En ole välttämättä hankkimassa kolmatta marsua, mutta jos tulevaisuudessa hankin kahdelle alle vuoden ikäisille marsuille kaverin. :)
Minkä kokoinen häkki kolmelle marsulle pitäisi olla?
Onko 100x70 liian pieni ?
3 marsun häkin koko?
10
413
Vastaukset
- herttakakkonen
Aivan liian pieni.
- Modele
Liian pieni kahdellekin marsulle
- g14
Selvä. Onko suositeltavaa tehdä marsun häkkiin ylä taso ?
- marsumuikkunen
En sanoisi, että suositeltavaa. Marsua ei ole luotu kiipeilemään, senhän kertoo jo marsujen kotiseutu ja ruumiinrakenne. Pikemminkin kyseessä on siis planB, johon turvaudutaan vasta, jos mikään muu ei onnistu. Lähtökohtaisesti pitäisin marsuilla kuitenkin riittävän isoa häkkiä/aitausta ilman ylätasoja. Huomionarvoista on sekin, etteivät kaikki marsut edes opi kiipeämään ramppeja pitkin ylätasoille.
- Modele
Jos ei ole mahdollista laajentaa leveys/pituussuunnassa, ylätaso on hyvä vaihtoehto :) Kunhan vaan sekä taso, että ramppi tms ovat turvalliset (ei mahdollisuutta pudota liian korkealta, ramppi ei ole liian liukas tai jyrkkä jne...).
- g14
Kiitos vastauksista :)
- Marsumamma84
100x70 -kokoinen häkki on jo kahdellekin marsulle aika pieni, tai ainakin hyväksyttävän häkkikoon alarajoilla. Jos sopivaa häkkiä ei löydy, niin halvalla pääsee myös tekemällä sellaisen itse HongKongista saatavilla taikakuutioilla ja aaltomuovista tehdyllä pohjalla.
- jaa-kuules
Enpä tiedä "hyväksyttävän" häkkikoon alarajoista, sillä tuo on yli kaksi kertaa sen kokoinen, missä saa eläinsuojelulain mukaan pitää kahta marsua ja suunnilleen tasan sen kokoinen, mitä marsuyhdistys suosittelee. Eipä silti, tietysti sitä parempi, mitä isompi häkki on, mutta taisit silti vetäistä tuon hyväksyttävän alarajan hatusta.
Mua lähinnä mietityttää, mikä häkki on kooltaan 100x70cm? Kun 120cm tehdashäkitkin on selvästi pienempiä toiseen suuntaan. Ehkä se on sitten omatekemä.
- Marsumarsu
Itse mietin että voisiko 120x60 häkkiin laittaa vanhan marsutytön kanssa 2 uutta kaveria? Marsun kaveri kuoli ja kaipaisi kipeästi uutta kaveria... ;)
- periaatteessajoo
Voi. Siis esimerkiksi eläinsuojelulain mukaan, mutta onhan se aika pieni kolmelle marsulle. Itse ostaisin kaksi poikasta ja laittaisin nyt tuohon olemassa olevaan häkkiin, mutta ostaisin isomman suht pikaisesti tai vaihtoehtoisesti kyhäilisin taikakuutioaitauksen häkin ympärille lisäosaksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde232692Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292292- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532170Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211782Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891642Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961576- 2931461
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131409- 1331408