Katsoin Youtubesta Tohtori Terry Wahlsin esitelmän ruokavalion vaikutuksesta mm. MS-tautiin.
Wahlshan on yhdysvaltalainen lääkäri, jolla diagnosoitiin päälle 40-vuotiaana RRMS, joka muuttui muutamassa vuodessa sekundaaris-progressiiviseksi. Wahls oli pyörätuolissakin jo vuosia. Erään kerran, tutkiessaan mitokondria-nimisen solun osan energia-aineenvaihduntaa, Wahls pisti merkille mitokondrian vaikutuksen koko kehon toimintakykyyn ja terveyteen sekä hivenaineiden (kt. vitamiinien) ratkaisevan tärkeän osan mitokondrian toiminnassa.
Hän alkoi syödä runsaasti vitamiinipitoisia ruoka-aineita, mm. lehtikaalia, marjoja, broccolia, hedelmiä kasvikunnasta ja eläinkunnasta ruoholla kasvatetun eläimen lihaa ja sisäelimiä, kalaa.
Wahls kohotti tummanvihreiden lehtivihannesten (kuten lehtikaali, rucola), marjojen ja hedelmien syömisensä 9 kuppiin päivässä.
Alettuaan syödä erittäin paljon edellä mainittuja ruoka-aineita, Wahlsin tila alkoi parantua, ja lopulta hän pääsi pyörätuolistakin eroon!
Onko täällä kellään MS-diagnosoidulla kokemusta ruokavalion terveellistämisen hyödystä terveydentilaan?
Tässä vielä linkki Wahlsin englanninkieliseen esitelmään.
https://www.youtube.com/watch?v=KLjgBLwH3Wc
MS-tauti ja terveellinen ruokavalio
aaltomainen
0
175
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k375076- 823606
- 302983
- 612975
- 92886
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t562343- 411828
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91770- 181721
Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?
Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai1351629