Onko muilla ollut ongelmia vetoakselien tai -nivelten kestävyyden kanssa? Itsellä 2011 Alto ja jo takuuaikana vaihdettiin vetonivel ja matkustajan puolen koko vetoakseli uuteen. Nyt kuuluu taas loksumista kuskin puolen vetoakselista, ehkä ulompi nivel, vetarissa on päittäisvälystä kun tarttuu kädellä akseliin ja vetelee akselin suunnassa niin kuuluu loksahdus pyörännavasta.
Autolla ei ole kuitenkaan ajettu kuin 38.500km.
Lisäksi miltei koko ajan on tuntunut 60-70km/h välillä pientä ylimääräistä pompotusta jostain mutta huollossa eivät ole löytäneet mitään syytä sille, mitään välyksiä ei tunnu ja auto läpäisi ensimmäisen katsastuksenkin tällaisenaan.
Onkohan yleisempikin ongelma vai liekö tämä yksilö ns. lemon...
Suzuki Alto GF vetoakseliongelmia
2
81
Vastaukset
- Moskiittomies
Itsellä on 2003 Alto ja vetari on raplattanut jo toista vuotta. Nyt vasta maanantaina katsastusmies antoi vetarin äänistä korjauskehotuksen. Luulen siis että kyseessä on vetonivel koska kol-kol-kol-kol ääni kuuluu vain käännyttäessä ja veto päällä.
Oon putsannut ja vaihtanut rasvat kummastakin vetoakselista eli kaikista neljästä vetonivelestä, tuossa oikealla puolella on sisempi vetonivel tosi erikoinen koska siinä on sellainen rakenne että se pääsee mainitsemallasi tavalla pitkittäin liikkumaan ja tarvittaessa kolahtamaan. Ainakin itselläni tuo kyseinen sisempi vetonivel eroaa tyypiltään kaikista muista autoni vetonivelistä jotka eivät pääse vapaasti liikkumaan pituussuunnassa. Korjauskehotuksen kanssa alkaa oleen hankalaa kun mistään ei tahdo löytyä tuota vetoakselia edullisesti, itellä on oikea se just joka pitää ääntä.
Niin ja omallani on ajettu 124tkm ja rapiat.. Ei todellakaan, ainakaan 80-lukuisissa. Kestävät niissä korin iän, ellei ylikin jos ei kumien anneta rikkoutua.
Minulla tosin oli -88 swift jossa ronksui toinen vetonivel: oli vaihdettu kumi vasta sitten kun nivel oli rikkinäisen kumin takia mennyt jo paskaksi, oli täysin kuiva ja ruosteessa. Toimi silti yhä, metelöitsi vain käännettäessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.52452- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46919- 60882