Isä neuvolassa

Maumau296

Olen pohtinut olisiko hyvä, että lapsen isä kävisi neuvolassa kanssani, jotta odotus tuntuisi enemmän yhteiseltä. Miehelläni ei ole mitään estettä töiden puolesta, hän voisi aikatauluttaa ne helposti niin että pääsisi edes kerran mukaan. Mutta hän silti vetoaa muihin velvollisuuksiinsa vaikka tietää että minulla on hiljattain tullut hieman paha mieli siitä että hän ei koskaan pääse paikalle kuuntelemaan kanssani esimerkiksi lapsen sydänääniä. Emme asu vielä virallisesti yhdessä koska mieheni on omaishoitajana äidilleen. Olen paljon auttamassa kotitöissä, kirjaimellisesti välillä tuntuu etten asu omassa kodissani enää ollenkaan. Vaikka neuvola on suht mitätön juttu niin silti on alkanut vaivaamaan se, että kun kerran kuussa pyytäisin mieheltäni läsnäoloa, niin sitä on vaikeaa saada. Hän on ollut mukana vain kerran, alkuraskaudessa kun mietimme vielä aborttia ja hän kannatti enemmän sen tekemistä. Oli siis käynnillä tuolloin mukana.
Nykyisin hän on ihan mukana ajatuksessa perheenlisäyksestä, mutta ehkä tämä raskausaika pistää nupin sekaisin itsellä ja sitä toivoo huomiota ja läheisyyttä aivan eri volyymilla.
Enää kahdeksan viikkoa jäljellä laskettuun aikaan joten harvaan alkaa käydä neuvolakäynnit. Lisäksi olen alkanut tämän takia pelätä että synnytyksenkin kohdalle "tulee jotain muuta" tärkeämpää. En vain voi käsittää, luulisi että oma lapsi olisi kaikista tärkeintä mitä kuvitella voi.

3

62

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keskustelkaavakavasti

      En halua pelotella. Mutta jos isä ei ole vielä tähän mennessä mahan kasvaessa herännyt yhtään valmistautumaan perhe-elämään/ tulossa olevaan isoon elämänmuutokseen, niin ei ehkä koskaan sitä tee. Toki isät yleensä tulee vähän viiveellä hommaan mukaan kun eivät voi olla raskaana. :) Itse tuskailin raskausajan ja vauvavuoden ja yritin kaikin keinoin saada isän mukaan - turhaan :( yh olen nyt. Neuvolakäynneistä, turvakaukalosta/vauvan kylpyammeesta ym. pakollisista hankinnoista alkaen piti hoitaa yksin..

    • loll

      minun mies on ollut tulossa synnytykseen ja ekaan neuvolaan, jo ennen kuin raskautta olikaan, on suunniteltu :)
      muuten lasta kannta tyehdäkään...vasta rv 8 3 ja jo päätä painaa vatsan päälle jos vaikka kuulisi jotain..hupsu...
      eli on täysillä mukana alusta asti ja kysyi päivittäin joko olet raskaana ^^'

      heikossa hapessa on tuo teidän suhde..ja vauvan hankinta...kuulostaa ihan laastari vauvalta sinun puolestasi...ei hyvä.

    • äidiksi-tammikuussa

      No eihän kaikki miehet ole semmoisisa, että ne haluais tulla meidän mukaan neuvolakäynneille, vaikka vauvaa ja isäksi tulemista odottavatkin. Ei munkaan mies suostunut tulemaan kanssani neuvolaan, ainoastaan toiseen ultraan tuli mukaan, kun ekassa ultrassa oli hänellä työ este.
      Mun mies sanoi, että tuntisi olonsa siellä vain lähinnä kiusaantuneeksi, kun ne asiathan siellä kuitenkin pyörii vain lähinnä meidän äideiksi tulevien näisten ympärillä.
      Muutenkin vanhemmaksi ja isäksi tuleminen kait khahmottuu miehelle hitaammin. Kyllähän meilläkin mies silitteli mun vauvamasua ja joskus juttelikin sille, mutta vasta silloin se isyys taisi sille oikein konkretisoitua, kun vauva syntyi ja nyt on kyllä kaikessa vauvanhoidossa mukana ja auttaa hoidossa, mitä töissäkäyniltään voi.
      Miehet nyt vaan on miehiä ja ne ajattelee, sisäistää ja tuntee asioita omalla tavallaan ja sen olen kyllä ainakin omasta miehestäni huomannut, että se heidän tapansa poikkeaa paljon siitä, miten me naiset asioita koemme ja ajattelemme. Etenkin näissä raskauteen ja lapsensyntymään liittyvissä asioissa. Hyvää loppuraskautta.:)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      223
      3460
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2181
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2081
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1955
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      80
      1630
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1257
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe