Millainen äiti olet? rohkeneeko lapsesi sen sanoa

enmilläänkeksi

Voi, äitienpäivä!!! taas huomenna. Onneksi en sitä keksinyt minä.
Seksin keksin - äitini kysyi hakatessaan koivuvitsalla takamustani, että sinäkö sen keksit. En saanut sanaa suustani mutta kai vaikeneminen on myöntymisen merkki.
Naapurin emäntä oli yllättänyt meidät lapset housut kintussa leikkimässä seksileikkejä ja juossut äidilleni kertomaan. Taisi olla äidilleni suurin raivon aiheuttaja se, että naapuri pääsi löytämään vian meidän perheestä.
Lapsia minulla viisi joten en ole ihan noviisi. Mitä ovat sanoneet minusta äitinä minulle... Jaah, eivät juuri mitään erityistä arvostelua eikä kiitostakaan. Eivätkö uskalla. Tyhmäksi ovat jokaikinen haukkuneet minua murrosikään päästyään.
Tomeraksi tituleerasi joku heistä lapsena minua, en muista kuka. Suuttumisistani ei yksi lapsistani sanonut tykänneensä, no, kukapa tykkäisi. Pakko oli kuitenkin joskus suuttuakin. Lipsahti sellainen ihana tieto toiseksi nuorimmalta, että äiti sää olit aina iloinen ennen.
(tarkoitti ennen avioeroa)
https://www.youtube.com/watch?v=dNBeOJ00PnI

62

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ainakin olisin 65 vuotias kummajainen.
      Ympäri-leikattu, sateen-kaaren värinen pipetti-pilhu.
      Minua kun eivät miehet pane vieläkään.
      Minä olen mies.
      Oletan aloituksen eksyneen tänne jostain nuoriso-palstalta?
      Tai on aloittaja itse karannut jostain.

H.

• siilimuori

No määpä nyt pydän et kerrona sinäkin nyt ihan omin sanoin, millaisena äitisi sinut näki?Haluat kumminkin, et vain kehtaa jos kukaan ei erikseen kysy ;).

• siilimuori kirjoitti:

No määpä nyt pydän et kerrona sinäkin nyt ihan omin sanoin, millaisena äitisi sinut näki?Haluat kumminkin, et vain kehtaa jos kukaan ei erikseen kysy ;).

"siilimuori"

Olen kertonut jo viiskymppisissäkin.
        Enää en voi, koska äiti on kuollut, eikä voi kiittää, saati puolustautua.
        Olen myös liian sivistynyt tuonlaiseen keskusteluun.
        Ymmärrän, milloin ja mitä pitää hävetä.

H.

• siilimuori
        hunksz kirjoitti:

"siilimuori"

H.

No, en ole perehtynyt kenenkään kirjoittajien arkistoihin et kuka on missäkin milloinkin kirjoittanut. Voithan aina kirjottaa: luulen että äitini näki................., silloin se on sinun subjektivinen kokemuksesi asiasta.

Minä en näe aloituksessa mitään hävettävää :). Minä sivistymätön moukka,

• siilimuori kirjoitti:

No, en ole perehtynyt kenenkään kirjoittajien arkistoihin et kuka on missäkin milloinkin kirjoittanut. Voithan aina kirjottaa: luulen että äitini näki................., silloin se on sinun subjektivinen kokemuksesi asiasta.

Minä en näe aloituksessa mitään hävettävää :). Minä sivistymätön moukka,

"siilimuori "

Noh, älä huoli.
        Jos minä olen ymmärtänyt tasosi, niin eiköhän moni muukin ole.
        Ongelma on niin höttönen.

H.

• Heikunkeikku

"hunksz"
        Minusta on epämiellyttävää lukea, jos joku tyrmää, vähättelee, vastaa ylimielisesti, jopa piruilee aloituksen tekijälle.
        Voi hitto, miten monta aloitusta palstalla on, joista en piittaa laisinkaan.
        Jos aihe ei kiinnosta, niin se ei sitten kiinnosta ja sillä siisti. Joitakin muita se voi kuitenkin kiinnostaa. Minulle ei tulisi mieleenkään hypätä aloitusesta aloitukseen vain sanomaan, että hei hoi alaikäinen nuorisopalstalainen.. jne..

Joskus kyllä vaikutat kovastikin 65-vuotiaalta kummajaiselta. Sen verran ajattelematonta lässynsässyä suollat.
        Suoraan sanottuna. Kuinkas muuten, kun vääräänsanomisia en harrastele.

• Heikunkeikku kirjoitti:

"hunksz"
        Minusta on epämiellyttävää lukea, jos joku tyrmää, vähättelee, vastaa ylimielisesti, jopa piruilee aloituksen tekijälle.
        Voi hitto, miten monta aloitusta palstalla on, joista en piittaa laisinkaan.
        Jos aihe ei kiinnosta, niin se ei sitten kiinnosta ja sillä siisti. Joitakin muita se voi kuitenkin kiinnostaa. Minulle ei tulisi mieleenkään hypätä aloitusesta aloitukseen vain sanomaan, että hei hoi alaikäinen nuorisopalstalainen.. jne..

Joskus kyllä vaikutat kovastikin 65-vuotiaalta kummajaiselta. Sen verran ajattelematonta lässynsässyä suollat.
        Suoraan sanottuna. Kuinkas muuten, kun vääräänsanomisia en harrastele.

"Heikunkeikku"

Viittaan tähän kommentiini ajattelemisesta:

"Olen myös liian sivistynyt tuonlaiseen keskusteluun.
        Ymmärrän, milloin ja mitä pitää hävetä."

Ymmärrän myös mitä sinä tarkoitat äidillä.

H.

• Heikunkeikku
        hunksz kirjoitti:

"Heikunkeikku"

Viittaan tähän kommentiini ajattelemisesta:

"Olen myös liian sivistynyt tuonlaiseen keskusteluun.
        Ymmärrän, milloin ja mitä pitää hävetä."

Ymmärrän myös mitä sinä tarkoitat äidillä.

H.

Viittaa sitten.
        Minäkin viittaan tohon kommenttiini, johon viitaten vastasit.
        Lue se nyt uudestaan ja lopeta toi viisastelu.

• Heikunkeikku kirjoitti:

Viittaa sitten.
        Minäkin viittaan tohon kommenttiini, johon viitaten vastasit.
        Lue se nyt uudestaan ja lopeta toi viisastelu.

"Heikunkeikku"

Olet aika kaukana siitä ajatuksesta mitä minä kirjoitan.
        Varsinkin kun näet kommenttini viisasteluna.
        Jatka siis äiteilyistä mädän äitelästi.
        Tämä riittää minulle.

H.

• Heikunkeikku
        hunksz kirjoitti:

"Heikunkeikku"

Tämä riittää minulle.

H.

Joo, kyllä.
        Minulle riitti myös.

• hunksz kirjoitti:

"Heikunkeikku"

Tämä riittää minulle.

H.

Ilkiö.....

• Nittaminax kirjoitti:

Ilkiö.....

"Nittaminax"

Kyllä minä uskon heikun olevan ihan kiltti ihminen.
        Hän vaan tulee usein kirjoittaneeksi ennen ajatustaan.
        Minuakin moitti, vaikka yritin puolustaa kuolleitten äitien kunniaa ja muistoa.

H.

• enmilläänkeksi
        hunksz kirjoitti:

"Nittaminax"

Kyllä minä uskon heikun olevan ihan kiltti ihminen.
        Hän vaan tulee usein kirjoittaneeksi ennen ajatustaan.
        Minuakin moitti, vaikka yritin puolustaa kuolleitten äitien kunniaa ja muistoa.

H.

hunksz valikoivasti vihtuilet ja liehittelet ja hyvä niin, etten kuulu lässyliehittelynaisiisi palstalla.
        esim. et Paloman Elovena-aloitukseen mennyt puolustamaan äitien kunniaa ja muistoa.
        et osaa keskustella naisten kanssa ollenkaan
        miehille kirjoitat asiallisesti

• enmilläänkeksi kirjoitti:

hunksz valikoivasti vihtuilet ja liehittelet ja hyvä niin, etten kuulu lässyliehittelynaisiisi palstalla.
        esim. et Paloman Elovena-aloitukseen mennyt puolustamaan äitien kunniaa ja muistoa.
        et osaa keskustella naisten kanssa ollenkaan
        miehille kirjoitat asiallisesti

"enmilläänkeksi"

Uskoisin paloman muistavan tämän kommenttini hänelle:

"Teetkö näitä aloituksiasi tosissasi?
        Alkavat tuntua muutamien muiden tyttö-nimmareiden koti-kutsuilta.
        Muovisilta purkeilta."

Kopiohan se on tämäkin aloitus.

H.

• enmilläänkeksi
        hunksz kirjoitti:

"enmilläänkeksi"

Uskoisin paloman muistavan tämän kommenttini hänelle:

"Teetkö näitä aloituksiasi tosissasi?
        Alkavat tuntua muutamien muiden tyttö-nimmareiden koti-kutsuilta.
        Muovisilta purkeilta."

Kopiohan se on tämäkin aloitus.

H.

Kirjoitatko sinä näitä kommenttejasi tosissasi?
        väitit ylempänä "Minä olen mies"
        Ovatko nämä kirjoittamasi miehen kommentteja?
        mietipä tätä - älä vastaa

• mieli.muuttunut
        enmilläänkeksi kirjoitti:

Kirjoitatko sinä näitä kommenttejasi tosissasi?
        väitit ylempänä "Minä olen mies"
        Ovatko nämä kirjoittamasi miehen kommentteja?
        mietipä tätä - älä vastaa

Mutta hunksihan on isänmaallinen ;))

• enmilläänkeksi
        mieli.muuttunut kirjoitti:

Mutta hunksihan on isänmaallinen ;))

Juu, kerran hunksz keskeytti lässyttämisensä ja paljasti olevansa isänmaallinen.
        En tiedä, onko hunksz muuttanut siinä asiassa mielensä. Se selvinnee, jos hunksz taas joskus malttaa keskeyttää lässyttämisensä ja silloin just satutaan keskustelemaan siitä aiheesta.

• kinkkinenjuttu
        hunksz kirjoitti:

"siilimuori"

H.

Häpeän tunteen pitäisi tulla eräälle muulle kuin aloittajalle. Hän vain ei edes tajua että voisi tuntea sellaista tunnetta, vaikka aihetta olisi.
        jos on fiksu kuten antaa ymmärtää pitää ajatuksensa ominaan, tulee mieleen Touretten oireyhtymä, kaikki ulos vain sen kummemmin miettimättä, viis muiden tunteista.

• ymmälläni

siin onko tämä nimimerkki hunksz kaksineuvoinen?

• kylmätotuus
        hunksz kirjoitti:

"siilimuori"

H.

Hunksz kerroit olevasi sivistynyt,jopa liian sivistynyt.Hyvä juttu,sittenhän meitä on kaksi,eikä oloni olekaan enää niin orpo täällä.Turha on peittää kynttiläänsä vakan alle.Annetaan sivistyksemme valon loistaa pimeimpäänkin soppeen! Se on jopa velvollisuutemme.
        https://www.youtube.com/watch?v=De5HlGu2cco

• Heikunkeikku

No jos multa kysyt, että mimmonen äitee oon, niin mielestäni olen ensiluokkaisen hyvä äiti :)
      -Itserakas hömpä toi Heikku
      -Mullekin tuli heti mieleen, että voiko olla ensiluokkainen
      -Sillä on varmaan vikoja vaikka muille jakaa
      -Valopää!

Eiku oon mä. Huomenna saan TAAS siemenestä istutetun paprikan roosan värisessä pikku ruukussa. Jos olisin huono äitee ollut, niin olisinko sitte aina saanut omaa paprikaa. En olis. Ma aattelen niin.

• enmilläänkeksi

Uskotaan, uskotaan Heikunkeikku, että olet ensiluokkaisen hyvä äitinä!
        Iloinen eikä liian vaativa, sellaisena äitinä sinut näen kuvitelmissani.
        Näen ympärilläni useita erinomaisia äitejä, valoisia, ihanan elämänmyönteisiä, sosiaalisesti taitavia.
        Itseäni en pidä ihanneäitinä - olen matemaattisesti lahjakas mutten verbaalisesti, enkä sosiaalisesti lahjakas. Tarvitsen sosiaalisten tilanteiden jälkeen yksinäiset sulatteluhetket, jolloin vetäydyn omiin oloihini ja alakuloiseltakin taidan näyttää. Kuten kirjoitin toisessa ketjussa. Muistan lukeneeni ylioppilaita koskien, että verbaalisesti lahjakkaat pärjäävät elämässään paremmin kuin yhtä hyvän todistuksen saaneet esim. just matemaattisesti lahjakkaat. Verbaalinen lahjakkuus on onnen avain.

• Heikunkeikku

Näen ympärilläni useita erinomaisia äitejä, valoisia, ihanan elämänmyönteisiä, sosiaalisesti taitavia.
        Itseäni en pidä ihanneäitinä - olen matemaattisesti lahjakas mutten verbaalisesti, enkä sosiaalisesti lahjakas. Tarvitsen sosiaalisten tilanteiden jälkeen yksinäiset sulatteluhetket, jolloin vetäydyn omiin oloihini ja alakuloiseltakin taidan näyttää. Kuten kirjoitin toisessa ketjussa. Muistan lukeneeni ylioppilaita koskien, että verbaalisesti lahjakkaat pärjäävät elämässään paremmin kuin yhtä hyvän todistuksen saaneet esim. just matemaattisesti lahjakkaat. Verbaalinen lahjakkuus on onnen avain.

Ihan nyt vaan näin Meidän kesken, kerron kuiskaten, että olen enemmän Tosikko ja Vakava, kuin noista sanoista toiseen suuntaan.
        Omissa oloissa viihdyn ja minuun sopisi erakko-sana suhteellisen hyvin.
        En erityisesti pidä ihmislaumassa olemisesta, pinnallisista rupatteluista ja turhan nauramisista. Elikkä en ajattele olevani mitenkään taitava sosiaalisesti.
        Mitä sitten tuohon matemaattisuuteen tulee, niin en voi sanoa olevani hirmuisen ei-matemaattinen. Melkein sanoisin olevani matemaattinen tyyppi, jos olis pakko sanoa. :)

Elikkä mitäs täs nyt olinkaan ajatellut vastata. Kadotin langan (punaisen).
        No huh huh, mulla oli TOSI hyvä vastaus mietittynä, mutta kadotin sen vallan. Ehkä jotenkin tälleen, että en usko sinunkaan olleen huono äiti. Ei ainakaan jonkun matemaattisen lahjakkuuden takia tai ei-sosiaalisuuden. Totiset, hiljaiset ja mitä täs nyt muita keksis esimerkeiksi, niin kaikki lapsiaan rakastaa sillä aidolla omalla minällään. Syämen syvyyksistä pulppuavalla rakkauksillaan. :)

• Pirrepäs

Ai...no sitäkö se olikin :), - onneni :/ (kommenttina vain tuohon verbaaliuteen :), nimittäin olen viralliselta taholta, eli testien perusteella luokiteltu verbaalisesti lahjakkaaksi, joka lahja tosin on ollut hieman piilossa...kai.

• siilimuori

Sanomattomia sanoja on varmaan hankala arvioida. Eli tuota kyssäriä pitäisi kysyä mun lapsilta.

• enmilläänkeksi

siilimuori, etkö ole itse koskaan kysynyt lapsiltasi, millainen äiti olit/olet?
        Minä olen kysynyt, mutta kovin joutuvat miettimään. Esikoispoika tömäytti "Sä oot äiti". Siinä se oli. Ei mitään vertailuja eikä arvosteluita.

• siilimuori

siilimuori, etkö ole itse koskaan kysynyt lapsiltasi, millainen äiti olit/olet?
        Minä olen kysynyt, mutta kovin joutuvat miettimään. Esikoispoika tömäytti "Sä oot äiti". Siinä se oli. Ei mitään vertailuja eikä arvosteluita.

No sehän juuri onkin että miten rehellisesti sanovat. Sitähän en voi tietää :). Olen toki saanut palautetta mutta onko se rehellistä sitähän ei koksaan voi tietää. Toki tutea voi sen palautteen rehellisyyden mitä kulloinkin saa, mutta mites se mitä ei välttämättä sanota ääneen? Siis enhän tiedä onko sitäkään.

• Tulipa kysyttyä ja juuri saamani tiedon mukaan olen ilkiö ja vaan joskus kiva.
      Kysyinpä sitten ukoltanikin millainen olen aviovaimona ja äitinä hänen lapsilleen, niin vastauksena oli painokelvotonta textiä. ;) Kyllä minä sitten olin niin tyytyväinen, että rupesi ihan naurattamaan. :)))))

• "Ihan liian rento." Pojan suusta, tyttö ei ole kotona.
      Olisi pitänyt pimittää karkkipäiväkarkit vielä vähän aikaa, olisi tullut kauniimpi vastaus ;)
      Mutta, hän siis kaipaa enemmän kuria! Ei muuta kuin hihoja käärimään.

• Viatonsivullinen

Kaikki viat löytyy minusta, olen ihminen.
      Tytär luettelee hyviä ja huonojapuoliani aina joskus. Hän on sanonut minua joskus reippaaksi ja hauskaksi. Hän on kaivannut isäänsä myös
      siksi, kun kuvittelee että isä antaa jotain minkä äiti kieltää. Oppinut
      kavereilta, kuuntelemalla. Minua saa arvostella, minä kestän sen mukisematta. Kyllähän se opettaa nöyryyttä, sitäkautta kasvattaa, vahvistaa.

• Poikani mukaan rakastava, huolehtivainen ja hellä.
      Tyttäreni mukaan uhrautuvainen, rakastavainen ja hieman tomera. (Ei saanut ihan aina tahtoaan läpi)
      Luulen että molemmat olisivat tarvinneet isäänsä murrosikäisenä.

• mimmimum-mi

Suomen kauneimmaksi sanaksi valittu sana...äiti. Miksi se tuottaa niin monenlaisia tunteita...ristiriitaisuuksia...joka äitienpäivänä..olen huomannut.
      Itselläni hyvä suhde lapsiini...poikani sanoi tässä joskus...sun pitäisi äiti alkaa enemmän ajattelemaan itseäsi....eikä aina vaan heitä.

Tässä niin helmi....minkä murrosikäinen lapsi voi äidilleen sanoa..

https://www.youtube.com/watch?v=bFQ1wpLP4j0

• ent.siivoojaparka

Voi kun vaan muistaisi kaikki lasteni mielipiteet minusta. Ihan nyt näin äkikseltään tulee mieleen yksi kauneimpia arvioita minusta, mitä heidän suustaan olen viimeaikoina kuullut ja se on; "seglivad kärring".
      Enemmän minä tällä palstalla olen saanut kuulla minkälainen olen kuin lasteni suusta koskaan.

• mitä.välii.hei

Miksi otat palstan sanomiset noin tosissasi? Miksi kannat niitä mielessäsi? Miksi toistuvasti niistä kirjoitat?

• ent.siivoojaparka
        mitä.välii.hei kirjoitti:

Miksi otat palstan sanomiset noin tosissasi? Miksi kannat niitä mielessäsi? Miksi toistuvasti niistä kirjoitat?

Häh?
        Tarkoitin sillä sitä, että meillä ei ole lasteni kanssa paljonkaan tapana kertoa toisillemme minkälaisia olemme ja minkälaisia kukakin meistä on. Meillä ilmeet, eleet ja teot puhuvat puolestaan.
        Täällä palstallahan sellainen ei ole mahdollista. Täällä se pitää tapahtua ilmeettömän kirjallisesti.
        Ymmärsitkö? Et?

• mitä.välii.hei
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

Häh?
        Tarkoitin sillä sitä, että meillä ei ole lasteni kanssa paljonkaan tapana kertoa toisillemme minkälaisia olemme ja minkälaisia kukakin meistä on. Meillä ilmeet, eleet ja teot puhuvat puolestaan.
        Täällä palstallahan sellainen ei ole mahdollista. Täällä se pitää tapahtua ilmeettömän kirjallisesti.
        Ymmärsitkö? Et?

Ymmärsitköhän itse, et.

• ent.siivoojaparka
        mitä.välii.hei kirjoitti:

Ymmärsitköhän itse, et.

Äh! Kirjoita sillä rekatullasi, kun tyylisi on niin läpinäkyvän tuttu.

• Viimeisimmät muistan hyvin,
      Nuorempi katsoi vinkeästi hymyillen ja sanoi, ai jaa, ihanko totta.
      Vanhempi, jolle enemmän kerron asioitani sanoi, soo soo äiti.

Nuorten miesten kommentit tuntuivat niin hellyttäviltä siinä tilanteessa.
      Hykertelin monta päivää, vieläkin hymyilyttää.

• Viatonsivullinen

Minulla vain tämä yksi tytär. Vaarana on ollut ylihuolehtiminen, olen
      tarkoituksella tyrkännyt häntä leireille ja kaikenmaailman harrastuksiin,
      pois äidin helmoista. Hän on aina ollut halukas menemään, kesälomat
      hän hoiteli hevosia Hangosta -Petsamoon:)) tuli toimeen hyvin ihmisten kanssa. On se vaan niin loistotyttö. No jospa nyt lopetan taas tämän kehuretostelun. Itseänihän minun piti...
      Elossa ollaan, jospa sitä vielä kunniansa kuulee.
      Ei muuta kun että, sen tein mihin pystyin, enempään en.

• ent.siivoojaparka

"""Ei muuta kun että, sen tein mihin pystyin, enempään en.""""
        Niinhän se on. Ja kyllä se silti taas tulee uusi muki, kynttilä, kortti tai tyynyliina, missä lukee "maailman paras äiti" niinkuin kerran vuodessa on tapana.

• Pirrepäs

Eipä ole tullut kysyttyä, mutta kerkeehän tuon, vaikka huomenna :), mutta omasta mielestäni olen ensisijaisesti ollut äiti, rakastava ja huolehtiva, - piiskaa tosin kai oisivat tarvinnu vähän enemmän he (yksi luunappi pojalle, jonka muistaa kuulemma lopun ikäänsä), tosin en osannut olla tarpeeksi jämäkkä että oisin vaatinut enemmän esim. koulun suhteen, mutta hyviä ihmisiä heistä (kai) tuli.

(p.s. kakkukahvia ei tule väärästä vastauksesta, se on varma)

• Korppis1

Opin tänään nöyryyttä.

Minä en saa kirjoittaa lapsista siis nykyisistä aikuisista, ei heidän mielipiteistään eikä asioistaan. Ei siis mitään henkilökohtaisuuksia vaan asiaa.

Siis asiaa, mistä alkaen on vietetty äitienpäivää ja miksi?

Onko tuttua äitienpäiväperinnettä sellainen, että äidit saavat kukkasia ja lapsoset laulavat ja tuovat aamiaisen sänkyyn iskän avustamana tietty.

Näin tehtiin syntymäkodissani ja itse jatkoin samaa perinnettä. Oli kiva olla muka nukkuvinaan sydän kylmänä tuleeko se tarjotin kaatumatta lattialle sänkyyn asti.

Tiedän myös tasan tarkkaan minkalainen olin äitinä.

• äimänkäkenä

etkö ole enää äiti ?

• Korppis1
        äimänkäkenä kirjoitti:

etkö ole enää äiti ?

Olen toki vieläkin äiti lapset vaan elävät omillaan, eivät roiku lahkeissa, entä ite, äimänkäkenäkö aikaasi vietät?

• Korppis, jos liitit nöyryyden oppitunnin tuohon mitä seuraavassa kappaleessa puhuit, niin ihan samaan kategoriaan laitan sen kuin sanonta "anteeksi nyt vaan". Ei silläkään mitään anteeksi pyydetä.
        Mutta ehkä sä tarkoitit jotain muutamitä et paljastanut meille.

• korppis1
        hmp.f kirjoitti:

Korppis, jos liitit nöyryyden oppitunnin tuohon mitä seuraavassa kappaleessa puhuit, niin ihan samaan kategoriaan laitan sen kuin sanonta "anteeksi nyt vaan". Ei silläkään mitään anteeksi pyydetä.
        Mutta ehkä sä tarkoitit jotain muutamitä et paljastanut meille.

Olenko loukannut sinua jos olen lupaan olla kommentoimatta ja piiloudun kolooni häpeämään. Taas on mennyt puurot ja vellit sekaisin. Voi minua onnetonta. Äitienpäivä edessä enkä pääse nauttimaan ennenkuin maanantaina äitinä olemisesta.
        En mää mitään paljasta, eikä sun tarvii pelätä koska taisin heittää sinut pihalle fb:tä, jos nyt oikein muistan.

• korppis1 kirjoitti:

Olenko loukannut sinua jos olen lupaan olla kommentoimatta ja piiloudun kolooni häpeämään. Taas on mennyt puurot ja vellit sekaisin. Voi minua onnetonta. Äitienpäivä edessä enkä pääse nauttimaan ennenkuin maanantaina äitinä olemisesta.
        En mää mitään paljasta, eikä sun tarvii pelätä koska taisin heittää sinut pihalle fb:tä, jos nyt oikein muistan.

Et ole mua loukannut. Oikeudentajuni vaan nosti päätänsä. Mutta sen näyttäminen on suotu vain harvoille, ei kaikille.
        Oli ihan oikea päätös että heitit mut sieltä pellolle, edelleenkään et osaa pitää näitä kahta maailmaa erillään.

• hmp.f kirjoitti:

Et ole mua loukannut. Oikeudentajuni vaan nosti päätänsä. Mutta sen näyttäminen on suotu vain harvoille, ei kaikille.
        Oli ihan oikea päätös että heitit mut sieltä pellolle, edelleenkään et osaa pitää näitä kahta maailmaa erillään.

On erittäin tärkeää että pidämme todellakin nämä kaksi some-maailmaa eri lokeroissa ja emme jaa esim. facessa saamaamme tietoa täällä. Koskee valokuvia, ystäviä. perhettä, ystävien ystäviä ja kaikkea muutakin siellä keskusteltua. Mitä on näkynyt facebookissa pysyy facebookissa, jonne olemme itse rajoittaneet aseituksilla sen mitä kukakin saa nähdä. Hyväksyä joku (melkein tuntematon) ihminen on suuri luottamuksen osoitus ja sitä täytyy kunnioittaa.

• korppis1
        hmp.f kirjoitti:

Kerro mitä oikeudentajusi sinulle kertoi. Kirjoitinko mielestäsi jotain joka loukkasi Palomaa siten, että hän kirjoitti minulle yksityisviestin jossa vaati minulta julkista anteeksipyyntöä. Hän sai sen. Loppu hyvin kaikki hyvin.

• Paloma.se.co kirjoitti:

On erittäin tärkeää että pidämme todellakin nämä kaksi some-maailmaa eri lokeroissa ja emme jaa esim. facessa saamaamme tietoa täällä. Koskee valokuvia, ystäviä. perhettä, ystävien ystäviä ja kaikkea muutakin siellä keskusteltua. Mitä on näkynyt facebookissa pysyy facebookissa, jonne olemme itse rajoittaneet aseituksilla sen mitä kukakin saa nähdä. Hyväksyä joku (melkein tuntematon) ihminen on suuri luottamuksen osoitus ja sitä täytyy kunnioittaa.

Ja sama toisinpäin, jos tietää toisen nikkiä ja näkee hänet jossain muualla, ei siitäkään pidä kailottaa. Pitää suoda ihmisille se oikeus olla ja pysyä anonyymina.
        Korppiksen viestiä koin kaksiteräisenä. Vakuutus että häneen voi luottaa, ja samalla paljastaa etten todellakaan voi.

• korppis1
        hmp.f kirjoitti:

Ja sama toisinpäin, jos tietää toisen nikkiä ja näkee hänet jossain muualla, ei siitäkään pidä kailottaa. Pitää suoda ihmisille se oikeus olla ja pysyä anonyymina.
        Korppiksen viestiä koin kaksiteräisenä. Vakuutus että häneen voi luottaa, ja samalla paljastaa etten todellakaan voi.

Miksi olette julkisilla tiedoillanne Facebookissa jos pelkäätte omaa varjoannekin.

• korppis1 kirjoitti:

Kerro mitä oikeudentajusi sinulle kertoi. Kirjoitinko mielestäsi jotain joka loukkasi Palomaa siten, että hän kirjoitti minulle yksityisviestin jossa vaati minulta julkista anteeksipyyntöä. Hän sai sen. Loppu hyvin kaikki hyvin.

Ei mulla ole mitään sanottavaa enää, näytit jo sun kortit. Tää riitti mulle.

• korppis1
        korppis1 kirjoitti:

Miksi olette julkisilla tiedoillanne Facebookissa jos pelkäätte omaa varjoannekin.

Ps. Pistäkää ystävälistanne piilon. Älkää julkaisko valokuvia. Ja valitkaa vain luotettavia ystäviä.

• PalomaOnnenLintu
        korppis1 kirjoitti:

Kysymys ei ole pelosta vaan periaatteesta. Lapseni ei ole antanut minulle valtuuksia levitellä heidän tietojaan asiaankuulumattomille. Valokuvani ja omat juttuni ovat kaikille joiden ystävyyden olen hyväksynyt. Mutta se valtuutus ei koske/ jatku henkilökohtaisen sfäärini ulkopuolelle.

• kylmätotuus

Aloittajalle kiitos musiikkilinkistä! Irwinin laulama äitienpäivälaulu on yksi parhaista äideille omistetuista lauluista.
      On todella vaikeaa arvioida itseään äitinä.Omalla kohdallani merkitykseni äitinä tulee parhaiten esiin siinä,että edelleenkin keskustelemme kaikista asioista maan ja taivaan välillä,kuten olemme aina tehneet.Lapset soittelevat minulle iloistaan ja suruistaan ja minä myös heille.Luottamus ja yhteenkuuluvaisuus on vankalla pohjalla.

Äitienpäivää ei perheessäni ole koskaan vietetty.Se oli oma toiveeni.

Hyvää äitienpäivää kuitenkin jokaiselle äidille!

• kylmätotuus

Lisään tähän aivan asiaankuulumattoman jutun,kuten nimim.hunksz myös teki.
        Tässä ryhmässä tuntuu olevan monenlaisia tossunkuluttajia.
        En ole vielä päässyt kärryille ketkä ovat kamuja keskenään tai ketkä ovat toistensa "vihollisia".Seuraava musa kertoo jotain tästä kuppikunnasta.
        https://www.youtube.com/watch?v=cnjrZ_clghw
        Rattoisaa iltaa kaikille!

• kuumavale
        kylmätotuus kirjoitti:

Lisään tähän aivan asiaankuulumattoman jutun,kuten nimim.hunksz myös teki.
        Tässä ryhmässä tuntuu olevan monenlaisia tossunkuluttajia.
        En ole vielä päässyt kärryille ketkä ovat kamuja keskenään tai ketkä ovat toistensa "vihollisia".Seuraava musa kertoo jotain tästä kuppikunnasta.
        https://www.youtube.com/watch?v=cnjrZ_clghw
        Rattoisaa iltaa kaikille!

Tästä on jo kirjoitettu.
        Ei sinun kilot eikä grammat minua satuta.
        Vain fiksut laittavat musiikkia oikeaan ketjuun.
        Ymmärtänet ettet se ole sinä.
        Vain minä olen tarpeeksi fiksu.

Tämä oli tässä.

• kylmätotuus
        kuumavale kirjoitti:

Tästä on jo kirjoitettu.
        Ei sinun kilot eikä grammat minua satuta.
        Vain fiksut laittavat musiikkia oikeaan ketjuun.
        Ymmärtänet ettet se ole sinä.
        Vain minä olen tarpeeksi fiksu.

Tämä oli tässä.

Nousitkohan eilen väärällä jalalla vuoteestasi,vaikuttaa siltä.Kirjoituksesi on äreänpuoleinen.Älä hyvä ihminen kiukuttele turhanpäiten!
        Kumpikohan meistä käyttäytyy fiksummin?
        Kirjoitat,että vain sinä olet tarpeeksi fiksu.Ok pidä mielipiteesi!
        Minäpä väitän,että olen liian fiksu jatkaakseni keskustelua ko.asiasta.

Musalinkkejä laittelen,jos sattuu huvittamaan,joten parasta on vaan tottua siihenkin.18
        Tässäpä yksi. https://www.youtube.com/watch?v=VUp7SRJ30f0
        Eikös ollutkin hieno kappale?

• Miesmuistelee

Kaksi viikkoa sitten äitini täytti 100 vuotta.
      Haudassaan.
      Mutta. Elämänsä arvoinen nainen oli.
      Kuten kaikki haudatut ja vielä elävät.
      Prenikoita en jakele kenellekään äidille.
      Kukaan äiti ole niin vähäinen kun metaloitu mitätön mitali.

• hyvä-äiti-ja-isoÄiti

rehellisiä, ilman teeskentelyä, " rehellisyys maanperii "

Mun jälkeläiset ovat maailman parhaita aikuisia oman elämänsä haltioita ja kulkijoita,
      he uskaltaa sanoa hyvät ja pahat asiat suorat sanat päin päsiä,
      -- itse olen maailman paras äiti, rakastan heitä hyvine ja huonoine puolineen, he ovat täydellisiä ihmisiä, koska ovat minu tekemiä,
      olenhan itsekki täydellinen ihminen hyvine ja huonoine puolineni,

• Äiti täyttää tänä vuonna 93v. Lähden viemään ruusuja palvelutaloon.
      En ole mielestäni ollut erityisen hyvä äiti, parhaani olen tehnyt niillä tiedoilla ja tiedoilla mitä on ollut.
      Tyttären kanssa on hyvin läheiset välit. Se osoittaa että asiat ovat kunnossa.
      Toinen lapseni nukkuu nurmen alla, vien äitienpäivä ruusun hänen haudalleen.
      https://www.youtube.com/watch?v=BwwlzaAczPE

• staka

Ihastuttava Petri Laaksosen laulu, sopisi vaikka kuolinilmoitukseeni... Ehkä? Vielä ei voi tietää. Kiitos, pistän linkin talteen ;-))

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      87
      4395
    2. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      214
      3493
    3. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      47
      3086
    4. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      85
      2839
    5. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      387
      2559
    6. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      204
      2392
    7. Miksi mediheli

Mitä on tapahtunut ku poliiseja ja ambulanssi pyöri aamusta keskustassa
      Kiuruvesi
      43
      1791
    8. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      78
      1635
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      1438
    10. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      39
      1432
    Aihe