Hei,
olen LVI-alan yrityksessä töissä ja työnantajani ei maksa ateriakorvausta työpäivistä joten mihin laitan ne veroilmoituksessa? Olisiko muutenkin mahdollista saada jonkinlainen pieni "infopaketti" noista ateriakorvauksista, kiitos!
Ateriakorvaus
3
64
Vastaukset
- ateriakorvaus
"Rakennusalan ateriakorvaus
Jos työskentelet rakennus- tai metsäalalla eikä sinulla ole varsinaista työntekemispaikkaa, sinulla on oikeus verovapaaseen päivärahaan tai sitä vastaavaan vähennykseen vain niiltä vuorokausilta, jolloin olet yöpynyt työmatkalla.
Voit kuitenkin vaatia verotuksessa kotoa tehdyistä päivittäisistä työmatkoista ateriakorvauksen suuruisen vähennyksen. Tämä edellyttää, ettei työnantajasi ole maksanut sinulle ateriakorvausta tai päivärahaa, antanut lounasseteleitä eikä järjestänyt ruokailua työntekemispaikalla tai sen välittömässä läheisyydessä. Lisäksi edellä selostettujen kahden tai kolmen vuoden tilapäisyyden edellytysten on täytyttävä.
Ateriakorvaus on 9,75 euroa vuonna 2014. Esitä selvitys työnantajasta, työajasta, työmaan sijainnista ja työpäivien lukumäärästä (esim. X Oy, 1.4.-31.10.2014, työmaa Y:n kunnan Z:n kylässä, 100 työmaalla tehtyä työpäivää)."
http://www.veronmaksajat.fi/Veroilmoitus/Esitaytetty-veroilmoitus2014/Veroilmoitus-ja-muut-tulonhankkimiskulut/ - Miksukoo
Ateriakorvaus, matkakorvaus ja työkalukorvaukset veroilmoituksen kohtaan 3.4
Hei ja kiitos kysymyksestäsi!
Nimimerkki ”ateriakorvaus” onkin jo antanut infopaketin ateriakorvauksen edellytyksistä. Sinun tulee kuitenkin vielä kiinnittää huomiota siihen, onko sinulla varsinainen työpaikka.
Rakennusalan ateriakorvauksen edellytyksenähän on, että menet kotoa suoraan työmaalle etkä ensin työnantajasi toimiston/liikkeen tms kautta.
Terveisin Aila Verotiimistä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273553- 412389
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut352218Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s71997Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431552- 381429
- 1271282
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2591230Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451205- 131189