Onko luovutustappiot pakko ilmoittaa veroilmoituksessa? Tiedän etten saa tulevaisuudessa vähennyksiä mutta jos jätän laiskuuttani ilmoittamatta ulkomaalaisten osakkeiden luovutustappiot ilmoittamatta syyllistynkö rikokseen?
Onko osakkeiden luovutustappiot pakko ilmoittaa?
1
221
Vastaukset
Hei,
Sinulla on ilmoitusvelvollisuus ulkomailta saaduista pääomatuloista, koska olet suomessa yleisesti verovelvollinen. Jos asut Suomessa, saamasi arvopaperien luovutusvoitot verotetaan yleensä vain Suomessa. Maksat niistä veroa 30 %. Yli 30 000 (40 000 vuonna 2014) euron pääomatuloista veroprosentti on 33 % (32 % vuonna 2014). Ulkomaisten arvopaperien luovutustappiot voit vähentää luovutusvoitoista. Omaisuuden luovutuksesta syntynyt tappio vähennetään omaisuuden luovutuksesta saadusta voitosta verovuonna ja viitenä seuraavana vuotena sitä mukaa kuin voittoa kertyy.
Lisätietoa asiasta löydät täältä: https://www.vero.fi/fi-FI/Henkiloasiakkaat/Sijoitukset/Ulkomailta_saadut_osingot_ja_arvopaperie(11814)
tai tarvittaessa soittamalla kansainväliseen henkilöverotus palveluumme p.020 697 024
Terveisin Saija Verotiimistä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873277
- 623037
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4332530- 802323
- 802313
- 962056
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j361913- 121656
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201643Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil311499