Käytetty akvaario

2ja15

Hei! Mitä kaikkea pitää ottaa huomioon käytettyä akvaariota hommatessa? Ainakin, ettei ole ollut pitkään tyhjillään, että pitää vettä? Mutta mites jos joku on myymässä kaloineen, eikö akvaario pidä kuitenkin tyhjentää siirron ajaksi ja näin aloittaa homma alusta?

3

277

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kbdfkgkdjg

      On varmasti tärkeää ettei akvaarion vuoda :) Sillä taas ei ole merkitystä onko akvaario ollut pitkään tyhjillään. On ne akvaariot kaupassakin tyhjillään kuukausia ellei jopa vuosia. Ei lasi tai silikoni mene miksikään vaikka akvaariossa ei vettä olisikaan. Tietenkin akvaario pitää tyhjentää siirron ajaksi esim. 1000l akvaario painaa jo jonnin verran vedellä täytettynä. Tyhjän akvaarion siirto on huomattavasti helpompaa. Homma pitää aloittaa alusta mutta onneksi nykyisillä aineilla akvaarion kypsytys hoituu hetkessä ja kalat voi lisätä akvaarioon heti.

      Hommaat sitten uuden tai käytetyn akvaarion kannattaa akvaarioharrastukseen perehtyä huolella ennen kuin hommaan ryhtyy. Opettele ainakin perusasiat ennen harrastuksen aloittamista.

      • 2ja15

        Joo käyttämätön akvaario ainakaan ei vuoda, mutta jostain luin, ettei saisi olla tyhjillään pitkään. Mulla on ollut akvaario vuosia sitten, eli tiedän perushommat, tarkemmin toki pitää uudelleen opetella, mutta käytettynä en ole ostanut akvaariota. Lähinnä, että uskaltaako ostaa jne. Tyhjästä käytetystä ei voi olla varma, pitääkö vettä...


    • kbdfkgkdjg

      Mulla oli vuoden käytössä ollut akvaario vintillä yli 10 vuotta säilössä. Nyt tuo akvaario on ollut uudestaan käytössä 4 vuotta. Hyvin on akvaario säilynyt tyhjilllään 10 vuotta. Silikonit kimmoisat ja kuin uudet.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      629
      4564
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      49
      3570
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      103
      3461
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      3011
    5. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      13
      2429
    6. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2364
    7. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2271
    8. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      2120
    9. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      2045
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      48
      2013
    Aihe