Hei, kuulin kollegalta, että työsuhdeauton verotusarvosta voi saada hyvitystä, jos yksityistä ajoa on vain vähän. En kuitenkaan löydä veroilmoituksesta mitään kohtaa mihin tämän voisi ilmoittaa. Miten pitää toimia?
Työsuhdeauto/hyvin pienet yksityisajot
1
62
Vastaukset
Hei "johannahelena" ja kiitos kysymyksestäsi!
Mikäli sinulla on ajopäiväkirja tai joku muu yhtä luotettava selvitys yksityisajoista, niin voit hakea verotusarvoon alennusta.
http://www.vero.fi/fiFI/Syventavat_veroohjeet/Henkiloasiakkaan_tuloverotus/Ansiotulot/Luontoisedut(9980)#Autoetu1
Tuolta löytyy lisätietoa, sekä autoedusta & ajopäiväkirjasta. Ajopäiväkirjan tai selvityksen perusteella pitää pystyä erottelemaan työ- ja yksityisajot.
Mikäli pystyt selvittämään yksityisajot, niin ilmoita todellisten yksityisajojen määrä lisätiedoissa. Veroilmotus verkossa -palvelussa oikea kenttä on oman päätoimen palkan yhteydessä. Esitäytetystä veroilmoituksesta lisätietoja kenttä löytyy ihan lomakkeen lopusta.
Keväisin terveisin,
Harri Verotiimistä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873277
- 623027
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4332520- 802303
- 802303
- 962056
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j361903- 121646
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201643Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil311479