Nyt ilmeni jännä vika Chrysler T&C:ssä. Pyyhkijät toimivat väärin, eli pyyhkijä saattaa eri tihkuasennoissa pyyhkiä kaksi kertaa peräkkäin ja pitää sitten taukoa, tai pyyhkijä voikin rueta pyyhkimään jatkuvalla syötöllä, vaikka kääntäisi pyyhkimet pois päältä. Pyyhkijät kyllä sammuu, kun vähän rumppaa tihkukytkintä päälle ja pois.
Mistähän kohdasta vika voisi löytyä? Ajattelin näin alkuun puhdistaa tuon tihkukytkimen, joka majailee ratin vasemmalla puolella viiksessä. Siinä on takapuolella pieni reikä, jossa ilmeisesti tuon pyörivän mokkulan lukitus on. Toivottavasti nuo nyt saisi kuntoon, inhottava ajella jos ei voi rauhassa käyttää pyyhkijöitä.
Pyyhkijät toimivat miten sattuu
7
2813
Vastaukset
- tuo
ei ole, vaihda vaikka aluksi rele. Löytyy konehuoneesta vasemmalta.
- Pete
Kyseessä on näiden vuosimallien tyyppivika. Syy löytyy viiksikytkimistä, korjaustoimenpide on niiden vaihto uuteen. Vaihto tuskin kannattaa, koska osa on jumalattoman kallis ja se tuppaa uusiutumaan.
Minulla se tekee myös samaa. Itse siitä kuitenkin viis veisaan, koska se ei ole jatkuva riesa. Olen ollut huomaavinani, että se ilmenee yleensä kostealla kelillä. Olisiko crc -suikauksesta sopivaan paikkaan apua. Itse en ole viitsinyt koittaa.
Recall -kutsua tästä viasta en ole huomannut, nämähän yleensä annetaan auton turvallisuuteen vaikuttavasta viasta. - Daytona R/T
http://www.onlinemoparparts.com/
-luotettava paikka olen tilannut paljon tavaraa tuolta. Hintaa on $61.36 eli n.47 egee. Ilmeisesti "hieman" maahantuojan hintaa edukkaampi vaihtoehto...- esse
Pyyhkimet saattaa pyyhkäistä kerran tai pari kun vilkku on vasemmalle ja pyyhkimen kytkin pois päältä.Nämä vilkku/pyyhkijän viikset näyttää reistaavan kaikissa T&C Chryslereissä.Itselläni on myös ko. auto.Muuten hyvä peli.
- diileri
Olen kanssa huomannut että noitten tominta ajoittain hassua...
Mut oiskohan kyseessä kuitenkin automatiikka?Tiheämpi pyyhkiminen kun aina ilmenee sateella..Omistan nyt vain Saksankielisen manuskan joten en itse pääse tuota tarkastamaan.
Uudemmissa autoissahan nuo pyyhkijät jo enemmän säätyy automaattisesti. - Janne Kinnunen
Noniin. Irrotin kaikki pyyhkijöiden releet ja suihkuttelin niihin CRC-tyyppistä litkua. Samoin sumutin itse monitoimikytkimen sisälle siitä kytkimen takapuolella olevasta reiästä ja remputin kytkintä virrat pois päällä.
Tänään pyyhkijät pelasivat moitteettomasti. Saa nähdä, miten pitkään ne sitten pelittävät niinkuin pitää.- Janne Kinnunen
Nyt löytyi se oikea vianaiheuttaja, se oli viallinen rele pyyhkijöille. Jostain syystä rele herätti itsensä vaikka autossa ei ollut edes virtoja päällä.
Vaihdoin molemmat pyyhkijöille olevat releet ja nyt pyyhkijät toimivat juuri niinkuin pitääkin, eli eri tihkuasennot ja sitten jatkuva nopea/hidas.
Ne sulakerasian alla olevat samanlaiset isommat releet olivat halpoja, 5e/kpl.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244586- 883714
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313463075- 542657
- 512589
- 2032583
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322390- 1522318
- 311945
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1071521