Osaako joku sanoa kauanko normaalisti voi joutua odottamaan raporttia tehdystä kuntotarkastuksesta? Alkaa olla 3 viikkoa täynnä, tarkastajaa ei saa puhelimella kiinni ja ostajalla loppuu huumori ja mielenkiinto kaupantekoon.
kuntotarkastus
7
68
Vastaukset
- äläodotasitä
Välittäjä tuo raportin pankkiin kun allekirjoitetaan kaupat. Se on tyyli.
- huuhaatakaikki
Älä tee päätöstä ennen kuin näet raportin, käy paikalla ja täyttää vaki kaavakkeen siinä kaikki, yhteensä 2-3h kuluu aikaa, kuntotarkastus on vain pintapuolinen katselmus ei se enempää kerro.
- kaupanyritystä
Niin eihän se tarkastus ole sen kummempi kuin auton katsastus käytännössä, ei siitä sen syvemmin selviä asiat, mutta kun rahoittaja sen vaatii. Homma on seis siihen asti kun kaikki tarvittavat laput on pankilla.
Tuntuu olevan yhtä tärkeä ja turha asia kuin rakennustyömaan vastaava, ei sekään mistään vastaa jos ongelmia selviää myöhemmin.- Näinsepitäisi
Kuntotarkastusta tehtäessä sekä ostaja että myyjän tulee olla paikalla, jolloin raporttia ei tarvitse erikseen odottaa, kun jo tarkastusta tehtäessä kaikki olennainen tarkastajan toimesta selitetään toimenpiteen aikana.
- kaupanyritystä
Kyllä oikeastaan kannatti odotella raporttia, hylkyyn menee. Rempattavaa tulisi aivan liikaa minun budjetille. Jopa nelinkertainen määrä siihen mitä itse arvioin tutustumiskierroksella, ei sitä tunnin vilkaisulla näe juuri mitään.
- Tietäjätekijä
Voit olla tyytyväinen jos jo pelkkä kuntotarkastus selvitti noin paljon asioita:
Kuntotarkastus ei takaa mitään - varo näitä!
http://www.iltalehti.fi/asuminen/2015051919712884_an.shtml
Jos tuohon kaupan olevaan rötisköön olisi tehty kuntotutkimus, niin talo olisi kai vaadittu poltettavaksi .... hallitusti?
Seuraavassa kohteessa ota mukaasi joku rak. -arkkitehti/-insinööri, niin pelkät rakennusvalvonnan arkistossa olevat piirustukset kertovat asiantuntijoille ja sen myötä Sinulle jo niin paljon, kannattako taloa ja tonttia edes käydä katsomassa.
Vertaisin tilannetta uudisrakentamiseen, eli olet tavallaan rakennushankkeeseen ryhtyvä (korjausrakentaminen) ja joudut palkkaaman avuksesi asiantuntijaryhmän jo MKR:n perusteella!
MKR § 119 .... "Rakennushankkeeseen ryhtyvän on huolehdittava myös siitä, että rakennushankkeessa on kelpoisuusvaatimukset täyttävät suunnittelijat ja työnjohtajat ja että muillakin rakennushankkeessa toimivilla on heidän tehtäviensä vaativuus huomioon otettuna riittävä asiantuntemus ja ammattitaito."
Siinä se !
P.S.
Saammepa nähdä millainen "älämölö" tästäkin selväsanaisesta ja lakiin perustuvasta vastauksesta syntyy...
Suomeen on rakennettu pientaloja ilman suunnitelmia niin paljon, että NYT rötisköitä kaupataan hienoilla sisustuksilla ja feikkikalusteilla.
Varsinaiseen taloon on suunnittelemattomasti pistetty kiinni hyviä rakennustarvikkeita, mitkä on samantien pilattu, ts. olisivat vieneet NE suoraan kaatopaikalle!
- Juketzu77
Itse välittäjänä toimivana voin sanoa että kyllä sen yleensä parissa päivässä saa tehdystä kartoituksesta. Raportti on oltava osapuolilla vähintään 2 päivää ennen kaupantekoa, kuten myös kauppakirjakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1155965Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324067- 823352
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182986Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522054Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004- 1431795
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431787Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569