Google: Finns are mongols, ugly, not white

Ej-mongoloid

Har ni provat Googla "Finns are.."? :D

Auto fill ger bland annat följande alternativ, detta är alltså de vanligaste googlingarna på vad finnar är:

finns are mongols
finns are ugly
finns are not white
finns are mongols from central asia

Haha, lite skrattar man! Dock 100% rätt att finnar inte är vita Européer.

19

1341

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kan_du

      Huono pvovo.
      Du MÅSTE kunna bättre än så här, kom igen!

      • nylänning

        Det lönar sig att någon gång besöka politikspalterna isynnerhet rkps ,där är ibland alldeles otroliga benämningar på Finlands svenskspråkiga befolkning.


    • Hallituksessa

      Apartheid-kansa on niin rasistista että. Onko varaa?
      Ja mieluummin mä oon tulevaisuuden maailmassa samaa kansaa kiinalaisten ja japanilaisten kaa, ku eurooppalaisten. Ruotsia ei ole enää 30 vuoden päästä, kiitos maahanmuuton, näin ennustetaan. Mitäs sitten teette?

    • Babyla

      You kill yourself with that hate. What have finns done to you when you hate them so much. You are uneducated silly bustard.

    • Skånepåg

      Hadde vart kul att prova nån Dna test så man fick reda på vadförslags tattare man är :D

      • Anonyymi

        Ni brukar väl föra stamtavla över era släktingar har jag hört.


    • Anonyymi

      Jag , som har finska som modersmål bodde i Sverige på 90-talet i fem år.

      Jag blev rasistiskt behandlad vid flera tillfällen. Men jag tror att finladsvenskarna stöter på samma fördomar och ren rasism som vi som har finska som modersmål.

      En del av fördomar beror på väldigt dåliga kunskaper om Finland. Vi finländare har också bidragit en hel del till att det är så. Alla har ju sett Kaurismäkis filmer t.ex Mies vailla menneisyyttä där folk lever i hamnen i containers. Vi finnar tycker om att föreställa oss som ett dystert folk som lever mitt i skogen där vi jagar vår egen mat med bara fickkniv och fiskespö. Konstigt att en del svenskar tar det på allvar.

      Men det är aldrig förstås roligt då man hamnar föremål till fördomar bara p.g.a ursprunget. Jag har fått frågor om jag vet vad en bankomat är, och varifrån kommer våra skolböcker, beställer vi dem från Sverige? Ett bra börjat samtal med främmande kan sluta plötsligt då man inser att du är finne.

      Svenskar har en viss känsla av överlägsenhet gentemot alla andra länder i Världen. T.ex i Arbetsförmedlingen annonserar de att Sverige är centrumet på de nordiska arbetsmarknaderna. Jag har lite svårt att förstå hur Sverige skulle vara i centrumet på Tammerfors lokala (där jag bor) arbetsmarknader! Vid ett tillfälle såg jag en artikel i tidningen där det stod att Sverige är det mest amerikanska landet i Europa. Folk som berättade om det för mig vid arbetsplatsens fikabord nästan kissade på sig av stolthet och glädje, men jag tycke det lät barnsligt pinsamt.

      Jag gillar Sverige, men lever hellst i Finland. Maten i Sverige är något billigare, men lönen är bättre här i Finland i min bransch. Villaboende är också bekvämare i Finland än i Sverige där alla tycks leva i Älvsbyhus (en fördom).

      Rasism och fördomar mot oss finnar var det sista jag skulle ha kunnat tänka mig hitta i Sverige, men efter 5 år i Sverige måste jag konstatera, att det förekommer fördomar och rasism mot oss finnar i Sverige.

      • Anonyymi

        Går ju ente med finneskylt i samhället, men alla jau känner vet varifrån jau kommer :) Skåne mitt him på joren sedan över 40 år .- Här vill jau dö å askan kan di slänga i Öresund ! Eller som skalden sa: Här sjong jau blott en liden stund, sjong for maj evigt Öresund .-


    • Haluan keskustella tästä sc e.villads

    • Anonyymi

      Only persu and kepu finns are ugly

    • Anonyymi

      Ha ha, va kul att svensken kallar finnarna för mongoler! Faktum är att Djingis Khans folk var de absolut mäktigaste folken i mänsklighetens historia. Ingen viking kunde någonsin erövra ett världsimperium som omfattade Ryssland, Kina, Indien, och stora delar av mellanöstern. Vi mongoliska herrefolk satte skräck i alla germaner och romaner samt slaver för all framtid:)) Aldrig har ett folk blivit så fruktat som våra mongolfolk hos svenskarna, därför är finskar så hatade hos er. Den enorma kraft som kan sättas i rullning när mongolerna samlar sina bröder till handling, kan inte ses hos något annat folkslag. Ni bör sannerligen hata oss, vi kommer att hata tillbaka. Jag är sannerligen stolt att vara ättling till Djingis Khan och hans herrefolk.

      Läser man mongolernas historia så blir man enormt stolt som finne. Som kuriosa kan nämnas att ordet mongol är myntat av svennefolk. Detta ord är sammansatt av mon gol. Mon betyder människa, och gol betyder gul eller guldfärgad. De indiska mongolerna gav namn åt mogulerna, devs mogul betyder huemongous, dvs enormt mäktig och rik.

      Visste ni att på msn.com rankades historiens allra mäktigaste och rikaste personer. Där rankades Djingis Khan som historiens absolut och överlägset rikaste person alla kategorier. På andra plats kom också en mongol.

      Det är kul att svenskar tycker att ordet "mongol" låter så fult och nedvärderande att den kan användas som skällsord mot finskar. Man skulle kunna laborera med detta ord och skapa varianter av det. Ett exempel skulle kunna vara mongeller, som skulle betyda samma sak som mongol, dvs gula människor. Mon geller betyder människa guldfärgade, dvs guldfärgade människor.

      Som motvikt mot illalåtande mongolordet, skulle man kunna kalla svenskar för "mongoter" vilket skulle betyda gotiska människor. Goterna kommer från Sverige och spred sig över hela världen under folkvandringarna. De lierade sig med hunnerna mot rommarriket på 400 talet. Tillsammans med andra germaner lyckades de rasera västrommerska riket. Hunnerna hade dessförinnan skapat ett välde i Europa som sträckte sig från östeuropa (enligt officiella källor) till södra Europa. Goterna skall enligt norska forskare ha tagit med sig hunner till Sverige. Hunnerna skall ha haft en överklasstatus i och med att de hade ett stort imperium i Europa. Dessa hunnehärskare fick många ättlingar i Sverige, vilket kan ses i det faktum att ca 6-7 procent av svenska män tillhör haplogrupp Q, vilket skall ha varit hunnernas. Dessutom har många indianstammar i Nordamerika samma haplogrupp. Vikingarnas härjningar i Europa spred denna haplogrupp till platser där de slog sig ner.

      De svenska kolonisatörerna i Finland , kom även de med haplogrupp Q till de platser i västra Finland där de slog sig ner. Drygt 2 prosent av befolkningen som bor i svenskbygderna bär på denna haplogrupp. Man kan enkelt googla på haplogrupp Q och läsa vad som står om det i förhållande till Sverige.

      Finska män tillhör haplogrupp N. Det finns ca 67 procent män i Finland som bär på denna haplogrupp. I Baltikum bär estniska män, lettiska män och litauiska män i en omfattning av ca 40 procent denna haplogrupp. Mongellerna i Mongeldien (mongolerna i Mongoliet), har denna N grupp i mindre omfattning men den förekommer.

      Svenska män tillhör i flesta fall haplogrupp A, liksom största delen av germanerna i Europa. Denna haplogrupp muterades i Asien för tiotals tusen år sedan, så svenskar och germaner kommer ursprungligen från asien. Det är enkelt att googla detta.

      Detta är ett svar på den rasistiska defamatoriska rasdumpningen mot finskheten som startade denna tråd.

    • Anonyymi

      Svedil the devil! Onko tuo niin paha että koitetaan peittää faktaa? Olkaa ylpeitä että te olette saanut hyvää verta suoneihin:)

    • Anonyymi

      Vet ni att det var en mongolättling i Indien som var släkt med Djingis Khan i rakt nedstigande led som lät bygga Taj Mahal?

      En annan kul grej är att Djingis Khan var först med att använda sedeln som betalningsmedel. Om ett papper fick hans namnteckning och ett visst värde i guld så kunde man betala med den var som helst i hans imperium.

      Jag besökte Ulan Bator för ett antal år sedan. Det var så mäktigt, staden var hur modern som helst och människorna var snygga och propert klädda. Kvinnorna var exotiska skönheter som bara vi äkta människor kan uppskatta. Tvångssteriliserade och genetiskt konstruerade nabofolk som rasisterna designade efter färg, form, storlek skulle aldrig kunna uppskatta andra folkslags skönhet.

      Tittar man på finskar idag så måste man säga att finska kvinnor är klart överlägsna skönheter mot svenska kvinnor. Detta har många icke-germaner också uttryckt. Det torde bara vara svennefolk som ser allting finskt med ett rasfilter som tar bort allting vackert och estetiskt från andra folkslag. Svenskar är designade av rasister, uppfostrade och skolade av de samma, i många fall. Jag har aldrig i mitt liv träffat en svensk som uppskattat andra folkslag. Alla folkslag anses vara mindervärdiga mot den gyllene ariska teutoniska germanska kungliga svenska rasarten. Rasregelverken i Teutonien måste vara det samma som hjärntvätt och svedoktrinering av småpaltarna på dagis och förskola. Inget folk i modern tid har begått så grova rasbrott mot finskheten som svennefolken. Man använder en defamationsteknik i medierna, i litteraturen, i statistiken, i historiebeskrivningen, i radio o TV, i teaterföreställningar, i ord och uttryck, i reklamen, i bilder, i konsten, i musiken, osv.

      Det intressanta är att svennefolken alltid jämför sig med finskar om de visar sig vara bättre, men aldrig annars. Era rasmedier letar alltid efter statistik där sveko vinner och finsken förlorar. Om statistiken är skapad av sveko, så torde den vara manipulerad på olika sätt. Det finns inget folk som ljuger så mycket om sig själva som svenskar bara för att framstå som bättre, vackrare, klokare och starkare. Det är rasismens ideologiska kontenta att dumpa andras rasvärde för att höja den egna. Rasismen är en uppfinning av svenskar. Ty det var Carl von Linné som var först med taxonomi i världen. Är det någon som blir förvånad? Inte jag heller. Hans värderingar av växter, djur och människor skapade den rasistiska ideologin ur ett svenskt perspektiv, där alla egenskaper hos människor som var bättre och högre stående dumpades till sämre egenskaper, ty dessa var inte bra för den svenska rasarten. Ingenting skulle vara bättre än svensken, därför hittade man på dåliga egenskaper hos alla icke-germaner och goda egenskaper hos germaner. Detta ledde till nationalromantiken och nationalismen hos germanerna. Man hittade på vikingahistorier som varandes hjältar att se upp till. Alltså, vad germanerna ser som gott, är de mest fruktansvärda raskriminella handlingar som svenskar och andra gerkar begår mot andra folk. De absolut grövsta brotten mot mänskligeheten hyllas av denna rasart som något gott och behjärtansvärt för det svenska teutoniska folket. Att göra vikingarna till hjältar visar hur svenskar kan tvätta bort skurkstämpeln hos de mest vidriga mördarna, plundrarna, tjuvarna, våldtäktsmän, arsenisterna. Dessa var guds gissel på jorden. Kan man tänka sig att det var denna kriminella rasart som, ha ha , "kristnade" finska folket!!?? Faktum är att de kom inte till Finland för att kristna utan för att förslava och plundra precis som de hade gjort i tusentals år. De visste inget annat sätt att försörja sig på. Kampen, striden och mördandet av oskyldiga hade blivit en konstform hos predofolket. Nu är dom på krigsstigen igen och ska tömma Sverige på icke önskvärda genetiska folkslag.

      Denna skrivelse är en reaktion mot det svenska hatet mot det finska folket som kan ses i denna rasistiska tråd. Vi tror på kvittering av hat, rasism och oförrätt. Det är den enda rättvisan psykologiskt i text, tal och bild.

    • Anonyymi

      Ei se nii oo, olet provo.

    • Anonyymi

      Enligt ny forskning som Sveriges Radio meddelade iförrgår, så består svenska folket av tre olika folkslag. De två tidigare är kända, men nu påstås att ett stäppfolk invandrade från centralasien till Sverige för ca 5000 år sedan. Jag tror att dessa kallades för stridsyxekulturen. Jag säger då att vi svenskar är kanske också mongoler?

    • Anonyymi

      Man säger helst ingenting,har både finsk - och svenskspråkiga i familjen.

      • Anonyymi

        Man har kunnat numer göra DNA Prov från Gamla benrester från gravar kanske 5000 år Gamla i Sverige och läs och häpna de har inte varit germaner och liknar inte dagens Svenskar vad de mest liknar enligt hur en vetenskaps. Man uttryckte saken är Finnair !!!!
        Där får Svenska rasister lite skit över sig !!!!


    • Anonyymi

      Det är inte germaner som befolkat Europa Dom är sent komna invandrare Kan jämföras med dagens " flyktingar". Man har bla i Tyskland undersökt minst 8000år gammal gravplats och kunnat göra DNA på Gamla skellet det har inte liknat dagens människor men en sekvens finns kvar hos Finnair ! Så det här rasist Ylandet att Finnair är mångoler och inte Europer Kan Dom stoppa i sitt röv . Det är klart att även Finnair är en blandning av olika folkgrupper men Dom har kvar mycket av det.utsprunglika Europeiska genetiska matrialet ... Vad jag menar ...Germaner är inte Europer utan invandrare från sydöst .

    • Anonyymi

      Meidän on Ruotsista luotava maa , raukat vain jäivät merten taa !

      Gubbe 72

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2122
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1674
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1501
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      32
      1486
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1425
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1407
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1341
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1260
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe