Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Escitalopram ja parempi seksi?

Jjku

Paljon on keskusteluissa ollut juttua siitä miten escitalopram ja yleensä SSRI-lääkkeet vievät seksihalut. No, minulla ei vienyt, vähintään yhtä hyvin kuin ennenkin, paitsi hyvällä tavalla rauhallisempi olo on ollut senkin suhteen. Olen 43-vuotias nainen. Orgasmin saaminen yhdynnässä on ollut tähän saakka vähän utopiaa, ihme kyllä escitalopramin aikana siitäkin on tullut totta! Tämä on mielestäni ihan käsittämätöntä: vaikka olen kuinka googlaillut, en ole tällaiseen törmännyt. Todella paljon on viestejä juurikin päinvastaisista reaktioista. Mitenköhän näin voi olla?

6

5361

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gsgshhdhdh

      Voisi ehkä olla yhteydessä parantuneeseen mielialaan ja dopaiinijärjestelmään.

    • Ei_yllätys

      Saamasi "paradoksaalinen reaktio" on ihan normaalia. Essitalopraami on SSRI-luokan stimulantti ja stimulanteillla voi, yksilöstä ja annoksesta riippuen, varsinkin käytön alussa, olla seksuaalisuutta kiihdyttävää vaikutusta. Samalla tavallahan esimerkiksi MDMA:sta (ekstaasi) voi saada paljonkin lisää potkua seksuaalisuuteen (yksi syy miksi se ihmisille maistuu). Pitkässä käytössä tai suurella annoksella potentiaalisesti kehittyvä hermostovaurio (aivovaurio) voi kuitenkin johtaa muun muassa pysyvään impotenssiin miehillä ja seksuaalisten halujen vähentymiseen molemmilla sukupuolilla. Sama trendi voidaan havaita SSRI-aineiden kohdalla. Tämä ilmiö on omiaan hämäämään osaa käyttäjistä ja lääkäreistä. Muistetaan kuitenkin, että vaikutukset ovat yksilöllisiä, joten kenenkään tulevaisuuden tilaa on nykymenetelmin ja nykytiedon valossa vaikeaa arvioida.

      • Anonyymi

        Puhutko nyt Olneyn leesioista?


    • Anonyymi

      Jatkapa vuosia Ssri-lääkkeitäsi. Jos alussa saakin jonkun piristeenä seksi elämäänsä, vuosia myöhemmin kärsit todennäköisemmin ongelmista kyseisellä saralla.

      • Anonyymi

        Juu. SSRI- ja SNRI-lääkkeet voi aiheutttaa ns. Post SSRI Sexual Dysfunctioniksi kutsutun tilan. Siihen kuuluu seuraavia oireita:
        - ei ole tuntoa alapäässä kunnolla
        - matala libido, ei ole halua
        - orgasmit laimenevat
        - miehillä on myös mahdollisesti erektiohäiriö


    • Anonyymi

      Itse oon 36v mies ja käytin kyseistä lääkettä muutaman päivän ja erektion kanssa jo ongelmia. Siihen loppu sen lääkkeen käyttö..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2444
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2143
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1798
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1591
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1566
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1525
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1478
    8. 54
      1350
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      87
      1296
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1219
    Aihe