Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

yli 1500 tuntia 2t koneella

ajetaanvaan

laskin kirjanpidon mukaan että olen ajanut 20 heppasella evikalla vähintään 1500 tuntia. kone on vuodelta 1982. mökille tulee edestakaisin tunti ajoa. mökillä on oltu paljon ja väliaikoina serkku on käynyt ahvenjahdissa koneella. välillä on uisteltu kesäöinä 5-6 tuntia kerrallaan.

konetta ei ole avattu koskaan ja edelleen toimii. luin jostain että peräkoneet on suunniteltu 1000 tunnin ajoa varten. taitaa kestää pidempäänkin.

17

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KylläNE

      Evikat kestää, sen minäki oon huomannu.Eikä ne syövy mistään.

      Kunhan vesi kiertää, ja käyttää hyvää öljyä. Ennenhän ei tehty minkäänsortin talvisuojausta, hyvä kun säkki laitettiin kopan päälle veneen perään, jos sitäkään, ja niillä ajettiin montakymmentä vuotta. Yleensä moottorista luovuttiin, kun tuli isomman hankinta, vaikka entinenkin oli kunnossa.
      Aika paljon auttaa kunnossa pysymiseen, kun käyttää tyhjäkäynnillä lämpimäksi, ennekun painaa kaasunpohjaan.

      Se kirjanpito olisi todella hyvä, ja mielenkiintoinen juttu, varsinkin jos uuden moottorin laittaa. Sieltä löytyisi myös todellinen bensankulutus tuntia kohti,kun tankkausetkin kirjataan, ainakin keskimäärin.

    • OnkoSiinä

      Moottorissa jo pakokaasu kanava potkurissa, vaiko kavitaatiolevyssä ?

    • tunteja

      Mulla vuoden -56 Johnson 7.5 hupiajelussa, alkuperäinen painetankki, kaikki pelaa, sytyspuolat jouduin vaihtamaan 57v. huollossa, varmaan siihen joku impellerin joskus vaihtanu.

      • exjammu

        Respektii!!!!


    • 2tvanhanaikastapaskaa

      Ööh.. 1500tuntia 2t ja rispetiä tulee?? :DD Naapurin ammattikalastajalla 50hp nelari missä päälle 7000tuntia, avaamatta myllyä koskaan.

      • TAIJATollaVÄHÄ

        HÖLÖMÖ. Mutta onhan niitä aina ollut, ja tulee olemaankin.


      • hummat

        Eihän 7000 h ole kuin reilun vuoden yhtämittainen ajelu, joten älkäähän nyt "retostelko" turhanpäiväisillä.
        Sitä paitsi 4T on ikivanha keksintö, jonka tekniikan pitäisi jo joutaa romukoppaan, mutta on vain edelleen näitä tietämättömiä arkajalkoja jotka eivät ymmärrä 2T tekniikan hienoudesta mitään.
        Jotkut vetoavat kalastuksen mielekkyydestä 4T kanssa.
        Lapsellista "isojen poikien" leikkimistähän tuo turha pensanpoltto mielestäni on, sillä kauppahallista saa kalaa tarvittaessa.
        Joten tuskin monikaan nälkäänsä vesillä kaloja narraa.
        Kyllä se vain on "hupihommaa" suuremmalle osalle, varsinkin juuri he "itkevät" muutamien eurojen takia.
        Ammatikseen kaloja narraavat, eivät eivät näillä sivustoilla uistele.


      • exjammu

        Saakelin talikul.lit toi respekti tuli tolle -56 Johnsonille, menkää takas alakouluun opettelemaan luetun ymmärtämistä.


      • vm41
        hummat kirjoitti:

        Eihän 7000 h ole kuin reilun vuoden yhtämittainen ajelu, joten älkäähän nyt "retostelko" turhanpäiväisillä.
        Sitä paitsi 4T on ikivanha keksintö, jonka tekniikan pitäisi jo joutaa romukoppaan, mutta on vain edelleen näitä tietämättömiä arkajalkoja jotka eivät ymmärrä 2T tekniikan hienoudesta mitään.
        Jotkut vetoavat kalastuksen mielekkyydestä 4T kanssa.
        Lapsellista "isojen poikien" leikkimistähän tuo turha pensanpoltto mielestäni on, sillä kauppahallista saa kalaa tarvittaessa.
        Joten tuskin monikaan nälkäänsä vesillä kaloja narraa.
        Kyllä se vain on "hupihommaa" suuremmalle osalle, varsinkin juuri he "itkevät" muutamien eurojen takia.
        Ammatikseen kaloja narraavat, eivät eivät näillä sivustoilla uistele.

        Siinä on perää, että 4T on vanhanaikaista monimutkaista, sekavaa, suurihuoltoista, sekä raskasta tekniikkaa, jonka olisi aika siirtyä museoon.
        Nykyisten koneiden suurin "murheenryyni" on elektroniikassa.
        Se on haluttu tehdä mahdottomaksi korjata joiltain osin, että osien valmistajat saisivat kunnon tuottoa.
        Olosuhteitakaan ei voi syyttää hajoamisista. Täytyyhän laitteiden kestää myös avaruudessakin.
        Joten halvalla tehdään, kalliilla myydään.
        Kyllä vanha 2T on vain "poikaa", yksinkertaista huoltaa sekä halpaa korjata.
        Turha itkeä öljypäästöjen perään, se on vain lyhytnäköisten, sekä kasinaismoralistien piiperrystä. Samaan aikaa syydetään maahan, sekä mereen, öljyteollisuuden toimesta miljoonia tynnyreitä, muusta teollisesta toiminnasta puhumattakaan.
        Vaikka maailman kaikki perätuupparit olisivat vanhaa 2T tekniikkaa, olisi se öljypäästöjen kannalta katsoen kuin hyttysen paska valtameressä.


      • frediperämoottori
        vm41 kirjoitti:

        Siinä on perää, että 4T on vanhanaikaista monimutkaista, sekavaa, suurihuoltoista, sekä raskasta tekniikkaa, jonka olisi aika siirtyä museoon.
        Nykyisten koneiden suurin "murheenryyni" on elektroniikassa.
        Se on haluttu tehdä mahdottomaksi korjata joiltain osin, että osien valmistajat saisivat kunnon tuottoa.
        Olosuhteitakaan ei voi syyttää hajoamisista. Täytyyhän laitteiden kestää myös avaruudessakin.
        Joten halvalla tehdään, kalliilla myydään.
        Kyllä vanha 2T on vain "poikaa", yksinkertaista huoltaa sekä halpaa korjata.
        Turha itkeä öljypäästöjen perään, se on vain lyhytnäköisten, sekä kasinaismoralistien piiperrystä. Samaan aikaa syydetään maahan, sekä mereen, öljyteollisuuden toimesta miljoonia tynnyreitä, muusta teollisesta toiminnasta puhumattakaan.
        Vaikka maailman kaikki perätuupparit olisivat vanhaa 2T tekniikkaa, olisi se öljypäästöjen kannalta katsoen kuin hyttysen paska valtameressä.

        Onko sulla ja kaikilla muillakin nelaria pelkäävillä esim. 2T auto?


      • WarreAlle
        frediperämoottori kirjoitti:

        Onko sulla ja kaikilla muillakin nelaria pelkäävillä esim. 2T auto?

        Ja ruohonleikkurissa 2t-kone?


      • Tottapuhutvm41
        vm41 kirjoitti:

        Siinä on perää, että 4T on vanhanaikaista monimutkaista, sekavaa, suurihuoltoista, sekä raskasta tekniikkaa, jonka olisi aika siirtyä museoon.
        Nykyisten koneiden suurin "murheenryyni" on elektroniikassa.
        Se on haluttu tehdä mahdottomaksi korjata joiltain osin, että osien valmistajat saisivat kunnon tuottoa.
        Olosuhteitakaan ei voi syyttää hajoamisista. Täytyyhän laitteiden kestää myös avaruudessakin.
        Joten halvalla tehdään, kalliilla myydään.
        Kyllä vanha 2T on vain "poikaa", yksinkertaista huoltaa sekä halpaa korjata.
        Turha itkeä öljypäästöjen perään, se on vain lyhytnäköisten, sekä kasinaismoralistien piiperrystä. Samaan aikaa syydetään maahan, sekä mereen, öljyteollisuuden toimesta miljoonia tynnyreitä, muusta teollisesta toiminnasta puhumattakaan.
        Vaikka maailman kaikki perätuupparit olisivat vanhaa 2T tekniikkaa, olisi se öljypäästöjen kannalta katsoen kuin hyttysen paska valtameressä.

        Noilla ääliömäisillä vihreillä on mennyt jo vuosia asiat täysinpäinpersettä. Mutta mitäpä homoilta voi muuta oottaakkaan.

        Sehän siinä on ällistyttävää, että järkevät ihmiset ovat menneet "suvaitsevaisuuden" ansaan, kuin mitää ymmärtämättömät pikkulinnut.ja on avautunut aivan uusi ongelmien avaruus,-kun olisi pitäny lyödä LUUKURKKUUN heti kättelyssä, noille paskiaisille,-jotka vänkäävät hiljaisten ihmisten luonnollisen elämän MUKA luonnottomaksi,-vaikka ITE JULISTAVAT homojen ja susien vapautta tulla RÄÄHKIMÄÄN joka paikkaan !!


    • viimeinenoljenkorsi

      Nelari koneet on menneen talven lumia kuten nokiankin lumiat.Kun päästönormit seuraavan kerran kovenee nelareihin on pakko laittaa katalysaattorit.Vanhatkin e-tec koneet alittaa päästonormit kirkkaasti

    • vm41

      On ollut DKV, sillä ensimmäisellä Audi 60 mallisella korilla. Hieno vehje, oli jo öljyautomatiikalla.
      Harmi, kun ei enää tehdä ! Ostaisin heti kun vain tulisi uusia, kunnon vanhalla katkojankärki systeemillä, esim. niin kuin Saabilla.
      Suuret moottorin valmistajat ovat "torpanneet" 2T kehittelyn, pakottaneet korivalmistajat omaan tahtoonsa.
      Jos kehitys 2T kohdalla olisi saanut jatkua, olisi meillä edulliset, hienot, kevyet, tehokkaat, sekä yksinkertaiset atomiajan koneet ikivanhojen 4T konetekniikan sijaan.
      Ruohonleikkurit ovat edelleen jälkijunassa koneittensa puolesta.
      Mutta moottorisaha minulla on 2T , samoin raivaussaha, moottoripyörä, sekä moottorikelkka.
      En ole koskaan ymmärtänyt mitä pelkäämistä 2T koneissa on ??
      Vai onko vaan niin aran tietämätöntä, sekä osaamatonta porukkaa, jolle ikivanha tekniikka vain on tuttua sekä turvallista.

    • acegi

      Kaksitahtihan otti ennen polttoainetta imutahdin mukaan, mutta ennen sinne meni pieni vana tai joku ehkä kutsuu sumuksi.Nykyisin se suihkutetaan paineella syliteriin/tulppaan monta kertaa tahdin aikana höyrystimen kautta.

    • Ai mökille menty usein, varmaan tuolla tuntimäärällä olette sitten samalla vain pysyneet siellä. Keskiajomääräksi per kesä tulee vajaat 47 tuntia, eli n. 23 edestakaista ajomatkaa/vuosi. Kai kaupassakin joskus pitäisi käydä yms.....

    • Moottorimän

      Kyllä 4t-dieselmoottori moottorisahassa on hyvä juttu. Luonto pelastuu kun saha painaa 60 kiloa ja metsuri ei jaksa lähteä metsään sen kanssa. Dieselmootori perämoottorissa olisi hyvä, 10 heppainen painaisi vain 90 kiloa, ja käynnistykseen tarvittava akku painaisi vain 10 kiloa.
      Eiköhän se ole niin, että useimmat suuritehoiset perämoottorit ovat polttoainekulutuksen vuoksi nelitahtisia. Noissa pikkuprutkuissa lienee sama kuluttaako se litran enemmän tai vähemmän tunnissa.
      Mulla oli 70-luvun alussa 2t-Saabbi. Se kulutti noin 15 litraa satasella jos jaksoi polkea kunnolla. Tehoa oli noin 33 hv. Nykyisessä möhkäleautossani dieselmoottori ja tehoa 125 heppaa, vääntöä enemmän kuin 2 litraisissa bensakoneissa- Kulutti viime vuonna keskimäärin 6.9 litraa satasella.
      2t-moottorit kehittyvät. Mootorisahoissa, joissa painon vuoksi on toistaiseksi pakkoi käyttää 2t-moottreita, kehitys näkyy selvimmin, polttoaineen kulutus on vähentynyt noin 40 prosenttia. Nykyisissä 2t-bensoissa on pääosin luonnossa hajoavia voiteluöljyjä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2307
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2103
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1718
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1526
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1520
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1437
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1409
    8. 52
      1288
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      64
      1226
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe