Miksen raskaudu? Edes vahingossa?

Kysyjä

Olen ollut jo puolitoista vuotta ilman mitään ehkäisyä. Kiertoni on pillereiden lopettamisen jälkeen ollut epäsäännöllinen. 35-26pvä. Ovulaatiota en edes siis tiedä milloin voisi olla kun kierto epäsäännöllinen. Paitsi jotenkin siitä limanerityksestä jotenkin pystyy päättelemään, muttei sekään varmaa ole. Mieheni kanssa ollaan periaatteella tulee jos on tullakseen, eli ei siis yrittämällä yritetä vielä. Itse seksiä taitaa olla 1-2 kertaa kuukaudessa, mutta niilläkään kerroilla en oo raskaaksi tullut, eikä muistaakseni olla ikinä puolivälissä kiertoa oltu lakanoiden välissä. Nyt olen alkanut ajattelemaan jos en saakaan lapsia kun edes vahingossakaan ole raskaaksi tullut tietoisesti tässä ajassa. Olen ajatellut että testaan niillä ovulaatiotesteillä milloin se olisi, kierrot merkkaan aina ylös. Onko muilla kokemuksia/neuvoja antaa. Ihmettelen kun jotkut pamahtaa kerrasta paksuksi ja jotkut yrittää lasta vuoden. Ollaan kuitenkin nuoria 24 ja 26 v.

12

279

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • enemmän_seksiä

      seksiä pitää harrastaa enemmän kuin 1-2x/kk, jos raskaaksi haluaa. siittiöt voi elää kohdussa päiviä ja siksi olisi hyvä, että siellä olisi tavaraa valmiinakin, sillä ovulaatio on niin lyhyt aika, että seksin harrastaminen olisi todella haastava ajoittaa juuri oikeaan kohtaan. teidän pitää harrastaa seksiä väh. 2-3 kertaa viikossa heti menkkojen jälkeen ja ovulaation aikaan. miksi teillä on noin vähän seksiä?

      tällä tavoin mä tulin raskaaksi ekasta yrityksestä.

    • xoxoxoM

      Kannattaa tosiaan harrastaa seksiä useemmin, tai jos haluaa vain pari kertaa kuussa niin ajoittakaa ne ihmeessä edes siihen ovulaatioon! Ovulaatiohan on n puolessa välissä kiertoa, voit vaikka tikutella kun sulla epäsäännöllinen kierto. Nainenhan voi tulla raskaaksi vain ovulaation aikaan, ei siis muuten.

      Myös ylipaino, pco ym voi vaikeuttaa raskaaksi tulemista.

    • sexsex

      Jep, enemmän seksiä etenkin ovulaation aikaan. Itse tikutin ovulaation ja samana päivänä harrastettiin seksiä niin PAM, raskaana ollaan!

    • Aloittaja111

      Juu tiedän että enemmän yrityskertoja ja ovulaation aikaa. Mutta vaikea itse arvailla ovulaatiota, enkä oo vielä koskaan tikuttanu sitä, että onko se kuinka varmaa? Pitänee varmasti ostaa. Kun on vuorotyö niin siinä jää peittojen heiluttelu vähälle :/ mielummin valitsee nukkumisen. mutta kuten sanoin ei vielä yrittämällä yritetä. mietin vaan että voikohan jokin olla vikana, kun ei edes vahingossakaan tärppää

      • Aloittaja111

        Ja lisäksi molemmat ollaan ihan normaalipainoisia ja terveelliset elämäntavat, eikä juoda. Tupakkia kyllä menee, pitäis lopettaa


      • Aloittaja111

        Ja tuosta pco:sta, mulla ei kyllä tietääkseni ole semmosta, ihan normaalia kaikki alapäässä, ainakaan kukaan ei ole mitään sanonut gynekoloki reissulla. Eikö ne mainitsis jotain?


      • Hiljaalleen

        Onko sinulla ollut koskaan selittämättömiä alavatsakipuja? Jos on, niin on ilmeistä endometrioosista johtuva tahaton lapsettomuus. Voi myös olla hormoonitasapainossa vaihtelua. Esim. testosteronit ylärajoilla, jolloin ei kehitykään munasoluja.
        Kannattaa tutkittaa nuo asiat. Tosin teidän seksittelykerrat on toosi harvassa ja syy voi olla yksin siinäkin. Vielä ehditte. >Itsekin ehdin liki 40-vuotiaana:)


    • xoxoxoM

      Normaalissa alatietutkimuksessahan ei pco:ta näy, vaan se näkyy ainoastaan ultrassa. Kannattaa tosiaan ostaa noita ovulaatiotestejä ja testata ainakin yhdessä kierrossa niin tiedät suunnilleen milloin ovulaatio on. Sitten jatkossa koitatte ajoittaa seksin juuri siihen ovulaation aikaan.

      Mutta tosiaan jos harvemmin kerta puolessa välissä kiertoa olette edes heilutelleet peittoja niin en olis vielä huolissaan lapsettomuudesta. Jos vuoden aikana ei ole kuulunut raskautta ja seksiä on harrastettu oikeaan aikaan kannattaa käydä lapsettomuustutkimuksissa tutkituttamassa juuri tuo pso:n mahdollisuus sekä munasarjojen aukiolo. Muös miehen siittiöt tutkitaan samalla!!

      • xoxoxoM

        Ja kaikki naisethan ei välttämättä edes ovuloi joka kierrossa jolloin luonnollisesti ei ole mahdollista raskautuakkaan! :)


      • xoxoxoM

        niin ja jatkan vielä, mehän yritettiin lasta kolme vuotta ja lopulta lapsettomuushoitojen avulla raskauduin, eli aina on toivoa. Nykyäänhän lapsettomuushoitojen tulokset ovat todella positiivisia ja suurin osa hoidoissakin olevista raskautuu! :)


    • itse 36v, 165/90.

      kolmannesta kierrosta raskauduin, eli ikää ja painoa on, kannattaisi mennä tutkimuksiin.

    • Miuli

      Yritimme mieheni kanssa 1 vuosi 7 kk lasta, olimme juuri menossa lapsettomuustutkimuksiin kun yllättäen aloinkin kärsimään pahoinvoinnista, ja raskaustestin tehdessäni tuli 2 viivaa!! :) Nyt siis onnellisesti raskaana, vk 10. Minulla on ikää 23 vuotta, ja olen lievästi alipainoinen, tiedä sitten johtuiko tästä etten meinannut raskaaksi tulla.. Meillä oli seksiä kyllä useita kertoja viikossa, uskon että teidän kohdalla ei juuri tärppää tuon vähäisen seksin takia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2606
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1421
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      73
      1421
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1179
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1143
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1131
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1083
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe