Terve. Veljeni osti asunnon, johon minun olisi nyt tarkoitus muuttaa myös. Ideana olisi jakaa asumiskustannukset (ainakin lähes tasan).
Kysymys/ongelma : Joutuuko veljeni maksamaan vuokra/pääoma-tuloveroa kaikesta mitä maksaisin veljelleni tilille - vaikka puolet kaikista asumiskuluista - jos hän ei tee rahallista voittoa ja asuu itse saman katon alla?
Mitenkäs sitten tilanne jossa minä maksaisin yhtiövastiketta (ehkä muita laskuja myös), ja veljeni hoitaisi lainansa lyhennystä? Kulumme menisivät aika puoliksi tällä tavalla.
Tässä ei nyt tosiaan yritetä väkisin veroa kiertää (tunnen olevani rehti kansalainen), kun veli meni kämpän ostamaan, niin silloin ei kellään tullut edes mieleen miten tämä rahapuoli tässä menisi. Enkä tosiaan halua olla aiheuttamassa veljelleni massiivisia mätkyjä. Niin mitenköhän tämä veropuoli tällaisessä asiassa menee tässä verojenkeräyksen taivaassa(/helvetissä)?
Auttakaa kiitos, jos joku vaikka tietäisi!
Vuokratuloveroa jos ei tee voittoa??
5
62
Vastaukset
Lainan lyhennystä ei voi vähentää vuokratuotosta, kaikki muut kulut kyllä. Eli kunhan maksat korkeintaan saman verran kuin veljesi kulut ovat, niin veroa ei mene.
Kiitos vastauksestasi. Kävin asiaa oikein verovirastossa tiedustelemassa, ja virkailija ei itsekään tainnut olla oikein varma asiasta. Sanoi vain että oli maksu mikä tahansa, niin veljeni periaatteessa kuitenkin hyötyisi rahallisesti siitä, jolloin siitä täytyisi maksaa veroa...
- aika_outoa
Ei kai kukaan tollaisessa tilanteessa ilmoita verottajalle mitään! Sen kun jaatte kulut keskenään miten huvittaa. Mistä verottaja tietäisi kumpi ostaa ruuat?
- hhjbhjh
Jos lainanmaksukin otetaan huomioon asumiskuluissa, niin tulet pitkässä juoksussa häviämään.
- Verottomana
Mistä veroja maksetaan jos ei ole tuloja ? Veljesi tekee vuokrasopimuksen kanssasi ilmoittaa tulot ja menot veroilmoituksessa.
Näin yksinkertaista se on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.33381931 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12501Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill672255- 1791915
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161482Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91331- 1121317
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181741274RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601260Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421157