Suzuki Alto GF vetoakseliongelmia

maanantaikpl

Onko muilla ollut ongelmia vetoakselien tai -nivelten kestävyyden kanssa? Itsellä 2011 Alto ja jo takuuaikana vaihdettiin vetonivel ja matkustajan puolen koko vetoakseli uuteen. Nyt kuuluu taas loksumista kuskin puolen vetoakselista, ehkä ulompi nivel, vetarissa on päittäisvälystä kun tarttuu kädellä akseliin ja vetelee akselin suunnassa niin kuuluu loksahdus pyörännavasta.
Autolla ei ole kuitenkaan ajettu kuin 38.500km.

Lisäksi miltei koko ajan on tuntunut 60-70km/h välillä pientä ylimääräistä pompotusta jostain mutta huollossa eivät ole löytäneet mitään syytä sille, mitään välyksiä ei tunnu ja auto läpäisi ensimmäisen katsastuksenkin tällaisenaan.

Onkohan yleisempikin ongelma vai liekö tämä yksilö ns. lemon...

2

67

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Moskiittomies

      Itsellä on 2003 Alto ja vetari on raplattanut jo toista vuotta. Nyt vasta maanantaina katsastusmies antoi vetarin äänistä korjauskehotuksen. Luulen siis että kyseessä on vetonivel koska kol-kol-kol-kol ääni kuuluu vain käännyttäessä ja veto päällä.
      Oon putsannut ja vaihtanut rasvat kummastakin vetoakselista eli kaikista neljästä vetonivelestä, tuossa oikealla puolella on sisempi vetonivel tosi erikoinen koska siinä on sellainen rakenne että se pääsee mainitsemallasi tavalla pitkittäin liikkumaan ja tarvittaessa kolahtamaan. Ainakin itselläni tuo kyseinen sisempi vetonivel eroaa tyypiltään kaikista muista autoni vetonivelistä jotka eivät pääse vapaasti liikkumaan pituussuunnassa. Korjauskehotuksen kanssa alkaa oleen hankalaa kun mistään ei tahdo löytyä tuota vetoakselia edullisesti, itellä on oikea se just joka pitää ääntä.

      Niin ja omallani on ajettu 124tkm ja rapiat..

    • Ei todellakaan, ainakaan 80-lukuisissa. Kestävät niissä korin iän, ellei ylikin jos ei kumien anneta rikkoutua.

      Minulla tosin oli -88 swift jossa ronksui toinen vetonivel: oli vaihdettu kumi vasta sitten kun nivel oli rikkinäisen kumin takia mennyt jo paskaksi, oli täysin kuiva ja ruosteessa. Toimi silti yhä, metelöitsi vain käännettäessä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10030
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      412
      4390
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      3016
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2855
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2668
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2664
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1855
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      71
      1710
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1620
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1423
    Aihe