Miespuolinen terveydenhoitaja, onko sellaisia?

Terveysalalle_mänijä

Harkitsen vakavasti alanvaihtoa ja terveydenhuoltoala tuntuisi parhaalta uudelta suunnalta. Lääketiede on kiinnostanut mua aina, mutta haluaisin tietää lisää myös muista vaihtoehdoista kuin itse lääkärin ammatista. Olen opiskellut elämässäni jo aika helvetisti eikä haittaisi jos löytyisi jokin lyhyempi ja helpommalla sisäänpääsyllä varustettu koulutus.

Sopisin hyvin myös sairaanhoitajaksi, mutta huono palkka, 3-vuorotyö ja heikot etenemismahdollisuudet on vähän ikävä yhdistelmä.

Terveydenhoitajan ammatti kiinnostaisi sekin kovasti, mutta - olen mies. Onko meitä alalla minkään vertaa?
Itse en ole koskaan törmännyt miespuoliseen terkkariin. Varmaan noita työskentelee muuallakin kuin kouluissa, mutta kun en tosiaan tiedä. Ja siksi kysyn ;)

5

2540

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • FemSh

Onhan teitä, vaikkakin aika vähän.

Neuvoni sinulle; jos pelkkä sukupuoli ammatissa vaivaa sinua niin paljon, että sitä tälläkin pähkäilet -- mieti alanvalintaasi uudelleen.

• SilkkiSAARA

Kyllä sukupuoltaan tulee miettiä noissa asioissa. On julkinen salaisuus ,että mies voi kohdata naisryhmän ,joka hyökkää ampiaisparven tavoin miehen kimppuun puolustaen reviiriään, paitsi, jos olet kuinka se sanotaan --sukupuolineutraali

• näin.luulisin

"Sopisin hyvin myös sairaanhoitajaksi, mutta huono palkka, 3-vuorotyö ja heikot etenemismahdollisuudet on vähän ikävä yhdistelmä."

Eikös aikalailla samat päde myös siihen terveydenhoitajaan, samanlainen yhtä huono palkka siinäkin ja heikot etenemismahdollisuudet?

• Terveysalalle_mänijä

Ihan vaan uteliaisuudesta kyselen asiasta enemmän tietäviltä. Mulla ei ole mitään naisia vastaan sinänsä, mutta tottakai sillä on merkitystä onko alan sukupuolijakauma tasainen, vino vai ihan äärimmäisen vino. Mun kokemus on että viihdyn parhaiten kun jakauma on tasainen. Ei ole kivaa olla ainoa mies naislauman keskellä ja toisaalta myös useimmat äijäporukat on ihan perseestä. Mutta jos oikeasti kiinnostun jostain ammatista ylitse muiden niin silloin vähät välitän sukupuolijakaumasta.

Palkkauksesta - jossain toisessa keskustelussa terkkari kehui saavansa n. kolme tonnia kuussa. Minusta se on oikein hyvä palkka, etenkin jos se tulee ilman vittumaista vuorotyötä.

Monesti ihmiset vain heittävät kiinnostavia keskustelunavauksia, ei kaikki ole aina niin latautunutta. Suomi24 on tietysti perinteinen vittuilun tyyssija, mutta silti... Jos ei oikeasti tiedä aiheesta mitään eikä ole mitään asiallista sanottavaa niin voi pitää päänsä kiinni. Ja rautalangasta vääntäen - sukupuoli ei vaivaa minua, kunhan haluan tietoa tilanteesta.

Peace & love

• Anonyymi

Oon noin 6vuotta myöhäs, mutOotko miettinyt stuertin ammattia?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      153
      2885
    2. Miten juhlitte ensi lauantaina?

Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.
      Maailman menoa
      281
      2566
    3. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      42
      1599
    4. Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?

JOS siis sinä saisit päättää?
      Maailman menoa
      38
      1510
    5. Voi mies olit taas niin komea

Olet silmäkarkkia ❤️ Sua vois katsella vaikka koko päivän. ❤️
      Ikävä
      121
      1232
    6. Kadutko koskaan

Sitä mun iskiyritystä?
      Ikävä
      108
      1163
    7. Ryöstö Punkaharjulla

Punkaharjun k-market ryöstetty tänään keskellä päivää, ketä lie asialla? Poliiseja ainakin pörrää ympäriisee
      Savonlinna
      15
      1095
    8. Uudestisyntyminen ei tapahdu kasteessa

Tässä Apostolien tekojen kohdassa näemme, että Filippus julisti hoviherralle ensin evankeliumia ja kuulusteli sitten tar
      Kaste
      204
      1053
    9. Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa

Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e
      Maailman menoa
      37
      1019
    10. Lasse Lehtonen on yhtä aikaa sairauslomalla ja työmatkalla

Kelan johtaja näyttää vötkyilyn mallia, otti sairaslomaa ja lähti Brysseliin sitten ryyppäämään! 😂 Kelan pääjohtaja La
      Lieksa
      61
      1003
    Aihe