510 euroa maksaisi sunnuntailähdöllä kesäkuussa Gabriellan sviitti ja saisi nettisivujen mukaan 28-33 neliötä tilaa mutta ei parveketta. Aamiainen sentään sisältyy ja sen saa halutessaan hyttiin. Jos olet käyttänyt sviittiä, voitko suositella, esim. varustelu, sijainti, mukavuus, sängyt, minibaarin sisältö yms.? Emme ole koskaan aiemmin matkustaneet minkään laivayhtiön sviitissä, ja nyt tekisi mieli.
Viking Gabriellan sviitistä kokemuksia?
50
2798
Vastaukset
- Minä-ottaisin
Vastasit jo itse itsellesi.
Kun tekee mieli, kannattaa kokeilla. Muiden kokemuksilla ratsastaminen on mentalismia.
Minä kyllä voin mennä uudestaan. Tosin taidan kuitenkin ottaa sen parvekkeellisen - hienoisesta ahtaudestaan huolimatta.- Viikkarifani
Mietin itsekin parveketta, mutta yleensä kesäkuun alussa on ollut niin vilpoista, ettei kannella ole tarennut oleskella. Ovatko sviitit omalla hyttiosastolla vai onko lähellä halpoja b-luokan hyttejä, joissa huonolla tuurilla asustaa mölyapinoita?
- Minä-ottaisin
Viikkarifani kirjoitti:
Mietin itsekin parveketta, mutta yleensä kesäkuun alussa on ollut niin vilpoista, ettei kannella ole tarennut oleskella. Ovatko sviitit omalla hyttiosastolla vai onko lähellä halpoja b-luokan hyttejä, joissa huonolla tuurilla asustaa mölyapinoita?
Sviitin käytävällä on tuo rupusakkivaara. Moiset köyhät metelöivät. Se kai on heidän ainut omaisuutensa.
Partsikannelle myydään hyttejä vain maksukykyisille ja he osaavat sentään käyttäytyä.
Itse otan mieluummin sen partsihytin, vaikka partsi jäisi vaille käyttöä. Siljn Helsingin laivoista poiketen Gabriellan partsilla istutaan tuulessa eli voi tulla vilu.
- otajoskiinnostaa
Parvekkeelle en antaisi Suomen ilmastossa mitään arvoa, olipa ajankohta sitten kesä tai talvi. Merellä tuulee aina ja siihen lisätään aluksen tyypillinen 35-38 km/h tuntinopeus päälle (jos sattuu tuulemaan sopivasta suunnasta siis...). Kun Suomen kesä on sellainen n. 15-20 asteinen, voit laskea tuulen jäähdyttävän vaikutuksen iholla. Hyytävää on. Itse matkustin Gabriellan LUX-hytissä joka on sviitin naapuri. Tukholmassa tyhjän sviitin ovi oli auki joten pääsin tuonkin näkemään. Ei luksusta, vähän nuhjaantunutta kasarityyliä, tilaa runsaasti mutta kaikki oli jotenkin patinoitunutta ja väsähtänyttä. Samanlainen tosin oli käyttämäni LUX-hyttikin mutta sain sen erikoistarjouksesta 280 eur.
Kaipa ne kannen 11 hytit oli siksi kehuttuja että samalle käytävälle ei pääse muutakuin ne joilla on hytti ko. käytävällä (joo, tiedetään ulkokannen kautta pääsee kaikki sisään) ja tuolla kannella on vain parempai hyttejä.
Eli riski saada apinalauma naapuriin on pienempi kuin muissa hyteissä- PläkiSkönellä
Merellä ei lasketa tuntinopeuksia/km. Merellä ei matkoja mitata kilometreissä.
- Se.siitä
PläkiSkönellä kirjoitti:
Merellä ei lasketa tuntinopeuksia/km. Merellä ei matkoja mitata kilometreissä.
Menepäs katsomaan sataman suulle nopeusrajoituskylttiä!
- kariaalto
Kuka laittaa 500e risteilyyn autolautalla? Vai voiko sitä leikkiä rikasta kun on päästy oikein autolautan kyytiin?
- Miten-ihmeessä
Miten pääsee nautintaristeilyllä alle tuhannen euron / kaksi henkilöä!
Missä tuollaisia risteilytiä noin kallilla myydään autolautoille, kuten FinnLinesille :)
Ihan Vikinglinen laivalle tuo on....- Mukavaa-
Me laitoimme kerran 990 euroa risteilyyn autolautalla (niin ja plus iltaruokailut tietysti, tuo oli pelkkä hytin ja aamiaisten hinta). Eikä harmittanut yhtään. Kyseessä 10-vuotishääpäivä ja Silja Serenaden Executive Suite.
Vietimme lähes kaiken ajan hytissä, tilasimme sinne myös illallisen yhtenä iltana. Toisena iltana söimme Bon Vivantissa.
Kun siellä ensin saunoi, sitten nautiskeli poreammeessa ja sitten ihaili saaristoa mukavissa nojatuoleissa isojen maisemaikkunoiden ääressä niin kyllä se mukavalta tuntui.
Mitään rikasta ei todellakaan ole tarvetta leikkiä mutta tykkäämme itsemme ja toistemme hemmottelusta. - Rahaa-palaa
Mukavaa- kirjoitti:
Me laitoimme kerran 990 euroa risteilyyn autolautalla (niin ja plus iltaruokailut tietysti, tuo oli pelkkä hytin ja aamiaisten hinta). Eikä harmittanut yhtään. Kyseessä 10-vuotishääpäivä ja Silja Serenaden Executive Suite.
Vietimme lähes kaiken ajan hytissä, tilasimme sinne myös illallisen yhtenä iltana. Toisena iltana söimme Bon Vivantissa.
Kun siellä ensin saunoi, sitten nautiskeli poreammeessa ja sitten ihaili saaristoa mukavissa nojatuoleissa isojen maisemaikkunoiden ääressä niin kyllä se mukavalta tuntui.
Mitään rikasta ei todellakaan ole tarvetta leikkiä mutta tykkäämme itsemme ja toistemme hemmottelusta.Eikä pidä unohtaa hyvän armanjakin ja calvadosin tai xo-konjakinkaan hintaa. Sekä muita ostoksia. Ruokailuun tietenkin laatuviiniä ja täysmenu.
- ihankuintitanicilla
Viking linella tai Silja linella ei ole yhtään risteilyalusta. Kyllä ne on autolauttoja kaikki. On se vaan komeaa lähteää loistoristeilylle autolautalla rekkakuskien ja ryyppäävien teinien kanssa
- Olet.onneton.saivare
ihankuintitanicilla kirjoitti:
Viking linella tai Silja linella ei ole yhtään risteilyalusta. Kyllä ne on autolauttoja kaikki. On se vaan komeaa lähteää loistoristeilylle autolautalla rekkakuskien ja ryyppäävien teinien kanssa
Suomessa ei ole yhtään taksia. Kyllä ne on henkilöautoja kaikki.
ihankuintitanicilla kirjoitti:
Viking linella tai Silja linella ei ole yhtään risteilyalusta. Kyllä ne on autolauttoja kaikki. On se vaan komeaa lähteää loistoristeilylle autolautalla rekkakuskien ja ryyppäävien teinien kanssa
" On se vaan komeaa lähteää loistoristeilylle autolautalla rekkakuskien ja ryyppäävien teinien kanssa"
Totta, sehän on hienoa että saadaan laivat hyötykäyttöön, löytyy jokaiselle jotain- Mukavaa-
ihankuintitanicilla kirjoitti:
Viking linella tai Silja linella ei ole yhtään risteilyalusta. Kyllä ne on autolauttoja kaikki. On se vaan komeaa lähteää loistoristeilylle autolautalla rekkakuskien ja ryyppäävien teinien kanssa
Olen kyllä ollut ihan oikealla risteilyaluksellakin (Southamptonista New Yorkiin) ja ainakaan minä en juuri mitään eroa huomannut. Enhän minä niitä autoja ja rekkoja siellä Serenadella missään vaiheessa edes nähnyt joten minulle oli aika yhdentekevää onko niitä kyydissä vai ei.
Suurin ero taisi olla ruokailussa eli tuolla sinun mielestäsi ah niin oikealla risteilyllä oli valmiiksi määrätyt paikat illalispöytään ja ne pysyivät koko matkan samoina. Ei siinä mitään; pöytäseura oli oikein mukava skottipariskunta.
Olihan siellä tietysti myös buffetillallinen tarjolla sitä haluaville.
Rekkakuskeista ja ryyppäävistä teineistä ei myöskään kokemusta tuolla sinun mielestäsi ei-risteilyllä sillä kuten sanoin emme juuri edes poistuneet hytistä, paitsi syömään toisena iltana, ja tietysti Tukholmaan päiväksi. - Puhut-roskaa
ihankuintitanicilla kirjoitti:
Viking linella tai Silja linella ei ole yhtään risteilyalusta. Kyllä ne on autolauttoja kaikki. On se vaan komeaa lähteää loistoristeilylle autolautalla rekkakuskien ja ryyppäävien teinien kanssa
Kannattaisiko avata Siljan 40-vuotisjuhlajulkaisu!
Suora kopio kuvatekstistä:
Finlandia oli suurin ja upein matkustajalaiva, joka oli milloinkaan nähty. Finlandian ja sisaralus Svea Reginan myötä syntyi uusi käsite - risteilyalukset.
Nuohan tulivat liikenteeseen loppukeväällä ja alkukesällä 1981. - ItsenäinenAjattelukyky
Puhut-roskaa kirjoitti:
Kannattaisiko avata Siljan 40-vuotisjuhlajulkaisu!
Suora kopio kuvatekstistä:
Finlandia oli suurin ja upein matkustajalaiva, joka oli milloinkaan nähty. Finlandian ja sisaralus Svea Reginan myötä syntyi uusi käsite - risteilyalukset.
Nuohan tulivat liikenteeseen loppukeväällä ja alkukesällä 1981."Kannattaisiko avata Siljan 40-vuotisjuhlajulkaisu!
Suora kopio kuvatekstistä:
Tarviiko tosiaan katsoa kuvateksteistä, missä itsenäinen ajatteukyky, tosin käsite risteilyalukset on syntynyt jo vuosikymmeniä aiemmin, eikä näissä risteilyaluksissa ole laivan läpi ajattavaa autokantta, kannattaa huomioida vielä jotta kyseinen julkaisu oli ko. alusten liikennöitsijältä lähtöisin, ei siis liikennöitsijästä riippumaton.
Tuosta risteiljä nimityksestä, eräällä laivafoorumillakin on eri keskustelualue risteilijöille sekä autolautoille, että jos pidetään alukset kuosissaan, autolautat autolauttoina ja risteilijät risteilijänä, taitaa siis ainoa isompi risteilyalus vakioliikenteessä olla näillä vesillä Eckerön Birka Stockholm ... - Voi-pikku-änkyrää
ItsenäinenAjattelukyky kirjoitti:
"Kannattaisiko avata Siljan 40-vuotisjuhlajulkaisu!
Suora kopio kuvatekstistä:
Tarviiko tosiaan katsoa kuvateksteistä, missä itsenäinen ajatteukyky, tosin käsite risteilyalukset on syntynyt jo vuosikymmeniä aiemmin, eikä näissä risteilyaluksissa ole laivan läpi ajattavaa autokantta, kannattaa huomioida vielä jotta kyseinen julkaisu oli ko. alusten liikennöitsijältä lähtöisin, ei siis liikennöitsijästä riippumaton.
Tuosta risteiljä nimityksestä, eräällä laivafoorumillakin on eri keskustelualue risteilijöille sekä autolautoille, että jos pidetään alukset kuosissaan, autolautat autolauttoina ja risteilijät risteilijänä, taitaa siis ainoa isompi risteilyalus vakioliikenteessä olla näillä vesillä Eckerön Birka Stockholm ...Aivan. Liikennöitsijältä lähtöisin. He myyvät risteilyjä. Matkustajat ostavat risteilyjä. He siis tekevät risteilyjä.
Mikä ongelma sulla on?
Aivan kuten nimitys "taksi" on liikennöitsijältä. Muuten ei ne ole takseja. Henkilöautoja ovat. Taidat seuraavaksi väittää, ettei takseja ole.
Tarviiko sun tosiaan katsoa eri foorumeilta, missä itsenäinen ajatteukykysi on loppunut. - ItsenäinenAjattelukyky
Voi-pikku-änkyrää kirjoitti:
Aivan. Liikennöitsijältä lähtöisin. He myyvät risteilyjä. Matkustajat ostavat risteilyjä. He siis tekevät risteilyjä.
Mikä ongelma sulla on?
Aivan kuten nimitys "taksi" on liikennöitsijältä. Muuten ei ne ole takseja. Henkilöautoja ovat. Taidat seuraavaksi väittää, ettei takseja ole.
Tarviiko sun tosiaan katsoa eri foorumeilta, missä itsenäinen ajatteukykysi on loppunut."He myyvät risteilyjä"
"He siis tekevät risteilyjä."
Lainasin nuo kohdat kirjoituksestasi, mihin unohdit sen keskustelun kohteena olleen risteilijän jota 80-luvulla liikennöinyt m/s Finlandia edusti liikennöitsijän historiikissa.
Todellisuudessa liikennöitsijä huolehtii laivan liikennöinnistä, asioista jotka vaikuttavat laivalla liikennöintiin, markkinoivat tosin myös tuotteitaan asiakkaiden käyttöön.
Olipa aika epätoivoinen, huvittava vetäsy selitykseksi tuo TAKSIsi ....
Elikkä, missähän se ongelma olikaan taas tälläkin kertaa ... - Luulet-liikoja
ItsenäinenAjattelukyky kirjoitti:
"He myyvät risteilyjä"
"He siis tekevät risteilyjä."
Lainasin nuo kohdat kirjoituksestasi, mihin unohdit sen keskustelun kohteena olleen risteilijän jota 80-luvulla liikennöinyt m/s Finlandia edusti liikennöitsijän historiikissa.
Todellisuudessa liikennöitsijä huolehtii laivan liikennöinnistä, asioista jotka vaikuttavat laivalla liikennöintiin, markkinoivat tosin myös tuotteitaan asiakkaiden käyttöön.
Olipa aika epätoivoinen, huvittava vetäsy selitykseksi tuo TAKSIsi ....
Elikkä, missähän se ongelma olikaan taas tälläkin kertaa ...Autoa Ford ei sinun mukaasi siis ole olemassakaan.
Hei, liikennoitsijä määrittelee termistönsä, et sinä. - kariaalto
Liikennöitsijä voi sanoa autolauttaa risteilyalukseksi, se ei kuitenkaan tee siitä risteilyalusta.
Taksikuski voi sanoa mersuaan lentokoneeksi, mutta silti se on kuitenkin henkilöauto.
En kyllä keksi mistä revit tuon taksivertauksen, koska taksi ja henkilöauto eivät sulje toisiaan pois, toisinkuin autolautta ja risteilyalus. Esimerkki: Voit olla nainen ja ihminen, mutta et voi olla ihminen ja kameli.
Ottaa se vaan koville, kun ihmiset ei ajattelekaan että olet käynyt upeilla risteilyaluksilla. - Poispottu-sheriffi-olet
kariaalto kirjoitti:
Liikennöitsijä voi sanoa autolauttaa risteilyalukseksi, se ei kuitenkaan tee siitä risteilyalusta.
Taksikuski voi sanoa mersuaan lentokoneeksi, mutta silti se on kuitenkin henkilöauto.
En kyllä keksi mistä revit tuon taksivertauksen, koska taksi ja henkilöauto eivät sulje toisiaan pois, toisinkuin autolautta ja risteilyalus. Esimerkki: Voit olla nainen ja ihminen, mutta et voi olla ihminen ja kameli.
Ottaa se vaan koville, kun ihmiset ei ajattelekaan että olet käynyt upeilla risteilyaluksilla.Kävisit edes kerran laivamatkalla. Ostaisit risteilyn. Lukisit vahvistuksesta, mitä olet ostanut.
Tietäisit edes jotain. kariaalto kirjoitti:
Liikennöitsijä voi sanoa autolauttaa risteilyalukseksi, se ei kuitenkaan tee siitä risteilyalusta.
Taksikuski voi sanoa mersuaan lentokoneeksi, mutta silti se on kuitenkin henkilöauto.
En kyllä keksi mistä revit tuon taksivertauksen, koska taksi ja henkilöauto eivät sulje toisiaan pois, toisinkuin autolautta ja risteilyalus. Esimerkki: Voit olla nainen ja ihminen, mutta et voi olla ihminen ja kameli.
Ottaa se vaan koville, kun ihmiset ei ajattelekaan että olet käynyt upeilla risteilyaluksilla.Eihän ne toisiaan sulje pois.
Voi olla autolautta: FinnSailor tai vaikkapa SeaWind tai joku muu
Voi olla risteilylaiva: vaikkapa Oasis of the Seas
Tai voi olla laiva jossa on yhdistettynä molempia: Silja Serenade tai vaikkapa Grace
Simppeliä, pilkun numminen palstalla oli kivaa pari ekaa kertaa, ei enää vuosien jälkeen- TosinVain
Pakettiautomaatti kirjoitti:
Eihän ne toisiaan sulje pois.
Voi olla autolautta: FinnSailor tai vaikkapa SeaWind tai joku muu
Voi olla risteilylaiva: vaikkapa Oasis of the Seas
Tai voi olla laiva jossa on yhdistettynä molempia: Silja Serenade tai vaikkapa Grace
Simppeliä, pilkun numminen palstalla oli kivaa pari ekaa kertaa, ei enää vuosien jälkeenRisteily käyttöön valmistetuissa aluksissa ei ole läpi ajettavaa Ro-Ro tyylin autokantta, eeipä siis tarvitse kiukutella pilkuista palstalla.
Ottaa vain huomioon tosiasiat laivojen rakenteissa, ei muuten ole mukavaa kerrata tätä kahta eri tyyppistä laivaa käsittelevää kerrontaa vuositolkulla, siinä on joku oikeasa.
Älkää siis sekoittako autolauttoja (joissa on läpi ajettava autokansi) risteilykäyttöö valmistetuista aluksista (esim. Birka Stockholm, kuuluu risteilyaluksiin)
vaikka yhdistelisit nämä kaksi erilaista laivaa, autokansi laivassa tekee siitä määritelmänä autolautan (carvessel) risteilyalukset (cruisevessel) ovat taa oma ryhmänsä. TosinVain kirjoitti:
Risteily käyttöön valmistetuissa aluksissa ei ole läpi ajettavaa Ro-Ro tyylin autokantta, eeipä siis tarvitse kiukutella pilkuista palstalla.
Ottaa vain huomioon tosiasiat laivojen rakenteissa, ei muuten ole mukavaa kerrata tätä kahta eri tyyppistä laivaa käsittelevää kerrontaa vuositolkulla, siinä on joku oikeasa.
Älkää siis sekoittako autolauttoja (joissa on läpi ajettava autokansi) risteilykäyttöö valmistetuista aluksista (esim. Birka Stockholm, kuuluu risteilyaluksiin)
vaikka yhdistelisit nämä kaksi erilaista laivaa, autokansi laivassa tekee siitä määritelmänä autolautan (carvessel) risteilyalukset (cruisevessel) ovat taa oma ryhmänsä.Totta puhut "Voi olla risteilylaiva: vaikkapa Oasis of the Seas"
Eipä ole autokantta tuotta laivassa...
Miksi siis kerroit saman minkä minä, mutta eri sanoin :)- Lapsi.olet.ja.pysyt
Pakettiautomaatti kirjoitti:
Totta puhut "Voi olla risteilylaiva: vaikkapa Oasis of the Seas"
Eipä ole autokantta tuotta laivassa...
Miksi siis kerroit saman minkä minä, mutta eri sanoin :)Järjestetään kilpailu matkan aikana. Minä juoksen meidän risteilyaluksemme autokannen pari kertaa päästä päähän ja sinä juokset lähimmälle baari-istuimelle. Kumpi voittaa?
MINÄ!
Eli marmatat asiasta, jolla ei ole mitään merkitystä risteilymatkustajalle.
Tyypillistä entiselle palstasheriffille. Et silloin osannut asioita eikä viisautesi ole siitä ainakaan lisääntynyt. Lapsi.olet.ja.pysyt kirjoitti:
Järjestetään kilpailu matkan aikana. Minä juoksen meidän risteilyaluksemme autokannen pari kertaa päästä päähän ja sinä juokset lähimmälle baari-istuimelle. Kumpi voittaa?
MINÄ!
Eli marmatat asiasta, jolla ei ole mitään merkitystä risteilymatkustajalle.
Tyypillistä entiselle palstasheriffille. Et silloin osannut asioita eikä viisautesi ole siitä ainakaan lisääntynyt.Onneksi sä pelle et pääse edes laivalle sisään. Et osaa kertoa edes perusasioita jotka selviää reissaamalla... Mutta nettitiedoilla oot kova pätemään...
Pelle mikä pelle....- IhanVainTietona
Luulet-liikoja kirjoitti:
Autoa Ford ei sinun mukaasi siis ole olemassakaan.
Hei, liikennoitsijä määrittelee termistönsä, et sinä.Risteilyalukset (cruise ship) ja autolautat (Ro-Pax) jotka toimivat eri periaattein ovat kaksi erilaista alustyyppiä.
(,,, ilmeisesti Autoa Ford ei sitten ole olemassa koska niin kirjoitat, mutta se on taas oma asiasi, ei liity keskusteluun laivamatkailusta ,,, ) - IhanVainTietona
IhanVainTietona kirjoitti:
Risteilyalukset (cruise ship) ja autolautat (Ro-Pax) jotka toimivat eri periaattein ovat kaksi erilaista alustyyppiä.
(,,, ilmeisesti Autoa Ford ei sitten ole olemassa koska niin kirjoitat, mutta se on taas oma asiasi, ei liity keskusteluun laivamatkailusta ,,, )jatkaa ,,,
näillä leveysasteilla on päädytty autolauttoihin risteilyalusten sijaan, koska pelkkä risteilytoiminta ei ole kannattavaa ilman autokansilla kulkevaa rahtia, ainoa isompi risteilyalushan näillä leveysasteilla on Birka Stockholm säännöllisessä liikenteessä.. IhanVainTietona kirjoitti:
jatkaa ,,,
näillä leveysasteilla on päädytty autolauttoihin risteilyalusten sijaan, koska pelkkä risteilytoiminta ei ole kannattavaa ilman autokansilla kulkevaa rahtia, ainoa isompi risteilyalushan näillä leveysasteilla on Birka Stockholm säännöllisessä liikenteessä..Tosin tuo palstan pelle on todennut aikoinaan "Rekkakuskit eivät kaipaa laivoilla viihdykkeitä, he menee laivoille vain nukkumaan ja syömään, ehkä myös saunaan ja suihkuun" eli eipäs ne autokuskit paljoa laivalla näy :D
Mutta hänellä on pakkomielle että termien tulee olla oikein, ja jos ei itse osaa vastata, niin haukutaan nasevasti "kysy varustamolta"
Esim. itse tekisi mieli kysyä "Miksi Eckerölinella ei voi varata laivaparkkia yli 2,4 metriä korkealle autolle, koska 4. kannen korkeudet ovat kuitenkin 2,4 metriä ja 4,4 metriä" Tuollainen pelle vastaisi "Varaustekniset syyt" tai "soita varustamoon"- Miten.liittyy
IhanVainTietona kirjoitti:
Risteilyalukset (cruise ship) ja autolautat (Ro-Pax) jotka toimivat eri periaattein ovat kaksi erilaista alustyyppiä.
(,,, ilmeisesti Autoa Ford ei sitten ole olemassa koska niin kirjoitat, mutta se on taas oma asiasi, ei liity keskusteluun laivamatkailusta ,,, )Miten oma kirjoituksesi liittyy keskustelun aiheeseen "Viking Gabriellan sviitistä kokemuksia?"
- Sepä.se
IhanVainTietona kirjoitti:
Risteilyalukset (cruise ship) ja autolautat (Ro-Pax) jotka toimivat eri periaattein ovat kaksi erilaista alustyyppiä.
(,,, ilmeisesti Autoa Ford ei sitten ole olemassa koska niin kirjoitat, mutta se on taas oma asiasi, ei liity keskusteluun laivamatkailusta ,,, )Niin, miten ne ovat liikkeelläoloaikana eli autokannesta ylöspäin kaksi erilaista alustyyppiä?
Aivan, makuasia.
Onkos muuten Cinderella autolautta vai risteilyalus? - Varakas.pelle
Pakettiautomaatti kirjoitti:
Onneksi sä pelle et pääse edes laivalle sisään. Et osaa kertoa edes perusasioita jotka selviää reissaamalla... Mutta nettitiedoilla oot kova pätemään...
Pelle mikä pelle....Hiljattain käväisin Mariellalla Tukholmassa. Tavalliseen tyyliini vähintään luksus-tason hytissä. Nyt sviitissä.
Mariella on jotenkin romanttinen laiva, joka henkii vanhaa risteilytunnelmaa. On puuta ja messinkiä kuten entisajan loistolaivoissa. Ei siis nykyajan muovia ja kromattuja pintoja. Sviitissä hienosti ajan tuomaa patinaa. Juuri sopivan mukavaa.
Laivayhtiöiden soisin ottavan erityiskohtelun maksaville paremman luokan asiakkailleen, jottei heidän tarvitsisi tarpoa karvareuhkaremmin kanssa.
Älkää kyselkö minulta mitään kirjainhyteistä. Alemman luokan hyteistä kun en haluakaan mitään tietää. Niissähän matkaavat vain köyhät ja tyylittömät. - Risteilyä
IhanVainTietona kirjoitti:
Risteilyalukset (cruise ship) ja autolautat (Ro-Pax) jotka toimivat eri periaattein ovat kaksi erilaista alustyyppiä.
(,,, ilmeisesti Autoa Ford ei sitten ole olemassa koska niin kirjoitat, mutta se on taas oma asiasi, ei liity keskusteluun laivamatkailusta ,,, )Parhaat Manner-Suomen ja Ruotsin välillä toimivat risteilyalukset ovat Vikingillä. Parhaana ilman muuta Cinderella. Sitten Kalypso, Athena ja Europa (joka tosin ei ehtinyt matkata punakylkisenä).
Vikingin laivoissa on otettu huomioon meri. Ei olla missään promenadella, mistä ei merta näy. Vaan Cinderellan hyvän merinäkymän maisemassa. Sekä muut viihtyvyyspalvelut.
Nyt uusimpana Grace.
Risteilyä! Varakas.pelle kirjoitti:
Hiljattain käväisin Mariellalla Tukholmassa. Tavalliseen tyyliini vähintään luksus-tason hytissä. Nyt sviitissä.
Mariella on jotenkin romanttinen laiva, joka henkii vanhaa risteilytunnelmaa. On puuta ja messinkiä kuten entisajan loistolaivoissa. Ei siis nykyajan muovia ja kromattuja pintoja. Sviitissä hienosti ajan tuomaa patinaa. Juuri sopivan mukavaa.
Laivayhtiöiden soisin ottavan erityiskohtelun maksaville paremman luokan asiakkailleen, jottei heidän tarvitsisi tarpoa karvareuhkaremmin kanssa.
Älkää kyselkö minulta mitään kirjainhyteistä. Alemman luokan hyteistä kun en haluakaan mitään tietää. Niissähän matkaavat vain köyhät ja tyylittömät.Silti sä pelle et osaa vastata peruskysymyksiin joihin saa selvyyden vain käymällä laivalla ja pitämällä silmät auki xD
Nooh, ei se rahasta kiinni voi olla, vaan mistä???- Aita-ja-aidan-seipäät
ihankuintitanicilla kirjoitti:
Viking linella tai Silja linella ei ole yhtään risteilyalusta. Kyllä ne on autolauttoja kaikki. On se vaan komeaa lähteää loistoristeilylle autolautalla rekkakuskien ja ryyppäävien teinien kanssa
Vastauksesi kuuluu foorumille "Laivat ja merenkulku". Tällä foorumilla keskustellaan laivamatkailusta. Laivana voi olla vaikka kaljaasi, jolla tehdään risteilyjä. Eli matkailu ei ole välinesidonnaista.
- ItsenäinenAjattelukyky
Risteilyä kirjoitti:
Parhaat Manner-Suomen ja Ruotsin välillä toimivat risteilyalukset ovat Vikingillä. Parhaana ilman muuta Cinderella. Sitten Kalypso, Athena ja Europa (joka tosin ei ehtinyt matkata punakylkisenä).
Vikingin laivoissa on otettu huomioon meri. Ei olla missään promenadella, mistä ei merta näy. Vaan Cinderellan hyvän merinäkymän maisemassa. Sekä muut viihtyvyyspalvelut.
Nyt uusimpana Grace.
Risteilyä!Tossin Mainitsemasi alukset ovat autolauttoja määritelmiltään.
Sinä ilmeisesti uskot kaiken mitä liikennöitsijät markkinoinnissaan sinulle suoltavat, sinulta, mainoksen uhrilta puuttuu jo oma ajattelukyky.
Mutta olet toki hyvä esimerkki mainonnan tehosta, et tarvitse enää itsenäistä ajattelutapaa, markkinointi huolehtii sen puolstasi.
Onhan risteilyaluksilla ja autolautoilla eroa, kerrot vaikkapa naapurille olleesi jollain noista mainitsemillasi aluksilla matkalla, hän toteaa että oikein autolautalla, hän kun on juuri tullut itse Risteilyalukella tekemältään välimeren matkaltaan.
Kyllä autolautoilla on huomattavia eroja jos verrataan niitä risteilyaluksiin.
Suomen ja ruotsin välillä ei ole kuin yksi isompi risteilyalus, BIRKA STOCKHOLM - Et-vain-ymmärrä
ItsenäinenAjattelukyky kirjoitti:
Tossin Mainitsemasi alukset ovat autolauttoja määritelmiltään.
Sinä ilmeisesti uskot kaiken mitä liikennöitsijät markkinoinnissaan sinulle suoltavat, sinulta, mainoksen uhrilta puuttuu jo oma ajattelukyky.
Mutta olet toki hyvä esimerkki mainonnan tehosta, et tarvitse enää itsenäistä ajattelutapaa, markkinointi huolehtii sen puolstasi.
Onhan risteilyaluksilla ja autolautoilla eroa, kerrot vaikkapa naapurille olleesi jollain noista mainitsemillasi aluksilla matkalla, hän toteaa että oikein autolautalla, hän kun on juuri tullut itse Risteilyalukella tekemältään välimeren matkaltaan.
Kyllä autolautoilla on huomattavia eroja jos verrataan niitä risteilyaluksiin.
Suomen ja ruotsin välillä ei ole kuin yksi isompi risteilyalus, BIRKA STOCKHOLMEt tainnut ymmärtää tätä kirjoitusta:
Aita-ja-aidan-seipäät
25.5.2015 14:26 ItsenäinenAjattelukyky kirjoitti:
Tossin Mainitsemasi alukset ovat autolauttoja määritelmiltään.
Sinä ilmeisesti uskot kaiken mitä liikennöitsijät markkinoinnissaan sinulle suoltavat, sinulta, mainoksen uhrilta puuttuu jo oma ajattelukyky.
Mutta olet toki hyvä esimerkki mainonnan tehosta, et tarvitse enää itsenäistä ajattelutapaa, markkinointi huolehtii sen puolstasi.
Onhan risteilyaluksilla ja autolautoilla eroa, kerrot vaikkapa naapurille olleesi jollain noista mainitsemillasi aluksilla matkalla, hän toteaa että oikein autolautalla, hän kun on juuri tullut itse Risteilyalukella tekemältään välimeren matkaltaan.
Kyllä autolautoilla on huomattavia eroja jos verrataan niitä risteilyaluksiin.
Suomen ja ruotsin välillä ei ole kuin yksi isompi risteilyalus, BIRKA STOCKHOLMTotta... eroa on, toisissa on autokansi, toisissa ei :)
- Ymmärtäkää.ero
Pakettiautomaatti kirjoitti:
Totta... eroa on, toisissa on autokansi, toisissa ei :)
Vastauksesi kuuluu foorumille "Laivat ja merenkulku". Tällä foorumilla keskustellaan laivamatkailusta. Laivana voi olla vaikka kaljaasi, jolla tehdään risteilyjä. Eli matkailu ei ole välinesidonnaista.
Eikös säteile? - Tuo-on-risteily
ihankuintitanicilla kirjoitti:
Viking linella tai Silja linella ei ole yhtään risteilyalusta. Kyllä ne on autolauttoja kaikki. On se vaan komeaa lähteää loistoristeilylle autolautalla rekkakuskien ja ryyppäävien teinien kanssa
Risteily on laivalla suoritettu matka, missä kohteeseen meno ja lähtö tapahtuvat samalla laivalla ilman, että laiva käy siinä välissä missään muualla.
Siinä risteilyn määritelmää. Itse laivalla ei siis ole merkitystä risteilyn käsitteeseen. Tuo-on-risteily kirjoitti:
Risteily on laivalla suoritettu matka, missä kohteeseen meno ja lähtö tapahtuvat samalla laivalla ilman, että laiva käy siinä välissä missään muualla.
Siinä risteilyn määritelmää. Itse laivalla ei siis ole merkitystä risteilyn käsitteeseen.So, laiva joko on risteilylaiva tai ei ole.
Grace voi tehdä luksusristeilyn
Mutta niin voi myös kunnon caribian risteilylaivallakin tehdä reittimatkan
Tuon palstan pellen mukaan kato termien tulee olla 100% ja hänen mielestä se on vakava rike jos poistuu kesken RISTEILYN laivalta eism. tukholmaan, ja siitä voi tulla kymppitonnien lasku- Aika-häpeällistä
Pakettiautomaatti kirjoitti:
So, laiva joko on risteilylaiva tai ei ole.
Grace voi tehdä luksusristeilyn
Mutta niin voi myös kunnon caribian risteilylaivallakin tehdä reittimatkan
Tuon palstan pellen mukaan kato termien tulee olla 100% ja hänen mielestä se on vakava rike jos poistuu kesken RISTEILYN laivalta eism. tukholmaan, ja siitä voi tulla kymppitonnien laskuPuhui itsensä sheriffiksi ja sitten puhui itselleen siitä potkut.
Aika häpeällistä! Aika-häpeällistä kirjoitti:
Puhui itsensä sheriffiksi ja sitten puhui itselleen siitä potkut.
Aika häpeällistä!Oikeastaan kaikki luotsit sai potkut uudistuksen yhteydessä...
Hyvä sinänsä, luotsit katsoi kokonaisuutta, ylläpito viestejä YKSILÖTASOLLA- Saisi-olla-luotsi
Pakettiautomaatti kirjoitti:
Oikeastaan kaikki luotsit sai potkut uudistuksen yhteydessä...
Hyvä sinänsä, luotsit katsoi kokonaisuutta, ylläpito viestejä YKSILÖTASOLLANo tämä nysvä kyllä sai puhtaat potkut jo ennen uudistusta eli oli tehtävään täysin sopimaton.
Luotsisysteemi on sikäli hyvä, että luotsi hallitsee peltonsa asiat (paitsi tämä nysvä). Luotsi näkee, mikä on asiatonta ja mikä ei. Ylläpito ei liian monesti edes ymmärrä, mistä foorumin asioista on kyse. - ItsenäinenAjatteluKyky
Et-vain-ymmärrä kirjoitti:
Et tainnut ymmärtää tätä kirjoitusta:
Aita-ja-aidan-seipäät
25.5.2015 14:26Oikeassa olet, en tosiaankaan ymmärrä mitä ajat takaa kommentilasi jossa ei ole päätä ei häntää, oletko kenties huomioinut kirjoittavasi useammankin eri kirjoittajan kanssa tällä palstalla.
Joten myönnän ettei minulla ole hajuakaan mitä kirjoituksellasi ajat takaa, kuten itselläsi on ongelmia erottaa kaksi erilaista laivatyyppiä, autolauttoja risteilyaluksista.
No pari päivää tuli taas oltua välissä poissa palstalta, ja täällä yhdet senkus jaksavat jankata, stoori jatkuu, kirjoittajat vaihtuvat, jotkut sitä eivät tosin homaa tai ymmärrä.
Kerro tosin mitä oikein tarkoitat tällä: "Aita-ja-aidan-seipäät/25.5.2015 14:26"
miten se liittyy keskusteluun, Oletkohan kirjoitellut tuosta jonkun toisen kanssa? - M.O.T.-
ItsenäinenAjatteluKyky kirjoitti:
Oikeassa olet, en tosiaankaan ymmärrä mitä ajat takaa kommentilasi jossa ei ole päätä ei häntää, oletko kenties huomioinut kirjoittavasi useammankin eri kirjoittajan kanssa tällä palstalla.
Joten myönnän ettei minulla ole hajuakaan mitä kirjoituksellasi ajat takaa, kuten itselläsi on ongelmia erottaa kaksi erilaista laivatyyppiä, autolauttoja risteilyaluksista.
No pari päivää tuli taas oltua välissä poissa palstalta, ja täällä yhdet senkus jaksavat jankata, stoori jatkuu, kirjoittajat vaihtuvat, jotkut sitä eivät tosin homaa tai ymmärrä.
Kerro tosin mitä oikein tarkoitat tällä: "Aita-ja-aidan-seipäät/25.5.2015 14:26"
miten se liittyy keskusteluun, Oletkohan kirjoitellut tuosta jonkun toisen kanssa?Aika heikko tuo ymmärrystasosi. Taidat olla ainoa laatuasi. Tuskin löytyy toista joka ei tuota ymmärtänyt.
Tämän foorumin tarkoitus: "Keskustele laivamatkoista ja risteilyistä. "
Kirjoitus "Aita-ja-aidan-seipäät/25.5.2015 14:26"
"Vastauksesi kuuluu foorumille "Laivat ja merenkulku". Tällä foorumilla keskustellaan laivamatkailusta. Laivana voi olla vaikka kaljaasi, jolla tehdään risteilyjä. Eli matkailu ei ole välinesidonnaista."
Eli puhuminen laivoista ei ole tämän foorumin alaa. Se keskustelu kuuluu foorumille "Laivat ja merenkulku".
Onko ymmärryksesi riittänyt tähän asti?
Jatketaan: Tämä foorumi on tarkoitettu keskusteluun laivamatkoista ja risteilyistä.
Joko meni käsityskykysi ylitse?
Minusta tuossa ei ole mitään ihmeellistä. Asiat niille kuuluville paikoille. Puhuminen alustyypeistä ei ole laivamatkailua.
M.O.T.
- VTTSjP
"Miksi Eckerölinella ei voi varata laivaparkkia yli 2,4 metriä korkealle autolle, koska 4. kannen korkeudet ovat kuitenkin 2,4 metriä ja 4,4 metriä"
Pakko vastata tuohon kun kerran kysyttiin...
Totta, neloskannella on vain kaksi korkeustilaa 2,4 ja 4,4 metriä...
Kun ajat auton Hesan päässä sisään, teet "u-käännöksen" sisärampin jälkeen jolloin autosi on eri suuntaan kuin tallinnaan jäävien matkustajien autot, mutta tallinnasta lähdettäessä autosi on tietenkin "oikeinpäin" ja hesan päässä pääsee kaikki autoilijat ajamaan ulos saman suuntaisesti.
Miksi sitten et voi ottaa maktaan vaikkapa 3 metriä korkeaa autoa, vaikka ylhäällä no tilaa vaikka kuinka ja autosi vieressä voi olla vaikkapa rekka.
Tämä johtuu siitä, että koska teet kannelle noustessasi sen "u-käännöksen" niin joudut ajamaan autohyllyn alta jonka korkeus on tuo 2,4 metriä...
Tokihan laivaparkki olisi mahdollista järjestää myös korkeammille autoille, mutta se vaatisi peruuttelua ja veksaamista muutenkin kiireisessä lastaustilanteessa.... Ja jos taasen ajaisit sen korkean auton laivaparkkiin samaa reittiä kuin rekat yms. ajaa kannelle 4. niin autosi olisikin "väärinpäin" saavuttaessa hesaan...
Se miksi myydään laivaparkkipaikkoja myös korkeudelle 1,9 metriä, niin taitaa olla ihan markkinointikikka.... - Anonyymi
Voin suositella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata421472Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?
Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.981365Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin
Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l3051313- 1091125
- 191081
- 661068
Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva161039- 711012
Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f177892Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!
Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju18841