Liiketalous ennakkomateriaali; ENGLANTI

TRADENOMI2015

Heippa te muut kanssaihmiset, ketkä yritätte lukea liiketalouden pääsykokeisiin.

Mitä mieltä olette englanninkielisestä aineistosta, mitä on luettavana n. 60 sivua? Minun mielestäni tämä on todella hankalaa ja asiapainotteista tekstiä; todella paljon uusia sanoja, joita en ole ennen kuullutkaan.

Tämä on ensimmäinen kerta, kun luen tradenomin pääsykokeisiin, joten kaipailisin vinkkejä ja vihjeitä. Mikä on tarkoitus, että miten hyvin tämä englanninkielen teksti tulisi osata? En millään pysty kuukaudessa opettelemaan tekstiä ulkoa, muistamaan noita hankalia sanoja ja vielä pitäisi ymmärtää teksti sisältökin.

Pystyn kyllä suomentamaan tekstin niin, että ymmärrän asian mitä tekstissä käydään läpi. Esimerkiksi suomenkielellä esseen kirjoittaminen aiheesta ei olisi niin suuri ongelma, kun taas esim. englanninkielellä esitettyihin OIKEIN - VÄÄRIN väittämiin vastaaminen olisi hankalaa tai englanninkielisiin monivalinta kysymyksiin.

En ihan tarkalleen siis tiedä, millainen tehtävä tuosta englanninkielen osiosta on mahdollisesti tulossa? Kuinka usein on ollut essee, ja kuinka usein jotain muuta? Ja millaisia tehtäviä on ollut? Onko kysymykset englanniksi vai suomeksi? Onko vastaus vaihtoehdot englanniksi vai suomeksi?

Kiitos paljon vastanneille! Miten teillä muilla menee tuon englannin tekstin opiskelun parissa, onko se teistä vaikea vai olenko minä ainoa "surkea"?

10

196

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iipp1

Ainaki viime keväänä enkun aineistosta tuli essee ja kuuntelin joskus jotain valmennuskurssin opettajan löpinää videolta missä se sano et yleensä enkun kielisestä tulee se kirjotelma

• tulevatradenomiko

Et oo ainut.. kauhistuneena oon selannut nopeesti ton enkunkielisen tekstin läpi!

• juuuuupss

Itse olen lukenut koko viikon englantia ja helpolta vaikuttaa nyt. :) Essee on ollut enkusta yleensä joka vuosi, mutta kuulemma viime syksynä se oli suomenkielisestä tekstistä.

• surkeakielissä

Voisko joku kielinero olla ihana ja vähän avata tota enkun aineistoa, en millään ymmärrä tuota tekstiä enkä saa poimittua sieltä ns. pääkohtia, ompas surkea olo... :0

• mimmimmimmi

kauanko oikein meinasitte lukea liiketaloutta? ite hain 6 paikkaan opiskelemaan, joista kaks liiketaloutta niin meinasin lukea vaan 10 h liiketaloutta... luetteko te täyspäiväsesti ainoastaan sitä?

• Jeppisjeee

Täyspäiväisesti täällä luetaan, kilpailu on nykyään kovaa. :)

• dsodss

Itse olen täyspäiväsesti töissä, että iltasin tässä on tullut luettua :D lähempänänä pääsykoetta pitää varmaan ottaa viikonloputmyös hyötykäyttöön..

• erj

Miksi muuten haet opiskelemaan tradenomiksi jos olet täyspäiväisesti töissä?

• Manju28

Millonkas ne kutsut tulee?

• Jdh

Mä oon ainakin pulassa ton englannin kielisen materiaalin kanssa... Joudun tarkistamaan suunnilleen joka toisen sanan sanakirjasta..
      Ja olen täysipäiväisesti töissä joten lukemiselle on aikaa vain iltaisin, vähän rupeaa jo hirvittämään tuo pääsykoe

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5604
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      32
      4940
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      2834
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2384
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2078
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2038
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1657
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1621
    9. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      26
      1582
    10. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      29
      1509
    Aihe