ollinsaari

vastamuuttanutraaheen

Ollinsaari on aika hyvä paikka asua muuten. Muutin vähä aikaa sitten raaheen ja mulla oli aika paljon ennakkoluuloja ollinsaaresta mutta ne on osoittanut vääräksi

18

3080

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hgukjkk

      Hienoa että viihdyt täällä. Itse olen asunut täällä Raahen kupeessa pattijoella jo n.47 vuotta. Ollinsaari, kummatti ja satamakangas ovat Raahen ainoat lähiöt jossa on keskitettyä kerrostaloasumista. Raahe koki täydellisen muutoksen kun Rautaruukki tuli tänne 1960- luvulla. Nyt kyllä toivoisi että keskusta muuttuisi jo enemmänkin turhan vaatimaton Se on .

      • Anonyymi

        Pattijoella joo.se on turhaakin turhempi paikka.mitä siellä on.ei mitään.uskovaisten vaivaama kyläpahanen jossa paljon pahaa.noin on.


    • Nimim1

      Asuin aikoinaan Koulukuja 4 yhdeksän vuotta. Taloon alko muuttaan tietynlaista sakkia joka toi kaverit mukana varastosta ja kylmiöstä alko katoaan tavaratMulle riitti eikä ole ollut yhtään ikävä.

      • raanvittumainen

        Kyllä tommoset tietynlaiset ihmiset pilaa nämä hienot paikat nimittäin tämä on aika hieno asuinalue. Toivottovasti niistä päästäisiin eroon


    • Valssikunsoi

      Yhdeksänkymmentäluvun alussa kaksi vuotta raahessa, satamakankaalla terästehtaan kupeessa riitti. Raahen ilmapiiri ei ollut kovinkaan suvaitseva ja kutsuva. Kiitos siitä ajasta, elämän kokemusta kerrakseen. Ei voi suositella ko. paikkaa ilmapiirin vuoksi kenellekään.

      • pattijokirulez

        Hyvä, että poistuit. Sinun kaltaisesi valittajat ovat pahimpia ilmapiirin pilaajia. Aina ei kannata syyttää muita, vaan joskus voi myös vilkaista peiliin.


      • Kellohame74

        Ihanaa, kun joku kertoo tosi asian rehellisesti ja asiallisesti. Itse paikkakuntalaisena olen samaa mieltä raahen ilmapiiristä. Ei suvaita ulkopuolisia jne... Pitäisikö raahelaistenkin sinne peiliin vilkaista ;)
        Juu, kyllä pitäisi.


      • Aattenmies
        pattijokirulez kirjoitti:

        Hyvä, että poistuit. Sinun kaltaisesi valittajat ovat pahimpia ilmapiirin pilaajia. Aina ei kannata syyttää muita, vaan joskus voi myös vilkaista peiliin.

        Pattijoki? No joo. Ja Kalajoki, joki joki...


      • Valssikunsoi
        pattijokirulez kirjoitti:

        Hyvä, että poistuit. Sinun kaltaisesi valittajat ovat pahimpia ilmapiirin pilaajia. Aina ei kannata syyttää muita, vaan joskus voi myös vilkaista peiliin.

        Hehhh... Osu ja upposi. Tyypillinen raahelainen, kuin silloin aikanaan. Mikään ei siis ole muuttunut näinä onnellisina vuosina mitkä olen viettänyt muualla, kuin ko. paikassa.


    • Ollensaarela

      Ollinsaari on iso paikka, ratkaisee todella paljon missäpäin asuu. Olen itse asunut moneen otteeseen Ollinsaaressa, eri taloilla, yhtensä 10 vuoden ajan ja kyllä siellä oppii ne talot, joissa asuu paskasakki.

      Valkoiset talot on yleensä ollut semmoista sekametelisoppaa, jossa asuu alkoholisteja ja opiskelijoita ja perheellisiä. Tuurista riippuu minkälaisen seinänaapurin saa.

      Punaiset talot olivat joskus täynnä juoppoja, mutta peruskorjausten jälkeen asukkaiden laatu on parantunut, joskin mitä lähempänä kauppaa asuu, sitä enemmän häiriköintiä.

      Keltaisilla taloilla asui ennen perheellisiä, mutta olikohan se D&C talojen ympäristö missä on paljon solukämppiä ja opiskelijoita kuten myös sillä laidalla mikä on kauimpana kaupasta.

      Keltaisten talojen takana olevissa omakotitaloissa asuu köyhiä perheitä, pihat on järkijään täynnä roskia ja romuja ja viikonloppuisin kun kulkee, niin joka talosta möykkää rap-musiikki tai joku muu paska.

      Kaikinpuolin ollinsaari on ollut tasainen paikka asua, kunhan ymmärtää pitää pyöränsä vajassa (5 pyörää pöllitty asuinaikana) ja tajuaa välttää perjantai-iltana lähikaupassa asiointia, silloin sen ympäristöön kerääntyy eniten juoppoja ja rikollisia.

      • Anonyymi

        zzz


    • Mahtuu niitä jokaisen kaupungin asuinlähiöihin näitä alkoholisteja/narkkareita ja muuten vaan mölisijöitä, ei minun mielestä voi yleistää että joku asuinalue on huono tai hyvä. Ns. hyvällä asuinaluella voi naapuriksi sattua kärttyisä mummo jonka mielestä vessaa ei saa vetää kello 22:00 jälkeen ja asunnossa liikkuminen tulee tapahtua hyvin varovasti villasukat jalassa kun voi häiriöäänien johdosta villasukan kutominen täysin epäonnistua ja metelöivä naapuri tulisi asettaa korvausvastuuseen ja häätää asunnostaan. Ollinsaari on hyvä paikka asua, ainoa mainittava häiriötekijä on se kun SPR vuokrasi turvapaikanhakijoille asuntoja, tietysti osui yksi asunto juuri siihen rappuun missä minä asun. Nämä nuoret herrat kun eivät aluksi ymmärtäneet että yöllä on tapana nukkua eikä mölistä ja päästellä suoraa huutoa. Asia korjaantui kun riittävän monesti soitin vartijat paikalle. Asuntosäätiön asukkaiden kannattaa häiriöiden johdosta soittaa juuri vartijat koska he tekevät raportin säätiölle häiriöistä, poliisi ei sitä tee.

      • Anonyymi

        Kuljen päivittäin Oulusta Raaheen töissä, ja täytyy kyllä sanoa etten asumaan Raahen jäisi ihan helpolla. On kyllä sen verran outopaikka, ja ne ihmiset välillä.. Että huh, huh... No kuoleva kylä tuo tulee olemaan alta 10 vuoden. Aina kun iltapäivällä kasitielle pääsee, ja autonkeulan saa kohti Oulua, niin jotenkin se aina helpottaa ja olo kevenee... Tuntuu hyvältä.

        Ytv. Dani


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuljen päivittäin Oulusta Raaheen töissä, ja täytyy kyllä sanoa etten asumaan Raahen jäisi ihan helpolla. On kyllä sen verran outopaikka, ja ne ihmiset välillä.. Että huh, huh... No kuoleva kylä tuo tulee olemaan alta 10 vuoden. Aina kun iltapäivällä kasitielle pääsee, ja autonkeulan saa kohti Oulua, niin jotenkin se aina helpottaa ja olo kevenee... Tuntuu hyvältä.

        Ytv. Dani

        Dannyn vetää tielle raha, Toivottavasti rahan ahneuksissa tapaat hirven. Siellä Oulun paskassa ei ole töitä paskakoura kommareille? Ymmärän kyllä ei kukkaan halua töihin lakkoilevia tulipalokommunisteja on teillä niin huono maine.


    • Anonyymi

      saattaisi muuttaa Ollinsaareen jos siellä olisi jotain kunnollista myytävää ja tietysti hinta pitää olla merkitty velaton. eikä niin et' jossain lukeeki kiinityksia ja muita rasitteita. Tietysti hinta pitää olla alhaisenpi kuin noin muntenkaan ovat, koska Raahessa joku saanut ihmiset uskoon epärealistisiin hintoihin. Kerrostalot ei, rivitalot ehkä.

      • Anonyymi

        Älä perkeleessä muuta ollinsaareen tai kummattiin.matuja täynnä ja sen huomaa kaikessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä perkeleessä muuta ollinsaareen tai kummattiin.matuja täynnä ja sen huomaa kaikessa.

        Tee ihan mitä haluat mutta vältä Pattijokea. On meinaan suurin persereikä mikä löytyy Raahen alueelta. Hirveä paikka ja kaukana kaikesta. Huonot palvelut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tee ihan mitä haluat mutta vältä Pattijokea. On meinaan suurin persereikä mikä löytyy Raahen alueelta. Hirveä paikka ja kaukana kaikesta. Huonot palvelut.

        Ollinsaari kovasti muuttunut mutta ilmeisesti siellä viihdytään kun vain yksi rivitalohuoneisto ollut myynnissä Ruskontien olisiko 10.

        Raahessa jotenki vain ollaan kovin toivekkaita hinnasta, aivan ylihintaisia omakotitaloja.

        Noilla hinnoilla ei.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8236
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2243
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1909
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1644
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1479
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe