Onko Hanian lentokenttä jo uusitu?

haniaan15

Remppa oli viime kesäkuussa meneillään, jokohan valmis?

12

1484

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Chania

      Meillä on lähtö 15.5. ja matkatoimiston puolelta tuli viesti, että remontin vuoksi matkatavaroiden saaminen saattaa kestää eli pitää vaan kärsivällisesti odottaa laukkua.

    • Haniaan

      Ok kiitti tiedosta! Minne te ootte menossa, jos saa udella?

    • Haniaan

      Hotelli on Geranissa. Entä teillä? Tuttu tuli reissusta juuri Kreetalta ja kertoi, että laukkujen saaminen sujui, vaikka remontti jatkuu. Hoitavat kone kerrallaan järjestyksessä.

    • Nukkis

      Remppa on vielä kesken. laukkujen saapuminen kesti ihan sen normiajan, eli huomattavasti nopeampaan sai kuin Vantaalla. Huomaamiani uudistuksia: tullessa oli maalipintoja uusittu, ja valoja lisätty tulohalliin. Lähtiessä on pitkä luiska poistettu, joka johti yläkertaan, turvatarkastuksen jälkeen kahvila-kioskia oli uusittu, samoin kauppaa. Ja vessoja oli lisätty.

    • Tukossa

      Meillä kesti laukkujen saaminen Haniassa eli bussi pääsi lähtemään hotellille tunti sen jälkeen, kun kone oli laskeutunut. Meitä ennen oli laskeutunut monta konetta Ruotsista. Suomen päässä olimme laukkuinemme ulkona 20 minuutissa, vaikka laskeuduimme ruuhka-aikaan eli on vähän tuurista kiinni.

      Mikäli on mahdollisuus tehdä lähtöselvitys hotellissa, niin kannattaa, koska Hanian kentällä joutuu ruuhka-aikaan oppaan perässä jonottamaan, että mahtuu edes sisälle kentälle. Lähtöselvityksessä jonotetaan tiskille, jossa laukut punnitaan, katsotaan liput ja passit ja sen jälkeen jonotetaan uudestaan hihnalle, johon laitetaan laukut. Jos on tehnyt lähtöselvityksen hotellilla ja luovuttanut siellä laukut, voi kävellä suoraan turvatarkastukseen.

      Meillä kone lähti joka tapauksessa aikataulussa ja laskeutui myötätuulen takia etuajassa. Kaksi vuotta sitten paluulentomme Kreetalta lähti klo 23 ja se lähtikin puoli tuntia etuajassa eli niinkin on mahdollista käydä.

    • Nukkis

      Jos on tehnyt lähtöselvityksen hotellilla ja luovuttanut siellä laukut, voi kävellä suoraan turvatarkastukseen.

      Kopio edellisestä viestistä... Milloinkahan tuollainen tapa on tullut mahdolliseksi? Kyllä ne laukut pitää itse sinne lähtöselvitykseen ja turvatarkastukseen viedä...

      • Lähtöselvitys

        Joidenkin matkanjärjestäjien muutamassa (kalliissa) hotellissa on tällainen lähtöselvityspalvelu. Ei taida koskea Finnairin lentoja, en tosin ole varma.


    • Tukossa

      Laukut luovutetaan ylipäänsä aina ennen turvatarkastusta lukuunottamatta käsimatkatavaroita. Finnmatkoilla on Blue village hotelleissa kyseinen palvelu ainakin Kreetalla eli lähtöselvityksen voi tehdä hotellilla. Alkujaan palvelu oli maksuton, mutta nyt veloittavat siitä. Laukut lähtevät kentälle edeltä ja itse voi kävellä suoraan turvatarkastukseen. Käsimatkatavarat katsotaan turvatarkastuksessa kuten muilta matkustajilta.

    • MatkaajaMat

      Oisiko päivitystä tähän, mikä lentokentän tilanne nyt heinäkuussa?

    • lendu

      Eilen tulimme Kreetalta. Hanian lentokenttä oli minun silmin suht vanhanaikainen ja pieni. Mulla ei vertailukohdetta entiseen..joten jäin ihmettelemään mitähän siellä on kenties uudistettu. Kaikki toimi kuitenkin hyvin nopeasti.

    • maantapa

      Ei siellä mitään uusittu eu rahat on annettu kentän uudistukseen mutta paikalliset virkamiehet on vieny rahat!

    • Kavros

      Saavuttiin juuri Kreetalta. Mennessä matkatavarat tulivat nopeasti. Paluumatkalla kentällä oli hirveä härdelli ja jonot joka paikkaan olivat kauheat. Ensin chek in-jono, sitten bag drop-jono ja lopuksi turvatarkastusjono. Lento myöhässä tunnin lentokentän toimimattomuuden vuoksi. Vanha ja huonokuntoinen kenttä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1492
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1319
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1152
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1119
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      26
      901
    6. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      785
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      55
      700
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      89
      636
    9. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      624
    10. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      181
      617
    Aihe