Miksi koiranpennulle kaksi ateriaa kolmen sijaan?

tietämätön

Olen lukenut että koiranpennun saavutettua 50% aikuispainosta, tai lähteestä riippuen 4-12kk ikäisenä siirrytään useampien aterioiden sijasta kahteen ateriaan päivässä.
En kuitenkaan ole löytänyt yhtään selitystä että miksi näin toimitaan? Onko kyse kasvuvauhdista, vatsalaukun kasvaneesta koosta, ruuansulatuksen toiminnasta tms?

5

108

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiertymätön

En kanssa kyllä tiedä onko tuohon mitään oikeaa syytä, olisiko se vaan ihmisten mielestä helpompaa antaa ruoka kahdesti kuin useammin? Itse olen jakanut ruokailut kolmeen kertaan ja jatkan näin ihan loppuun asti. Itsellä tähän syynä, että ei tarvitse antaa isoja aterioita, jolloin vatsalaukkukaan ei veny, ja näin ollen toivon välttyvän vatsalaukun kiertymältä (tosin varmaan perimälläkin jotain vaikutusta, mutta ainakaan en itse ruokinnalla aiheuta sitä, samasta syystä vältän kuivaa nappulaa). Kaikkien lähteiden mukaan, mitä olen lukenut, on parempi jakaa ruokailu useampaan kertaan. Sitten on varmaan sellaisiakin koiria joille ei ruoka maistu montaa kertaa päivässä, jolloin on pakko antaa se 1-2 kertaa päivässä.

• kultsi8

Koirakuiskaaja neuvoo että 3 ateriaa 8kk asti ja sit 2 ateriaa. Tuntuis toimivan, ainakin mun pennulle ei olisi riittänyt 2 ateriaa.

• KoiraKohtaista

Nämä ruokinta jutut menee yksilön mukaan. Ei ole olemassa ohjetta, jota voi orjallisesti noudattaa jokaisen yksilön kohdalla.

• tsekkaakoiraa

Koiran mukaan tosiaan. Tiedän pari vuosikasta joille edelleen annetaan 4x päivässä ateria kun muuten kuluttaisivat kasvun takia kylkiluut esille plus elimistö käy tasaisemmin nuorella muutamalla ruokintakerralla ei mahavaivoja.

• doggydoggy2

Riippuu ihan pennusta.. Meidän 4kk pentu saa aamulla ruokaa "suositellun annoksen" ja syö siitä vain vähän ja iltapäivällä loput, illalla saa sitten toisen ruuan josta syö osan silloin ja osan aamuyöstä. Joskus jos vetää kupin tyhjäksi kerralla niin olen antanut lisää, seuraan tietty pennun painoa koko ajan ja sen mukaan mennään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kysymys muille miehille

Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      136
      7554
    2. Kaipaisin nyt kosketusta

jota ei koskaan ole ollut. Saisinpa tuntea kätesi niskallani ja silittelemässä päätäni. Sulaisin varmasti siihen.
      Ikävä
      29
      2896
    3. Imaami kysyy, miksi pojat uivat ilman valvontaa

Kalajoen särkät ovat usean kilometrin pituiset. Siellä on kylttejä, joissa varoitetaan rannan vaaroista. Siellä ei ole
      Maailman menoa
      320
      1717
    4. Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia

Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-20172942
      Maailman menoa
      256
      1383
    5. Kerrostaloihin ilmalämpöpumput

Ulkomailla näkee paljon ilmalämpöpumppuja kerrostalojen ulkoseinissä. Mikä estää taloyhtiötä hankkimasta niitä asuntoih
      Sinkut
      106
      1204
    6. Sokea "ystävälle"

Oletko oikeasti noin sokea?
      Ikävä
      100
      1149
    7. En ymmärrä käytöstäsi

Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek
      Ikävä
      137
      1052
    8. Persaukinen puolankalainen kävi kerjäämässä paitaa

Ja lippistä. Nauratti suuresti kun katsoin. Kukahan mahtanee olla? Voipi katsoa täältä jutun. https://www.youtube.com
      Puolanka
      19
      926
    9. Kirkonkylän puliveivarit

Hieman pistää silmään nuo puliukot ja akat kirkonkylän penkeillä ja S-marketin kulmilla. Tarttis varmaan tehdä asialle j
      Karstula
      19
      908
    10. Kiitoksia kaikille epäasiallisesta sisällöstä liputtaneille

Se ylimielisyys ja epäasiallisen julkaisun jakaminen ei sitten kantanut.
      Tuusniemi
      82
      901
    Aihe