En ole välttämättä hankkimassa kolmatta marsua, mutta jos tulevaisuudessa hankin kahdelle alle vuoden ikäisille marsuille kaverin. :)
Minkä kokoinen häkki kolmelle marsulle pitäisi olla?
Onko 100x70 liian pieni ?
3 marsun häkin koko?
10
685
Vastaukset
- herttakakkonen
Aivan liian pieni.
- Modele
Liian pieni kahdellekin marsulle
- g14
Selvä. Onko suositeltavaa tehdä marsun häkkiin ylä taso ?
- marsumuikkunen
En sanoisi, että suositeltavaa. Marsua ei ole luotu kiipeilemään, senhän kertoo jo marsujen kotiseutu ja ruumiinrakenne. Pikemminkin kyseessä on siis planB, johon turvaudutaan vasta, jos mikään muu ei onnistu. Lähtökohtaisesti pitäisin marsuilla kuitenkin riittävän isoa häkkiä/aitausta ilman ylätasoja. Huomionarvoista on sekin, etteivät kaikki marsut edes opi kiipeämään ramppeja pitkin ylätasoille.
- Modele
Jos ei ole mahdollista laajentaa leveys/pituussuunnassa, ylätaso on hyvä vaihtoehto :) Kunhan vaan sekä taso, että ramppi tms ovat turvalliset (ei mahdollisuutta pudota liian korkealta, ramppi ei ole liian liukas tai jyrkkä jne...).
- g14
Kiitos vastauksista :)
- Marsumamma84
100x70 -kokoinen häkki on jo kahdellekin marsulle aika pieni, tai ainakin hyväksyttävän häkkikoon alarajoilla. Jos sopivaa häkkiä ei löydy, niin halvalla pääsee myös tekemällä sellaisen itse HongKongista saatavilla taikakuutioilla ja aaltomuovista tehdyllä pohjalla.
- jaa-kuules
Enpä tiedä "hyväksyttävän" häkkikoon alarajoista, sillä tuo on yli kaksi kertaa sen kokoinen, missä saa eläinsuojelulain mukaan pitää kahta marsua ja suunnilleen tasan sen kokoinen, mitä marsuyhdistys suosittelee. Eipä silti, tietysti sitä parempi, mitä isompi häkki on, mutta taisit silti vetäistä tuon hyväksyttävän alarajan hatusta.
Mua lähinnä mietityttää, mikä häkki on kooltaan 100x70cm? Kun 120cm tehdashäkitkin on selvästi pienempiä toiseen suuntaan. Ehkä se on sitten omatekemä.
- Marsumarsu
Itse mietin että voisiko 120x60 häkkiin laittaa vanhan marsutytön kanssa 2 uutta kaveria? Marsun kaveri kuoli ja kaipaisi kipeästi uutta kaveria... ;)
- periaatteessajoo
Voi. Siis esimerkiksi eläinsuojelulain mukaan, mutta onhan se aika pieni kolmelle marsulle. Itse ostaisin kaksi poikasta ja laittaisin nyt tuohon olemassa olevaan häkkiin, mutta ostaisin isomman suht pikaisesti tai vaihtoehtoisesti kyhäilisin taikakuutioaitauksen häkin ympärille lisäosaksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa
sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT3253805Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi1283550Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla
Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku42240- 1111638
Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja181548Typeryyttä
Se on kummallista, kun kaksi ihmistä tuntee selittämätöntä vetoa toisiinsa, mutta eivät vain pääse toistensa luokse. Mik1241299Martina mukana erikoisjoukossa
Huippurankka Erikoisjoukot-ohjelma jatkuu, Martina mukana. Kerrankin Martinalle hyvä ohjelma, hänellä on voimaa, sisua j136917Lindtman haluaa leikata Kela-korvauksista...oho!
Antti Lindtman sanoo Kauppalehdessä, että vuodesta 2028 voi tulla erittäin hankala, mikäli nykyinen hallitus ei tee riit99870Häneen rakastuminen oli sellaista
että aina uskoi ja luotti että kyllä tästä vielä edetään jotenkin. Se olikin vain rakastuneen toiveajattelua kaikki. Ta77797- 86741