Vierailin Marmariksessa, ja mieleeni tuli ,että mikä vetää Suomalaisia Alanjaan ? Kävin Alanjassa viime keväällä ja jos vertailee Marmarista Alaniaan ,Alaniassa ei ole muuta parempaa,kuin ehkä uimarannat nippa nappa. Marmariksessa oli ystävällisemmät ihmiset ,paremmat ruoat .paikalliset kaipasivat kovasti varsinkin Suomalaisia matkailijoita, ja paikalliset osasivat paremmin Suomen kieltä,tosin minulla 6 vieraan kielen osaajana ei ole kieli ongelmia: Infrastuktuuri oli kunnossa ,ei ollut häiritsevää rakennus boomia ,kuten Alaniassa ! Onko tähän syynä surku hupaisa Deturin matka ohjelma, tai Alanian asuntojen myynti ohjelma ? Ainoa minkä takia ei yleensä Turkkiin kannata matkustaa on alkoholin hinta,joka on Suomen hintatasoa . Olen käynyt ranta kohteista Bodrumissa ,Antaliassa Alaniassa ja Marmariksessa.,viimekksi mainittu on paras lapsi ja perhe kohde mielestäni !
Marmaris parempi ,kuin Alanya
15
2094
Vastaukset
- Kielipää-ätä
6 vierasta kieltä hallussa, mutta suomen kielen kirjoittaminen ei suju, eikä turkkilaisten kaupunkien nimet. Joopa joo. Mun puolesta muut saa matkustaa Turkissa ihan mihin vaan. Itse vältän kohteita, joihin Suomesta viedään ryhmiä.
- epäilevatuomas
Samaa jäin ihmettelemään: 6 vierasta kieltä kerrotaan olevan hallussa ja suomen kielen kirjoittaminen täysin alakoululaisen tasoa. Pistää vähän epäilemään...
- sorryy
"Vältän kohteita, joihin Suomesta viedään ryhmiä". Olet ilmeisesti mamu ja huonosti kotoutunut, kun et tunne itseäsi Suomalaiseksi ! Omalla koneella yksin ? - en olekkaan koskaan niin matkustanut. Turkissa ihan hyviä kohteita. Viimeksi (2-16.10 ) olimme Bodrumin Gympetissä - mukava pieni paikka,ok. rannat. Nopea lentomatka (milasiin 3,5h) suuri ,miksi matkusteltu Turkkiin.
- viidakkoon
sorryy kirjoitti:
"Vältän kohteita, joihin Suomesta viedään ryhmiä". Olet ilmeisesti mamu ja huonosti kotoutunut, kun et tunne itseäsi Suomalaiseksi ! Omalla koneella yksin ? - en olekkaan koskaan niin matkustanut. Turkissa ihan hyviä kohteita. Viimeksi (2-16.10 ) olimme Bodrumin Gympetissä - mukava pieni paikka,ok. rannat. Nopea lentomatka (milasiin 3,5h) suuri ,miksi matkusteltu Turkkiin.
Olipahan paljon taas aiheeseen liittyvää asiaa (matkailu). Suomessa lienee hyvää tasoa maahanmuuttajien kielen opetus - sitä pystytään kommentoimaan. Kohteet joihin matkustaa on onneksi VIELÄ jokaisen oma valinta. Turkki ihan hyvä kohde aurinkolomalle syksyisin. Ystävällinen palvelu. Olen käynyt alanyassa 2x, izmelerissä, sidessä ja bodrumissa. Minulle ei ole ongelma toisten Suomalaisten matkustaminen samaan kohteeseen ! Olen Suomalainen itsekin
- Laumaeläin
sorryy kirjoitti:
Reittilennoista ei varmaan kukaan ole kuullutkaan.
- Kiertokoululainen
Tiedättekö älypäät, että maailmassa on paljon kielitaitoisia ihmisiä, mutta monet heistä eivät osaa suomea lainkaan. Ihan turha nälviä oikeinkirjoitusvirheistä kun asia kuitenkin tulee selväksi.
- otmjöfee
Marmaris mielestäni paras olen käynyt 17 kertaa. Kokemusta on myös Alanyasta,Bodrumista ja Alanyasta.
- Alanyatoimivampi
Alanya on kompaktimpi lomakohde, koska keskusta ja kunnon ranta on lähellä toisiaan. Marmariksessa kelvollinen ranta-alue on siellä Icmelerissä kilsojen päässä.
Siinä syy. Marmarikseen on ollut kauemmin matkoja tarjolla kuin Alanyaan, mutta Alanya on vain osoittautunut mieluisammaksi kohteeksi. - kiljusieppo
Se on Analia.
-Juha Vuorinen- - lentopelkonen
ihan pe-stä on koko turkki. Kerran olen molemmissa paikoissa käynyt ja se riitti. Helvatan kallista ja kuuluu inhottavaa jollotus musiikkia kaikkialla. Onhan ne pirun sotaisaakin sakkia. Saa omasta hengestään pitää huolta kun sinne menee
- siilo
Missähän päin turkkia olet käynnyt minusta hinta taso on varsin kohtuulinenja mitä musikkiin tulee englannin kielisä husikkia melkein joka paikassa että kannataisi ottaa selvää ennen kuin rupeaa kirjoittelemaan
- Uuna
Ihanaa että pysyt kotona sotimassa. Paras päätös, minkä olet koskaan tehnyt. Takahikiä ,siellä sinulle lomailua riittävästi!!
- alanyavsmarmaris
Miksi aina riidellään makuasioista? Jokaisella on omat mielipiteensä ja mieltymyksensä, eli eri kohteiden vertaaminen sinällään ei oikeastaan auta ketään. Onneksi tuossa jo sitten selvennettiin, mitä eroa kullakin Turkin kohteella oikeastaan on esimerkiksi lapsiperheiden osalla, rantojen määrässä jne. Sellaista tietoa lukijat tarvitsevat, jotta osaavat itse päättää, mikä heitä vetää puoleensa.
Turkki ja sen kohteet palvelevat monenlaisia lomailijoita, joten kannattaa itse paneutua lukemaan kustakin kohteesta tarkemmin ja vasta sitten valita se itselle mieluisin. Siinä puolestaan auttaa alkuun seuraava tietopakkaus otsikossa olevista kohteista:
http://turkki.matkalippu.info/alanya
http://turkki.matkalippu.info/marmaris - makeal
marmaris on vaan niin kaunis ja ihana.ihmiset ystävällisiä,huoletivaisia,semmoista lämmintä,ei semmosta turistilta rahat pois ja irvistetään perään!alanyaan en toista kertaa mene vaikka bingosta voittais,kemer olis siinä ja siinä
- Turkkifani
Olemme mieheni kanssa käyneet monta vuotta Marmariksessa syyskuussa.Ilma on silloin lämmin,vesi vielä myös lämmintä.Veneretket Osmanin Bora 1:lla leppoisia kauniita maisemia katsellen.Huonoa ruokaa ei ole löytynyt mistään, tutuiksi tulleet basaarikauppiaat mukava tavata.Laadukkaat vaatteet löytyneet Mona Lisalta ja nahkakauppias Niazilta Show leatheriltä,basaareilta. Jokin vetää vaan aina uudestaan Marmarikseen.Viime syksynä vuokrasimme polkupyörät ja totesimme, että pyöräily onkin todella helppo tapa liikkua paikasta toiseen Marmariksessa.
Alaniassa olemme käyneet vuosia sitten ja toisaalta kiinostaisi mennä uudelleen sinne.Mikä on Alaniassa parasta nykyään, kertokaa? Asialliset kirjoitukset tervetulleita,kiitos.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä742472Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1721792Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on741474Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461457Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2591446- 851272
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3901245Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421225Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3581197- 1281185