä. Se oikkeuttaa vaikka mihi. Tekköö ihmisist viissait ja kaikkitietävvii. Selekähä tuo tuas vihotellunna, pitäs kait käyä hierurill : ).
- MV.ltä
Ja apua...Nyt vielä menin kirjoittamaan siihen ketjuuni nimimerkikseni MV.ltä :D))))))))))) Olin juuri kirrjoittanut tänne ja menin sinne ja epähuomiossa kirjoitin nimimerkikseni MV.ltä. Voi helev....Milloin nämä mokat loppuu...Varmaan silloin kun isoisä kääntyy haudassaaneikä varmaan sekään riittäiäisi. Voi helavta :D)))))) Nolottaa
- MV.ltä
Huh, pieni purkaus vain. on menossa ohi jo :) Tuli ihan hiki nauraessa ja yhtä aikaa nolostuessa ja punaiseksi menin myös :D Huhhuijaa. No ei auta kuin koota taas itsensä Tähänhän on jo opittu tai mitä ? Niin selkäsikö on taas kipeänä. No voi vihulainen. Mitenhän sen saisi oireettomaksi. niin oliko siinä todettu mitään luustomuutoksia paitsi että selkäranka puuttuu ? No ei nyt sentään hyvänen aika. Älä ota minua tosissaan. Täällä saa olla ihan kieli keskellä suuta, kun on tottunut sanomaan sitä sun tätä kaveriporukoissa ;D Mutta siihen ketjuun en kyllä enää mene ( Ehkä )
Jonnii kerran meinanna käyä mullekkii tuo, helepost käypi jos ee muista rastittoo"käytä muuta kuin rekisteröityä käyttäjätunnustasi" ; D)). Vanahhuus ee tule yksinnää. Polovveennii tull joku ihme vika, ee kärsi mittää kiertoja tehä, rystysettii o jääkät ja taittaat oll turppees jonnii verran. Liekkö sammaa hommaa kuuluvvii tuon selän kans, pittää syyä volttare kuuri. Ens viikoll jäläkkeen puusavottaa, eeköhä enempi kutka lähe nivelist ; D)). Onneks ee puolukka kummiskkaa pyöri siell sull : D)). Tosissaaha mie kaike ota : ).
- MV.ltä
vai puolukkapiirakkaa tekee mieli...
Mikähän tulehdussairaus se on. Reumako ? Nivelreuma ? Kysyn suoraan, ei oo pakko vastata mihinkään. Kippeytyykö selkä puusavotassa ? liike siis auttaa kuitenkin. oletko kokeillut mitään luontaistuotteita tuohon vaivaan ? kyllä sinulla saisi olla ihan oma veivaaja siellä kotona, joka tervais sinua, ettei paikat jäykkene. Ja hunajalla voitelis...Ei ole pakko vastailla kysymyksiini, mutta en jaksa aina miettiä mitä uskaltaa kysyä ja mitä ei .Vaikka tällaisella palstallahan ei saisi kysyä mitään eikä etenkään käydä täällä. ketjuista puhumattakaan..Porukkaa lähti taas kalaan. En mennyt mukaan. Joskus taisha ne ottoo nuit reumakokkeit ee ollunna mittää, sillonnii olin syönnä nuit volttarreit. Kehttoo jatkuvastikkaa käyä liäkäriäkkää työllistämäs, vaivasemppiikkii o. Selekä kippuun oun jo tottunna, mutt tuo polovi vaiva o ilikkeempi. Nyt taijjan käpsähttee nukkummaa hyvvii öit kaikill : ).
- MV.ltä
Rauhallista yötä :)
- EmVii
Suomalaisen Kirjallisuuden Seuran nettisivuilta on mahdollista lukea autenttisessa muodossa kaikki Kalevalan 50 runoa. http://www.finlit.fi/kalevala/index.php?m=1 Suosittelen, ne ovat kovaa kamaa. Äikänopettajallasi on ollut mielessä Kalevalan viimeinen eli 50. runo. http://www.finlit.fi/kalevala/index.php?m=1&s=13&l=1 Se ainakin kannattaa lukea. Sitä ei lainkaan ollut siinä lyhennetyssä Kalevalassa, jota meikäläiselle koulussa tuputettiin. Tämän runon päähenkilö on "Marjatta, korea kuopus", nuori neitsyt, joka kaikin keinoin yrittää varjella neitseyttään.Kuitenkin kun hän taas erään kerran meni metsään paimeneen, alkoi tapahtua:
Kirkui marjanen mäeltä,
puolukkainen kankahalta:
"Tule, neiti, noppimahan,
punaposki, poimimahan..."
Kun Marjatta tuli puolukan lähelle, puolukka irtosi varrestaan itse ja lähti hyppimään ylös Marjatan jalkoja:
Niinpä marja maasta nousi
kaunoisille kautoloille,
kaunoisilta kautoloilta
puhtahille polviloille,
puhtahilta polviloilta
heleville helmasille.
Nousi siitä vyörivoille,
vyörivoilta rinnoillensa,
rinnoiltansa leuoillensa,
leuoiltansa huulillensa;
siitä suuhun suikahutti,
keikahutti kielellensä,
kieleltä keruksisihin,
siitä vatsahan valahti.
Siis puolukka meni Marjatan sisään suusta, ei alapäästä. Ja silti seuraukset olivat vakavat:
Marjatta, korea kuopus,
tuosta tyytyi, tuosta täytyi,
tuosta paksuksi panihe,
Marjatta kantoi lasta kohdussansa, ei uskaltanut tunnustaa tilaansa kenellekään, lopulta lapsi syntyi, poika, ja runossa ennustetaan, että hänestä oli tuleva uusi Karjalan kuningas.
Tämä Kalevalan runo on kristillistä juurta. Marjatan nimi on saman tapainen kuin Neitsyt Marian nimi, ja tarinassa on monia muitakin yhteisiä piirteitä Jeesuksen syntymiskertomuksen kanssa. Aina kun muinaisissa kansanrunoissa joku sikiää epätavallisesti, syntyy joko sankari tai paholainen.
Sanonnalla "pyörii kuin puolukka pillussa" ei ole mitään tekemistä Kalevalan kanssa. Se ei ole kalevalaista poljentoa. "Pyörii kuin..." on yleinen alku monille sanonnoille. Kukaan ei tiedä, kuka Vaka vanha Jarkko keksi laittaa siihen sanat "...puolukka pillussaOlpas piiitkä runon veisu, pakko tunnusttoo piäsin saantteen säkkeesseen : ). Jospas se Marjatta oll syönynnä käynneit puolukoit ja oll käynynnä jokun renkin aitas muistamattaan?
- MV.ltä
joku henkilö on pyörii jonkun toisen ympärillä tai on muuten jatkuvasti haitolla; alunperin armeijatermi. Synonyymi: pyöriä kuin pieru nahkahousuissa
tee jotakin hyödyllistä, älä pyöri ympärillä ku puolukka pillussa
Elikkä sil ikkää....Jos Kutale vähän ojensi minua ;DPyörriik se nahkahoosulois? : D)). Saiko ne eelen kalloo? Miekkii sain ajoiks tehä ne lautteet : ). Rallit kyll jäi, mutt ompahan yks homma vöhempänä.
: D)). Muute aika hankala kaapas lööttöö paikkoo missee piästtee pikkune suhu. Aina tulloo joku vasttaa tahi jälest. Kahtooks kukkaa tankkoo?
- MV.tä
Kuka sitä nyt kaupassa...Ei ole koskaan sellainen hätä kaupassa iskenyt. Paitsi kerran. Oli sellainen alennuskori, joka oli syvä, pohja ylettyi melkein lattiaan asti, reuna oli suurin piirtein vyötäröön, koska olen lyhyt. No kori oli jo melko tyhjä, muutama rätti siellä pohjalla. Kumarruin penkomaan niitä. jouduin tosissaan kurottelemaan alas, että ylsin sinne ja korin reuna painoi mahaa vasten. Yhtäkkiä kun oikein ponnistin pylly pystyssä yhtä puseroa sieltä alhaalta niin pääsikin kova äänien paukku ja samaan aikaan kuuluu miehen ääni takaani, että no löytyykö sieltä mitään.....:O No ei siinä vielä mitään, jos olisi hallinnut tilanteen vastaamalla normaalisti, mutta menin aivan paniikkiin :D)) Juoksin täysiä pukukoppiin piiloon ja kurkin sieltä verhon raosta niinkauan, että se miesmyyjä oli häipynyt. Sitten vauhdilla pihalle. Järkyttävä kokemus :D)) Kysyit kaloista, olivat saaneet ahvenia. Mukava, kun sait lauteet tehtyä. Varmasti hyvä tunne, kun saa jotain tuollaista aikaan, joka hyödyttää pitkäksi aikaa. Nyt on kyllä ihan saunaan ikävä. Mikähän tuossa saunassa on taikaa suomalaisille, kun siitä niin monet tykkää ??
Vai sillaill : D)). Ootkos toissaall käynynnä kirjottelemas? Mie linkittelin kasari mussiikkii sin ; D)).
- MV.ltä
Totta ja tuo vieläkin hävettää, kun muistelen. Miestä varmasti huvitti, kun juoksin niin lujaa. Ei luullut kuitenkaan myymälävarkaaksi, että perään olisi lähtenyt. Olisi voinut tulla kahakka pukukopissa kun olisin tarrautunut verhoihin :D)) Kasarimusiikkiako, pitääpä käydä katsomassa. Minulla olisi muutama suorakysymys. Saanko luvan ?
- MV.ltä
Kävin antamassa palautetta kasaarimusiikistasi ;D Paitsi biisissä oli kyseesä erään henkilön nimi eikä tunturi, kuten sinne jättämässäni viestissä kirjoitin, mutta samapa tuo.. Niin siihen kysymykseen..Pidätkö tätä ketjua yllä meidän muiden vuoksi ? Et raski lopettaa tätä meidän takiamme, vaikka haluaisit ? Toinen kysymys, vastasitko rehellisesti edelliseen kysymykseeni ? Olisi vielä ainakin kymmenen kysymystä, mutta päästän sinut helpolla tällä kertaa.
Tais vua olla viärä kasar ; D))). Tuo o muute hyvä kysymys, pakko sannoo etten tiijjä itekkää vasttaust. Tuo JT:een lopettaminen kyll korpes aikk pahast. Sanottaa silleennii, mukava välill pikkusen sähäst tiäll "olemattommiikkii"ihmissii ; D. Mutt en tarkota millää pahall, iha vua hyväll piristykseks : ). Näin rehellisest sanottuna, niiku ain : ).
- MV.ltä
Mitä tarkoitat tuolla olemattomalla ? Niin, tuleekohan JT vielä, saapa nähdä. Mitä luulet, tulisiko tähän ketjuusi enää ketään uusia, jos minä ja Hottiskin lopettaisimme kokonaan. Olisiko sinulle helpotus, jos päättäisimme ettemme kirjoita enää. Saisit vapaasti lopettaa tämän eikä tarvitsisi miettiä lopettaako tai ei ? Sitten nyt tuli sekin mieleen, että koska minä olen niin kova höpöttämään, että enhän vain ajanut JT.tä pois, mitä ajattelet siitä ja onko tuo käynyt mielesessäsi ?En päästänytkään sinua niin helpolla, Pysyn kuitenkin aiheessa eli ketjun jatkuvuudessa tai lopetuksessa.
- MV.ltä
Tai voithan aina tehdä uuden nikin ja uuden virityksen. Minulla on käynyt nykyään sellainenkin mielessä, kun olen tänne kirjoitellut, että jos nämä ovatkin sinun koukkujasi naisille. Etsit seuraa. Tai et välttämättä etsi vaan ajattelet, että jos tätä kautta on tullakseen niin sitten tulee. Hirveää, kun olen kirjoitellut niin paljon ketjuusi ja joku muu on jättänyt sen vuoksi kirjoittelematta tai ei ole viitsinyt tulla väliin ajatellen, että noilla on jotain sutinaa tms. Hirvittävä ajatus, että olisin sekoittanut jotain tai ollut esteenä...Tai onko tuo itsekkäästi ajateltu niin kuin minä nyt voisin jotain sekoittaa. Varmaan pitäisi lopettaa tämä tänne kirjoittelu. uudet viritykset sinulle....Oletko miettinyt tuota...Hyvää yötä
Tokkopa nää jutustelut kettää suap lopettamma tahi tulemmaa tänne jutustelemmaan, jos ei kiinnostust ou : ). Nii ei nuit uussii paljjoo tänne ou tupsahellu. Mukavaha ois toissiinnii toillailui lueskell. Tokkopa myö iha heti lopetellaan ja mitteepä hyvvee vanahhoo hyäks koettuu muuttammaa. Ainassii tiettäät misttee löyyttään, jos huollii o. Ei vanaha koira uutta opi : ). Hyvvee yöt kaikill : ).
- täältäjostakin
Kuulkaapa työ. Mie oon lukenut tätä kauan, aikojen alusta. Ku se miuta himolissuks on haukkunu, nii en tänne oo uskaltanut kirjottaa. Jääräpään kanss ei jaksa tapella, pitäköön luulonsa. Mut lukenu oon ja paljo, kiitos hetkistä, vaikk aina ei oo ollu letkistä.
Siähä nyt runolliseks herkkeet. Millo oun haukkunna?, korkkeinttaan kehunna : ). Mutt ihan mukavvii juttui kuulluu ja näkkyy, joskus häviävvättii välill ; D. Jiärä kukaha o? : D)).
- MV.ltä
Nyt VITUTTAAA !!! Taidan lähteä kameran kanssa johonkin ulos....Kysymys kaikille, jotka ovat lukeneet Kutaleen ketjua, miksi ette te käy täällä ? Nyt sinne ulos, tulee muuten kamalaa jälkeä painokirjaimin. ankara V.......
Mikä se nyt tuommosta tekköö, nekö päivät o? O_o. Ne on nii ujoi tiäll ja kiirreissii irl:s. Ee ne kerkkii lirkuttelemmaa tänne ; D)). Vaikk kui härnnees. Jaah pioonin juurakottii nyt muas, vua koko ajan nuo vähennöö : (.
- MV.ltä
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/8d/ee/92/8dee92e3d2635add40cc7065f6b9b36f.jpg
Ne päivät eivät vaikuta minuun mitenkään, onneksi. Niin miksi ne juurakot vähenevät ? Olen pahoillani myös tuosta, että JT on jäänyt pois :( Mitähän muuta kuuluu ? " Täältäjostakin" vai himolissuksi sinua on haukuttu. Joo ihan tyypillistä Kutaleelle. Puutteessaan horisee.. Mikäs ovi se tuos o? En tiijjä nuis juurakoist mikä lie syyn. Minkäs sill putteelleen voip, tuo himolissukka kyll mietityttää : D)). En ou tuoll nimityksell kettää kuhtunna.
- MV.ltä
http://www.howtoprunehq.com/wp-content/uploads/2012/07/Hydrangea_Mop_head.jpg
Ihan huvin vuoksi laitoin, kun yksi päivä katselin netissä englantilaisia puutarhoja. portteja ja aitoja, kasveja. mutta kysynpä, että mitä tuo portti toi mieleesi ? Ai et ole ketään kutsunut :D)) No pisteet sinulle "täältäjostakin", himolissukka oli hauska sana :D)) laitoitko Kutale ikävälle viestin, että nainen olet tehnyt viesteilläsi minusta biin ? Tien toisell puolen olevan ränsistynneen laton tuop mielleen. En ou joutanna laittammaa, oll vierrait. Vai pii, jättäsin nuo kaks lahkkeiset rauhhaan. Yks lahkkeissiin piilöihin vois tutustuukkin : ).
- MV.ltä
Kunhan härnäsin tuolla biillä...Mi mi mi mitääähh!!! Ränsistynyt lato :O Tuohan on hieno portti kukkineen päivineen. En kyllä linkitä sinulle ennää mittää, ku oot tommone pöllö kustaa Korkki ekkä ymmärrä kauneuvve piälle mittää..Tuossa alla on sitte Lapi Kulla mainos. Hyvve yöt !
http://kulttuuriala.net/valokuvablogi/wp-content/uploads/2010/05/iltaaurinko.jpg Viläkkiikkö sinnuu veetuttaa? Miust on tuo lato nätti tuommosennaannii. Meinasin ottoo kuvan ja lähettee kilippailluun, tiijjä vaikk oi koht postimerkis ; D)). Öit sitte jos silt tunttuu : ).
- MV.ltä
Puoliks leikilläähä minä niiku tiijät. Kyllä. vanhat aldot ovat todeela kauniita. Eikö ole jännä, että yksi kuva voi kertoa monta tarinaa... Toivottavasti kuvasi päsee postimerkiksi :)
Kertookohan alla oleva lato mitä. Ihmisten sitkeästä elämästä ennen, kuinka "tuulisella" paikalla ihmiset elivät.. Maaseutujen autioitumisesta kenties..pakkasenpuolella olevasta maataloudesta...latohan on ihan pystyyn kuollut. Ei oo antanut periksi...Todella puhutteleva kuva, jolla on monta tarinaa kerrottavanaan. Öitä nyt...taas uudestaan :)
http://farm1.static.flickr.com/202/440699594_161c325a24_m.jpg - edelliseltä
Vai on aldot todeela kauniita. Niin minustakin :D)) Nukkukaa hyvin. Menen nauramaan sänkyyni :Döitä 3. krt toden sanoo
Pikkusen paremmas kunnos tuo siun lato : D)). Aina ovat, ootkos tämän huasteen jo tehnynnä? https://www.youtube.com/watch?v=DkgO71YgAOA
- MV.ltä
Kummallekkoha tuo oli vaikeampi haaste. Sinulle katsoa tuota hikkoilemati vai saralla saada pullo pysymään tissien välissä. On omat eppäilyni joita en paljasta. Nyt pää tyynyyn siellä senkin blonti fani.....Ai niin... hyvät yöt
; D)) Nyt siun pakko painnuu pehkuloihi loppu kirjotus tila ; D)). Enkä aakase, ku uamull Öit. Ja se pullu pois t-välist ; D)).
- hotandfire
Tepä olette ahkerasti tänne taas kirjoitelleet. On kyllä ollut niin pitkä viikko takana, että väsyttää, mutta nyt täytyy vaan noudattaa tuota kissi vähähilarin ohjetta: jaksaa, jaksaa, painaa, painaa. No, joops.
Mutta MV kyseli aiemmin, että tykätäänkö syödä ulkona ravintolassa. Kyllä itse ainakin väliin tykkään. Ei se niin kivaa varmaan olisi jos olisi joka päiväistä, mutta kyllä sitä hyvässä seurassa mielellään syö ulkona. Tykkään väliin käydä tanssimassa ja ravintolassa istumassa, mutta vain väliin, sillä valvominen on aina niin hankalaa ja varsinkin se seuraava päivä, mutta onhan väliin hauska pitää hauskaa niinkin. No ainahan noita örveltäjiä iltaravintoloissa on, mutta nehän voi jättää omaan arvoonsa. Onneksi ihan fiksusti käyttäytyviäkin immeisiä baareista löytyy. Mitäs muuta päiväänne?- MV.ltä
Osa tykkää käydä ravintoloissa istumassa. Onhan se sellainen sosiaalinen ja viihteellinen tapahtuma. Joo aivan varmasti ravintoloissa on myös fuksusti käyttäytyviä. Mikä tuo kissi vähähiilri on ? En ole kuullutkaan siitä. Hirveän laiska päivä ja koko viikko. En ole saanut mitään sanottavaa aikaiseksi..
- hotandfire
Pakko mennä nukkumaan. Aikainen herätys huomenissa. Öitä.
- MV.ltä
No voi harmi :( Millloin sinulla alkaa kesäloma tai onko lomaa ? kauniita ja rauhallisia unia.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1176081Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631513929Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503305Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4742764Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2721783Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321443- 871406
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151356Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1611300- 771278