Miksi koiranpennulle kaksi ateriaa kolmen sijaan?

tietämätön

Olen lukenut että koiranpennun saavutettua 50% aikuispainosta, tai lähteestä riippuen 4-12kk ikäisenä siirrytään useampien aterioiden sijasta kahteen ateriaan päivässä.
En kuitenkaan ole löytänyt yhtään selitystä että miksi näin toimitaan? Onko kyse kasvuvauhdista, vatsalaukun kasvaneesta koosta, ruuansulatuksen toiminnasta tms?

5

117

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiertymätön

En kanssa kyllä tiedä onko tuohon mitään oikeaa syytä, olisiko se vaan ihmisten mielestä helpompaa antaa ruoka kahdesti kuin useammin? Itse olen jakanut ruokailut kolmeen kertaan ja jatkan näin ihan loppuun asti. Itsellä tähän syynä, että ei tarvitse antaa isoja aterioita, jolloin vatsalaukkukaan ei veny, ja näin ollen toivon välttyvän vatsalaukun kiertymältä (tosin varmaan perimälläkin jotain vaikutusta, mutta ainakaan en itse ruokinnalla aiheuta sitä, samasta syystä vältän kuivaa nappulaa). Kaikkien lähteiden mukaan, mitä olen lukenut, on parempi jakaa ruokailu useampaan kertaan. Sitten on varmaan sellaisiakin koiria joille ei ruoka maistu montaa kertaa päivässä, jolloin on pakko antaa se 1-2 kertaa päivässä.

• kultsi8

Koirakuiskaaja neuvoo että 3 ateriaa 8kk asti ja sit 2 ateriaa. Tuntuis toimivan, ainakin mun pennulle ei olisi riittänyt 2 ateriaa.

• KoiraKohtaista

Nämä ruokinta jutut menee yksilön mukaan. Ei ole olemassa ohjetta, jota voi orjallisesti noudattaa jokaisen yksilön kohdalla.

• tsekkaakoiraa

Koiran mukaan tosiaan. Tiedän pari vuosikasta joille edelleen annetaan 4x päivässä ateria kun muuten kuluttaisivat kasvun takia kylkiluut esille plus elimistö käy tasaisemmin nuorella muutamalla ruokintakerralla ei mahavaivoja.

• doggydoggy2

Riippuu ihan pennusta.. Meidän 4kk pentu saa aamulla ruokaa "suositellun annoksen" ja syö siitä vain vähän ja iltapäivällä loput, illalla saa sitten toisen ruuan josta syö osan silloin ja osan aamuyöstä. Joskus jos vetää kupin tyhjäksi kerralla niin olen antanut lisää, seuraan tietty pennun painoa koko ajan ja sen mukaan mennään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Putin lähti takki auki sotaan....

Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,
      Maailman menoa
      125
      3760
    2. Näitä venäjä-faneja tuntuu edelleen vaan riittävän - kummallista

ja lähinnä siis ihan suomalaisia. Mitä hienoa ja hyvää he näkevät maassa joka on diktatuuri, maassa jossa ei ole sananv
      Maailman menoa
      318
      2661
    3. Ulkoistin makuaistini Yleisradiolle

Nyt voimme luottaa siihen, että Virallinen Totuus tekee maistelutyön puolestamme. Me persulandiassa arvostamme priimaa,
      Maailman menoa
      0
      2180
    4. Sanna on pakottaja, domina

Pakotti sadistisessti työttömät hakemaan töitä, josta seurasi hirmuinen työttömyys. Näin on asia, jos uskomme Hesarin k
      Maailman menoa
      43
      2001
    5. Skodan hankintaan painostaminen toi potkut

Kylläpä on kovat keinot käytössä, kun on yritetty pakottaa hankkimaan Skoda painostuskeinoilla. Kyllä valinnan pitää oll
      Skoda
      11
      1748
    6. No onneks ei tartte sit olla

Mustis ku se ootki sinä itte 😂😂 Oon pelännyt että ehkä teille kehkeytyy jotain enemmän ku niin paljon yhteistä mut....
      Ikävä
      9
      1304
    7. Niinistö neliraajajarrutteli Natoon liittymistä vielä sodan alettua

Myöntää nyt itsekin, mikä jo aikaisemmin tiedettiin. Marin vei Suomen ja Ruotsin Natoon. "”Myönnän auliisti jarruttelle
      Maailman menoa
      131
      1255
    8. Harmittaa ettei paluuta entiseen enää ole

Paluuta entiseen ei ole koska pilasit kaiken.
      Ikävä
      96
      1194
    9. Lahden kolarisuma ja automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä

Olisiko uudehkojen autojen automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä vähentänyt kolareiden määrää tuolla Lahden tiellä? Sumu
      Yleistä autoilusta
      85
      998
    10. Mitä sun päässä oikeen liikkui

Silloin kun menit laittamaan sille viestiä? Jotenkin tosi outoa?
      Ikävä
      52
      972
    Aihe