Estrogel Gallup Kuinka paljon käytätte?

Estroelli

Hei!

Paljonko, eli montako Estrogel putkilon viivallista tai Estrogel pumppupullon painallusta käytätte vuorokaudessa.

Itselläni imeytyy huonosti ja joudun käyttämään 3 viivallista, eli yksi viivallinen on 1,5 mg ja se 3 viivallista on jo 4,5 mg, eli aika paljon, mutta jos yritän vähentää, niin oireet (tosi monet) palaavat rajuina.

Kiitos vastauksistanne

8

170

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nvm1963

      Käytän estrogeeliä yhden painalluksen verran. Käyttänyt vuoden ajan. Välillä olen pari viikkoa pärjännyt ilmankin, nyt tuntuu, että pitää annostusta nostaa, koska tulee hirveitä hikikohtauksia, joihin saatan herätä öisinkin.

    • Geeli

      1-3 painallusta geeliä kierron vaiheesta riippuen (kierron ensimmäiset 2 vk yksi painallus, sitten 3).

    • Painallus

      Minulla menee seitsemän painallusta

    • pitkäharmi

      Ensin meni 1 pumppaus, sitten 2. Pari viimeistä vuotta mennyt 3. Nyt olen vähennellyt kun tuntuu, että helpottaa. 5 vuotta käyttänyt.

    • Ällimölliraivotar

      Olen vasta aloittanut kohdun ja munasarjojen poisto jälkeen.Käytän yhden painalluksen eikä oireit ole paitsi mieliala =(

    • Painaltaja

      Minulla menee tällä hetkellä kahdeksan painallusta. Jos vähennän, oireet tulevat heti takaisin rajuina. Pahin oireeni, jonka saan estrogenillä kuriin on isot ja kipeät aftat kielessä. Kun käytän säännöllisesti isoa määrää estrogeeniä, aftat ja muut oireet pysyttelevät kurissa.

    • Etootosissas1

      Mulla men 1-2 painallusta hormonihoidon takia procrenin kera. Piti käyttää ettei luusto haurastu. En kyllä tiedä miten se siihen vaikuttaa, mutta pumppailin silti lääkärin käskystä.
      Mihin kahdeksan saa levitettyä? Hyvä jos itse sain tuon kaksi. Vai laitatko useamman kerran päivässä?

    • Marjulin

      Laitan estrogeeliä aamuin illoin, eli tikullinen (1,5 mg) aamulla ja kaksi tikullista illalla ja usein joudun laittamaan geeliä vielä yölläkin puoli tai joskus jopa kokonaisen tikullisen, eli yhteensä 4,5 - 6 mg estrogeeliä päivässä - aika paljon, mutta jos vähennän alkaa moninaiset oireet, kivut, kuumat aallot, unettomuus, paniikkikohtaukset, tinnitus, virtsatietulehduskierre jne. Pakko käyttää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      74
      5378
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2406
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1927
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      47
      1638
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1581
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1378
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1287
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      8
      1253
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1219
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe