Hei!
Olen 4. vuoden logopedian opiskelija. Olen hiljattain kiinnostunut työmahdollisuuksista ulkomailla nyt, kun valmistumiseenikin on enää kohtuullisen lyhyt aika. Osaisiko joku alan ihminen ohjeistaa minua suunnitelmaani liittyen?
Puheterapeutin työllistyminen ulkomailla?
7
3164
Vastaukset
- oliskomahdollista
Olet jo 4. vuoden opiskelija. Ehkä voit ymmärtää, että puheterapeutin työ aivan muunkielisten parissa ei ehkä helposti onnistu, voipa se olla aivan mahdotontakin. Tästä lähtökohdasta käsin on ajateltava jotain muuta kuin puheterapeutin työtä, jos tahtoo ulkomaille. Mitähän se voisi olla?
Toisaalta, onhan meillä Suomessakin ulkomaalaisia. Miten auttaisit venäjää puhuvaa hänen kielensä puhumisongelmissa? Entä kurdeja? - Logopedi
Hei!
Puheterapeutit työskentelevät myös mm. nielemis-ja syömisongelmien sekä äänihäiriöiden parissa. Tällöin tuskin tarvitsee hallita esim. englannin kieltä natiivin tavoin, koska kielellisiä toimintoja ei näissä tapauksissa luonnollisesti kuntouteta :) kiitos kuitenkin vastauksestasi! - samaamiettinyt
Minua kiinnostaa sama kysymys! Olen kiinnostunut logopedian koulutuksesta, mutta toivoisin kuitenkin mahdollisuutta ulkomailla työskentelyyn. Kuulostaa hieman haastavalta. Kerrothan, jos asia selviää!
- Anonyymi
Vaikka on vanha ketju, niin voisin vinkata. Logopedipalveluita tarvitsevan suomenkielisen lapsen isänä voin kertoa että esim. suur-tukholman alueella toimii ainoastaan YKSI suomea osaava logopedi ja tämänkin löytämiseen meni yli vuosi, eli jos olet suomalainen logopedi niin Tukholmassa voit valita asiakkaasi ja työsi eivät tule takuulla loppumaan koskaan.
- ehkä.tuleva.pt
Minuakin kiinnostaa sama asia. Kuinka hyvin esim. engallin kieli pitää osata, jotta sillä kielellä pystyy työskentelemään?
- tuleva.pt
Ainakin paremmin kuin tämän hetkinen suomen kielesi...
Mutta jotta pääset kuntouttamaan asiakkaita muuallakin kuin nielemis- ja ääniterapia jaksoissa, sinun tulee osata maan kieli natiivin kaltaisesti. Sinulle tullaan tekemään sekä kirjalliset että suulliset kielitestit, joissa sinun tulee pärjätä natiivien kanssa yhtä hyvin. Tiedän yhden tutun tutun, joka englanninkieliseen maahan puheterapiaa pääsi vetämään.
Voidaan sitten myös miettiä kuinka vakuuttava on vieraskielinen puheterapeutti asiakkaiden tai edes työnantajan silmissä.
Tutkijana tietenkin mahdollisuudet ovat paremmat. Tosin jos sille alalle lähdet, sinusta kyllä haluttaisiin Suomessakin pitää kynsin ja hampain kiinni, niin vähän tutkimusta kotikielellä on edes saatavilla.
- pute
En ole varma, mutta saattaisi olla mahdollista tehdä oman alan tutkimusta ulkomaisissa yliopistoissa.
Äänen ja nielemisen lisäksi AAC eli puhetta tukevat ja korvaavat kommunikaatiomenetelmät eivät ole kielisidonnaisia, mutta monesti asiakkaat opettelevat AAC:tä puheen rinnalla...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400003124299- 152155
- 1861981
- 1041413
- 701278
- 73927
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu57922IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka2859Martina miehensä kanssa Malediiveilla.
Miksi täällä puhutaan erosta? Lensivät Dubaista Malediiveilĺe.119797Ei lumous lopu koskaan
Kerran kun tietyt sielut yhdistyvät kunnolla, ei irti pääse koskaan. Vaikka kuinka etsit muista ihmisistä sitä jotain tu59707