Miksi koiranpennulle kaksi ateriaa kolmen sijaan?

tietämätön

Olen lukenut että koiranpennun saavutettua 50% aikuispainosta, tai lähteestä riippuen 4-12kk ikäisenä siirrytään useampien aterioiden sijasta kahteen ateriaan päivässä.
En kuitenkaan ole löytänyt yhtään selitystä että miksi näin toimitaan? Onko kyse kasvuvauhdista, vatsalaukun kasvaneesta koosta, ruuansulatuksen toiminnasta tms?

5

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiertymätön

      En kanssa kyllä tiedä onko tuohon mitään oikeaa syytä, olisiko se vaan ihmisten mielestä helpompaa antaa ruoka kahdesti kuin useammin? Itse olen jakanut ruokailut kolmeen kertaan ja jatkan näin ihan loppuun asti. Itsellä tähän syynä, että ei tarvitse antaa isoja aterioita, jolloin vatsalaukkukaan ei veny, ja näin ollen toivon välttyvän vatsalaukun kiertymältä (tosin varmaan perimälläkin jotain vaikutusta, mutta ainakaan en itse ruokinnalla aiheuta sitä, samasta syystä vältän kuivaa nappulaa). Kaikkien lähteiden mukaan, mitä olen lukenut, on parempi jakaa ruokailu useampaan kertaan. Sitten on varmaan sellaisiakin koiria joille ei ruoka maistu montaa kertaa päivässä, jolloin on pakko antaa se 1-2 kertaa päivässä.

    • kultsi8

      Koirakuiskaaja neuvoo että 3 ateriaa 8kk asti ja sit 2 ateriaa. Tuntuis toimivan, ainakin mun pennulle ei olisi riittänyt 2 ateriaa.

    • KoiraKohtaista

      Nämä ruokinta jutut menee yksilön mukaan. Ei ole olemassa ohjetta, jota voi orjallisesti noudattaa jokaisen yksilön kohdalla.

    • tsekkaakoiraa

      Koiran mukaan tosiaan. Tiedän pari vuosikasta joille edelleen annetaan 4x päivässä ateria kun muuten kuluttaisivat kasvun takia kylkiluut esille plus elimistö käy tasaisemmin nuorella muutamalla ruokintakerralla ei mahavaivoja.

    • doggydoggy2

      Riippuu ihan pennusta.. Meidän 4kk pentu saa aamulla ruokaa "suositellun annoksen" ja syö siitä vain vähän ja iltapäivällä loput, illalla saa sitten toisen ruuan josta syö osan silloin ja osan aamuyöstä. Joskus jos vetää kupin tyhjäksi kerralla niin olen antanut lisää, seuraan tietty pennun painoa koko ajan ja sen mukaan mennään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1590
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1279
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1275
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1258
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1200
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe