postin alihankkijoiden ahdinko

hämmästynyt

Käsittämätöntä miten valtion yhtiö kyykyttää alihankkijoita taksoillaan. Kuskit vaihtuivat jatkuvalla syötöllä. Ja sitten vielä ilmasto ystävällinen kuljetus..... huh huh.... ahdingossa olevien alihankkijoiden kalusto 10-30v vanhaa...

15

1656

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • postia_ajossa

      Turpa tukkoo kateellinen luuseri. Ei se ole tässä tyhmä, joka määrää taksan, vaan se joka tuolla taksalla tekee. Onko posti kenties pakottanut joitain ajamaan? Eikö postin ajot kuitenkin ole vapaaehtoisia, joten turvat tukkoon.

    • Ihmetellä täytyy että valtiollinen yritys on edelläkäviä harmaantalouden tukemisessa ja Suomalaisen ammattikunnan alasajossa.
      pl,lit,lat,est,ro,bg kansallisuus tunnuksilla varustetut vetoautot hallitsevat ko. yrityksen ajoja.
      Autot on itäblokin pimeäntalouden rahoittamia autoja, joilta ei voida vaatia todistuksia verojäämistä, vakuutuksista ym... yhteiskunnalisista maksuista.
      Yleensä autot tankataan syrjäisillä parkkipaikoilla " huolto-autoista" ja harjoitetaan kaikkea muutakin Suomen kansantaloutta " tukevaa " toimintaa.
      Lisää tällaista toimintaa, saadaan Suomi nousuun.
      Turkuun telakalle puolasta metallimiehiä ja " luokkahitsareita " ja raksoille rakennusmiehiä...

      • johtotähti

        Onko se huoltoauto mistä tankataan kauhtunut punainen Ford Transit vuodelta 1 ja 2 . Se sama kuuluisa auto joka yön pimeinä tunteina imee tankit tyhjäksi sinisilmäisten suomalaisten yrittäjien hiellä ja tuskalla hankkimista menopeleistä.


      • Laulaentuleeviheltäen

        Siinähän se alkoi mennä pieleen kun posti muutettiin yritykseksi."Ennen vanhaan hyvään aikaan" Posti oli hyvä paikka kuljetusyrittäjälle. Nykyään Postilla ei ole näitä yhteiskunta sidonnaisuuksia vaan se toimii niin kuin mikä tahansa yritys eli kuljetukset mahdollisimman halvalla. Ihan sama homma Transpointilla.Ennen oli ennen nyt on nyt niin kuin Lapinlahdenlinnut laulaa. Valitettavasti.


      • dmnölsrj
        Laulaentuleeviheltäen kirjoitti:

        Siinähän se alkoi mennä pieleen kun posti muutettiin yritykseksi."Ennen vanhaan hyvään aikaan" Posti oli hyvä paikka kuljetusyrittäjälle. Nykyään Postilla ei ole näitä yhteiskunta sidonnaisuuksia vaan se toimii niin kuin mikä tahansa yritys eli kuljetukset mahdollisimman halvalla. Ihan sama homma Transpointilla.Ennen oli ennen nyt on nyt niin kuin Lapinlahdenlinnut laulaa. Valitettavasti.

        No näinhän se on, mutta eikö silti kyseisenkin yrityksen kuitenkin pitäisi noudattaa vallitsevaa lainsäädäntöä toiminnassaan eikä pyrkiä kaikin keinoin rikkomaan niitä?


      • laulaentuleeviheltäen
        dmnölsrj kirjoitti:

        No näinhän se on, mutta eikö silti kyseisenkin yrityksen kuitenkin pitäisi noudattaa vallitsevaa lainsäädäntöä toiminnassaan eikä pyrkiä kaikin keinoin rikkomaan niitä?

        Viimeinen sana kommentissani kertoo mielipiteeni asiasta täydellisesti. Eli vielä kerran VALITETTAVASTI


      • dmnölsrj
        laulaentuleeviheltäen kirjoitti:

        Viimeinen sana kommentissani kertoo mielipiteeni asiasta täydellisesti. Eli vielä kerran VALITETTAVASTI

        No niinpä näky olevan kun tarkemmin katsoin!!!

        Tämä tilaajavastuulaki kaikkineen osineen on ihan kauniita sanoja, mutta ei vaan toimi kun kukaan ei viitsi valvoa sitä millään tasolla. Resurssipulaan ja rahanpuutteeseen on helppo vedota aina joka asiassa, mutta pitäisköhän miettiä myös sitä että mitä siitä seuraisi jos valvontaa kyseisessäkin asiassa lisättäisiin. Tulisikohan sitä rahaa ja sitä kautta niitä resursseja kenties lisää jos näitä kepuliveijoja saataisiin edes osittain kuriin?

        Ruotsissahan on asetettu oikein syyttäjä ja perustettu omia yksiköitään valvomaan laitonta kabotaasia ja muutakin harmaata taloutta. Eiköhän suomessakin olisi jo aika tehdä samoin ja sitten ne tiemaksut vihdoin ja viimein ulkomaiselle liikenteelle!!!


    • ennenoliparemmin

      No nythän meillä on uusi eduskunta ja tuleva hallitus jota jo nyt morkataan SSS miehiksi. En tiedä kyllä miksi? Jos nyt historiaa aletaan puimaan niin koko liikennelupien vapauttaminen oli alkusysäys kaikelle epärehelliselle toiminnalle. Sitä ei voi kukaan kiistää. Ehkä päättäjät todella halusivat ,että kuljetukset saadaan mahdollisimman halvalla.Kyllä se vanhan ajan systeemi oli kaikista paras jos halutaan torjua harmaata taloutta. Kun yrittäjä lopetti niin hän pystyi ns.myymään luvan seuraajalle markkinahintaan. Molemmille jäi hyvä mieli. Mutta eihän se sovi Suomen päättäjille ,että myös kuljetusyrittäjä saisi jotain leivän päälle.V.....ttaa elää vaimon palkalla nykyään.

      • Jeppu

        Mielestäni on hyvä asia, että kaikilla on mahdollisuus toimia kuljetusyrittäjänä on jokaisen oma asia millä hintaa myy palvelunsa harmaata taloutta varmasti on myös , mutta on sitä ollut varmasti ennenkin sama juttu vain taxi puolellekin


    • Lähdetäänkö purkamaan tätä osiota kulj.liikkeitten toiminasta. Kuinka moni kuljettaja ajelee näillä "urakka" hinnoilla, ilman kaikkia olosuhdelisiä ottamatta.Taitaa valtakunnassa suurin osa raskaanliikenteen torpparitaloista maksaa alipalkkoja! Eli mistä päästä korjausliike tulee aloittaa, sillä kuljetusten antajat luistavat kyllä varmasti palkanmaksutavoista, jos kuskit antavat sen tapahtua! Eikä takavuosina asiat olleet yhtään paremmin rekkaliikenteessä (vrt. H.Karpo me tappajat ohj. 1973).
      Näitä pikkutaloja on helppo vedellä "kölin alitse", eikä he voi kuin puida nyrkkiä taskussa ja rahdata 0 katteella velkaisilla vehkeillä, joissa kuskien tilipusseista ainoastaan otetaan siivut, jotta pankki ei suuttuisi.

    • Rahtipentti23

      Posti on tällä hetkellä vienyt rahdinajon hinnat niin alas, että muut ei pysty edes kilpaileen. Kertooko tämä,että sen tosiasian??

    • Talousguru

      Täällä keskustellaan miksi posti meidän kaikkien veronmaksajien firma rikkoo lakia mennen tullen. Kuljetusyrittäjä on alun alkaen ollut perusduunari. Hän ymmärtää,että duunarikin tarvitsee jonkinlaisen korvauksen jotta pystyy tekemään työtään. Mikäli olen oikein ymmärtynyt niin postin päättäjistä yksikään ei ole kuljetusala taustainen henkilö. Eli siellä on johdossa henkilöitä joilla ei ole mitään kokemusta kuljetusalasta vaan ainoastaan päätavoite on ,että kuljetukset saadaan mahdollisimman halvalla keinolla millä hyvänsä.Sydämettömät kylmät talousgurut piutpaut välittävät kuinka yrittäjän käy koska aina on uusi tulija tilalle. Näin se nyt vaan menee. Sama meininki kuin Kiinan ja Skrilankan vaatetehtailla.

    • mäkitupa

      Samaa verenimiä kyykyttämispolitiikkaa harrastaa kaikki suuret kuljetusfirmat ( vähälät ym.. ) ja vähät välittää alihankkioiden ahdingosta !!

    • OikeinWituttaa

      Kaiken tämän sonnan takana on liikennelupien vapauttaminen. Suurin virhe mitä valtio teki. Liikaa innostuneita yrittäjien alkuja ja liian vähän töitä. Siinä se yhtälö jolla koko homma meni pieleen. Homma muistuttaa jo näitä joka pojan unelmahommia perustan kahvilan.kioskin tai siivousfirman.Jos liikenneluvat olisivat edes jotenkin säännöstelty niin alihinnoittelua ei olisi ja keinottelu pienyrittäjien kanssa ei toteutuisi.
      Nykyisin aina löytyy sellainen puupää joka ei osaa laskea mikä kannattaa mikä ei. Näin se nyt vaan on.Ihan aikuisten oikeasti.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      173
      10081
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      52
      3365
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

      Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      49
      3123
    4. Et olisi piilossa enää

      Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      64
      2815
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      203
      2169
    6. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      115
      2126
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

      Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      25
      1983
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

      Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      66
      1600
    9. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

      Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      22
      1356
    10. Tunnekylmä olet

      En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      112
      1346
    Aihe