Miksi koiranpennulle kaksi ateriaa kolmen sijaan?

tietämätön

Olen lukenut että koiranpennun saavutettua 50% aikuispainosta, tai lähteestä riippuen 4-12kk ikäisenä siirrytään useampien aterioiden sijasta kahteen ateriaan päivässä.
En kuitenkaan ole löytänyt yhtään selitystä että miksi näin toimitaan? Onko kyse kasvuvauhdista, vatsalaukun kasvaneesta koosta, ruuansulatuksen toiminnasta tms?

5

140

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiertymätön

En kanssa kyllä tiedä onko tuohon mitään oikeaa syytä, olisiko se vaan ihmisten mielestä helpompaa antaa ruoka kahdesti kuin useammin? Itse olen jakanut ruokailut kolmeen kertaan ja jatkan näin ihan loppuun asti. Itsellä tähän syynä, että ei tarvitse antaa isoja aterioita, jolloin vatsalaukkukaan ei veny, ja näin ollen toivon välttyvän vatsalaukun kiertymältä (tosin varmaan perimälläkin jotain vaikutusta, mutta ainakaan en itse ruokinnalla aiheuta sitä, samasta syystä vältän kuivaa nappulaa). Kaikkien lähteiden mukaan, mitä olen lukenut, on parempi jakaa ruokailu useampaan kertaan. Sitten on varmaan sellaisiakin koiria joille ei ruoka maistu montaa kertaa päivässä, jolloin on pakko antaa se 1-2 kertaa päivässä.

• kultsi8

Koirakuiskaaja neuvoo että 3 ateriaa 8kk asti ja sit 2 ateriaa. Tuntuis toimivan, ainakin mun pennulle ei olisi riittänyt 2 ateriaa.

• KoiraKohtaista

Nämä ruokinta jutut menee yksilön mukaan. Ei ole olemassa ohjetta, jota voi orjallisesti noudattaa jokaisen yksilön kohdalla.

• tsekkaakoiraa

Koiran mukaan tosiaan. Tiedän pari vuosikasta joille edelleen annetaan 4x päivässä ateria kun muuten kuluttaisivat kasvun takia kylkiluut esille plus elimistö käy tasaisemmin nuorella muutamalla ruokintakerralla ei mahavaivoja.

• doggydoggy2

Riippuu ihan pennusta.. Meidän 4kk pentu saa aamulla ruokaa "suositellun annoksen" ja syö siitä vain vähän ja iltapäivällä loput, illalla saa sitten toisen ruuan josta syö osan silloin ja osan aamuyöstä. Joskus jos vetää kupin tyhjäksi kerralla niin olen antanut lisää, seuraan tietty pennun painoa koko ajan ja sen mukaan mennään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?

Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "
      Maailman menoa
      319
      1359
    2. Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa

Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja
      Maailman menoa
      322
      1303
    3. Mitä kirjainta kaipaat?

🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      99
      1071
    4. Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä

Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔
      Ikävä
      50
      998
    5. Onko ikäerolla väliä?

Mitä mieltä ootte? Meillä on 14 vuotta ikäeroa.
      Ikävä
      105
      971
    6. Mitä sä teet

Juuri nyt?
      Ikävä
      106
      930
    7. Uusioperhe vai salasuhde?

Mitä ensisijaisesti haluat? Pelkään, että menetän järjen sun kanssa 😉
      Ikävä
      111
      782
    8. Katri Helena rikkoi hiljaisuuden dramaattisella uutisella: "Elossa ja ilossa ollaan"

Katri Helena on sinivalkoinen ääni. Hänen klassikkohittinsä ovat tärkeä osa suomalaista kansanperintöä. Katri veti jääh
      Suomalaiset julkkikset
      22
      767
    9. Miten vaikuttaa

Jos kaivatustasi on moni muukin kiinnostunut?
      Ikävä
      69
      631
    10. Anni Ihamäki ja Ilkka-rakas vetivät tiukan rajan TTK:ssa: "Kyllä spekuloitiin"

Anni Ihamäki on naimissa Ilkka Ihamäen kanssa. Aviopuoliso tunnetaan myös nimellä Hovimuusikko Ilkka. Heillä on kaksi yh
      Suomalaiset julkkikset
      5
      617
    Aihe